Przesunięty przez: motomaciey 2013-12-17, 23:01 |
Elektroniczny regulator napięcia do MZ ES 250 250/1 250/2 |
Autor |
Wiadomość |
orinoco
Mistrz Jedai
Motocykl: ES250/1 TS 250/1
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 192 Skąd: Janów Lubelski
|
Wysłany: 2007-10-29, 16:03 Elektroniczny regulator napięcia do MZ ES 250 250/1 250/2
|
|
|
Pewnie kilka osób w swóich tropikach lub jaskółkach ma elektroniczny regulator napięcia
np typu
Mam pytanie, chodzi mi o to w jaki sposób go zamocowac bo elektroniczy w mojej es 250/1 nie miesci sie pod pokrywą jezeli chce go przykrecic tak jaka stary mechaniczny nie mowiac juz o dziurach do przykrecenia które są za daleko oddalone od siebie |
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2014-01-22, 23:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2007-10-29, 17:29
|
|
|
Ja w swojej es/2 w tej podstawie regla jeden otwor musialm natrasowac i przerobic (powiekszyc) a pozostale 2 byly dobre Pokombinujesz przykrecisz |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
orinoco
Mistrz Jedai
Motocykl: ES250/1 TS 250/1
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 192 Skąd: Janów Lubelski
|
Wysłany: 2007-10-30, 12:49 s
|
|
|
nie ma siły zeby tam sie zmiescil ten regulator, chyba ze poodginam złaczki ,
ale chyba najlepszym rozwiazaniem jest umieszczenie go wpuszcze pod siedzeniem,
Nie wiem jak jest w 250/2 ale w jedynce w miejscu na regulator jest mało miejsca i ten nowy elektroniczny sie nie miesci |
|
|
|
|
orinoco
Mistrz Jedai
Motocykl: ES250/1 TS 250/1
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 192 Skąd: Janów Lubelski
|
Wysłany: 2007-10-30, 17:36 o
|
|
|
tam chyba jest jaks blaszka ? czy przywirecone do ramy ?
juz wole umiescic w puszcze pod siedzeniem. |
|
|
|
|
matmax
................
Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Lip 2007 Posty: 570 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2008-07-28, 10:29 Elektroniczny regulator napięcia do MZ es 250/1 - jaki ?
|
|
|
Witam wszystkich.
Chce zamienić mechaniczny regulator napięcia w mojej jaskółce na elektroniczny.
Jaki regulator mam kupić żeby wszystko chulało jak należy.
W sklepach są regulatory napięcia ale do alternatora, a ja mam prądnicę...
Jaki typ ?
Gdzie kupić ?
P.S.
przeszukałem formum, ale na te pytania odpowiedzi nie znalazłem. |
_________________ www.starymotor.blogspot.com
www.motokrym.blogspot.com
|
|
|
|
|
tomek8484
Motocykl: mz ts250 73r
Pomógł: 17 razy Wiek: 40 Dołączył: 30 Lis 2007 Posty: 269 Skąd: Bartoszyce
|
|
|
|
|
Gustlik
PKN 9796
Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
|
tomek8484
Motocykl: mz ts250 73r
Pomógł: 17 razy Wiek: 40 Dołączył: 30 Lis 2007 Posty: 269 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2008-07-28, 14:12
|
|
|
w zo-mot zrobilem spore zakupy do mojej mz i jestem ogolnie zadowolony, tylko filtr przyslali mi za wysoki ale kazali odeslac zobaczymy co bedzie dalej |
_________________ moja mz ts 250 po remoncie http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=10482 |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2008-07-28, 17:11
|
|
|
Kup czarny do prądnicy 6V |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
matmax
................
Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Lip 2007 Posty: 570 Skąd: Rybnik
|
|
|
|
|
bubu
Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Gru 2006 Posty: 216 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2008-07-28, 22:35
|
|
|
Matmax. Musisz tylko przerobić końcówki przewodów (przelutować) na oczka. A dokładnie to przewód od DF, D+, szczotka plusowa. Z zacisku szczotki plusowej będzie jeszcze szedł jeden przewód do stacyjki a mianowicie 61 czyli kontrolka ładowania.
[ Dodano: 2008-07-28, 22:37 ]
zapomniałem jeszcze, że aluminiowa obudowa tego regulatorka musi podłączona być do masy. Generalnie to bardzo dobrze ładuje na tym reglu. u mnie na wolnych - na bardzo wolnych już ładuje. |
|
|
|
|
orinoco
Mistrz Jedai
Motocykl: ES250/1 TS 250/1
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 192 Skąd: Janów Lubelski
|
Wysłany: 2008-07-29, 00:03 odp
|
|
|
potwierdzam, swietny regulator. Szkoda tylko ze te otwory to nijak sie maja do tych pozostałych po starym regulatorze no i rozmiar wiekszy, ja tam nie kombinowałem i mam go umiejscowienego w schowku pod siedzieniem |
|
|
|
|
matmax
................
Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Lip 2007 Posty: 570 Skąd: Rybnik
|
|
|
|
|
bubu
Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Gru 2006 Posty: 216 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2008-07-29, 23:08
|
|
|
czyli Agmot się nie rozdrabnia a szkoda. |
_________________ MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20 |
|
|
|
|
szpaku20
Motocykl: Mz es 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 19 Sty 2005 Posty: 59 Skąd: konary
|
Wysłany: 2008-08-07, 22:42
|
|
|
Potwierdzam dobre działanie regulatora.
Ja zakładałem go już dawno temu i nie było od kogo się dowiedzieć co i jak podpiąć.
Znalazłem stronę producenta i napisałem do działu technicznego (firma z okolic Opola - Produkują regulatory do wielu starych sprzętów).
Z działu technicznego dowiedziałem się że robią na wzór oryginału (jeśli chodzi o parametry) , a jak podłączyć to nie wiedzą i nie pomogą.
Wsparcie z ich strony było takie, że obiecali wymienić regulator za friko jakby mi coś nie poszło.
Wszystko udało się, kontrolka działa i elektronika już parę lat działa w mojej es z 1959 roku |
|
|
|
|
matmax
................
Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Lip 2007 Posty: 570 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2008-08-12, 19:51
|
|
|
Dotarł już do mnie regulator, zamontowałem ale nie ma ładowania...
Jeżeli ktoś ma więcej doświadczenia to bardzo proszę o pomoc...
Silnik odpala, ale prąd bierze z akumulatora. Mierzyłem napięcie akumulatora:
w trakcie pracy silnika (w pełnym zakresie obrotów) napięcie spada do ok 5,7V.
Nie zapala się też kontrolka ładowania (żarówka jest OK).
Regulator podłączyłem tak jak przedstawia to "schemat" poniżej.
Będę wdzięczny za wszystkie rady.
Ktoś mi powiedział że podobno przy zmianie regulatora na elektroniczny trzeba usunąć ten opornik drutowy... nie chcę działać pochopnie, czy ktoś to może potwierdzić ??? |
_________________ www.starymotor.blogspot.com
www.motokrym.blogspot.com
|
|
|
|
|
orinoco
Mistrz Jedai
Motocykl: ES250/1 TS 250/1
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 192 Skąd: Janów Lubelski
|
Wysłany: 2008-08-12, 20:10
|
|
|
ten kabel +6 volt nie potrzebnie idzie do pradncy,
Do złaczki SZCZ podłaczamy szczotki czyli kable które wchodziły poprzednio do D+ i 61
Do złaczki +6V podłaczamy kabel ktore wchodziły poprzedno do 51 w reglu mechanicznym.
Do złaczki WZB podłaczamy kabel który wchodził poprzednio do DF czyli od cewki wzbudzania
tutaj jest schemat jezeli masz dobra instalcje elektryczna to tak powinien byc podlaczony regulator
http://img149.imageshack....e=schaltjn1.gif |
|
|
|
|
matmax
................
Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Lip 2007 Posty: 570 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2008-08-16, 11:09
|
|
|
orinoco napisał/a: | ten kabel +6 volt nie potrzebnie idzie do pradncy,
Do złaczki SZCZ podłaczamy szczotki czyli kable które wchodziły poprzednio do D+ i 61
Do złaczki +6V podłaczamy kabel ktore wchodziły poprzedno do 51 w reglu mechanicznym.
Do złaczki WZB podłaczamy kabel który wchodził poprzednio do DF czyli od cewki wzbudzania |
orinoco, wyrazy szacunku dla Ciebie. Opis bardzo mi pomógł, okazało się że miałem odwrotnie podłączone dwie końcówki. Teraz regulator chula aż miło
Znajomy powiedział że ładowanie bardziej się ustabilizuje jeśli usunę ten opornik drutowy i zastąpię go mostkiem... co o tym myślicie ??? |
_________________ www.starymotor.blogspot.com
www.motokrym.blogspot.com
|
|
|
|
|
orinoco
Mistrz Jedai
Motocykl: ES250/1 TS 250/1
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 192 Skąd: Janów Lubelski
|
Wysłany: 2008-08-16, 12:00
|
|
|
z tym opornikiem to nie wiem, u mnie ładowanie jest od
6.5 V bez przygazówek, ( nie miałem nigdy motoru z obrotomierziem wiec na oko jest ich z 1000
po zwiekszeniu obrotów maksymalne ładowanie na tym regulatorze z właczonymi światłami drogowymi to 7.5 V
akumulator żelowy
w srodku regulatora jak go otworzymy jest jeden nastawny opornik słyszałem ze można nim podkręcic ładowanie. |
|
|
|
|
KUSY
Motocykl: MZ TS 250 - 75r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 46 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 92 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2008-08-17, 12:09
|
|
|
matmax, jelłi wywalisz ten opornik, to możesz spalić stojan prądnicy. Jest to opornik, który właśnie wstępnie ustawia prąd na uzwojeniu wzbudzenia. Jeśli prąd popłynie za wielki, najpierw przepali się opornik, oszczędzając uzw. wzbudzenia...
Z oporniczkiem też ładnie na tym regulatorze ładuje. Mam takowy i się spisuje dzielnie już roik czasu. |
_________________ To moja staruszka:
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/13679 |
|
|
|
|
|