» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Qba
2006-11-23, 17:31
FILTR STOŻKOWY lekki tuning
Autor Wiadomość
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2005-09-05, 20:10   FILTR STOŻKOWY lekki tuning

Witam własnie załozyłem filtr stozkowy troszke sie nameczyłem bo miał za malo miejsca ale sie udało !! Teraz motor naprawde sie lepiej zbiera i troszke buczy i syczy ale fajnie to brzmi ale w zwiazku z tym mam kilka pytan !! Na ktore starajcie mi sie dobrze odp :

1))) To czy taki filtr jest lepszy jesli chodzi o oczyszczenie powietrza

2))) Czy taki filtr nie zatka sie tak szybko skoro jest na zewnatrz ?? I jak czesto mam go czyścic ??

3))) Czym mam poźniej taki filtr oczyścic jesli sie zabrudzi ?? Benzyna powietrzem czy czyms inny?? Z jakiegowogole on jest materiału wykonany ??

4))) Czy posiadac taki filtr to lepiej czy gorzej dla silnika ??

5))) No i ostatnie czy dobrze zrobiłem ze gokupiłem ???


ps. PROSZE O NAPRAWDE FACHOWA PORADE pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-11-23, 17:31, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
nemo491 
Zlotowicz
nemo491


Motocykl: OO
Pomógł: 1 raz
Wiek: 67
Dołączył: 18 Cze 2005
Posty: 573
Skąd: Łódź
Wysłany: 2005-09-05, 21:18   

Filtr stozkowy(firmowy)bardzo dobrze spisuje sie zwlaszcza na torach wyscigowych.Na naszych drogach raczej nie spotkasz takich warunkow(czystego powietrza).Zawsze jest tam kurz.A taki filtr przepuszcza go wiecej niz normalny.
Czyscisz go np. benzyna extrakcyjna lub etylina, a potem przedmuchujesz powietrzem.
tylko tyle wiem na ten temat.
_________________
http://nemo60.fotosik.pl/
http://picasaweb.google.com/nemo491
 
 
     
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2005-09-06, 19:48   

był już taki temat taki filtr bez dodatkowych ustawien w gaźniku nie wiele da czyścić z tego co mi wiadomo to tylko przedmuchać . Motor szybciej sie "zużywa" bo on słabiej czysci.
Sam bym tego nie zrobił w swojej ale ;] to Twój motor
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2005-09-06, 20:10   

Wg. mnie zupełnie zbędna modyfikacja i nie daje raczej nic poza wyglądem który wg. mnie osobiście też nie jest taki bajerancki :| A mam pytanie, widze że części filtra która sie nie mieściła wsadziłeś lekko w otwór puszki wyrównującej ciśnienie w układzie ssania, tam była gumowa rura elastyczna... Czy teraz jak silnik drga na wolnych obrotach to nie urywa Ci filtra, mocowania gaźnika lub nie rozbebesza czegoś innego?? Na Twoim miejscu jak już chcesz mieć "filtr stożkowy" zrobił bym tak, weź wypatrosz ten filtr od środka i od tyłu, zrób tak żeby był przelotowy, żeby było przez niego widać, uszczelnij go po bokach i do środka włóż starą elastyczną gumową rure która była tam wcześniej, będzie to tak że "filtr" będzie siedział na rurze i będzie "fajnie wyglądał" a powietrze będzie plyneło swoją starą dobrze dobraną pod kątem oczyszczania powietrza i oporu, drogą, chyba że twierdzisz że masz teraz jakieś 15-20% więcej mocy to zostaw tak....
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
maeko 
AlphaART


Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 418
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2005-09-06, 20:15   

hehe nie ma to jak emzetkowicz:d kombinuje jak może:) ale z tym urywaniem to faktycznie:)
_________________
Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
 
 
     
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2005-09-06, 22:21   

w sumie to nie ucina ale widze ze to był zły omysł wiec oddam go do sklepu!! Nie uzywalem wiec chyba mi przyjmieprzynajmniejtak mi sprzedawca mowił zebym nie uzywał i przyjmie wiecc zainwestuje ale wnormalny filtr skoro ten jest gorszy DLA SILNIKA a lepszy dla osiagów i wyglady !! Wole mieć ZDROWY silnik :) :) POZDRO
 
 
     
maeko 
AlphaART


Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 418
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2005-09-06, 22:23   

on nawet moim zdaniem w osiągach też kupa daje:s
_________________
Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2005-09-06, 22:29   

maeko, no a o czym ja pisalem, te 15-20% mocy to może być i mniej a napewno nie wiecej...
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
maeko 
AlphaART


Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 418
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2005-09-07, 08:10   

No No ale wiesz żeby osiągnąć jakieś widoczne efekty to nie wystarczy sam filtr stożkowy, przy nim skraca się droga powietrza do gaźnika ale żeby coś było widoczne to i wypolerować okna dolotowe by sie przydało itp. Pozdro
_________________
Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
 
 
     
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2005-09-07, 14:21   

Ja doloty juz mam wypolerwanea filter juzoddałęm i kupiłem nowy !!! Wszystko ładnie oczyszcze skreceuuszczelnie i nie wiem czy dobrympomysłęm jest skracanie gumy w srodku puszki!! Zeby była krutrza o 2cm czy to cos da ??
_________________
NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
 
 
     
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2005-09-07, 20:57   

heh widze że na siłe chcesz poprawić niemieckich konstruktorów ... jak dla mnie nie da nic w takim silniku jak mz duzo trzeba zrobic by poczuc róznice
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2005-09-08, 19:04   

luqasss napisał/a:
w sumie to nie ucina ale widze ze to był zły omysł wiec oddam go do sklepu!! Nie uzywalem wiec chyba mi przyjmieprzynajmniejtak mi sprzedawca mowił zebym nie uzywał i przyjmie wiecc zainwestuje ale wnormalny filtr skoro ten jest gorszy DLA SILNIKA a lepszy dla osiagów i wyglady !! Wole mieć ZDROWY silnik :) :) POZDRO


Gdzie kupowałeś? W skuterze (w ciasnej) czy gdzieś indziej? I czy ci przyjoł ;D :mrgreen:
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2005-09-09, 21:39   

SAke, przyjał jest w skuterze :D :D oddalem bez zadnych problemow zreszta tam jest miła obsługa wiec wiesz !!
_________________
NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
 
 
     
Erni 


Motocykl: Yamaha XJ600 S
Wiek: 35
Dołączył: 02 Wrz 2004
Posty: 20
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 2005-09-10, 20:55   

Ja mam w swojej etce stożek 3 m-ce (w międzyczasie rozbierałem silnik na cylindrze i tłoku od odstatniego rozbierania nie przybyło śladów zużycia, czyli czyści dobrze). W mojej eci osiągi po założeniu filtra odczuwalnie się polepszyły, zwłaszcza na 5 ciągnie dużo lepiej. Poza tym warto założyć taki filtr dla samego dźwięku. Przy przyspieszaniu ryczy prawie jak superbike :mrgreen: dla mnie to poezja :D
_________________
Przyszłość: Honda VFR800
Daleka przyszłość: Ducati 996

Pomarzyć ludzka rzecz :)


Pozdro4all :)
 
 
     
młodymz 


Motocykl: cbr F2
Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 55
Skąd: Jastrzębie/śląsk
Wysłany: 2005-09-10, 21:59   

taaaaa a co ze spalaniem
nic nie jest za darmo
_________________
http://www.bikepics.com/members/mlodymz/
 
 
     
Erni 


Motocykl: Yamaha XJ600 S
Wiek: 35
Dołączył: 02 Wrz 2004
Posty: 20
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 2005-09-10, 23:42   

Na szczęście spalanie pozostało na tym samym poziomie. Może dlatego, że przy większej mocy nie trzeba kręcić silnika wysoko aby uzyskać dobre przyspieszenie. Poza tym zapomniałem dodać, że bardzo poprawiła się reakcja na gaz.
_________________
Przyszłość: Honda VFR800
Daleka przyszłość: Ducati 996

Pomarzyć ludzka rzecz :)


Pozdro4all :)
 
 
     
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2005-09-11, 12:27   

sam filtr stożkowy bez ingerencji w gaźnik nie da nic ptaki filtr to po prostu coś co przepuszcza wiecej powietrza przepuszcza więcej zanieczyszczeń więc silnik się szybciej zużywa nie mówie że zaraz po założeniu od razu bedą rysy na gładzi cylindra itp
 
 
     
P!tuŚ 
Szalony Knob


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 38
Dołączył: 17 Paź 2004
Posty: 50
Skąd: Warszawa-Bemowo
Wysłany: 2005-09-21, 11:37   

Kiedys sam chciałem zrobic tuning Mz. Ale jakos mi przeszło teraz sie ciesze ze jezdzi :) Teraz robie wszystko zeby jezdził jak najdłuzej :) Straciłem Mz'etke na 2 miesiace- i to zmieniło moje podejscie :wink:

pozdrawiam
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15