» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2012-02-13, 17:46
cciśnienie oleju w silniku maluszka
Autor Wiadomość
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2011-04-06, 22:39   cciśnienie oleju w silniku maluszka

Pewnie wiecie że zbudowałem buggy na podzespołach malucha.......pierwsze testy się odbyły bez zegarów.......ostatnio zamontowałem zegary i okazało się że świeci się kontrolka ciśnienia oleju.....
pierwsze co to czujnik wymieniłem ale to nie jest to.......
Smok jest ok, pompa oleju też wydaje się być ok.......
kanały smok-pompa, pompa-filtr i filtr czujnik oleju są drożne.....
Zdjąłem pokrywę filtra oleju i odpaliłem silnik to pluje olejem ale jakoś mi się wydaje że słabo.....
Olej wydaje mi się że podaje na panewki wałek rozrządu, klawiaturę itp bo są w oleju a poza tym jeździłem trochę już (bez zegarów) nim i silnik się nie zatarł......
aha i jeszcze wykręciłem czujnik oleju i odpaliłem silnik przytykając otwór od czujnika palcem i nie czułem pod palcem ciśnienia........minimalne jakby było ale to za mało.....

i oczywiście olej jest zalany.....

Macie może jakieś pomysły co może być nie tak ?
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
Awers 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ETZ 251e '91
Pomógł: 10 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 926
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-04-06, 23:21   

Nie wspomniałeś nic o rodzaju i parametrach oleju, jaki jest w tym silniku.

Jak chcesz mierzyć ciśnienie to palcem nie zmierzysz. Jak nie masz gdzie pożyczyć to te mierniki ciśnienia nie są aż tak drogie i jak byś sobie taki kupił to miał byś się czym pobawić i byś wiedział jakie jest to ciśnienie.

Zuh napisał/a:
czujnik wymieniłem ale to nie jest to.......
Smok jest ok, pompa oleju też wydaje się być ok.......
kanały smok-pompa, pompa-filtr i filtr czujnik oleju są drożne.....

Jeśli to co wymieniłeś rzeczywiście jest Oki to dużo możliwości już niestety nie zostało.
_________________
W stronę celu
http://forum.mz-klub.pl/a...php?user_id=527
 
 
     
torped 


Motocykl: MZ ETZ 251 `89
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 231
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2011-04-06, 23:42   

Miałem w swoim życiu 4 maluchy :) Ja stawiam na panewki.... a co do zatarcia malucha, kiedyś bagnet zgubiłem po drodze z Gdańska do warszawy. Do Warszawy zajechałem pod dom, zorientowałem się co i jak, w misce nie było grama oleju !! Silnik sie nie zatarł i jeszcze ponad rok jeździłem tym maluchem. Te silniki wbrew pozorom były bardzo odporne na wszelkiego rodzaju zaniedbania.
Możesz wykonac test, wlej jakiś zagęszczacz do oleju i zobaczysz, jak objaw zniknie - panewki - jeśli nie, to nie wiem. A nie dzwonią ??
_________________
Błekitna MZ ETZ 251
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_251/125423
Nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7518
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-04-07, 12:05   

Dzwonić nie będą - zagłuszy je klekot zaworów. Nie pamiętam czy w maluchu jest tzw zawór przelewowy, ale jeśli jest, to on może być powodem. Pompa oleju rzadko się zużywa - zazwyczaj jej trwałość znacznie przekracza trwałość całego silnika. Ja obstawiam ten zawór albo za rzadki olej. Oczywiście panewki też mogą być przyczyną, ale taniej i łatwiej będzie wyeliminować te rzeczy.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
torped 


Motocykl: MZ ETZ 251 `89
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 231
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2011-04-07, 16:13   

Z doświadczenia wiem, że za kłopoty z ciśnieniem oleju w maluchu w 95% odpowiedzialne są niestety panewki.
_________________
Błekitna MZ ETZ 251
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_251/125423
Nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2011-04-07, 19:10   

olej mobil 10w/40 super
Ciśnienia nie chciałem mierzyć palcem tylko sprawdzić czy w ogóle coś tam pompuje.....
Silnik był igła nic się nie paliło jak był w maluchu palił bez żadnego problemu i teraz też pali i mocy ma..... wymieniłem uszczelniacze i uszczelki i pierścienie (nie dlatego że były bidne tylko dlatego że niechcący połamałem jeden pierścień a że sprzedawali w kompletach to i komplet wymieniłem) wału nie ruszałem i rozrządu też nie.....tylko wyregulowałem zawory.......tak jak już wspominałem to przed zdemontowaniem silnika wszystko było ok po moim "remonciku" podejrzewam że już się świeciło (nie wiem tego na pewno bo nie miałem zegarów) bo od pierwszego odpalenie bez zegarów do zamontowania zegarów przejechałem może z 15 km więc zakładając że było dobre smarowanie to w 15 km nie zajechałem panewek..... czyli najprawdopodobniej coś źle złożyłem.....ale co?
gdzieś wyczytałem że może być wina korka wlewu oleju.....ona niby ma taką blaszke na sprezynce która pełni role jakiegoś tam zaworku ja tej blaszki nie mam a nie pamiętam czy miałem ją jak silnik był w maluchu....w czasie jak silnik był rozkręcony gdzieś mi się zapodział korek oleju a dostałem drugi od kumpla bez tej blaszki......
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
torped 


Motocykl: MZ ETZ 251 `89
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 231
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2011-04-07, 19:32   

Korek tutaj nie ma nic do rzeczy, po odkręceniu korka oleju ciśnienie na czujniku się nie zmienia, czujnik jest pierwszy !! generalnie sprawdz elektrykę. Zdjemij przewody z czujnika, pali się ? następnie zewrzyj je i zobacz czy będzie reakcja kontrolki, wykluczysz połączenie elektryczne.
_________________
Błekitna MZ ETZ 251
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_251/125423
Nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2011-04-07, 20:53   

elektryka jest ok........jak podłącze czujnik dotknę do masy to się świeci a jak wsadze drucik do starego czujnika i nacisnę tamtą membrane to kontrolka gaśnie
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
Yasiec65 
amator/hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy
Wiek: 58
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 170
Skąd: Grajewo
Wysłany: 2011-04-07, 21:32   

Jak dobrze pamiętam w pokrywie rozrządu jest kanał olejowy i taki "bajer" ze sprężyną. To jest właśnie zawór przelewowy. On współpracuje z wałkiem rozrządu. Jego powierzchnia i powierzchnia wałka gdzie z z nim współpracuje ma być gładka bez rys i innych nierówności. Tamtędy dość często wskutek złego dolegania powierzchni ucieka ciśnienie a to jest dość istotny szczegół.
Pozdrawiam :piwo:
_________________
Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek ;-) .
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7518
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-04-07, 22:36   

To miałem na myśli. Również sama sprężynka "ze starości" potrafi się osłabić i pod mniejszym (nieodpowiednim) ciśnieniem się otwierać.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
adam251 


Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 263
Skąd: Wieluń/Poznań
Wysłany: 2011-04-08, 14:39   

Również polecam sprawdzić ten zawór.
 
 
     
Adamer 
Majster


Motocykl: MZ ETZ
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 111
Skąd: Lędziny/ŚLĄSK
Wysłany: 2011-04-08, 23:10   

A korek-zaślepka w wale?
_________________
 
 
     
Rafal1480 
Rafal


Motocykl: MZ ETZ 250e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 231
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-04-08, 23:17   

Adamer napisał/a:
A korek-zaślepka w wale?


właśnie to było przyczyną palenia się kontrolki w moim "kaszlaku" :lol:
_________________
- niema takiej ruiny co odbudować by się niedało-
 
     
Adamer 
Majster


Motocykl: MZ ETZ
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 111
Skąd: Lędziny/ŚLĄSK
Wysłany: 2011-04-08, 23:23   

No chyba jedna z najczęstszych awari.. ;) :piwo:
_________________
 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2011-04-08, 23:43   

a jak sprawdzić panewki? jeżeli mam już wyjęte z silnika?
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5287
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2011-04-09, 11:49   

jeszcze sprawdz czy wałe rozrzadu nie jest wylatany w bloku... tez zbudowałem buggy na podzespolach malucha ;)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2011-04-09, 21:44   

a więc tak.....panewki są ok.....
byłem u znajomego który robił maluchy w Polmozbycie. i powiedział że na tych moich panewkach na pewno nie będzie uciekał olej....... dał mi nową kółka zębate z pompy (całej pompy nie mógł znaleźć) i ten "krążek: od pompy który przylega do wałka rozrządu.....
zaraz ide składać silnik i się zobaczy czy będzie wszystko ok.......
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7518
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-04-10, 11:26   

Zuh napisał/a:
byłem u znajomego który robił maluchy w Polmozbycie. i powiedział że na tych moich panewkach na pewno nie będzie uciekał olej


Daj mi tego szpeca. Jak on bez oglądnięcia potrafi je ocenić, toż to prawdziwy skarb taki mechanior :lol:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
adam251 


Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 263
Skąd: Wieluń/Poznań
Wysłany: 2011-04-10, 13:14   

Skąd wiesz że nie oglądał :razz:
 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2011-04-10, 14:36   

kosior30, jakby było tak jak mówisz to bym zadzwonił a nie jechał do niego......

Miałem rozebrany silnik na części pierwsze i zawiozłem mu tłoki z korbowodami, wał i panewki.....on to wszystko widział.......
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15