» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:22
zapłon elektronik - iskra w DMP
Autor Wiadomość
Pastor 


Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 82
Skąd: Bulkowo
Wysłany: 2006-05-01, 22:21   zapłon elektronik - iskra w DMP

Witam!
Mam taki problem, że jak próbuję ustawić iskrę impulsatorem to cały czas jest ona w okolicy DMP, czyli w dolnym położeniu tłoka, tk jakby coś przestawiło sięo 180 stopni. Czy to może być spowodowane słabym akumulatorem? W module zapłonowym żółty kondensator jest uszczypany tak na krawędzi, ale nie widać okładzin, więc chyba jest ok.
Co może być nie tak. mam ETZ 251
Pozdro!
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-05-01, 22:45   

Najprostszym powodem byłoby złe zamocowanie magnesu na wale, może występy są nie tak?? Dalsza przyczyna moze leżeć natomiast w jakimś chochliku elektronicznym, trudno określić ale ten kondensator nie będzie miał znaczenia. Jaki masz zapłon http://www.mz-b.de/ifo/etz-igni/eignit.htm ??
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
Pastor 


Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 82
Skąd: Bulkowo
Wysłany: 2006-05-01, 23:03   

Hmm. jaki mam zapłon? Moduł jest ten sam co na zdjęciu Luk'a http://www.mz-club.pl/fil...modul_4_898.jpg Może jednak ten akumulator słaby trochę namieszał, iskra też nie była jakaś gruba, tylko cienka .
P.S. A co to są te występy, magnes jest chyba okrągły więc chyba nei ma różnicy jak się go założy. Czy mogę spróbować odpalić silnik z taką iskrą w DMP?
Pozdro!
 
 
     
petro21 
ETZ-a ist the best


Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 81
Skąd: Komprachcice
Wysłany: 2006-05-01, 23:20   

dokladnie eMZetkowicz, ja tez stawiam na zle zamocowanie magnesu. tam powinno byc takie wyciecie w tworniku. mi sie kiedys zdarzylo jak mialem przrywacz to sie krzywka przekrecila i mialem iskre w polowie podnoszenia tloka ale przestawilem krzywke i juz bylo dobrze :lol:
_________________
wczesniej...Duzo sprzeta...teraz ETZ250 romet(na sprzedaz)... w przyszlosci JUNAK i Honda CBR900RR FireBlade... :D
 
 
     
bert41 


Motocykl: Mz Etz 251e
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 102
Skąd: Leszno/Rawicz
Wysłany: 2006-05-02, 09:11   

Tak to bedzie pewnie magnes.Wiem to z autopsji :mrgreen:
_________________
Motorradwerk Zchopau
 
 
     
Pastor 


Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 82
Skąd: Bulkowo
Wysłany: 2006-05-02, 10:25   

Nie pisałem o tym, ale jak zacznałem ustawiać zapłon to iskra była w okolicy GMP, tylko potem chyba aku padło i może moduł inaczej działa? Ewentualnie jak mam przestawić ten magnes?
 
 
     
Large 


Motocykl: Yamaha FJ 1200
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2005
Posty: 99
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2006-05-02, 11:08   

Są 3 przyczyny:
-odwrotnie zamontowany czujnik Halla
-położenie magnesu ma ogromne znaczenie, wystarczy że go obrócisz o 180 stopni i będzie ok, tam jest takie wcięcie, nie można go założyć odwrotnie, ale jak sobie wytniesz drugie to czemu nie :grin:
-to co mówił eMZetkowicz, może być jakiś chochlik elektroniczny
_________________
MoTóR nie umiera nigdy, MoTóR jest wieczny!
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-05-02, 12:14   

To zdjęcie to Lukowi ja robiłem, mojego modułu :) Chodzi jeszcze o to jaki masz impulsator. Na tej stronie co podałem masz trzy typy zaplonów, myślalem że może masz pomieszany impulsator z sterownikiem bo i takie przekręty widziałem, tak więc dalej pozostajemy przy twierdzeniu że magnes nie jest odpowiednio zamocowany na wale, pamiętaj że na wale po stronie alternatora jest klin na który nachodzi twornik(tu jest pierwsza możliwość przekręcenia się go) a potem w końcówce twornika na którą nachodzi magnes poprzez tulejke dystansową jest drugi występ, raczej trudno jest to źle zamocować ale jak masz ścięte wypusty, słabo dokręciłęś to nawet podczas pracy może się obkręcić, ktoś na forum pisał że tak miał kiedyś. Sprawdź to!!
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
Pastor 


Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 82
Skąd: Bulkowo
Wysłany: 2006-05-02, 21:09   

Ok! Jutro postaram się to sprawdzić.Pozdro!

[ Dodano: 2006-05-03, 20:22 ]
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Wielkie dzięki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Okazało sięże jednak magnes wystarczyło przekręcić. Ustawiłęm zapłon na 2,7mm i jest super. Jutro wielki dzień -- pierwsze odpalenie MZ.
P.S.
czy bez tłumika da się przy niej postać czy lepiej dokupić tłumik?
jeszcze raz wielkie dzięki!
Pozdro!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
     
wfm 

Motocykl: mz wfm jawa skuter
Wiek: 28
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 5
Skąd: katowice
Wysłany: 2011-03-28, 20:59   Zapłon elektorniczny - iskra w DMP

założyłem do mojej mz elektryczny zapłon mój problem jest taki że iskra jest gdy tłok jest na dole i nie wiem jak zrobić aby iskra była jak tłok będzie u góry mi sie wydaje że moduł będzie zepsuty;/
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-04-10, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2156
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2011-03-28, 21:20   

musisz mieć wirnik przestawiony. u mnie klin się scioł na wale wirnik sie przestawił tak ze iskra była w dmp. mz paliła ślicznie tyle ze jeździła do tyłu :razz: albo klin na implsator w wirniku jest zjechany i impulsator jest nie w tym miejscu co powinien, bo sama regulacja na płytce nie spowoduje tego ze iskra będzie w dmp
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
wfm 

Motocykl: mz wfm jawa skuter
Wiek: 28
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 5
Skąd: katowice
Wysłany: 2011-03-28, 21:24   

nie ti nie jest to wirnik mam nowy klin na wale też jest jak ten zapłon wsadzilem to w ogóle jej jeszcze nie odpaliłem
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2156
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2011-03-28, 21:28   

jesli masz wirnik nowej produkcji to sie nie dziw jesli iskra jest w dmp :razz: chyba ze masz org . to wtedy trzeba pomyslec
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
wfm 

Motocykl: mz wfm jawa skuter
Wiek: 28
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 5
Skąd: katowice
Wysłany: 2011-03-28, 21:30   

ja ten wirnik kupilem rok temu i jeździlem na nim na normalnym zapłonie z krzywka i przerywacz w dobrym miejscu się otwierał
 
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2011-03-28, 21:31   

A wcześniej miałeś platynkowy zapłon?
Jak miałeś inny zapłon niż ten elektroniczny to to może być spowodowane tym wirnikiem (jak kolega wcześniej wspomniał).

[ Dodano: 2011-03-28, 21:32 ]
A już odpowiedziałeś na pytanie. :grin:
Platynkowy zapłon ma chyba na wirniku klin w inny miejscu (chyba!).
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-03-28, 21:37   

Witam
Myśle że jesteś "szczęśliwym" nabywcą wirnika chińskiego :lol: i ogólnie przydażyło ci się to przed czym przestrzegam na swoich akcjach z wirnikami tj. właściwie moim przedmówcy mają racje masz przestawiony wpust w wirniku przez to masz iskrę nie w tym momencie co trzeba...
Względnie masz koło magnesowe z innego typu zapłonu gdzie magnesy są odpowiednio przyklejone pod konkretny zapłon A lub B porób zdjęcia modułu zapłonowego i impulsatora to ci powiemy czy masz odpowiednie koło magnesowe( względnie inaczej przyklejone magnesy do koła magnesowego) do swojego zapłonu lub to o czym mówiłem wcześniej czyli przestawiony wpust w wirniku jeśli byś potrzebował innego wirnika mam w swojej ofercie :grin: :piwo: Widzę ze mieszkasz w Katowicach więc możesz odebrać go osobiście bo ja też mieszkam w Katowicach :piwo:

[ Dodano: 2011-03-28, 21:39 ]
Chinczyk, zasadniczo wszytkie wirniki DDR MZ ETZ mają wpust w tym samym miejscu
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
Ostatnio zmieniony przez Marcin W. 2011-03-28, 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2011-03-28, 21:48   

Zasadniczo! :mrgreen:
A te chińskie jak już powiedziałeś to różnie. :lol: :piwo:
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
wfm 

Motocykl: mz wfm jawa skuter
Wiek: 28
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 5
Skąd: katowice
Wysłany: 2011-03-28, 22:23   

jak ten zapłon był u kolegi w mz 250 to on też miał taki sam problem że sie go nie dało ustawić a on miał oryginalny wirnik
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-03-28, 22:34   

wfm, wymień koło magnesowe... nie wiem jaki masz zapłon napisz jaki masz typ zapłonu. Napiszemy ci jakie powinieneś mieć koło magnesowe...
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
wfm 

Motocykl: mz wfm jawa skuter
Wiek: 28
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 5
Skąd: katowice
Wysłany: 2011-03-29, 21:36   

mieliście racje okazało się że to wina wirnika ale tera mam inny problem gdy załorzyłem inny wirnik gdy zakładałem resztę to rozleciał mi się magnes macie może coś takiego ??
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 17