Przesunięty przez: motomaciey 2011-11-21, 23:30 |
Hybrydowe silniki samochodowe |
Autor |
Wiadomość |
x698
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 6 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 2008-12-30, 20:13 Hybrydowe silniki samochodowe
|
|
|
Witam!
szukam wszelkiego rodzaju info dotyczących tematu, linki, literatura, pisma i wszelkie inne info. Jeżeli ktoś z klubowiczów porusza się jakaś hybryda mile widziane osobiste spostrzeżenia oraz wszelkie inne info. Słyszał możne ktoś coś o turbospalinowych napędach?
A tak w ogóle co sądzicie o tego typu napędach...? |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2008-12-30, 20:15
|
|
|
o hybrydowych silnikach nie słyszałem ,ale o autach hybrydowych to tak... |
|
|
|
|
Ntav
95 Oktan! ]:->
Motocykl: Yamaha TDR 125
Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 23 Sty 2007 Posty: 190 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2008-12-30, 20:30
|
|
|
Najczęściej spotykana hybryda w Polsce to na pewno Toyota Prius Lexus'ów mało jest... |
_________________
|
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008-12-30, 20:55
|
|
|
o samochodach słyszałem nie raz w TVN Turbo ale ziomek w 125p ma prawie hybryde nie wiem jak on to zrobił ale mówił że jeździ pół benzyna pół woda xD aż sie ździwiłem ale dobry patent mówił że go robi całkiem na wode ale jak on to zrobi to nie wiem zresztą zobaczymy jak przyjdzie kiedyś do mnie na wodzie to poprostu stawiam mu browar z dzień dobry |
|
|
|
|
Mieczko$
Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 756 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2008-12-30, 21:59
|
|
|
astra115 napisał/a: | że jeździ pół benzyna pół woda | ma posadzoną uszczelkę pod głowicą i woda wali mu na tłoki, co daje pomieszanie benzyny z wodą 50:50 |
_________________
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2008-12-30, 22:16
|
|
|
taa i tankuje do chłodnicy ;D
w stare diesle to bym uwierzył ze tankuje opał do silnika zamiast oleju |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-12-30, 23:58
|
|
|
trubospalinowe silniki chiano wykorzystac z racji charakterystyki która jest niemal taka jak w silnikach elektrycznych, czyli skrzynia biegów staje sie zbyteczna.
Problemem była temp. spalin i duze spalanie.
Hybrydy to dobre rozwiazanie, problemem sa akumulatory które sa ciezkie. Materiały...hmm mozna cos znalesc w bibliotekach politechnik. Honda produkuje kilka modeli. BMW wypusciło aut z silnikiem wodorowym. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Ntav
95 Oktan! ]:->
Motocykl: Yamaha TDR 125
Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 23 Sty 2007 Posty: 190 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2008-12-31, 00:48
|
|
|
A ten Wodór to niby z czego jest wytrącany ? Z wody ;] |
_________________
|
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2008-12-31, 03:46
|
|
|
Hybrydy narazie nie mają szans wielkiego powodzenia ze względu na kompletny BRAK infrastruktury. Kupisz takie BMW na Wodór i gdzie go zatankuesz? Z tego względu np BMW nie wypuściło do seryjnej produkcji Modelu z silnikiem wodorowo benzynowym.
A co do faceta co chce zrobic silnik na wodę, niech da sobie spokój, nawet gdyby sie mu to udało, jak się ludzie zwiedzą to pierwszej nocy go zaszlachtuje płatny zabójca njęty przez Arabów albo inne kreje które eksportują ropę |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2008-12-31, 04:23
|
|
|
Auto na wodę już jeden polak wynalazł. Podawał ją w postaci pary wodnej do starego 3.0D z mercedesa w124. Auto podobno zużywało o 30 - 40 procent ropy mniej a i kopa podobno wcale gorszego nie miało.
A co do prawdziwych hybryd (czyli nie priuso - podobnych)- wg. mnie w Polsce jeszcze przez bardzo długi okres nie będzie. U nas próbowano wprowadzić auta na CNG (bodajże VW Caddy) ale ilość stacji skutecznie odstraszyła klientów - w kraju jest uwaga 13 czynnych punktów dystrybucji. A skoro nie można było wprowadzić stacji tylko z innym typem gazu to jestem ciekaw jak to by było np. z wodorem... |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-12-31, 09:17
|
|
|
wyrosły by jak grzyby po deszczu zaraz oświece cie dlaczego;)
Bo kowalski jak by miał płacić 5zł za bezyne a 0,50groszy za wodór to zgadnij co by wybrał. CNG jest drogie a tankowanie trwa wieki.
Zreszta patrzac kilka dobrych lat wstecz LPG też nie było popularne. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Ntav
95 Oktan! ]:->
Motocykl: Yamaha TDR 125
Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 23 Sty 2007 Posty: 190 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2008-12-31, 10:12
|
|
|
Ta, teraz to na każdej stacji LPG jest, są i nawet osobne stacje tylko z LPG
Na początku było ich tak mało, a nagle potem się wszyscy rzucili Jak pies na kiełbasę... |
_________________
|
|
|
|
|
adrian90_15
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 245 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2008-12-31, 11:50
|
|
|
Straż Miejska w Krakowie buja się Prius'ami. |
|
|
|
|
x698
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 6 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 2009-01-05, 23:05
|
|
|
Na samym początku dzięki za wypowiedzi, jednakże chciałbym kilka rzeczy sprecyzować, mianowicie:
-hybrydowymi nie są napędy których paliwem jest mieszanina np wody i paliwa lub diesla z opałówką albo oleju roślinnego z dieslem
-kolega hubertbaran ma racje ze akumulatory są ciężkie, poszedłem (za twoim pomysłem )do biblioteki Politechniki Śląskiej i kilka ciekawych rzeczy wyczytałem.
Zainteresowały mnie akumulatory MECHANICZNE. Otóż gromadzą energie hamowania w postaci kinetycznej energii wirującego krążka - w skrócie to taki żyroskop wysokoobrotowy (bo może się rozpędzać do kilkudziesięciu tyś obr/min) i bardzo sprawny (krążek ten potrafi się kręcić kilkanaście dni z bardzo dużą prędkością dzięki zastosowanym łożyskom magnetycznym i panującej próżni we wnętrzu urządzenia).
Jeżeli znacie ciekawe stronki dotyczące tematu, fora gdzie temat był poruszany, strony z danymi producenta dot. hybryd proszę wrzucać linki |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-01-05, 23:22
|
|
|
Z tymi zyroskopami jest problem, moent zyroskopowy przenosi sie na cały samochód i potrafi go skutecznie opuźniać w manewrach. Podobne zresztą odczucia sa w motocyklu;) Moemnt żyroskopowy silnika i kół utrudniaja manewry. W niektórych motocyklach prostą walka z tym zjawiskiem był silnik obracjacy sie w strone odwrotna do obrotu kół. Współcześnie lepsza metoda jest równowazenie poprzez wałki wyrównoważajace oraz ograniczenie masy wirujacej wału. Koła motocykli natomiast sa mniejsze 17cal. To taki kompromis pomiedzy prowadzeniem stabilnoscia i zuzywaniem opony. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
szlachcik
Motocykl: WSK Gil, MZ ES 250
Wiek: 41 Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 3 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2009-01-24, 20:36
|
|
|
x698, witam. cZY NADAL POTRZEBUJESZ CZEGOŚ O HYBRYDACH ??? |
|
|
|
|
x698
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 6 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 2009-01-25, 16:53
|
|
|
Oczywiście! jestem zainteresowany wszelkiego rodzaju info na ich temat. Z góry dziękuje za pomoc |
|
|
|
|
matmax
................
Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Lip 2007 Posty: 570 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2009-01-26, 18:00
|
|
|
Hybryda to moim zdaniem nie do końca dojrzała koncepcja. Akumulatory są bardzo ciężkie, co z ich złomowaniem? Złożoność układu napędowego napewno przełoży się na awaryjność...
Ja czekam aż na rynek polski wejdą samochody na powietrze. Lekkie, ekonomiczne, ekologiczne, proste w konstrukcji czyli mniej awaryjne, tanie w eksploatacji. Niestety brzydkie jak narazie (subiektywna opinia).
Tutaj odrobinka na ten temat: http://darmowa-energia.ek...to/spr_pow.html |
_________________ www.starymotor.blogspot.com
www.motokrym.blogspot.com
|
|
|
|
|
|