» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:40
Ładowanie - Iskrzenie szczotek - ETZ
Autor Wiadomość
krzysztof_1989_ 

Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 34
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 9
Skąd: Teresin
Wysłany: 2008-06-29, 23:46   Ładowanie - Iskrzenie szczotek - ETZ

witam. mam problem a mianowicie pomiedzy kumutatorem a szczotkami są iskry ... i to dosc sporawe .. wczesniej ich nie było .... co moze byc tego przyczyna ?? do tego mz stracila na mocy ... stała ze 2 miesiace wymieniłem wydech na nowy i buuu.. jedzie jak by chciała a nie mogła
Ostatnio zmieniony przez Huberto 2008-07-05, 14:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
adrian90_15 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 245
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2008-06-30, 00:45   

Kondensator do wymiany.
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2008-06-30, 01:05   

adrian90_15 napisał/a:
Kondensator do wymiany.

Przeczytaj jeszcze raz problem kolegi i pomyśl dlaczego twoje rozwiązanie nic nie da.

krzysztof_1989_ - musisz zdjąć stator i przyjrzeć się wirnikowi, a dokładniej pierścieniom ślizgowym. Możliwe że masz gdzieś jakiś zadzior i to wyłamało ci kawałeczek szczotki. Sprawdź też długość szczotek - jeżeli są krótkie to mogą po prostu nie dosięgać do wirnika i iskrzyć. Tak czy inaczej zapobiegawczo powinieneś je wymienić. Wtedy przez pewien czas mogą iskrzyć, ale kiedy się dotrą to powinno być już ok. Wróci też pełne ładowanie (iskrzenie pociąga za sobą osłabienie ładowania), akumulator sie doładuje i moto powinno znów mieć mocną iskrę (a podejrzewam że przez to jest osłabiona)
 
     
wozi 
majsterkowicz


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Sie 2004
Posty: 360
Skąd: Z Polski Be
Wysłany: 2008-06-30, 09:48   

Xargo1, dobrze mówi :piwo: Sprawdź czy komutator nie jest popekany albo wyszczerbiony i czy szczotki ładnie przylegają :piwo:
 
 
     
adrian90_15 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 245
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2008-06-30, 10:44   

Xargo1, faktycznie masz rację. Sorry za pomyłkę, skojarzyłem z iskrzącymi platynkami.
 
     
krzysztof_1989_ 

Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 34
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 9
Skąd: Teresin
Wysłany: 2008-06-30, 11:05   

wyszczerbiony to własnie sie zrobił :-/ tego palcem nie da sie ruszyć bo zaraz sie wszystko kruszy :-// . czyli do wymiany ?
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-06-30, 11:06   

Pewnie tak :wink:
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
krzysztof_1989_ 

Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 34
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 9
Skąd: Teresin
Wysłany: 2008-07-03, 13:13   

a teraz druga sprawa... jak zdjąć ten komutator ??? bo ja nie mam zielonego pojecia a nie chce reszty uszkodzić ....
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-07-03, 13:29   

Prosze http://forum.mz-klub.pl/v...neracja+wirnika :piwo:
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
wotus 

Motocykl: mz etz 150
Dołączył: 05 Gru 2013
Posty: 4
Skąd: Wolbrom
Wysłany: 2014-12-22, 11:12   etz 150 przytapia szczotki

Moja etz-a 150 przytapia szczotki. Za każdym razem gdy założę nowe to po przejechaniu 5km zanika ładowanie. Gdy odkręcę pokrywę okazuje się że szczotki są jakby przytopione, nadpalone i jednocześnie zatarte w tej plastikowej prowadnicy. Nie da się ich wyjąć, trzeba je rozbić śrubokrętem. Co zrobić?

[ Komentarz dodany przez: motomaciey: 2014-12-22, 21:49 ]
Wyszukiwarka nie gryzie temat scaliłem.
 
     
DAAD 


Motocykl: ETZ Volusia Honda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 70
Dołączył: 16 Sie 2014
Posty: 185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-22, 12:22   

Zbadać regulator napięcia i prostownik alternatora.
 
     
wotus 

Motocykl: mz etz 150
Dołączył: 05 Gru 2013
Posty: 4
Skąd: Wolbrom
Wysłany: 2014-12-22, 12:35   

Diody wlutowałem i posprawdzałem są dobre, zakładałem inny regulator i nadal to samo.
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 476
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2014-12-22, 19:05   

Może być zwarcie międzyzwojowe na uzwojeniu wirnika i to zwiększa prąd wzbudzenia,ktœry wypala szczotki.
Trzeba zmierzyć opór między pierścieniami ślizgowymi(powinno być około5ohm)
I między jednym z pierścieni i masą silnika(powinno być co najmniej kilka megaomów.)
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Piotrek05 
Renowacja TS-ki


Motocykl: Mz ts 250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 274
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-02-19, 14:40   

wozi napisał/a:
Xargo1, dobrze mówi :piwo: Sprawdź czy komutator nie jest popekany albo wyszczerbiony i czy szczotki ładnie przylegają :piwo:


to gdy komutator jest powyszczerbiany to moze nie być ładowania? i jakie napięcie powinno byc na szczotkach?
bo u mnie komutator jest po wyszczerbiany ale nie iskrzy

[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2015-02-19, 17:12 ]
Stosuj wielką literę oraz kropki !
_________________
Autoryzowany blacharz samochodowy marki Ford Renualt Dacia. Naprawie powypadkowe auto każdej marki na ramie podlogowej samopoziomujacej. Jakość ASO konkurencyjne ceny. Więcej informacji prv. Lokalizacja Lublin
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2015-02-19, 17:23   

krzysztof_1989_ napisał/a:
pomiedzy kumutatorem a szczotkami są iskry ... i to dosc sporawe .. wczesniej ich nie było .... co moze byc tego przyczyna ??

Bicie wirnika spowodowane krzywym wirnikiem (dokładnie jego komutatorem), kryzwy wał lub zużycie łożysk na wale. Przyczyną jest złe doleganie/dociskaniu szczotek.
Iskry pojawiają się w gdy występuje przerwa powietrzna pomiędzy szczotkami a komutatorem.
_________________

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5275
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-02-19, 21:34   

mczmok, Warto również wspomnieć, że wirnik lubi mieć bicie jak zakłada się go na rozklepany czop wału, wtedy wirnik nie siedzi jak powinien i bije na wszystkie strony...
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 17