Przesunięty przez: motomaciey 2013-12-23, 21:57 |
[Silnik] Stukanie w cylindrze - ts 250 |
Autor |
Wiadomość |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-12-10, 13:34
|
|
|
No faktycznie pasują ślady do koszyka. Aż zobaczę czy mam na sworzniu z wojskowej takie ślady, ostatnio zmieniałem cylinder to mam to na stole, zrobię zdjęcia jak znajdę coś podobnego.
PS. Nie lepiej było by obrabiać okna frezem wolframowym? Ten kamień krzywo się zużywa. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-12-10, 18:32
|
|
|
Ja obstawiam źle zrobiony szlif. |
_________________ Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 476 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-12-10, 22:30
|
|
|
Zmień łożysko ale wątpię, żeby te stuki pochodziły od tego łożyska. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 392 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 476 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-12-11, 10:01
|
|
|
A o jaki dokładnie silnik i pojemnosc chodzi bo chyba nie napisałes. |
_________________ Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-12-11, 10:09
|
|
|
Sądzę, że jakaś 150-tka. Podejrzewam EM150. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 476 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-12-11, 11:44
|
|
|
A to mnie zmyliło. Pewnie temu, że bardzo rzadko się trafia 4B. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-12-11, 13:49
|
|
|
Podmień jeszcze pierscienie dla swietego spokoju. |
_________________ Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 476 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2020-12-23, 19:53
|
|
|
Jeśli jest to spalanie stukowe to oprócz zwiększania dystansu między głowicą a tłokiem, czyli odprężanie zestawu warto też w gaźniku wzbogacić mieszankę na iglicy, weź spróbuj na maksa wzbogacić i napisz czy się coś poprawiło. |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 476 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2020-12-24, 08:23
|
|
|
Jeśli możesz, nagraj ten efekt. Bo jest kilka stuków, trochę poprawi interpretacje. |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-12-24, 08:43
|
|
|
A masz mozliwosc podmiany glowicy ? |
_________________ Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 476 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
Wysłany: 2020-12-24, 09:51
|
|
|
Teraz już przestało brzęczeć.Musiałbym specjalnie zmontować w poprzedniej konfiguracji(luz tłok/ głowica 2,4mm lub mniej)
Była jeszcze wtedy zbyt bogata mieszanka,która pewnie dodatkowo podnosiła sprężanie nasilając problem.
Poza tym przepustnica napiernicza że hej i ciężko było by wyłapać ten dźwięk na filmie.
W każdym razie chronologicznie było tak:
Przez minutę po odpaleniu było Ok(bez brzęczenia)
Po rozgrzaniu cylindra brzęczało na jałowych obrotach,lub w czasie zwiększania obrotów.
W czasie opadania obrotów bez brzęczenia.
Głowicy na podmianę nie mam,a ta która jest wygląda na orginalną. |
_________________ To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2020-12-24, 10:29
|
|
|
Zbyt uboga zwiększa sprężanie bo temperatura zestawu rośnie, tłok bardziej puchnie i się zestaw doszczelnia tłokiem jednocześnie napierając na pierścienie. Przez co widoczne są rysy na tłoku. Wzbogacenie schładza zestaw. Moim zdaniem na dolocie coś jest nie tak. Na jakimś pewniaku gaźniku bym to wytestował, najlepiej coś z tych bardziej skomplikowanych. Mikuni, PWK, ale jeśli ustało to otwierać szampana i witać nowy rok.
Ps. Pomiar kompresji polecam robić na gorącym silniku bo wtedy pokaże nam wartość w warunkach podobnych jak przelot autostradą w gorący dzień. Wtedy możemy się brać za właściwą diagnozę bo jeśli ustało to miałeś stukowe. Ale moje fusy doskonałe nie są. |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 476 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 392 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2020-12-24, 17:06
|
|
|
elektryk111 napisał/a: | mar09 napisał/a:
Zwiększ szczelinę do 1,5mm lub jeśli to nic nie da próbuj 1,6mm i więcej...
Możliwe że to będzie dobry trop,bo w miarę dokładania kolejnych warstw uszczelek brzęczenie ustało.
Teraz szczelina tłok/głowica wynosi 2,8 mm.
Sprężanie 7,8 |
Tak czułem, że to będzie to, gdyż ponieważ:
elektryk111 napisał/a: | 4 biegi głowica użebrowana pionowo.Części rozmiarowo pasowały od es250/2 |
To jest magia TS-kowa... wiele cylindrów mimo że pasuje to się nie nadaje. Na przełomie ETS/TS 250 nieco namieszali na odlewni, być może nie tylko w cylindrach ale i w karterach... oznaczenie kokili TS-1.
Do rzeczy: w moim przypadku kilka lat temu także w ruchu był tłoka almota i do tego V szlif, mimo perfect serwisu aby zmontować cylinder musiałem go podnieść o ok. 1,3mm dopiero wtedy odsłonił okna płuczące. Po kilku próbach doszedłem do szczeliny 1,6mm i sprężania równe 10 Bar + względnie ucichło ale maszyna na nowym gaźniku 30N3 była strasznie narwana... właściciel ze strachu ruszał z dwójki gdyż każdy ruch manetki podrywał przód niemiłosiernie Los chciał ze nie usłuchał jak ma jeździć i po dwóch miesiącach zajechał tłoka, a w zasadzie wadliwy tłok zajechał się sam... odpadł fragment płaszcza przy denku i wyleciało wydechem, w głowicy zero śladów. Po tej akcji na próbę włożyłem używanego oryginała... w ten sam cylinder z luzem dobre 0,1mm lecz mimo to silnik się wyciszył już na szczelinie 1,4. Szybka wymiana tłoka na nowego almota lecz tym razem po kilku odpaleniach zdecydowałem się na małą korekta denka... po wyglądzie samego tłoka a w zasadzie tego co na nim znalazłem stwierdziłem że miejscami coś zaburza proces spalania czy też samą "propagnację płomienia" i tłok zaczyna "wibrować" dlatego gubi materiał tak szybko. Zjechałem na tokarni nieco denko tak aby zachować w miarę poprawny przepływ, sama szczelina została tak jak poprzednio 1,6mm i to wystarczyło.
Wzbogacanie mieszanki w tym przypadku to zły pomysł, zwiększy tylko ilość nagaru a moc spadnie, najlepsza opcja to wymiana tłoka na inny najlepiej oryginał.
|
_________________ Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi |
|
|
|
|
|