Naprawa modułu zapłonowego typu A |
Autor |
Wiadomość |
motomw
The Best Of MZ
Motocykl: XJ 900 S Diversion
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 42 Skąd: Zwoleń
|
Wysłany: 2009-11-26, 12:02 Naprawa modułu zapłonowego typu A
|
|
|
Witam
padł mi moduł zapłonowy na BU921 (28801)
wyszczeliły chyba 2 oporniki.
ma ktoś z forumowiczów schemat takiego modułu?
lub proszę o dokładne zdjęcia sprawnego urządzenia tak aby można było
odczytać wartości na poszczególnych podzespołach.
pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2010-03-16, 14:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kamilETZ
Motocykl: MZ ETZ251e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 157 Skąd: Ciepielów
|
Wysłany: 2009-11-26, 15:12
|
|
|
Pogadaj z najlepszym szpecem od elektroników z SofCHJankiem od niego wszystkiego sie dowiesz.... Widze że jesteś z moich stron Marcel to Ty? w czym CI ten moduł padł??? |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/75087 |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
|
|
|
|
motomw
The Best Of MZ
Motocykl: XJ 900 S Diversion
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 42 Skąd: Zwoleń
|
Wysłany: 2009-11-27, 01:29
|
|
|
zdjęcie modułu nie jest mojego autorstwa niestety.
mój moduł wygląda dużo gorzej, brak w nim jednego opornika a wstępnie widać że dwa inne wystrzeliły. muszę jeszcze sprawdzić pozostałe elementy czy są dobre i starać się zregenerować moduł ale do tego potrzebuje schemat.
jeżeli naprawa nie będzie możliwa to trzeba szukać używki lub będę musiał się zgłosićkamilETZ, do ciebie kolego SofCHJanek.
tak to ja, dobrze poznałeś kamilETZ, nie wiem po czym ale dobry traf...
[ Dodano: 2009-11-27, 01:30 ]
dziękuję za link SofCHJanek do jakby to nazwać, mojego "problemu"
[ Dodano: 2009-11-27, 02:08 ]
jeszcze jedno pytanie:
R4 1k2 - co to za oznaczenie 1k2? - 1kOhm?
[ Dodano: 2009-11-27, 02:11 ]
tak samo r5
i R6 470 Ohm obojętnie jaki? czy też powinien być 2 watowy?
[ Dodano: 2009-11-27, 02:17 ]
i jeszcze D2 C12V to obojętnie jaka dioda na 12V? |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-11-27, 02:33
|
|
|
1k2 - 1,2 kOhm i tak samo dla innych po prostu zamiast przecinka jest literka k.
R6 - 1/4W (0,25W) zawsze się przyjmuje taką moc jeżeli nie podano inaczej.
D2 - dioda zenera, C12 oznacza napięcie zaporowe 12V, najlepiej o mocy 1,3W. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
motomw
The Best Of MZ
Motocykl: XJ 900 S Diversion
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 42 Skąd: Zwoleń
|
Wysłany: 2009-11-27, 02:34
|
|
|
hmm a R7 190V to co to jest?
męczę was ale w elektronice nie jestem wtajemniczony choć jak mam objaśnione co i jak to daje sobie rade |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-11-27, 02:36
|
|
|
R7 to warystor na napięcie 190V, jeżeli wymieniasz tranzystor mocy na nowy np. Bu921ZP posiadający diodę transil w strukturze to możesz wylutować R7 i C2. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
motomw
The Best Of MZ
Motocykl: XJ 900 S Diversion
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 42 Skąd: Zwoleń
|
Wysłany: 2009-11-27, 02:41
|
|
|
SofCHJanek masz głowę do tego
pewnie na elektronice jesteś...
ja kończę mechanikę ale nie samochodową hehe tylko konstrukcje i działanie
[ Dodano: 2009-11-27, 02:53 ]
i C1 10u/80 ...
to 10uF (piko Faradów?) na 80 czego?
[ Dodano: 2009-11-27, 02:55 ]
i C2 33n/630V MKT czyli 33 piko Faradów na 630 V ... |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-11-27, 10:31
|
|
|
To nie jest u tylko µ co oznacza mikro, czyli masz kondensator C1 o parametrach 10 µF na 80V w praktyce może być 10µF na 63V.
C2 33n/630 - masz wyraźnie podany przedrostek n - nano czyli 33 nano F na 630V. Nie wiem co tak z tym piko masz.
Akurat nie studiuje elektroniki to tylko pozostałość po bracie, który kończył taką szkołę a, że pozostało dużo książek to od dawna znam już symbole itp, przynajmniej to tyczące się elementów biernych. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
motomw
The Best Of MZ
Motocykl: XJ 900 S Diversion
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 42 Skąd: Zwoleń
|
Wysłany: 2009-11-27, 15:24
|
|
|
ok rozumiem.
dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienia
Bardzo mi pomogłeś - teraz mogę sobie posprawdzać wszystko
pozdrawiam serdecznie
[ Dodano: 2009-12-07, 23:06 ]
Moduł zrobiony
Poprzedni właściciel miał chyba niezłe spięcie w instalacji he he, ponieważ spalony był nawet BU921
wszystkie części zmienione i iskierka wesoło skacze na świeczce przy kręceniu wałem... |
|
|
|
|
krupkowskii
Motocykl: MZ 250
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 4 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-03-15, 20:59
|
|
|
mam pytanie czy w R6 jest 470 K czy R
i czy w R1 moze byc uzyty rezystor 220r/2W
i czy warystor moze byc bo znalazłem w napięciu stałym tylko 170V lub 200V
lub w napięciu przemiennym 175V lub 230V |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2010-03-15, 21:08
|
|
|
R6 to 470 Om jakby było 470k Om to tak byłoby napisane a co do R1 to może być taki, warystor obojętnie. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
krupkowskii
Motocykl: MZ 250
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 4 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-03-15, 21:23
|
|
|
a i jeszcze jaki czujnik halla wstawic w impulsatorze bipolarny, unipolarny czy Czujnik analogowy liniowy:D prosze o pomoc |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2010-03-16, 14:31
|
|
|
Hall ma być "cyfrowy" tzn. z całym układem formowania sygnału wewnątrz struktury a czy zastosujesz unipolarny czy bipolarny to bez znaczenia, liczy się jeszcze histereza ale tutaj można to pominąć. Dla przykładu w nadajniku typu A jest hallotron unipolarny a w typie B bipolarny.
Liniowy też można przystosować tylko trzeba by dołożyć w module komparator i ustawić odpowiednio histerezę przełączania. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
krupkowskii
Motocykl: MZ 250
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 4 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-04-25, 18:57
|
|
|
a mógłbys podac jakies oznaczenia tego czujnika??
[ Dodano: 2011-01-31, 12:39 ]
Czy da sie w ten moduł wstawic diode led?? jesli tak to dajcie opis gdzie i jaka zastosowac i czy podpinac pod nia rezystor?? prosze o odpowiedz |
|
|
|
|
|