» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 12:26
Świeca - jaką stosować? - MZ
Autor Wiadomość
Radko 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 309
Skąd: Warta - Sieradz
Wysłany: 2006-03-26, 12:07   

jeździłem troche na BRISKU ale po remoncie szlag to trafił


[quote="hubertbaran"]Badania wykazuja ze pozostałe elektrody dosyć mocno przepłukanie.[/quote]
nie rozumie!! możesz wyjaśnić i rozwinąc ten wątek
_________________
http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-26, 12:13   

bo jak wiesz..przełukanie polega natuym ze strumień miesznaki wznosi wysoko do świecy i jest wsysany razem z e spalinami do wydechu, wtedy w wydechu spaliny tworzą odpowidni rezonans i miesznaka spowrotem trafia do cylidra a spaliny juznie(taka teoretyczna wersja)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-03-26, 12:19   

Ja jeżdze na iskrze 75 :P
NGK Boshe itp mi niestety psuła...
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-26, 12:25   

75 to raczej do lajtowej jazdy;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-26, 13:00   

jak ja jezdziłem na 75 ja raczej lajtowo nie jezdze to wytrzymywała ok 300 do 400 km i koniec...ale poprzedni wlasciciel dal mi zapas 5 szt wiec jezdzilem na nich az sie skoncza :D
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
dawid482 


Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 265
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-03-26, 17:39   

Ja narazie jeżdże na NGK i nie narzekam-ma piękne spalanie,kolor brązowy.Przejeździłem już na niej ok 500 km i nic się nie dzieje.Jak narazie to jedna z moich najlepszych świec.
 
 
     
shalashaska 

Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 224
Skąd: polska
Wysłany: 2006-03-26, 22:14   

U mnie z tą świecą trochę się zmieniło i namieszało.Szkoda że nie miałem miernika,ale podejżewam że przyczyną jest ładowanie.Na światłach moto miało problemy,a jak zgasiłem to spoko.Ale i tak pomimo zauważyłem że AQ się trochę rozładowało.Kontrolkę mi szlag trafił :evil:
 
     
Piast57 


Motocykl: MZ 150 ETZ
Wiek: 35
Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-03-28, 20:59   

Ja dziś po raz 1 od początku posiadania mojej MZ ( 8 miesięcy) odkręciłem świece po to żeby sprawdzić na jakiej świecy jeżdżę i po to, aby się przekonać, co zobaczę po jej wykręceniu.

-ściągnąłem fajkę patrzę CHAMPION L 82 YC.
-wykręciłem świece patrzę na elektrody na świecy, wyglądały na jak najbardziej w porządku.

Ale ta świeca chyba jest nie odpowiednia jak na MZ 150 ETZ.
Biorąc pod uwagę to, że ja jak jeżdżę to eta dostaje często w dupę, wydaje mi się za bardzo się grzeje ( może dla tego mam tłumik gorący po za kolankiem i jeszcze kawałek).
Ale nie miałem problemów z tą świecą i z jakimiś kłopotami silnika.
Co mam zrobić teraz?
Założyć inną świece?
Jaką?
Pomocy.
Z góry dzięki.
Pozdro.
_________________
MZ- just for fun ...
 
     
shiko 

Motocykl: wsk 125
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 4
Skąd: Krosno
Wysłany: 2006-12-22, 19:26   

ja kiedys miałem przy swojej mz iskre róznej wartości cieplnej i je szlak trafiałi ale jak załozyłem ruską to chodzi jak tralala
 
     
Robert-18 

Motocykl: etz 150
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 32
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-12-22, 22:50   

Piast57 jak chcesz zakładać inną świecę to załóż NGK b8hs według mnie jest najlepsza. Długo na nich jeżdżę i nie miałem żadnego problemu.
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-12-22, 23:08   

z tymi swiecami to roznie jak im sie chce,B8HS to dobre swiece ale nieumywaja sie do Championa,teraz smigam na takiem bardzo starym Boschu ktory smigal ze 5 lat w garbusie,kolejne 5 lezal w garazu a teraz smiga w MZ i swieczka wypalona jak lala,kiedys odmowil posluszenstwa w MZ,polezal poł roku na podlodze pod stolem i znowu zmienil zadnie :lol: juz działa,wiec uwazaqm ze chyba na co jak na co ale na swiece nie ma reguły kazda MZ ma swoje upodobania a swiece swoje fochy humory,w zapasku woze Championa,jeszcze nigdy mnie nie zawiodla swieca tej firmy,moze juz elektrody prawie nie byc a silnik i tak na niej chodzi. :wink:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2006-12-23, 00:24   

Ja używam B8HS i żadna nigdy nie padła. Wymieniam świece jak stwierdzę że już trzeba... ;) Bardziej z kaprysu niż z przymusu. Ta którą mam teraz, NGK B8HS ma już 6000 tyś km i jakoś trzyma się kupy... ja nanie nie narzekam.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-12-23, 00:44   

zalezy tez od stylu jazdy,umnie nie zawsze wytrzymuja,z tego co zauwazylem to lubieja raczej trase

[ Dodano: 2006-12-23, 00:44 ]
kolka razy zalana juz jest do dupy.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Robert-18 

Motocykl: etz 150
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 32
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-12-23, 01:34   

SOVIETVW to nie jest dokońca tak jak mówisz. Nie możma powiedzieć że NGK lubią tylko trasę , ponieważ NGK są fabrycznie montowane do japońców i tam dostają gorzej po dupie niż w MZ a jakoś się trzymają.
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2006-12-23, 10:39   

Robert-18 napisał/a:
SOVIETVW to nie jest dokońca tak jak mówisz. Nie możma powiedzieć że NGK lubią tylko trasę , ponieważ NGK są fabrycznie montowane do japońców i tam dostają gorzej po dupie niż w MZ a jakoś się trzymają.


W nowszych silnikach czterosówowych (także japońskich) jest całkiem inaczej niż w naszej MZ 2T a także w japońcach 2T jest już całkiem inna technologia i silniki już trochę inaczej pracują, więc i świeca się tam inaczej zachowuje. Ale z tym, że NGK wolą tylko trasę to nie mogę się zbytnio zgodzić, bo u mnie na NGK jeżdżę i w trasę i dużo po mieście i nie ma różnicy.

A co do świecy w mojej MZ to jaką nie założe to mogę śmigać ile wlezie, jeszcze nigdy nie siadła mi świeca ale zmieniałem je czasami, bo miałem takie zachcianki. Jeżdżę na NGK B8HS przeważne ale czasami też założę ISOLATOR albo Iskrę 100.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-12-24, 10:05   

Ciepłota świecy zalezy od stylu jazdy!! Na wakacjach zdazyło sie ze i Iskre 100 przegrzałem(jedna z najzimniejszuych świec na naszym rynku, zimniejsze sa niektóre odmiany NGK). Jaka by to nie była świeca ma dawać iskre... co do marki to ja lubie iskre nie lubie: izolatora, boscha.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Tomek-88 


Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 346
Skąd: Gnieździska/Kielce
Wysłany: 2006-12-24, 11:33   

moja za nic nie chce chodzic na nowej iskrze :razz: na jakiejs starej smiga :mad: ngk wytrzyma tydzien. izolator 3 dni . bosh to samo/a brisk jak sie zagrzeje to moto jest slabszy. jak jezdze spokojniej to powiem wam ze dluzej wytrzymuja :twisted: no ale niestety reka mi za bardzo chodzi :mrgreen:
_________________
Trzeba coś stracić żeby docenić, żeby odzyskać trzeba się zmienić
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-12-24, 17:29   

Robert-18, nie porownuj warunkow pracy swiecy tych z MZ z tymi w japini bo to tak jak by porownywac prace silnika malucha a VR6 ,to jest zupelnie inna bajka,i niejestem przekonany czy w japoncu dostaja bardzie w dupe,chyba gdybym był taka swieca to wolał bym smigac w japoncu. :lol:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
wiktor 

Motocykl: mam ich 14 :P
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 45
Skąd: starachowice
Wysłany: 2006-12-24, 21:53   

http://www.ngkntk.pl/inde...g=pl&t=motorrad <---- tu macie strone jakie świece powinny być do poszczególnego motoru
a tupost kolegi z forum o simsonach:


Uwaga ważna infofmacja!!!!!!

Często lub prawie zawsze jest tak że nowoczesna świeca psuje się w silniku od razu jest na to sposób.

Nowe świece wymagają "przepalenia", jeśli założymy ją do zimnego silnika i przy rozruchu się zaleje to od razu dostaje przebicia i nie nadaje się do niczego.

Najlepiej jest zrobic tak do ciepłego silnika (tak by od razu zaskoczył) wkręcamy nowiutką świecę odpalamy i robimy kilkunastokilometrową rundkę by porządnie wygrzać silnik po takim zabiegu nowa świeca będzie nam bardzo długo służyć.
_________________
w mojej stajni :
-yamaha virago 535
-awo 425 s
-awo 425s
-awo 425 s przechodzi renowacje
-wfm m06
-wfm m06
-wsk 175
-wsk 175
-simson sr2
-komar 1
-komar 1
-simson sr1
-jawka skuter
-awo 425 s spalone :(
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-12-24, 21:56   

to sie nazywa dogrzewanie swiecy, było juz nie raz wspominane o tym na forum,ale jak swieca ma pasc to i tak padnie,ja smigam na takich na jakich moto dobrze chodzi a nie na takich jak ksizaka pisze,raz kupilem isolatora zeby swieca byla taka jak byc powinna i co,po 30 km zdechł, wlasnie wyjechalem zeby sie dogrzala.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15