Przesunięty przez: Qba 2007-02-01, 19:39 |
sportowy wydech i jego wnętrze |
Autor |
Wiadomość |
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2006-03-11, 18:42 sportowy wydech i jego wnętrze
|
|
|
Dziś odkręciłem/rozkręciłem końcówkę tłuimka sportowego(na końcu są dwie nakrętki 8mm) i wewnątrz było coś "ala"druciana myjka do garów,wyciągłem ją i odpaliłem.Zauważyłem poprawę sprawności silnika,tylko zastanawia mnie czy tą druciankę włożył poprzedni właściciel czy fabrykant.Moje pytanie kieruję do właścicieli takich tłumików.Czy ta drucianka tam ma być? |
|
|
|
|
Pastor
Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 82 Skąd: Bulkowo
|
Wysłany: 2006-03-11, 19:46
|
|
|
To chyba chodzi oto, że im mniejszy opór mają spaliny w tłumiku, tym lepiej chodzi sprzęcik . W niektórych samochodach po tjuninku układ wydechowy stanowi rura bez żadnych tłumików.
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-03-11, 20:20
|
|
|
ale w przypadku silnikow 2T ma sie to zupełnie inaczej,silnik 4t to juz zupełnie inna bajka... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-03-11, 20:30
|
|
|
u mnie lepiej chodzi z wkładem( z waty szklanej)
mniej pierdzi, i bardziej taki basowy,
a co do mocy to chyba to samo, ale moment jest lepszy |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-03-11, 20:34
|
|
|
zgadza się. Genialny poprzedni właściciel wyłamał przegrody w tłumiku prętem co zapewne w jego wyobrażeniu mialo zwiekszyć moc i ta jego "inteligęcja" kosztowała mnie 50PLN |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-03-11, 20:52
|
|
|
niestety głupota jest wszechobecna...a wogule tak z ciekawosci zapytam,to te tłumiki sportowe do MZ daja jakis zauwazalny efekt??czy to poprostu jakas sciema??bo ogulnie to te tłumiki wygladaja paskudnie moim zdaniem,ale jesli daja jakies sensowne efekty to skusił bym sie,Wojciech 944 skąd wiesz ze zwiekszył Ci sie moment??? |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2006-03-11, 21:54
|
|
|
Wyciągnięcie tego wkładu dało znaczny zauważalny efekt. |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-03-11, 22:03
|
|
|
W tej koncowce jest taka sprezyna a w okolo niej wata szklana , rozkrecalem taki tlumik koledze |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-03-11, 22:03
|
|
|
no a sam wydech cos daje czy nic??i skoro poprawiły sie osiagi to napewno zmieniło sie tez spalenie i zywotnosc... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-03-11, 22:32
|
|
|
moment sie zwiekszył miedzy 3 a 4 tys obr, chociaz sam nie wiem, ja mam lewe powietrze
i mam praktycznie 0 momentu obr do 4 tys |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-03-12, 08:37
|
|
|
Czy cośdaje.... musiał by przeliczyść LUK...
Moim skromnym zdaniem nie bardzo...bo tłumik jest uniwerslany do etz 250/251.
Jak najprościej podnieść moc w ETZ 250? Zalożyć wydech od 251, moc powinnawyjść na większe obroty;) Niestety moment tezbedzie bardzo wysoko;) |
|
|
|
|
bimoto
Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 27 Lut 2006 Posty: 45 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2006-03-12, 10:01
|
|
|
skoro powiekszy sie moc takim sposobem to czemu tego nie zrobili seryjnie?? tłumiki były opracowane dla konkretnego typu cylindra w mz i nie sa wymienne. Z przesunieciem momentu w wyzsze granice moze faktycznie masz racje jednak bedzie to na tyle nieekonomiczne ze nie powinno sie tego robic |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-03-12, 11:53
|
|
|
Podnieść Moc to szerokie pojecie! |
|
|
|
|
bimoto
Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 27 Lut 2006 Posty: 45 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2006-03-12, 15:07
|
|
|
[quote="hubertbaran"]Jak najprościej podnieść moc w ETZ 250? Zalożyć wydech od 251[/quote]
którego sam używasz w kontekscie tłumika:) |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-03-12, 15:13
|
|
|
wydechu:P tak, bo mówie prawde podniesie to moc, przeniesie moment na wyzsze obroty. Moc tez bedzie wyzej. |
|
|
|
|
CZ
Motocykl: CZ
Dołączył: 26 Lut 2006 Posty: 4 Skąd: Z CEZETY
|
Wysłany: 2006-03-12, 16:59
|
|
|
To drucianke pewnie wsadził poprzedni właściciel motoru. A to jest oczywiste ze jak jej nie ma to lepiej będzie chodził bo spaliny nie mają żadnego oporu. |
_________________ mz-etz.prv.pl |
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2006-03-12, 18:18
|
|
|
CZ, jesteś w błędzie, bo 2t nie mają zaworów a spaliny muszą tez stawiać opór. |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
Miaziu
0 RH+
Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy Wiek: 24 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 233 Skąd: Krawce
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-03-12, 19:23
|
|
|
2T najlepiej chodzi na oryginalnym wydechu i najlepiej jesli jest on jak najszczelniejszy,jak juz podnosic moc manipulujac wydechem to trzeba naprawde miec pojecie o tym zeby niezaszkodzic,dlatego myslalem ze te sportowe wydechy do ETZ to juz sa profesjonalnie zrobione i daja jakis efekt,a okazuje sie ze to kolejne badylarstwo ktore paskudnie wyglada i niezmienia nic poza wiekszym hałasem,bo beznadzejnie sie pierdzi...i niech juz nikt nieporownuje tuningu silnika 2T do samochodowego,to zupelnie co innego i nie ma nic wspolnego...,odnosnie mometu obrotowego to najlepiej jest kiedy jest najwyzszy przy jak najnizszych obrotach i utrzymywał sie tak w jak najwiekszym zakresie obrotow wtedy silnik jest bardzo elastyczny ma dobra reakcje na gaz w duzym zakresie obrotow i nietrzeba specjalnie redukowac przy wyprzedzaniu...wolnossace silniki benzynowe zreguły maja beznadziejny i wysoko polozony moment,dlatego slabo to jezdzi,a ciekawe efekty zaczynaja sie powyzej 2.0 l pojemnosci albo 6 cylindrow... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2006-03-12, 20:14
|
|
|
Ta drucianka w połączeniu z nagarem dawała bardzo szczelny wydech |
|
|
|
|
|