» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Auto max 10-letnie, do 10-12 tys
Autor Wiadomość
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2011-02-09, 13:19   Auto max 10-letnie, do 10-12 tys

Zbliża się nieuchronnie czas, kiedy będę się musiał pożegnać z moja pełnoletnią juz włoszką - tempra 1,6

No i stoję przed odwiecznym pytaniem, co zanabyć żeby nie przepłacic i nie dołożyć za duzo później.

W założeniu auto ma być co najmniej wielkości astry II. Kocham fiata pandę 1,2 ale przy wypadku szans większych nie mam w takim aucie.

Rocznie robię 3000km, więc spalanie mnie mało obchodzi. najchętniej jakas benzynka 1,4 - 1,6, możliwie mało skomplikowana. W rocznikach 2000-2002 za 10-12 kzł mam następujące typy:
- xsara,
- marea weekend,
- brava,
- astra II,
- focus,
- vectra,
- od biedy nubira II.

Za taką kasę można wyrwać coś do jazdy na następne 8 lat. Diesla raczej nie chcę ze względu na znaczne przebiegi tych aut i koszmarnie drogie ewentualne naprawy. Są dwa kryteria - auto ma byc możliwie niebite (korozja włazi) oraz ma mieć klimę. Wsio.

Typy koncernu VAG odpadają. Za dużo ich ginie.

Jakieś sugestie?
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
CrystalDrill 
remoncik...

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sty 2005
Posty: 473
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2011-02-09, 16:24   

Może coś z Rovera? ja sam użytkuje te autka od 6 lat (począwszy od kanciastego r216 gsi zbudowanego na bazie hondy concerto , a teraz szukam jakieś r75 ;P)

wiec dla Ciebie polecam cos w stylu 400, 45 ew r75 w benzynie znajdziesz

Polecam jednak silniki diesla - 110 kucy i spalanie w trasie z 6l przy 160km/h :P i zero obsługi :P to sie nie psuje :) a turbinka jak zarżnieta to koszt jakis 300-700zł regeneracja

Za roverem przemawia jakość, cena no i bogate wyposażenie , większość aut ma klime skóre itp

Ogolnie przyjżyj się ofercie rovera.

i zapraszam na roverki.eu :P
 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2011-02-09, 17:06   

a może japonia?
Honda civic
1.4 90km albo 1.5 v-tec ale już juz są zmienne fazy rozrządu......a jeżeli chcesz coś mocniejszego to 1.8 vtec coś koło 170km....
Miałem okazje pojeździć civiciem......1.4 90km 96r (ta generacja była produkowana do 2000r) a;e w niczym nie odbiegają od młodszych modeli innych marek....
Do polski sprowadzana jest masa "anglików" i można tamim kosztem fajnie doposażyć autko.....np za opkoło 200zł można wychczyć kompletną półskurzaną tapicerke (2fotele+tylna kanapa+4x tapicerka drzwi)
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
bartek2801 


Motocykl: mz etz 251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 301
Skąd: Połomia k\Rzeszowa
Wysłany: 2011-02-09, 17:17   

ja bym polecał Focusa,autko bezpieczne nie rdzewieje przeważnie dobrze wyposażone,co prawda przeważnie miałem styczność z dieslem 1.8 który nie sprawia najmnejszych problemów i idealnie radzi sobie z tym autkiem ale mysle że 1.6 w benzynce też będzie ok
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/81187

Rozróżniamy prawdziwego motocyklistę, motocyklistę - motórzystę i właściciela motocykla
 
     
bugietz251 
Motomaniak.

Motocykl: ETZ 251 :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 350
Skąd: Kampinos
Wysłany: 2011-02-09, 17:19   

ja za ta kase wziałbym focusa , zawieszenie tak zajebiscie zestrojone ze jest komfortowe ale i po zakretach dobrze lata przez 6 lat tylko rzeczy eksplautacyjne wymienialismy pozatym nic , idzie całkiem nieźle i w miare wyglada , czesci tez drogie nie sa
 
 
     
tomek8484 

Motocykl: mz ts250 73r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 269
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2011-02-09, 17:52   

to ja jeszcze zaproponuje peugeot 406, auto sprawdzone sporo tego jeździło jako taxi, dodatkowo w tej kasie jest duża szansa na kupienie dobrego auta z niezłym wyposażeniem
_________________
moja mz ts 250 po remoncie http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=10482
 
     
dzema11 
Strzały z klamy!!!


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 8 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 255
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2011-02-09, 18:18   

Vectry B są ładne ale wadliwe bardzo, na dodatek blacha podatna na rdzę,
Brałeś pod uwagę Mazdy ? http://moto.allegro.pl/mz...1446444614.html ładna bryłka auta,nie słychac by Mazdy się psuły.
_________________
"MZ Sztuka dla sztuki"
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2011-02-09, 18:28   

BeerfaN, powiem CI szczerze, ze na Twoim miejscu z Twojej listy rozgladalbym sie za focusem, chociaz ma dosc upierdliwe zawieszenie tylne, wielowahaczowe. Jednak nie wytluczone, albo wymienione calkiem niezle sobie radzi, przy odpowiednich katach pochylenia i zbieznosci polowkowej kol. Na starcie odpusc diesla. Lejace albo pozapychane wtryski, pompy siadajace przy 250tys. km i dwumas, przysparzaja wiele klopotow.

Opel ? Z koniecznosci Vectra, ale tylko z silnikiem isuzu, Diesla. Nie 2.2DTi bo to spalajacy sporo muł. Szczegolna uwaga na blaszke. Plusy, tanie czesci.

Jezli mialbym 12 tys., to wyszukalbym sobie jakas Toyote Corolle, z ktorej na pewno bylbym zadowolony na kilka latek. Solidna, twarda konstrukcja, przy komfortowo zestrojonym zawieszeniu z dobrymi silnikami. Szukalbym jakiejs okazji w budzie E12, ale nie mam na mysli, puszki na ktora szpachla byla rzucana lopatami. Uwierz, ze komfort wersja sedan jest naprawde bardzo, ale to bardzo racjonalny do przyjecia, do tego stopnia, ze nie chce sie z tego autka wysiadac. Srednie spalanie benzynowych silniczkow 1.4/1.6 jest od 5 przy dziadkowej jezdzie do 8-9 podczas palowania po miescie (sprawdzone na obu wersjach osobiscie).

Tyle ode mnie :) Zycze powodzenia w poszukiwaniach :]

p.s. rovery bym chyba jednak odpuscil, ew. jakies stare w miare poczciwe. Tylko ogladaj uwaznie i najlepiej z dwoma znajomymi majacymi pojecie i wiaderkiem lodowatej wody ;)
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-02-09, 19:10   

grzybol napisał/a:
Opel ? Z koniecznosci Vectra, ale tylko z silnikiem isuzu, Diesla. Nie 2.2DTi bo to spalajacy sporo muł. Szczegolna uwaga na blaszke. Plusy, tanie czesci.

ach tak 125 KM silnik w porównaniu do 82 isuzu to muł, rzeczywiście :mrgreen:

albo
CrystalDrill napisał/a:
110 kucy i spalanie w trasie z 6l przy 160km/h

przy takiej prędkości spali na pewno ponad 8L, fizyki nie oszukasz

tyle opinii , ile "znafcuf" :wink:

od siebie dodam tylko, że każde auto będzie dobre byle by kupić zadbane i serwisowane jak Bóg przykazał...
 
     
Rafal1480 
Rafal


Motocykl: MZ ETZ 250e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 231
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-02-09, 19:16   

dzema11 napisał/a:
Vectry B są ładne ale wadliwe bardzo, na dodatek blacha podatna na rdzę,

z tym się nie zgodzę :evil:
Vectra b ale po 1999r. lift nie gnije (od tego roku były ocynkowane blachy) diesla nie polecam (mam takiego i straszne z nim problemy) ale 1.8 można wyrwać z bardzo dobrym wyposażeniem i za małą kasę (spalanie takie samo jak 1.6) :piwo:

[ Dodano: 2011-02-09, 19:21 ]
wojciech944 napisał/a:
od siebie dodam tylko, że każde auto będzie dobre byle by kupić zadbane i serwisowane jak Bóg przykazał...

tak dokładnie jak piszesz, bo wszystko zależy od tego jak poprzedni właściciel dbał i serwisował autko :smile:
_________________
- niema takiej ruiny co odbudować by się niedało-
 
     
CrystalDrill 
remoncik...

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sty 2005
Posty: 473
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2011-02-09, 19:29   

Co do japonii - to rovery 400 45 są robione na bazie hondy civic 5d ale dodane jest jeszcze nadwozie w sedanie które jest sweet

 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2011-02-10, 14:30   

Mazda - mam doświadczenie z dwiema 626. 2.0 benzyna i 2.0 DiTD. Obie wydziwione w kosmos jeśli idzie o koszt części i niektóre elementy..choć faktycznie, nie sypią się serwis zdecydowanie za drogi.

Toyota - czemu nie? Ale corolla brzydka jak noc jest ta okularka..
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2011-02-10, 17:19   

wojciech944, co da Ci katalogowe porownanie ilosci koni mechanicznych nowych jednostek ? Zapewniam, ze z isuzu procentowo zostalo wiecej, niz w silniki DTI, czy gorszym DTL oplowskim przy takim samym przebiegu ;) Przypuszczam, ze te ilosci szybko sie zrownuja, a 2.2 pali duzo. Poza tym, moim zdaniem, opel ma bardzo smutne wnetrze, jakby limuzyna na cmentarz. Do tego twarde fotele, w ktorych nie milo sie jedzie w trasce np. 1500km.

Nie wiem jak z tym Roverem co chwali @Drill. Byc moze dobrze pisze, bo sam chyba mial dwa takie. Ja niestety sie nie odniose, bo mam znikome doswiadczenia.

BeerfaN, osobiscie myslalem, ze da sie kupic taka w budzie E12, ale chyba nie ma takiej opcji w tym przedziale cenowym. Sorry za wprowadzenie w blad.
A moze cos takiego: http://otomoto.pl/peugeot...-C15705070.html
ten silniczek radzi sobie bardzo przyzwoicie w trasce i spala 5-6 literkow ON.
Zawsze mozna kupic "kupejke" ;) Pininfanina sie chyba nazywa, czy jakos takos :D
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
tomek8484 

Motocykl: mz ts250 73r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 269
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2011-02-10, 18:21   

grzybol napisał/a:
ten silniczek radzi sobie bardzo przyzwoicie w trasce i spala 5-6 literkow ON.
w przypadku takich przebiegów ja bym diesla nie szukał, to się mija z celem
_________________
moja mz ts 250 po remoncie http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=10482
 
     
misiek1919 

Motocykl: w przyszłości mz 251
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 50
Skąd: Sosnowe
Wysłany: 2011-02-10, 18:27   

hmm a ja ze względu na sentyment polecę skode fabie 1.4 16v, bardzo zacne autko, rodzice mają i nie narzekają, zresztą tak samo jak na poprzedniczkę spod tej samej marki czyli felicje którą teraz śmigam ja do pracy, więc może warto się zastanowić nad jakąś skoda np fabia albo octavia w kombiaku
_________________
pozdrawiam Łukasz
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2011-02-10, 18:55   

ja mam Xsare II 01r 2.0HDI 90KM, ogólnie auto spoko ale jakoś mnie nie porywa.

W miarę tanie, ekonomiczne i tanie w utrzymaniu auto to np. peugeot 306 najlepiej z ostatnich lat produkcji, znajomy mechanik ma takiego 1.9TD z przebiegiem prawie 400tys i całe auto trzyma się w niezłym stanie.
Może jakąś corolle.

Ostatnio miałem okazję pojeździć peugeotem 106 z 2000r 1.1 benzyna, heh normalnie rewelacja, nie myślałem, że to powiem bo nie lubie takich małych gówien, ale śmiga sie tym kozacko, widoczność jak w akwarium, a parkowanie to dosłownie rozrywka. a do tego nieźle zapiernicza.
Może jakaś mazde? mazda, honda, toyota, mitsubishi (wszystko <2000r) w bęzynie to dobry wybór a najlepsze tam są niezniszczalne przełączniki :mrgreen:
Albo meśka c klase
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
janekrow 
Janekroł


Motocykl: mz trophy, pannonia
Pomógł: 12 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 274
Skąd: Kąty Wroclawskie
Wysłany: 2011-02-10, 19:21   

grzybol napisał/a:
wojciech944, co da Ci katalogowe porownanie ilosci koni mechanicznych nowych jednostek ? Zapewniam, ze z isuzu procentowo zostalo wiecej, niz w silniki DTI, czy gorszym DTL oplowskim przy takim samym przebiegu ;) Przypuszczam, ze te ilosci szybko sie zrownuja, a 2.2 pali duzo. Poza tym, moim zdaniem, opel ma bardzo smutne wnetrze, jakby limuzyna na cmentarz. Do tego twarde fotele, w ktorych nie milo sie jedzie w trasce np. 1500km.



Więc tak :P Na początku DTL - diesel, turbo, wtrysk pośredni. DTI - diesel, turbo, wtrysk bezpośredni (coś takiego jak tdi w volkswagenie, ale literki zamienione) I Tak są oplowskie: 2.0 DTI, 2,2 DTI, 1,7 DTL ( troche grzmoty z tych silników z racji wtrysku pośredniego, sprawiają problemy z odpaleniem w zimie, wycofali je w bodajże roku 2002) Są też diesle isuzu 1.7 DTI (najpierw miał jeden wałek rozrządu, potem dołożyli drugi , wstawili pompe wtryskową sterowaną elektronicznie, aż po układ common rail, produkuje się je do dzisiaj, mają zaje... opinie)

Sam mam astre z silnikiem isuzu 1.7 DTI . Osiągami nie porywa, ale za to jest bezawaryjna i bardzo oszczędna. Brat ma vectre B 2.0 DTI. ''Jedyne'' co naprawiał to pompa wtryskowa VP 44 sterowana elektronicznie. Jest to nie tylko mankament opla, ale i audi 2,5 DTI, mercedesa C klasy, w ogóle wszystkich aut wyposażonych w te pompy. Pompy te nie sprawdziły się, wycofali po kilku latach od wprowadzenia. Ich Wadą było to, że sterownik umieszczono nad przestawiaczem kąta wtrysku. W chwili nalania, jeżdżenia na złym chrzczonym paliwie, przestawiacz zacierał się co wytwarzało ciepło i sterownik ulegał zepsuciu.Lejesz dobre paliwo z dystrybutora - jeździsz. Jest dużo informacji o tym w internecie.

Wszystkie naprawy wykonujemy z bratem sami, także to co napisałem, jest pdparte w dużym stopniu praktyką. Zgadzam się z tym, że opel jest ''twardy''. Vectry B po lifcie od 99' nie rdzewieją. Vectra B wnętrze wg mnie ma w stosunku do konkurentów z tamtych lat jak najbardziej ok. Golf 4 wcale nie ma lepiej w środku niż np astra II (w końcu ''niemce'' :P

Trochę zaśmierdziało ''oplomanią'', ale poza tym lubię też fiaty, dacie, volvo i daewoo etc. Forda nie lubiałem, ale miałem praktyke w serwisie Forda i pracowałem w Fordzie na wakacjach, więc po lekkim poznaniu sie zmieniłem zdanie. Focus wydaje się jak najbardziej ok Pozdro :piwo:
_________________
ale przecie.. to jeeeest Pannonia, z tego Mz'tki nieeee zrobisz
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/103092
Ostatnio zmieniony przez janekrow 2011-02-10, 19:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2011-02-10, 19:25   

Ja śmigam Citroenem XantiąI 96r 1.9 TD 92KM i powiem, ze zadbane jest nie do zdarcia. Silniki 1.9 TD robią nawet po 700 tyś. km jak się dba. Xantia To limuzyna w dodatku jedna z najbardziej komfortowych w segmencie średnim i wyższym. W zasadzie nie ma wygodniejszego samochodu z racji że Xantia ma zawieszenie Hydropneumatyczne. No chyba, ze inny Citroen z takim zawieszeniem tak do 2002 roku :D Za 12 tys zł kupisz już taką z 2001 roku z pełnym wyposażeniem czyli skóra, zawieszenie hydropneumatyczne z opcją hydroactive albo nawet Activa, kierownica wielofunkcyjna, klimatronic, tempomat, skrzynia automatczna, fotele regulowane elektrycznie w chyba 8 płaszczyznach, pompowane i podgrzewane, 4 szyby elektryczne, elektryczne lusterka + podgrzewane, czujnik deszczu, elektryczny szyber, 4 poduszki i pirotechniczne napinacze pasów, blacha w podwójnym ocynku i pełno innych bajerów. Silnik 1.9TD pali średnio od 6 litrów w trasie do 8 na mieście przy ostrej jeździe. A najlepszym rozwiązaniem jest 2.1 TD albo 3.0 V6.

Wiem, że ludzie boją się hydrauliki w Citroenie ale moge dać słowo, ze jak jest zadbana to jest to chyba jeden z cudów motoryzacji :D Więc polecam bo za taką kasę z takim wyposarzeniem niewiele aut można kupić tak trwałych. Ostatnio Xantia w teście najmniej awaryjnych aut na 70 miejsc była 11. więc to o czymś świadczy :)
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2011-02-11, 15:29   

Poszy,

Jak pisałem, ma być to auto mozliwie nieskomplikowane. Ale z tego co wiem, najniższe wersje Xantii nie maja zawieszenia hydro ale normalne. Do tego klima i fajne autko. Powiem, że xantia to według mnie jedno z najładniejszych wozów jakie znam. Nie licząc corvette sting ray z lat 60tych..

406 też piękne auto. 306 za mały jednak jest.

Xsara, Xsantia, 2001-2003 da się wyrwać golasa. No i jeszcze piękne alfy 156, ale to ponoć skarbonka bez dna.
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
dzema11 
Strzały z klamy!!!


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 8 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 255
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2011-02-11, 15:37   

BeerfaN napisał/a:


Ale z tego co wiem, najniższe wersje Xantii nie maja zawieszenia hydro ale normalne.


Każda Xantia ma hydro
_________________
"MZ Sztuka dla sztuki"
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14