» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Qba
2007-02-01, 19:39
sportowy wydech i jego wnętrze
Autor Wiadomość
shalashaska 

Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 224
Skąd: polska
Wysłany: 2006-03-11, 18:42   sportowy wydech i jego wnętrze

Dziś odkręciłem/rozkręciłem końcówkę tłuimka sportowego(na końcu są dwie nakrętki 8mm) i wewnątrz było coś "ala"druciana myjka do garów,wyciągłem ją i odpaliłem.Zauważyłem poprawę sprawności silnika,tylko zastanawia mnie czy tą druciankę włożył poprzedni właściciel czy fabrykant.Moje pytanie kieruję do właścicieli takich tłumików.Czy ta drucianka tam ma być?
 
     
Pastor 


Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 82
Skąd: Bulkowo
Wysłany: 2006-03-11, 19:46   

To chyba chodzi oto, że im mniejszy opór mają spaliny w tłumiku, tym lepiej chodzi sprzęcik :mrgreen: . W niektórych samochodach po tjuninku :D układ wydechowy stanowi rura bez żadnych tłumików.
Pozdrawiam!
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-11, 20:20   

ale w przypadku silnikow 2T ma sie to zupełnie inaczej,silnik 4t to juz zupełnie inna bajka...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-03-11, 20:30   

u mnie lepiej chodzi z wkładem( z waty szklanej)
mniej pierdzi, i bardziej taki basowy,
a co do mocy to chyba to samo, ale moment jest lepszy
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-03-11, 20:34   

zgadza się. Genialny poprzedni właściciel wyłamał przegrody w tłumiku prętem :? co zapewne w jego wyobrażeniu mialo zwiekszyć moc i ta jego "inteligęcja" kosztowała mnie 50PLN :|
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-11, 20:52   

niestety głupota jest wszechobecna...a wogule tak z ciekawosci zapytam,to te tłumiki sportowe do MZ daja jakis zauwazalny efekt??czy to poprostu jakas sciema??bo ogulnie to te tłumiki wygladaja paskudnie moim zdaniem,ale jesli daja jakies sensowne efekty to skusił bym sie,Wojciech 944 skąd wiesz ze zwiekszył Ci sie moment???
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
shalashaska 

Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 224
Skąd: polska
Wysłany: 2006-03-11, 21:54   

Wyciągnięcie tego wkładu dało znaczny zauważalny efekt.
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-03-11, 22:03   

W tej koncowce jest taka sprezyna a w okolo niej wata szklana , rozkrecalem taki tlumik koledze :lol:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-11, 22:03   

no a sam wydech cos daje czy nic??i skoro poprawiły sie osiagi to napewno zmieniło sie tez spalenie i zywotnosc...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-03-11, 22:32   

moment sie zwiekszył miedzy 3 a 4 tys obr, chociaz sam nie wiem, ja mam lewe powietrze
i mam praktycznie 0 momentu obr do 4 tys :(
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-12, 08:37   

Czy cośdaje.... musiał by przeliczyść LUK...
Moim skromnym zdaniem nie bardzo...bo tłumik jest uniwerslany do etz 250/251.
Jak najprościej podnieść moc w ETZ 250? Zalożyć wydech od 251, moc powinnawyjść na większe obroty;) Niestety moment tezbedzie bardzo wysoko;)
 
 
     
bimoto 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 45
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2006-03-12, 10:01   

skoro powiekszy sie moc takim sposobem to czemu tego nie zrobili seryjnie?? tłumiki były opracowane dla konkretnego typu cylindra w mz i nie sa wymienne. Z przesunieciem momentu w wyzsze granice moze faktycznie masz racje jednak bedzie to na tyle nieekonomiczne ze nie powinno sie tego robic
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-12, 11:53   

Podnieść Moc to szerokie pojecie!
 
 
     
bimoto 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 45
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2006-03-12, 15:07   

[quote="hubertbaran"]Jak najprościej podnieść moc w ETZ 250? Zalożyć wydech od 251[/quote]
którego sam używasz w kontekscie tłumika:)
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-12, 15:13   

wydechu:P tak, bo mówie prawde podniesie to moc, przeniesie moment na wyzsze obroty. Moc tez bedzie wyzej.
 
 
     
CZ 

Motocykl: CZ
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 4
Skąd: Z CEZETY
Wysłany: 2006-03-12, 16:59   

To drucianke pewnie wsadził poprzedni właściciel motoru. A to jest oczywiste ze jak jej nie ma to lepiej będzie chodził bo spaliny nie mają żadnego oporu.
_________________
mz-etz.prv.pl
 
     
maeko 
AlphaART


Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 418
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2006-03-12, 18:18   

CZ, jesteś w błędzie, bo 2t nie mają zaworów a spaliny muszą tez stawiać opór.
_________________
Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
 
 
     
Miaziu 
0 RH+


Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 233
Skąd: Krawce
Wysłany: 2006-03-12, 19:02   

maeko, opór ale nie za duży :wink:
_________________
http://www.bikepics.com/members/miaziu/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=6507
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-12, 19:23   

2T najlepiej chodzi na oryginalnym wydechu i najlepiej jesli jest on jak najszczelniejszy,jak juz podnosic moc manipulujac wydechem to trzeba naprawde miec pojecie o tym zeby niezaszkodzic,dlatego myslalem ze te sportowe wydechy do ETZ to juz sa profesjonalnie zrobione i daja jakis efekt,a okazuje sie ze to kolejne badylarstwo ktore paskudnie wyglada i niezmienia nic poza wiekszym hałasem,bo beznadzejnie sie pierdzi...i niech juz nikt nieporownuje tuningu silnika 2T do samochodowego,to zupelnie co innego i nie ma nic wspolnego...,odnosnie mometu obrotowego to najlepiej jest kiedy jest najwyzszy przy jak najnizszych obrotach i utrzymywał sie tak w jak najwiekszym zakresie obrotow wtedy silnik jest bardzo elastyczny ma dobra reakcje na gaz w duzym zakresie obrotow i nietrzeba specjalnie redukowac przy wyprzedzaniu...wolnossace silniki benzynowe zreguły maja beznadziejny i wysoko polozony moment,dlatego slabo to jezdzi,a ciekawe efekty zaczynaja sie powyzej 2.0 l pojemnosci albo 6 cylindrow...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
shalashaska 

Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 224
Skąd: polska
Wysłany: 2006-03-12, 20:14   

Ta drucianka w połączeniu z nagarem dawała bardzo szczelny wydech :lol:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14