» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-03, 04:09
Jak poznać rocznik MZ'tki ?
Autor Wiadomość
sugr 
majster amator


Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 168
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-11-26, 22:03   

intr napisał/a:
To nie była produkcja w milionach. Moim zdaniem tam przygotowano miejsce pod rozrusznik. Pasuje tam idealnie. Z boku jest dostęp do przekładni głównej na wale przez kapę. Ale ze fabryka upadła to się nie doczekaliśmy.


Żeby nie było, wierzę itd. ale skąd masz takie informacje? Dużo próbowałem szukaćw necie itd ale nigdzie czegoś takiego nei było
_________________
-Dobra, ciężko było ale sprzęgło siedzi.
-A co to za dwie podkładki tu leżą?
-%&^%$^%$#
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2009-11-27, 00:03   

sugr, w internecie można znaleźć wszystko, tylko trzeba umieć szukać, wystarzy tylko trochę samozaparcie i bardzo często znajomości angielskiego, a w przypadku MZ także niemieckiego.
Ja na przykład kiedyś w internecie "znalazłem" książkę opisującą śrubka po śrubce silnika do Forda Transita, która była używana tylko do szkolenia pracowników pracujących przy składaniu tychże na taśmie w fabryce. Jak ją pokazałem kumplowi, co pracuje w serwisie to mi powiedział, że oni czegoś takiego od producenta nie dostają nawet.
Także jak mówię, w internecie jest wszystko :piwo:
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2009-11-27, 09:17   

Przeca jest napisane wyrażnie, żę to jest moje zdanie. Na ten temat nie znalazłem żadnych dokumentów, ani rysunków technicznych, jednak patrząc na to co MZ robiło w ostatnich latach produkcji, oszczędność jest najmniej prawdopodobna. Wystarczy popatrzeć na tą wnękę, która powstała. Rozrusznik pasuje tam idealnie i nie trzeba przerabiać całego bloku silnika.

Idąc tropem oszczędności, dlaczego nie usunięto zeberek chłodzacych z silnika 150'tki, których sprzedawało się więcej i jeszcze zaprojektowano nowy napęd obotomierza i kapę, których rysunki podałem w poprzednim poście. Tu nie o oszczędność chodziło, tylko o usprawnienie.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Robertt 

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 53
Skąd: Złotów
Wysłany: 2009-11-27, 13:04   

a mi sie wqydaje ze troche tez oszczedzali:P np. te plastikopwe wskazowki na licznik/obrotomierz wydaja sie juz troche tandetne w porownaniu do tych metalowych albo ten brzydki korek od baku mz 251:P pewnie jeszcze kilka rzeczy by sie znalazlo:)
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2009-11-27, 13:18   

plastikowe wskazówki to było usprawnienie. One całe rozpraszają światło zarówek podświetlających licznik, więc wydaje się że świecą w nocy. Wskazówki starego typu są słabo widoczne w tych licznkach. Nic nie jest takie, jak się z pozoru wydaje :P i akurat w MZ, większość przeróbek miała jakiś cel na plus
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-11-28, 11:36   

Całkiem mozliwe jest to co intr mówi, ja jednak jestem za wariantem pesymistycznym. Juz samo zdanie w ksiażce o unifikacji produkcji 250 i 150ccm. Budziło moje podejrzenia.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
SebekMZ 
MZ

Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 34
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-11-28, 12:42   

Intr ma tu najwięcej racji. Wszelkie przeróbki miały na celu usprawnienie i ulepszenie motocykla. Każda firma musi się rozwijać bo stojąc w miejscu tylko się cofa. Więc jaki sens byłby w przypadku MZ żeby pogrążać się jeszcze bardziej? Rynki zachodnie się wtedy otwierały i konstruktorzy dążyli aby dorównać uwczesnym standardom. Wystarczy obejrzeć prospekty prototypów ostatnich wersji ETZ i kto się niezgodzi że w porównaniu np z rocznikiem 89 prezentowały się o niebo lepiej.
 
     
Robertt 

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 53
Skąd: Złotów
Wysłany: 2009-11-28, 14:40   

Ja z kolei wiele razy slyszalem od starych wyjadaczy jezdzacych obecnie harleyami itp ze z mz to im strarszy model tym byl lepszy:P w sumie troche sie z tym zgadzam popatrzmy na mz trophy niektore maja ponad 40 lat:P a trzymaja sie niewiele gorzej niz etki :)tak jak by starsze mz byly robione z lepszych materialow. Wiadomo ze starali sie wszystko z biegiem czasu unowoczesnic ale pod koniec produkcji jka najtanszym kosztem ,a o prototypach tutaj nie mowimy:P jak dla mnie hubert mial sluszna uwage im nowsza mz tym mniej chromu:P i wieksza tandeta i tego bede sie trzymal chyba ze ktos mnie przekona ze jest inaczej:> Na koniec dodam bardzo czesto sie spotykam z twierdzeniem przez strszych motocyklistow ze najlepsze byly mz etz 250 z koncowych lat prodokcji chociaz tez wielu szczeolgnie mlodych ludzi uwaza ze jest to 251 a mnie sie tam 250 i 251 tak samo podoba:D
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14