» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z ustawieniem silnika w Nissanie Primera - tuning
Autor Wiadomość
torped 


Motocykl: MZ ETZ 251 `89
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 231
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2011-04-26, 21:44   Problem z ustawieniem silnika w Nissanie Primera - tuning

Koledzy, nie wiem czy ktoś mi pomorze, ale warto napisać.
Przyjechał do mnie dzisiaj mój kolega, któremu cztery lata temu firma, w której wtedy pracowałem robiła silnik w Primerze P10, dodawane było turbo i kilka innych modyfikacji. Wszystko chodziło jak najlepiej, silnik zestrojony na 240KM, ale od tygodnia pojawił się jeden problem. Auto nie ciągnie powyżej 4000rpm.... i nie byłoby w tym nic dziwnego, pewnie koleś zajeździł silnik, ale silnik ma wzorową kompresję, nie kopci, paliwo dostaje, iskra nie znika a auto nie jedzie. Po podpięciu komputera, elektronika nie wykrywa żadnych błędów. Auto zachowuje się tak, jakby miało odcięcie przy 4000. Na każdym biegu jest ta sama sytuacja, na luzie również. Mnie się już skończyły pomysły, może Wy mi coś podpowiecie ?
_________________
Błekitna MZ ETZ 251
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_251/125423
Nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 
 
     
Rafal1480 
Rafal


Motocykl: MZ ETZ 250e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 231
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-04-26, 21:54   

gdyby to był diesel to bym ci pomógł ale w tej sytuacji to lipa :mrgreen:
_________________
- niema takiej ruiny co odbudować by się niedało-
 
     
torped 


Motocykl: MZ ETZ 251 `89
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 231
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2011-04-26, 21:55   

A co byś w dieslu podejrzewał ?? Wiesz, każda podpowiedź się przyda.
_________________
Błekitna MZ ETZ 251
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_251/125423
Nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 
 
     
Rafal1480 
Rafal


Motocykl: MZ ETZ 250e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 231
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-04-26, 22:17   

jeżeli sterownik silnika nie pokazuje żadnych błędów to trzeba zrobić logi dynamiczne, i wrzucić je na np. forum primery, myślę że znajdzie się ktoś kto powie co jest nie tak :piwo:
_________________
- niema takiej ruiny co odbudować by się niedało-
 
     
KTR 

Motocykl: ETZ 250 Simson s51
Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 38
Skąd: sz
Wysłany: 2011-04-26, 22:32   

Komputer ??przekaźnik jakiś??
 
     
torped 


Motocykl: MZ ETZ 251 `89
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 231
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2011-04-26, 22:36   

Komputer jest OK, Podczas jazdy wszystko wygląda OK. Jeździliśmy z podpiętym komputerem, wszystkie wskazania są prawidłowe. Zmiana ustawień mieszanki, doładowania, zapłonu itd. nie daje żadnej poprawy, pogorszyć się pogarsza, ale nie poprawia.
_________________
Błekitna MZ ETZ 251
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_251/125423
Nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2011-04-26, 23:50   

Mialem kiedys cos podobnego, tylko kiedy sie zagrzal, zaczynal przerywac, az gasl. Byl podpinany pod komputer - nic nie wykazalo. Na samym koncu okazalo sie ze sam komputer (w samochodzie) byl walniety.
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
torped 


Motocykl: MZ ETZ 251 `89
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 231
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2011-04-27, 01:07   

Hmmm, też o tym pomyślałem. Problemem jest tylko to, że tam jest tuningowy, programowalny sterownik silnika..... może być problem z podmianka, ale może wykołujemy coś z S14, powinno chodzić jako tako. Jutro do niego dryndnę, zobaczymy.
_________________
Błekitna MZ ETZ 251
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_251/125423
Nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2011-04-27, 09:41   

Zamiast komputerem sprawdź rzeczy jak za starych dobrych czasów, na początek wpiął bym się oscyloskopem w czujnik położenia wału korbowego.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
torped 


Motocykl: MZ ETZ 251 `89
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 231
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2011-04-27, 12:03   

Komputer by pokazał błąd, gdyby z tym czujnikiem było coś nie tak, ale dla świętego spokoju sprawdzę.
_________________
Błekitna MZ ETZ 251
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_251/125423
Nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-04-27, 12:29   

komputer pokaże błąd jedynie gdy "go nie widzi", gdy układ nie ma przejścia, są uszkodzone kable itd, a gdy podaje nieprawidłowe impulsy to "myśli" że wszystko jest ok :wink:
a zawsze jest to 4 tys obrotów?
nie ważne na jakim biegi i z jakim obciążeniem?

jeśli tak to bym obstawiał elektronikę

jeśli nie, gdy np. przy powolnym przyśpieszaniu na 1 czy 2 biegu osiąga wyższe obroty, to zainteresował bym się pompą paliwa, rozrządem, drożnością wydechu...
 
     
AdamSsS 

Motocykl: była 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 290
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2011-04-27, 13:36   

A dostaję parwidłową dawkę paliwa . ?? Sąsiad też ma grzebaną tigrę 2.0 DOHC TUrbo 0.5 bara tyle że jak podkręcił na 0.6 już pompa nie nadążałą i miał odcięcie przy 5k rpm.
_________________
Moja maszynka
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17299
 
 
     
torped 


Motocykl: MZ ETZ 251 `89
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 231
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2011-04-27, 20:44   

Zawsze jest to przy 4 000 rpm, to mnie właśnie zastanawia. Ciekawostką jest, ze po zamianie komputera, objaw nie ustąpił, ale zmienił swoje położenie, tzn. teraz problem występuje przy ok. 5200rpm :shock:
Ja tez postawiłem na pompę paliwa, nie mieliśmy dzisiaj jak zmierzyć ciśnienia na listwie. Jutro spróbuje jeszcze zmienić ciśnienie doładowania, i zobaczymy co się stanie.
_________________
Błekitna MZ ETZ 251
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_251/125423
Nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-04-27, 20:47   

no to może być pompa po prostu się zużyła i spadła jej wydajność
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2011-04-27, 23:27   

Jak sprawdzic cisnienie jakie podaje pompa? Bo kupilem nowa, niby to samo, ale nieraz czuc ze brakuje paliwa, wczesniej tego nie bylo.
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 46
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2011-04-27, 23:42   

na listwie wtrysków powinieneś mieć zaworek
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
torped 


Motocykl: MZ ETZ 251 `89
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 231
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2011-04-27, 23:59   

Na listwie zasilającej jest zaworek, do którego można podłączyć manometr. W starszych samochodach, nie zawsze występuje zaworek, ewentualnie może być problem z jego odkręceniem. Można wtedy zmierzyć na przewodzie zasilającym listwę, tylko uwaga, można łatwo opryskać się benzyną.
_________________
Błekitna MZ ETZ 251
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_251/125423
Nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2011-05-01, 22:18   

Tylko najpierw trzeba wydać mamonę na porządny manometr ten za 10zł ma takie wskazania że dajcie spokój.

Tyle że jeśli pompa była by zużyta to objaw nie wystąpił by nagle.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14