» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Cieknąca pompka hamulcowa- nigdy więcej
Autor Wiadomość
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-03-06, 22:01   Cieknąca pompka hamulcowa- nigdy więcej

Jak komuś cieknie pompka hamulcowa na uszczelnenu a wymiana na nowe nie pomaga (tak jest w 80 %) to proponuje takie rozwiązanie. Rozmontowac wszystko, wymyć wypłukać tłoczek wypolerować na powierzchni pracy uszczelniacza, zacynamy od grubego papieru ściernego ( wzależności od wielkości rys) a potem schodzimy do coraz cieńszego a na konec pasta polerska. Wszystko robimy zakręcając tłoczek do wiertarki i na obroty. A zamiast uszczellniacza tego dedykowanego do pompki kupujemy simmering 10x20x7(taki ze sprężynką) (chyba taki rozmiar nie pamiętam dokładnie) i zakładamy wszystko i ma być na lata. U mnie chodzi to już z 3 tyś km i ani kropli. Jest jeszcze jeden plus tego poprawiła mi się skutecznośc przedniego hamulca, nie wiem czemu ale sie poprawiła. Gdzieś to było opisane dokładnie bo korzystałem z tego opisu ale nie moge znaleźć.
 
 
     
mateusz.kol 

Motocykl: mz 251
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 15
Skąd: koluszki k/Lodzi
Wysłany: 2006-03-06, 22:11   

http://mz251r.prv.pl/ tu jest to opisane dokladnie,zreszta bylo to juz na forum :lol:
_________________
...MZetki są jak MEDIA MARKT-nie dla idiotów...
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-03-06, 22:12   

A to przepraszam bardzo i dzięki za poprawki, jakoś szukałem tego tematu i musiałem przeoczyć.
 
 
     
shalashaska 

Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 224
Skąd: polska
Wysłany: 2006-03-06, 22:13   

Robi sie nowy tłoczek grubszy o 0.5mm i też nie będzie lać,a najlepiej poszukać używanej pompki od japońca.Ja kupiłem za 65 zeta a kolega sake za 29.9 zeta i mamy problem na wieki z głowy.
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-03-06, 22:17   

Za 30 zł to sam bym się skusił, bo jeszcze lepszy hamulec jest do tego jeszcze zapakowac przewody w stalowym oplocie i lux. Jak ja szukałem pompy to najtaniej było za około 100 zł i do tego toczenie przejścia bo inny skok gwintu maja japońce. W sumie moto sprzedaje ale jaky się trafiła taka pompa to bym wzioł oby była pewna i podeszła bez większych przeróbek.
 
 
     
Michał529 
Zlotowicz


Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2005
Posty: 223
Skąd: Warszawa - Grochów
Wysłany: 2006-03-07, 08:56   

Patent juz wszystkim dobrze znany ale licza sie dobre checi :mrgreen: wracając do patentu po raz pierwszy zrobilem go na jesieniu ale gdy chcialem wyrownać go zeby lepiej lezal, docisnelem go srubokretem ktory mi sie omsknal i poszedl po tloczku. Efekt mojej polerki papierem strzelił ch#j a ciekło jeszce gorzej niz na normalnym uszczelniaczu. Jakies 2 tygodnie temu zrobilem to na nowo i jest gites z tym że...gdy naciskam klamke od hamulca, miedzy tłoczkiem a simeringiem pojawia sie płyn, ktory nie cieknie tylko przy naciskaniu klamki sie pojawia a przy puszczaniu sie chowa, czyli tak jak przy zasysaniu itd. Czy u was jest podobnie czy nie ma śladu płynu podczas naciskania na klamke? jeśli ktos rzuciłby okiem byłbym bardzo wdzięczny.
_________________
http://bikepics.com/members/michal529/88etz150/ --> taka była

http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151 --> taka jest
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-03-07, 09:37   

Widocznie masz już za cienki tłoczek bo był polerowany kilka razy, najlepiej go zmierzyć a porównać z nowym/używanym ale pewnym. Ja uszczeniacz wbijam rurką o średnicy takiej jak uszczelnacz wtedy jest pewne że go nie uszkodze i równo idzię, nic nie "kantuje". Jedyny problem to wyciągnąć go bo jest bardzo ciasny po obwodzie.
PS wie ktoś co zrobiś jak sączy się płyn na zbiorniczku na łączeniu platiku z korpusem aluminiowym??
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-03-07, 15:42   

Dokładnie shalashaska, dobrze mowi :D Wodki mu dac :P
Tylko dałem 39.9 :P I bez klamki :) Ale za to hampel taki ze szok. naciskasz i koło w mniejscu stoi :D nie wiem jak sie sprawdza na asfalcie ale sniegi ztopiały to trzeba będzie sprawdzic. Z przewodem nie było prblemu bo gwinty pasowały.
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
Zoltanno 


Motocykl: MZ ETZ 251, AWO, OSA
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lut 2006
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-03-08, 16:49   

ja wsadzilem simerring,ale nawet nie polerowalem bo mi sie spieszylo, myslalem ze bede musial do tematu podejsc jeszcze raz, ale jakos caly sezon przejezdzlo i jest dobrze wiec nie bede ruszal
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-03-08, 22:00   

ajni, to idzie wykrecic i jest tam taka uszczelka okragła, moze ci pekła lub cos w tym stylu, sproboj ja wyminic, albo cos pokombinuj
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-03-08, 22:45   

CZyli to jest rozbieralne?? Wydawało mi się że to jest tylko wtłaczane jakoś na gorąco czy coś. Jak to jest wkręcane to jaki tam jest gwint normalny "prawy" czy "lewy", bo nie chce nic urwać. Jak coś to albo dokombinuje uszczelne albo wkręce na jakims kleju oby tylko hydrol wytrzymało. Jak narazie to wypolerowałem sobie zbiorniczek bo mi farba sie złuszczała, a teraz jak nawet malutka kropla wyjdzie to wytre i po sprawie. Dzieki za podpowiedź.
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-03-09, 13:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
shalashaska 

Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 224
Skąd: polska
Wysłany: 2006-03-09, 07:03   

żeby wyciągnąć tłoczek musisz odpiąć klamkę,następnie zciągnąć pierscień zabezpieczający uszczelkę na tłoczku i dalej już sobie poradzisz.
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-03-09, 07:08   

shalashaskanie jesteś w temacie chodzi mi o wyciąganie z aluminiowej obudowy tej plastikowej częście na którą nakręca się nakrętke, bo na łączeniu czasem sączy mi sie płyn. Jak wyciągnąć tłoczek to ja wiem :D
 
 
     
shalashaska 

Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 224
Skąd: polska
Wysłany: 2006-03-09, 07:36   

Aaaaa to sorki.Chyba jeszcze śpię 8)
 
     
młodymz 


Motocykl: cbr F2
Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 55
Skąd: Jastrzębie/śląsk
Wysłany: 2006-03-09, 10:33   

AJNI miałem ten sam problem!!
uszczelnij to silikonem czerwonym, wysoko temperaturowym. Tylko nie hermetykiem!!!! sprawdzane :wink:
po silikonie zero problemów < nakrętke zbiorniczka, też można tylko z rozsądkiem :mrgreen:
_________________
http://www.bikepics.com/members/mlodymz/
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-03-09, 13:58   

hmm silikon i do tego czerwony co wy ludzie macie z tym silikonem, juz widziałem silniki to takich zabiegach tak tego nawalone że aż wysteje na zewnątrz, nie chce myśleś ile jest w środku i ile poszło w olej. A czemu akurat czerwony i wykokotemperaturowy gdzie ty masz ten zbiorniczek na cylidrze że masz tam wysoką temperature.A co do nakrętki to po to tam jest żeby się odkręcała a ten gumowy mieszek żeby płyn nie chlapał na nakrętke bezpośrednio i uszczelniał przy okazji. Chodź to Twoich sprzętach nie widać badziewia. ALe ta pierwsza 250 jakoś krzywo wygląda od tyłu, mam nadzieje że to tylko wina tak zrobionego zdjęcia bo inaczej strach na to siadać, przy drugiej troche mi kolor piast przy kołach nie pasuje do reszty ale to kwestia gustu. Ja robie tak żeby ładnie wyglądało i było tak jak trzeba, nie lubie odwalać fuszerki, tylko przeszkadza w tym niewydolność finansowa :(
 
 
     
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2006-03-22, 09:31   

ejjj dokaldnie zrobilem to samo sylikonem i nic mi nie cieknie
_________________
NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
 
 
     
Michał529 
Zlotowicz


Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2005
Posty: 223
Skąd: Warszawa - Grochów
Wysłany: 2006-03-22, 16:53   

miedzy uszczelniacz(simering) a pompke hamulcowa dodales dodatkowo sylikon?
_________________
http://bikepics.com/members/michal529/88etz150/ --> taka była

http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151 --> taka jest
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-22, 17:09   

i poco sie męczyć 40zł na allegro kosztuje pożądna bezproblemowa pompa;]
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-03-22, 17:54   

Po to kombinować żeby nie zapłacić komuś 40 zł + wysyłka+ opłata na poczcie czyli ponad 50 zł a to drogą nie chodzi.
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-05-16, 01:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13