» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 10:31
Przednie zawieszenie - stuki / wymiana oleju - MZ ETZ 251
Autor Wiadomość
matisl 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 295
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2006-03-31, 21:54   

A ja mam do bani, bo nie mam centralnej stopki. Mam pytanie, czy jak podłoże coś pod silnik, tak, zeby caly ciężaar spczywał na silniku to nic się nie stanie??
_________________
Oto moje moto
Moja galeria: http://www.mzclub.delfine...php?user_id=505
http://www.bikepics.com/members/matisl/
http://www.mz-etz.prv.pl
 
 
     
miketof 


Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 162
Skąd: Szczecin\Resko
Wysłany: 2006-04-01, 00:22   

Nie powinno sie nic stać, ale lepiej podłuż pod ramę pod silnikiem, (miejsce gdzie jest przykręcony podnużek kierowcy) jest to chyba najniższy punkt w MZ
_________________
Taka była:
www.gardzin.prv.pl

Photo of my moto:
http://www.bikepics.com/members/miketof/06etz251/
or
http://www.polskajazda.pl...il&idpojazd=505
 
 
     
matisl 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 295
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2006-04-01, 08:29   

Spoko, już odkręciłem. I teraz pytanie:
1. Czy mam odmierzyć 230 mililitrów i wlać przez te śróby u góry?
2. Czy dobre są simmeringi HUBER??

[ Dodano: 2006-04-01, 12:46 ]
Halo!! Tyle osób jest na forum i nikt nie wie?? :twisted:
_________________
Oto moje moto
Moja galeria: http://www.mzclub.delfine...php?user_id=505
http://www.bikepics.com/members/matisl/
http://www.mz-etz.prv.pl
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-01, 14:32   

1 TAK
2 powinny :lol:
 
     
Tomek-88 


Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 346
Skąd: Gnieździska/Kielce
Wysłany: 2006-06-19, 11:25   

a ja mam pytanie. musze wymienic te gumy tylko, bo ze starosci sie rozlecialy. jak odkrece te sruby od gory.to mi wyjda amortyzatory na dol? chce tylko wymienic te gumy .podkreslam.
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-06-19, 12:07   

Tomek-88, odkrec nadole makrętki M6 pod lagami, zdejmij je a potem gumy, zakłądanie oczywiscie odwrotnie ;-)
 
     
Michał529 
Zlotowicz


Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2005
Posty: 223
Skąd: Warszawa - Grochów
Wysłany: 2006-06-19, 16:39   

tak wyjdą, musisz wczesniej odkrecic koło, błotnik i 2 sruby ktore trzymaja kierunkowskaz i amortyzator jednoczesnie oraz hamulec na kierownicy
_________________
http://bikepics.com/members/michal529/88etz150/ --> taka była

http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151 --> taka jest
 
 
     
Tomek-88 


Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 346
Skąd: Gnieździska/Kielce
Wysłany: 2006-06-19, 17:14   

czyli jak odkrece to mi sie wysuna na dol??
a te gumy to nie wejda tak na po prostu?bez odkecania amorty...? odkrecilbym tylko kolo i reszte zeby amortyzatory byly gole.i co nie weszly by tak??
 
 
     
Michał529 
Zlotowicz


Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2005
Posty: 223
Skąd: Warszawa - Grochów
Wysłany: 2006-06-19, 17:18   

pewnie i wejdą ale moga sie rozedrzec i za przeproszeniem napier##### sie z tym wiecej niz to warte a tak to spokojnie sobie odkrecisz i zalozysz. Ja w ten sposob zakladalem sobie w simsonie i wiem ze zalowalem ze nei odkrecilem :-P
_________________
http://bikepics.com/members/michal529/88etz150/ --> taka była

http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151 --> taka jest
 
 
     
Tomek-88 


Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 346
Skąd: Gnieździska/Kielce
Wysłany: 2006-06-19, 17:25   

dobrze wiedziec ;-) te moje gumy to sie normalnie rozsypaly.mam uzywane.jak nowki. :lol: czyli jak odkrece te srubki na dole to mi zejda na dol? a ja je potem zaloze? ;-)

[ Dodano: 2006-06-19, 19:35 ]
jak odkrece ta srubke.to one mi zejda.ale czy potem ta sruba celnie mi w ta dziurke?zeby nie bylo tak ze bede musial wszystko rozbierac. bo jak tak.to ja dziekuje.
 
 
     
blue daba dee 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 43
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 4
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2006-08-01, 20:15   

Temat chyba już zmknięty, ale może ktoś kiedyś będzie szukał porady i na to trafi. Nie trzeba odkręcać koła ani błotnika. Jeśli już to pompkę ham. z kierownicy. Warto zaznaczyć na ladze i którejś półce krechą wzajemne położenie żeby wszystko trafiło z powrotem na swoje miejsce. Odkręcić korki lag w górnej półce potem zluzować nakrętki w dolnej i wyjąć teleskopy. Zmienić osłonę i złożyć wszystko w odwrotnej kolejności. Najpierw dokręcić sruby w górnej półce- ile się da trzymając ręką i kontrolując "kreskę". Teraz dorkręcić śrubę w dolnej i poprawić solidnie na górze. Zluzować dół a następnie dokręcić. Korek można posmarować łatwodemontowlnym klejem do zabezpieczania połączeń gwintowych albo hermetykiem. Mógłbym tego nie pisać, ale każdy zalogowany chyba powinien, więc ja też po raz pierwszy dorzucę swoje 3 grosze.
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-08-30, 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Tomet 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 26
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2007-06-03, 11:58   

Dzień Dobry
Zamierzam zabrać sie za wymianę uszczelniaczy i oleju w telekopach mojej 251. Mam zatem kilka pytań do Was.
1. Jaki jest rozmiar uszczelniaczy w przednim zawieszeni, ewentualnie jakie mają oznaczenie fabryczne.
2. Czy mógłbym prosić o jakiś dokładniejszy opis wykonywanych czynności przy renowacji zawieszenia?( może być link do jakiegoś opisu) Szukałem ale jakoś nie znalazłem w mieare dokładnego opisu.
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
_________________
Snuj marzenia tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć dziś
 
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-06-03, 12:03   

Tomet, Uszczelniacz jest w wymiarze 35x47x7, aczkolwiek wszedłby pewno 35x47x10. Kupować albo z warga ochronną, albo dwuwargowy, warto popytać w sklepie z uszczelkami itp. o simering w lepszym wykonaniu - nie ma on lekko ;)
Opisów wymiany oleju jest sporo w sieci http://hoth.amu.edu.pl/~intr/pliki/lagi/lagi.htm


Pozdrawiam,
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
Tomet 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 26
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2007-06-03, 12:14   

Dzięki Loosiu, za odpowiedz. Mam jeszcze pytanie czy ten zabieg jest trudny? Gdzie mam kliknąć żeby uznało to za pomoc??
_________________
Snuj marzenia tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć dziś
 
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2007-06-03, 12:58   

nie możesz dać pomógł jeśli nie ty założyłeś temat. A zabieg jest prosty. W 5min, góra 10 zrobisz. Jak byś miał jakieś problemy to pisz do mnie bo jestem z twojej okolicy więc mogę pomóc jak coś.
_________________
http://bikepics.com/members/nostradamus/03fazer/

http://polskajazda.pl/Mot...0%20Fazer/14596

http://www.bikepics.com/m...damus/85etz250/

http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/13660
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-06-03, 13:01   

Jak myjmiesz stare to dokladnie wyczysc miejsce na simmeringi ja u siebie dodatkowo wlożyłem je z klejem uniwersalnym tak zapobiegawczo zeby nie wypadaly
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Tomet 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 26
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2007-06-04, 17:00   

Panowie mam jeszcze jedno pytanie odnośnie simeringów. Mianowicie powinny być jedno wargowe czy dwu?
Pozdrawiam.
_________________
Snuj marzenia tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć dziś
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-06-04, 17:43   

jednowargowe... kiedys próbowałem wsadzic 2 ale 2 warga sie poprostu przeciera i nic z tego.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-06-04, 17:44   

Tomet, patrzymy 4 posty wyżej (lekcja z uważnego czytania) a tam:
Cytat:
Kupować albo z warga ochronną, albo dwuwargowy, warto popytać w sklepie z uszczelkami itp. o simering w lepszym wykonaniu - nie ma on lekko


Pozdrawiam
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2007-06-04, 18:03   

hubertbaran ja mam w jednym lagu 2 wargowy i jak narazie dobrze się sprawuje.
Tomet u kogo kupujesz?? U Żyda w rozwadowie czy u tego co ma te 2 sklepy( jeden w rozwadowie, drugi przy domie rzemiosła)
_________________
http://bikepics.com/members/nostradamus/03fazer/

http://polskajazda.pl/Mot...0%20Fazer/14596

http://www.bikepics.com/m...damus/85etz250/

http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/13660
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16