Przesunięty przez: motomaciey 2011-12-17, 09:30 |
ocena tłoka i cylindra |
Autor |
Wiadomość |
kolo83
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 140
|
Wysłany: 2014-03-12, 21:15
|
|
|
grajko91 napisał/a: | Jak potraktujesz to odpowiednio papierem ściernym to powinno jeszcze polatać. |
Tak też zrobiłem i poskładałem ale na dłuższą metę tak się nie da jeździć., osiągi są do dupy - v max - 90km/h.
grajko91 napisał/a: | A tak z z ciekawości to ile ma przebiegu ten tłok?? |
Według mojej znajomości historii tego motocykla to ~ 17tys czyli niewiele moim zdaniem.Poza tym silnik nigdy nie rozpoławiany, wszystko łącznie z tłokiem tak jak wyjechało z fabryki.Silnik był zakupiony jako nowy i miał nabijane numery.
Wietrzanin, chyba zrobię jak radzisz. Chociaż nowy tłok też będzie budził we mnie obawy. |
|
|
|
|
grajko91
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 826 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-03-12, 22:20
|
|
|
Wietrzanin napisał/a: | no chyba że lubisz jeździć z myślą taką że każdej chwili może ci silnik odmówić posłuszeństwa. | W takim wypadku uszkodzenie raczej nie wystapiło by nagle. Mocy może brakować ale jeździć by raczej jeździło. |
|
|
|
|
grajko91
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 826 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-03-12, 22:23
|
|
|
kolo83 napisał/a: | osiągi są do dupy - v max - 90km/h. | W takim razie zostaje tylko szlif. kolo83 napisał/a: | 17tys czyli niewiele moim zdaniem. | Tłok poza tymi uszkodzeniami wygląda bardzo dobrze jak na taki przebieg. Widać dużo po dupie nie dostawał. |
|
|
|
|
kolo83
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 140
|
Wysłany: 2014-03-12, 22:41
|
|
|
grajko91 napisał/a: | Tłok poza tymi uszkodzeniami wygląda bardzo dobrze jak na taki przebieg. Widać dużo po dupie nie dostawał. |
I to mnie właśnie dobija Porządny tłok poszedł się jeb..ć. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-03-13, 02:08
|
|
|
Nic się nie poszło j... Pierścienie poza jednym miejscem nie przepuszczają.
Po pierwsze sprawdź stan korbowodu. Są 2 możliwości - albo wpadło Ci zabezpieczenie iglicy z gaźnika, albo poleciało Ci dolne łożysko korbowodu, względnie przekładki korbowodowe.
Dalej - jak wygląda gładź cylindra? Czy ma rysy, jak głębokie? Czy jest jakiś wyczuwalny próg w cylindrze?
Jeśli cylinder wygląda ok, korbowód w porządku, to nic nie rozpoławiaj. Weź papier ścierny, na początek 150 i usuń delikatnie rysy na tłoku obracając papierem po obwodzie tłoka (nie góra-dół). Potem "dopieść" papierem 300. Staraj się nie robić tego punktowo, tylko w miarę równomiernie "wyjeżdżać" na boki poza przytartą powierzchnię tłoka.
Jeśli na cylindrze nie ma śladów, to składaj i zmierz ciśnienie sprężania (normalnie i próba olejowa). Gdyby różnica między normalnym sprawdzanie, a z olejem była większa niż 1-1,5 bara, to zmień pierścienie - oczywiście dopasuj jak należy.
Jeśli na cylindrze są jakieś niezbyt głębokie rysy, to potraktuj go papierem - dokładnie tak samo jak tłok. Potem nowe pierścienie i śmigaj.
Wszystko to powinno Ci pozwolić jeszcze pojeździć na tym zestawie, jeśli reszta jest ok. Remont kapitalny nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem
PS Popraw w profilu swoją lokalizację na dokładniejszą - czyli po prostu napisz z jakiej miejscowości jesteś. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
kolo83
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 140
|
Wysłany: 2014-03-13, 09:26
|
|
|
Dzięki Kosior za rzeczową wypowiedź. No więc tak:
- zabezpieczenie iglicy jest na swoim miejscu (rozumiem ,że chodzi o podwójną blaszkę ustalającą położenie iglicy)
- dolne łożysko korbowodu też raczej w porządku (luz niewyczuwalny,chodzi płynnie)
- gładź cylindra bez zarysowań, próg lekko wyczuwalny ( pomiar średnicówką wykazał 0,03mm zużycia w porównaniu z miejscem gdzie nie chodzą pierścienie, same pierścienie też nie wydają się wytarte)
Pozostaje mi więc dokładniejsza obróbka tłoka papierem ściernym. Pocieszyłeś mnie tym,że tłok nie jest jeszcze stracony bo sama myśl,że oryginał będę musiał zamienić na jakiegoś almot-a nie daje mi spać po nocach:)
Jak dojadę na tym do Białej to masz ode mnie . |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-03-13, 12:28
|
|
|
Dojedziesz. Zmierz komprechę i jak coś zmień pierścionki tylko. Brak mocy może oznaczać problemy z gaźnikiem - trwałość jego wg serwisówki to 20tys. km, potem trzeba wymienić iglicę, rozpylacz i ew. dysze. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-05-08, 10:10
|
|
|
Witam podłącze się pod temat, mianowicie jakie powinny być luzy na pierścieniach w etz 150? Chodzi mi o luz w rowku (góra-dół) i na zamkach ? Mam dziwny problem z pracą silnika, mianowicie nie dostaje paliwa. Na 4 biegu ciężko jej jest osiągnąć 6ty./obr i leniwie się rozpędza. Świeca nie zabarwia się w ogóle, jest sucha, bez żadnego nalotu. Po ściągnięciu kolanka tłok suchy, komora spalania też, no i mocniej się grzeje. Myślałem że to lewe powietrze, ale to jest wykluczone. Gaźnik ma wzbogaconą mieszankę ile się da jakieś pół obrotu. Z ciekawości włożyłem przez okno wydechowe szczelinomierz i zmierzyłem luz na pierścieniach (góra dół), no i listek 0,15mm wszedł z oporem. Czy ten luz jest stanowczo za duży? Zaobserwowałem, że gdy delikatnie przesuwam tłok w górę to pierwsze przesunie się tłok a później pierścienie. Dziwi mnie fakt, że wszystko w środku suche. Na tłoku delikatny nagar, a co najlepsze łączenie kolanka z cylindrem jest obrzygane i mokre to samo się tyczy końcówki tłumnika ale w mniejszym stopniu. Czyżby przez duży luz na pierścieniach paliwo zostało wypluwane przez kanał wydechowy i niedostarczane do komory spalania ?. Nie mam problemu z odpalaniem silnika, kompresji nie mam czym zmierzyć, lecz gdy się przysłucha przez ściągnięte kolanko i przesuwa się tłok w górę słychać przecieki ciśnienia, chyba spod pierścieni. Co o tym myślicie? |
_________________
|
|
|
|
|
grajko91
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 826 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-05-08, 12:48
|
|
|
motocyklista napisał/a: | Czy ten luz jest stanowczo za duży? | Spory, ale raczej nie powinien mieć negatywnego wpływu na pracę silnika. Ewentualnie może być je słychać. motocyklista napisał/a: | gdy się przysłucha przez ściągnięte kolanko i przesuwa się tłok w górę słychać przecieki ciśnienia, chyba spod pierścieni. Co o tym myślicie? | Normalna sprawa Ja bym sprawdził na nowo wyprzedzenie zapłonu i całe zasilanie/wydech. |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-05-08, 13:41
|
|
|
Pierścienie słychać przy schodzeniu z obrotów. Zapłon przeglądnięty. Dziwi mnie to że jakiś czas temu kolor świecy był lekko brązowy i z czasem był coraz jaśniejszy. Musiałem wzbogacać mieszankę bo czuć było podczas jazdy że nie dostaje paliwa po przyciśnięciu gazu. Cylinder ma jakieś 4tys. po szlifie. |
_________________
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2014-05-08, 13:49
|
|
|
Cytat: | zmierzyłem luz na pierścieniach (góra dół), no i listek 0,15mm |
Pierwszy pierścień około 0,1, drugi w granicach 0,05 mm. 0,15 jeszcze ujdzie. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-05-08, 17:37
|
|
|
intr napisał/a: | drugi w granicach 0,05 mm. 0,15 jeszcze ujdzie. |
No ale to jest trzykrotna różnica między 0,05 a 0,15.
Mam w domu oryginalny tłok nominalny zużyty, założyłem na niego jakieś pierścienie i włożyłem w cylinder, nie wiem czy nawet nominalny no i luz na pierścieniach wynosił jakieś 0,1mm. |
_________________
|
|
|
|
|
grajko91
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 826 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-05-08, 21:26
|
|
|
U mnie w oryginalnym tłoku z oryginalnymi pierścieniami wchodził listek 0,1 tylko nie pamiętam który rowek. intr napisał/a: | Pierwszy pierścień około 0,1, drugi w granicach 0,05 mm. 0,15 jeszcze ujdzie. | To czyli rowki w tłoku mają różną szerokość, czy chodzi Ci o różnice w zużyciu? |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-05-09, 11:50
|
|
|
Chodzi o różnicę w rozszerzalności cieplnej. Górny się bardziej nagrzewa, więc powinien mieć luźniej. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2014-05-09, 12:30
|
|
|
Cytat: | No ale to jest trzykrotna różnica między 0,05 a 0,15. |
No rozumiem, 0,15 ujdzie dla pierwszego. Nie doprecyzowałeś w który rowek tkałeś ten szczelinomierz a ja pomyślałem tylko o pierwszym. Chociaż chyba górna granica zużycia jest jednakowa dla wszystkich. Wynosi chyba trochę ponad 0,15 nawet.
grajko91 napisał/a: | To czyli rowki w tłoku mają różną szerokość |
Tak. W oryginałach w almotach o dziwo też tak jest. Innych nie mierzyłem. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-05-09, 12:40
|
|
|
Szczelinomierz wkładałem w oba pierścienie i w obydwu listek 0,15 wszedł. Kurde nie ma jak sprawdzić kompresji to by może bardziej wszystko było wiarygodne, no ale dlaczego to paliwo wywala przez wydech pod kolankiem mokro i końcówka tłumnika też a świeca koloru w ogóle nie ma. Na podjazdach pali piątkę w trasie nieco ponad 4l. Zwiększę trochę dawkę paliwa może coś się poprawi. |
_________________
|
|
|
|
|
zwykly
remont mz
Motocykl: MZ 250
Wiek: 40 Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 10 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2014-05-11, 15:42
|
|
|
hej podepnę sie pod temat
od pewnego czasu mam pewien problem
robie remont mojej mz-ki zrobiłem szlif do tego dostałem spasowany tłok wraz z pierscieniami
ale tłok jest kiepskiej jakosci w dodatku sworzeń przepada przez tłok pomimo usilnych poszukiwań nie udało mi sie zdobyc nic konkretnego przez 7 mc
niedawno znajomy kupil mi zamiennik z niemiec problem w tym ze nie mam średnicówki ani mikrometru zeby sprawdzic wszystko, tłok ktory dostałem przy szlifie to 71,00 na pierscieniach ozn:200 a ten z niemiec to 70,95 na pierscieniach ozn:71.00 2.00 pytanie do was czy to bedzie grało jak należy |
_________________ siwy dym siwy dym to moja etka |
|
|
|
|
zwykly
remont mz
Motocykl: MZ 250
Wiek: 40 Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 10 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2014-05-11, 15:43
|
|
|
a i szlif robia u mnie w Rybniku " jak kolega chce to podeslac tłók dodaja do tego |
_________________ siwy dym siwy dym to moja etka |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-05-11, 17:52
|
|
|
zwykly napisał/a: | od pewnego czasu mam pewien problem |
Oczywiście, że masz problem - z pisownią. Zacznij używać wielkich liter i znaków przestankowych, bo będą do śmieci leciały Twe posty. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
|
|
|
|
|