Problem z ustawieniem silnika w Nissanie Primera - tuning |
Autor |
Wiadomość |
torped
Motocykl: MZ ETZ 251 `89
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 231 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 2011-04-26, 21:44 Problem z ustawieniem silnika w Nissanie Primera - tuning
|
|
|
Koledzy, nie wiem czy ktoś mi pomorze, ale warto napisać.
Przyjechał do mnie dzisiaj mój kolega, któremu cztery lata temu firma, w której wtedy pracowałem robiła silnik w Primerze P10, dodawane było turbo i kilka innych modyfikacji. Wszystko chodziło jak najlepiej, silnik zestrojony na 240KM, ale od tygodnia pojawił się jeden problem. Auto nie ciągnie powyżej 4000rpm.... i nie byłoby w tym nic dziwnego, pewnie koleś zajeździł silnik, ale silnik ma wzorową kompresję, nie kopci, paliwo dostaje, iskra nie znika a auto nie jedzie. Po podpięciu komputera, elektronika nie wykrywa żadnych błędów. Auto zachowuje się tak, jakby miało odcięcie przy 4000. Na każdym biegu jest ta sama sytuacja, na luzie również. Mnie się już skończyły pomysły, może Wy mi coś podpowiecie ? |
_________________ Błekitna MZ ETZ 251
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_251/125423
Nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
|
|
|
|
|
Rafal1480
Rafal
Motocykl: MZ ETZ 250e
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 231 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-04-26, 21:54
|
|
|
gdyby to był diesel to bym ci pomógł ale w tej sytuacji to lipa |
_________________ - niema takiej ruiny co odbudować by się niedało-
|
|
|
|
|
torped
Motocykl: MZ ETZ 251 `89
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 231 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 2011-04-26, 21:55
|
|
|
A co byś w dieslu podejrzewał ?? Wiesz, każda podpowiedź się przyda. |
_________________ Błekitna MZ ETZ 251
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_251/125423
Nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
|
|
|
|
|
Rafal1480
Rafal
Motocykl: MZ ETZ 250e
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 231 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-04-26, 22:17
|
|
|
jeżeli sterownik silnika nie pokazuje żadnych błędów to trzeba zrobić logi dynamiczne, i wrzucić je na np. forum primery, myślę że znajdzie się ktoś kto powie co jest nie tak |
_________________ - niema takiej ruiny co odbudować by się niedało-
|
|
|
|
|
KTR
Motocykl: ETZ 250 Simson s51
Wiek: 33 Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 38 Skąd: sz
|
Wysłany: 2011-04-26, 22:32
|
|
|
Komputer ??przekaźnik jakiś?? |
|
|
|
|
torped
Motocykl: MZ ETZ 251 `89
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 231 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 2011-04-26, 22:36
|
|
|
Komputer jest OK, Podczas jazdy wszystko wygląda OK. Jeździliśmy z podpiętym komputerem, wszystkie wskazania są prawidłowe. Zmiana ustawień mieszanki, doładowania, zapłonu itd. nie daje żadnej poprawy, pogorszyć się pogarsza, ale nie poprawia. |
_________________ Błekitna MZ ETZ 251
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_251/125423
Nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
|
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2011-04-26, 23:50
|
|
|
Mialem kiedys cos podobnego, tylko kiedy sie zagrzal, zaczynal przerywac, az gasl. Byl podpinany pod komputer - nic nie wykazalo. Na samym koncu okazalo sie ze sam komputer (w samochodzie) byl walniety. |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
torped
Motocykl: MZ ETZ 251 `89
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 231 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 2011-04-27, 01:07
|
|
|
Hmmm, też o tym pomyślałem. Problemem jest tylko to, że tam jest tuningowy, programowalny sterownik silnika..... może być problem z podmianka, ale może wykołujemy coś z S14, powinno chodzić jako tako. Jutro do niego dryndnę, zobaczymy. |
_________________ Błekitna MZ ETZ 251
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_251/125423
Nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2011-04-27, 09:41
|
|
|
Zamiast komputerem sprawdź rzeczy jak za starych dobrych czasów, na początek wpiął bym się oscyloskopem w czujnik położenia wału korbowego. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
torped
Motocykl: MZ ETZ 251 `89
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 231 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 2011-04-27, 12:03
|
|
|
Komputer by pokazał błąd, gdyby z tym czujnikiem było coś nie tak, ale dla świętego spokoju sprawdzę. |
_________________ Błekitna MZ ETZ 251
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_251/125423
Nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-04-27, 12:29
|
|
|
komputer pokaże błąd jedynie gdy "go nie widzi", gdy układ nie ma przejścia, są uszkodzone kable itd, a gdy podaje nieprawidłowe impulsy to "myśli" że wszystko jest ok
a zawsze jest to 4 tys obrotów?
nie ważne na jakim biegi i z jakim obciążeniem?
jeśli tak to bym obstawiał elektronikę
jeśli nie, gdy np. przy powolnym przyśpieszaniu na 1 czy 2 biegu osiąga wyższe obroty, to zainteresował bym się pompą paliwa, rozrządem, drożnością wydechu... |
|
|
|
|
AdamSsS
Motocykl: była 250
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 290 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2011-04-27, 13:36
|
|
|
A dostaję parwidłową dawkę paliwa . ?? Sąsiad też ma grzebaną tigrę 2.0 DOHC TUrbo 0.5 bara tyle że jak podkręcił na 0.6 już pompa nie nadążałą i miał odcięcie przy 5k rpm. |
_________________ Moja maszynka
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17299 |
|
|
|
|
torped
Motocykl: MZ ETZ 251 `89
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 231 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 2011-04-27, 20:44
|
|
|
Zawsze jest to przy 4 000 rpm, to mnie właśnie zastanawia. Ciekawostką jest, ze po zamianie komputera, objaw nie ustąpił, ale zmienił swoje położenie, tzn. teraz problem występuje przy ok. 5200rpm
Ja tez postawiłem na pompę paliwa, nie mieliśmy dzisiaj jak zmierzyć ciśnienia na listwie. Jutro spróbuje jeszcze zmienić ciśnienie doładowania, i zobaczymy co się stanie. |
_________________ Błekitna MZ ETZ 251
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_251/125423
Nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-04-27, 20:47
|
|
|
no to może być pompa po prostu się zużyła i spadła jej wydajność |
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2011-04-27, 23:27
|
|
|
Jak sprawdzic cisnienie jakie podaje pompa? Bo kupilem nowa, niby to samo, ale nieraz czuc ze brakuje paliwa, wczesniej tego nie bylo. |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 46 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-27, 23:42
|
|
|
na listwie wtrysków powinieneś mieć zaworek |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
torped
Motocykl: MZ ETZ 251 `89
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 231 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 2011-04-27, 23:59
|
|
|
Na listwie zasilającej jest zaworek, do którego można podłączyć manometr. W starszych samochodach, nie zawsze występuje zaworek, ewentualnie może być problem z jego odkręceniem. Można wtedy zmierzyć na przewodzie zasilającym listwę, tylko uwaga, można łatwo opryskać się benzyną. |
_________________ Błekitna MZ ETZ 251
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_251/125423
Nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2011-05-01, 22:18
|
|
|
Tylko najpierw trzeba wydać mamonę na porządny manometr ten za 10zł ma takie wskazania że dajcie spokój.
Tyle że jeśli pompa była by zużyta to objaw nie wystąpił by nagle. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
|