Przesunięty przez: Qba 2006-08-29, 19:29 |
Rodzaje zapłonów w MZ ETZ |
Autor |
Wiadomość |
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-08-29, 19:22 Rodzaje zapłonów w MZ ETZ
|
|
|
Witam , opiszę tutaj rodzaje zapłonów w MZ ETZ
1. Zapłon klasyczny - przerywacz ,krzywka i kondensator.
2. Zapłon tranzystorowo - stykowy - jak w pierwszym punkcie , przerywacz z krzywką i kondensatorem + moduł tranzystorowo stykowy. Ten zapłon nie występował fabrycznie.
3. Zapłon elektroniczny typu A - montowany od roku 88 (87?) w etz 250 , przerywacz z krzywką i kondensatorem zastąpiono hallotronem sterowanym wirującym magnesem (zespół nadajnika) + sterownik (czarna puszka koło akumulatora). Występują dwie wersje, różniące się nadajnikiem. Zamienność po między nadajnikami jest możliwa ale tylko w jedną stronę.
Spotkałem się też z dwoma typami tranzystorów mocy w module, nie różnicą się niczym szczególnie po za producentem.
4 . Zapłon elektroniczny typu B - hallotron sterowanym wirującym magnesem, wersja bez kabla prowadzącego do kostki z konektorami.
Konektory bezpośrednio na nadajniku obok czujnika halla , Sterownik (czarna puszka) pod siedzeniem. W tym typie również występują dwa rodzaje nadajników jest to jednak bardziej podyktowane pozostałością części po typie A niż zmianami konstrukcyjnymi. Nadajniki są zamienne.
Nadajniki nie są zamienne między modułami typu A i B.
5 . Zapłon elektroniczny typu C - czujnikiem jest hallotron jednak magnes nie znajduje się już na wirującym kółku tylko w pewnym odstępie od hallotronu i jest przysłaniany przez kawałek blaszki znajdującej się na aluminiowym krążku. Zarówno układ nadajnika jak i układ sterowania (tranzystor mocy) są montowane na jednym kawałku aluminium i mocowane na alternatorze, z urządzenia wychodzą tylko dwa przewody (fioletowy i żółto-czarny) do cewki zapłonowej. Producent: PVL.
6. Zapłon elektroniczny typu D - produkt firmy Vape, dostępny jako układ współpracujący z fabrycznym alternatorem lub też z w postaci nowego generatora prądotwórczego z magnesami trwałymi. W obu przypadkach jest to zapłon oparty na czujniku magneto-indukcyjnym z tym, że w drugim wypadku może działać bez akumulatora - zapłon CDI.
Montowany w późniejszych modelach Kanuni.
SofCHJanek: poprawiłem i uzupełniłem, zdjęcia zmienię za jakiś czas
|
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2012-04-24, 19:33, w całości zmieniany 18 razy |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-08-29, 20:16
|
|
|
fajny temacik, jezeli znajdziesz zdięcia tybu B to też wrzuć je do pierwszego postu. I powiedzcie mi gdzie i czy wogóle można dostac cześci do elektroników. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
Wysłany: 2006-08-29, 22:03
|
|
|
Allu napisał/a: | zastąpiono impulsatorem z magnesem dwubiegunowym |
To juz nie czujnik halla?? |
_________________ http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
|
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-08-29, 22:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-08-29, 23:11
|
|
|
Na impulsatorze jest czujnik halla , a magnes dwubiegunowy kręci się razem z wirnikiem jak krzywka w klasycznym układzie .
Proszę o nie pisanie zbędnych postów |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
blue daba dee
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 43 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 4 Skąd: Lubelskie
|
|
|
|
|
Dominik
Motocykl: Mz Etz 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 26 Mar 2006 Posty: 12 Skąd: Źyraków/Dębica
|
Wysłany: 2007-02-19, 18:49
|
|
|
cześć mam pewien problem i zwracam się z nim do Was a wiec jak zdjąć ten impulsator który jest umieszczony na wale?sory jeżeli pomyliłem nazwy ale wiecie o co chodzi .Chce go zdjąć a nie wiem jak to zrobić.Z góry dzięki za pomoc |
_________________ Mz i Niema Mocnych:) |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-02-19, 20:22
|
|
|
Odkręcasz śrubę i wyjmujesz! |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Dominik
Motocykl: Mz Etz 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 26 Mar 2006 Posty: 12 Skąd: Źyraków/Dębica
|
Wysłany: 2007-02-19, 20:29
|
|
|
No to u mnie albo ciężko zchodzi albo coś jest nie tak jutro do tego jeszcze zajrze |
_________________ Mz i Niema Mocnych:) |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-08-11, 12:21
|
|
|
Witam!
Czy zapłony elektroniczne typu B, montowano w ETZ 250? I czy impulsator B podejdzie bez przeróbek instalacji do ETZ 250e? |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-08-12, 12:40
|
|
|
Podejść podejdzie tylko do niego musisz mieć też moduł typu B. Z tego co zauważyłem to w etkach z tym typem zapłonu, klin ustalający położenie krzywki/magnesu na wirniku jest w innym miejscu niż w etkach z z klasycznym zapłonem lub elektronicznym A. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-08-12, 19:55
|
|
|
Dziwne bo my z Hubertem B. doszliśmy do tego wniosku bo w dwóch etz 150 po wymianie na krzywke były problemy. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2007-08-13, 11:32
|
|
|
ja zmieniłem bo miałem troche krzywy wał i magnes wytarł czujnik, zmieniłem na styki i było ok tylko ze przerwa na nich duża ale to daletego ze wał był krzywy |
_________________ Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-08-20, 10:01
|
|
|
zapłon B wymaga innego wirnika niż platynki i zapłon A. jeszcze jedno... Impulsator typu A wspołpracuje z modułem typu B sprawdzałem Mz odpaliła. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-08-20, 16:58
|
|
|
Dzisiaj sprawdziłem moduł A z impulsatorem B na zwykłym wirniku, na którym platynki chodziły. Aku miało 10.3V napięcia, a jak odsunąłem kabel od karteru to iskra waliła na ponad centymetr, gruba i niebieska. Mam zdjęty cylinder i kręcąc powoli i patrząc na tłok i kabel WN widać, że iskra przeskakuje przed samym GMP Tak więc wydaje mi się, że moduły są zamienne. I wirnik raczej nie różni się. |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
FocusPocus
Motocykl: XVS 1100
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 69 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2007-09-10, 15:35
|
|
|
Czy ETZ 250 z klasycznym zapłonem (83 rocznik) można przerobić na elektronika? Czy to ma jakiś sens (zalety?) ? Jeżeli tak to na jaki typ przerobić? Co muszę zrobić? |
|
|
|
|
Śpiewak
Pogromca mitów :)
Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 498 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 2007-09-10, 20:53
|
|
|
FocusPocus, można przerobić każdą ETZetke ktora ma oryginalny alternator jak przerabiać to na typ A bo jego jest najłatwiej dorwać,zalety? zakładasz ustawiasz zapłon i zapominasz o nim |
_________________ http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze
|
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2007-09-30, 17:59
|
|
|
zobaczcie to, jeżeli się nie myle to jest zbudowane na czujniku indukcyjnym, projekt banalny wręcz, w sumie to już kilka lat temu myślałem nad czymś takim, ale największym problemem była konstrukcja modułu.
http://www.dynamopower.de...4/300s1inst.htm |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-09-30, 21:35
|
|
|
Coś takiego robił mi Nostradamus do mojej 6V mz ale niestety się nie doczekałem a projekt już kończył [*] |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-10-02, 17:26
|
|
|
jak zrobić najprostszy zapłon ??
Czujnik zbliżeniowy od maluszka(elegenta) do tego moduł od maluszka lub poloneza, łaczymy wszystko w kupe i mamy najprostszy zapłon elektroniczny, o miliony lat świetlnych wyprzedzajacy zapłon w MZ dlaczego??
czujnik zblizeniowy jest dokładniejszy, na dodatek szybszy, pozatym zastosowano tzw. końcówke mocy, która dodatkowo zwieksza napiecie do 200V(takie napiecie idzie na cewke), w wyniku czemu mamy duza wieksza iskre. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2010-01-20, 17:25, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|