» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:31
Jaki akumulator do ETZ 150
Autor Wiadomość
Adam27 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-04-17, 10:33   

No właśnie się dowiedziałem że są suche na czas transportu, tylko nie wiem jak to jest z tym elektrolitem. Z doświadczenia wiem że sam elektrolit, który można kópic na stacji benzynowej jest za mocny( top się chyba rozcięcza) ?? Powinno byc tak że gotowy roztwór elektrolitu jest dołączany do akumulatora, w tym przypadku jeszcze nie wiem. Boje się jednak że jak wleję zwykły elektrolit to będzie coś nie tak. No i podobno po wlaniu nie trzeba go ładowac ?

Cyt"
Naładuj nowy akumulator dobrze prądem równym 1/10 pojemności (Ah) jeśli będzie to 7Ah to prostownik (ładowarka) musi ładować prądem 700mA (0,7A) przez 10 godzin (to takie minimum przy nowym akumlatorze, bo powinno sie go "sformatować" i powtórnie naładować...)Poczytaj na forum w innych tematach i literaturze fachowej...

Moim zdaniem kolega ma rację
Pozdrawiam
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2009-04-17, 10:40   

tak, ma rację, ale nie przesadzajmy. Kupujesz nowy akumulator, zalewasz go kwasem (podejrzewam, że ten na stacji beznynowej to nie jest stężony, tylko już przygotowany roztwór - jak amsz wątpliowści, to kup kwas w sklepie z akumulatorami), czekasz godzinkę, zamykasz korki, wkłądasz aku do moto i jedziesz na mazury, żeby się w trasie ładnie uformował.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Adam27 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-04-17, 11:23   

No właśnie ja raczej, na pewno ;-) nie mam ładowania i akumulator się po drodze nie ułoży heh. Jeżeli nie będę włączał świateł to na naładowanym akumulatorze chyba troszeczkę pojeżdżę co? :-) Z tym ładowaniem to muszę jeszcze zobaczyc co tam jest, tylko że sie wcale nie znam na tym :-) hehe

[ Dodano: 2009-04-20, 13:56 ]
No więc tak!! :-)
Podładowałem nowy akumulator i elektryka jest raczej okOKOK :-)
Uruchomiłem na pych, bo od kopa nie chciał :( . Jak dodawałem gazu to czerwona lampka gasła ( czyli mam ładowanie :) )
Martwi mnie tylko to że przejechałem 300m i już nie chciał zapalic :( , coś się zablokowało w silniku i koło mi stanęło. Pamiętam że już raz tak było ale potem znowu było OK. Teraz nie wiem czy mam silnik rozkręcac?
Pytanko do was ( mogło ściąc jakiś czujnik ? (czujnik luzu) ?? Czym to grozi??? W jaki sposób to sprawdzic?
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-04-22, 00:47   

Adam – nie zetnie ci nic… czujnik luzu to właściwie taki wyłącznik, który przy połażeniu „0”(luz) styka do masy obwód kontrolnej lampki i świecącej na żółto oznaczająca, że masz na „luzie”.
Jeśli koniecznie chcesz sprawdzić czy dobry jest czujnik luzu to możesz odkręcić drutek z niego i tyknąć kartera silnika (masy) Może nie świecić, jeśli masz spaloną żarówkę…(bez tego możliwa jest jazda)
Co do zablokowania to stawiał bym jako że jesteś „młodym adeptem” że masz włączony jakiś bieg i nie potrafisz wyczuć owego „luzu”
Wiec zrób tak jak ci radziłem pchając spróbuj przełączać biegi i zobaczysz czy się da. Skrzynia musi pracować i byś w ruchu wtedy możliwe jest przełączanie biegów. W miejscu da się tylko włączyć 1,”0”oraz 2 w zasadzie… Jak nie pomoże to będziemy myśleć, co dalej…
Poza tym będzie trzeba przyjrzeć się układowi zapłonowemu (ustawić wyregulować) wymienić świece, potem gaźnikowi...POZDRAWIAM
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Adam27 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-04-23, 20:23   

No tak:) czujnik luzu to tam pikuś:) w porównaniu do tego , czego się spodziewam.
Biegi chodzą OK, jak wcisne sprzęgło to mogę pchac a jak puszczę to koło stoi. Podpytałem się znajomego i stawiamy że to będzie zblokowany cylinder, tłok itp, byc może pierścienie pękły. Mniejsza z tym :) jutro odkręcę kapy i zobaczę co jest grane. Z tym zapłonem to jest chyba dobrze bo znalazłem starą świecę i nawet próbował odpalic na kopa, no ale to było przed zblokowaniem. Zauważyłem też że mam krzywo silnik ustawiony i muszę wyprostowac uszy trzymające silnik ( no raczej kupie nowe) Pozdrawiam
 
     
Gustlik 
PKN 9796


Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 813
Skąd: Białaczów
Wysłany: 2009-04-23, 21:04   

Chyba ją zatarłes :???:
_________________
MZ 150TS '83r.
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,150/24015
ETZ 250e '84r.
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/56352
 
 
     
hugh_h 

Motocykl: ETZ150 / LS650
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 123
Skąd: Wawa / Radzymin
Wysłany: 2009-07-12, 23:15   

po zapoznaniu się jeszcze z wątkiem http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8755 to już sam nie wiem czy kupować (do ETZ150) jak w książce 5Ah czy może jak polecają niektórzy 7Ah, a na dodatek sprzedawcy sugerują 9Ah. Czy nie ma problemów z naładowaniem większych niż 5Ah pojemności jak się jeździ z ciągle włączonymi światłami ?
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2009-07-12, 23:20   

Alternator ma 180W mocy więc z doładowywaniem 9Ah akumulatora nie ma problemu ale prądnica nigdy nie naładuje go tak jak to zrobi ładowarka chociażby najprostsza.
W instrukcji podają aby był to ten 9Ah chociaż ja użytkowałem 5Ah i nie było problemów, kup jaki uważasz za stosowny.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
hugh_h 

Motocykl: ETZ150 / LS650
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 123
Skąd: Wawa / Radzymin
Wysłany: 2009-07-12, 23:27   

5Ah wdaje mi się trochę mały bo przecież nie po to zrobili taką wielką półkę na akumulator aby tam luźno było, myślę o 7Ah ale q memu zdziwieniu 9Ah są tańsze od 7Ah a 9Ah myślę ze może przydużo bo to w sumie prawie 2 razy więcej niż w książce podali. może ktoś ma jeszcze jakieś doświadczenia.
 
     
Hagi 
Tuning Silników 2T


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 382
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2009-07-12, 23:42   

A co myślicie o żelowych akumulatorach?
Jak kupiłęm etkę to taki miałem w niej już... nowy żelowy 6v
_________________
http://bikepics.com/members/peki16/
 
     
suchy 
suchy

Motocykl: mz 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 28
Skąd: garbatka letnisko
Wysłany: 2009-07-13, 10:47   

moim zdaniem wybrałbym jak najmocniejszy czyli 9 ah i z prądem problem sie konczy nawet gdy ładowanie siądzie to jeszcze daleko mozna zajechac
_________________
suchy
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-07-13, 11:09   

Witam
suchy, dobry argument :!: pisałem w poprzednich postach zawsze możecie jeszcze "zaszaleć" tak jak ja i dac 12V 12Ah :idea: :grin: POZDRAWIAM
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
hugh_h 

Motocykl: ETZ150 / LS650
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 123
Skąd: Wawa / Radzymin
Wysłany: 2009-07-13, 11:13   

i co bez problemu masz naładowane do pełna te 12Ah ?
 
     
suchy 
suchy

Motocykl: mz 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 28
Skąd: garbatka letnisko
Wysłany: 2009-07-13, 11:22   

u mnie ładowanie akurat nie działa ale mam mocny aku i niema problemu miałem robic to ładowanie ale brak kaski i tak smigam od 2 miesiecy go nie ładowałem wyjezdziłem 30 litrów benzyny ale jazda bez swiateł
_________________
suchy
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-07-13, 11:23   

Nie narzekałem na nie doładowanie spowodowane za dużym akumulatorem, sam akumlator zwykle ładuje po zimie max 2 razy w roku przeciętnie(to również zależy jak często się nią jeździ) ... Oczywiście możecie dać mniejszy tez starczy miedzy 7Ah a 10Ah
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
suchy 
suchy

Motocykl: mz 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 28
Skąd: garbatka letnisko
Wysłany: 2009-07-13, 11:23   

witam marcin
_________________
suchy
 
     
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 297
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2009-07-13, 11:30   

A ja tam jeżdżę non stop na światłach i aqu mam 5 ah i nie ma problemów tylko ładowanie jest bardzo dobre. Nawet na biegu jałowym który u mnie jest na poziomie 1000-1200 RPM ładowanie jest ( nawet z włączonym światłami, kierunkiem i stopem moto nie przygasa). A to zasługa elektronicznego regulatora. :piwo:
_________________
W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r.
 
     
Majeranko 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 15
Skąd: Żuromin
Wysłany: 2011-12-30, 20:10   

Planuje kupić akumulator 12V 14Ah i moc rozruchowa 140 A.
Czy nie bedzie za mocny?
Oto link tego akumulatora : http://allegro.pl/akumula...1980717894.html
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-12-30, 20:24   

Masz etke na rozrusznik elektryczny? Za duży trochę, szkoda pieniędzy.

[ Dodano: 2011-12-30, 20:28 ]
Coś nie halo na tej aukcji, w tytule i na etykiecie akumulatora 12Ah a w opisie 14Ah.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Majeranko 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 15
Skąd: Żuromin
Wysłany: 2011-12-30, 22:00   

Nie. Kopniaka mam. Bo mi wgl ta eta przerywa bardzo, ale jeżdżę na akumulatorze 3 Ah. I poprzedni właściciel mówił, że miał tak samo. Normalnie było jak zmienił akumulator.

[ Dodano: 2011-12-30, 22:07 ]
Cytat:
Za duży trochę, szkoda pieniędzy

Tańszy ciężko będzie znaleźć
_________________
Bo Jazda Na Etezecie Jest Najlepszą Jazdą Na Świecie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14