» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 18:34
Silnik - luźne łożyska na wale
Autor Wiadomość
siro13 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 232
Skąd: Turkowice
Wysłany: 2007-06-14, 23:09   

a moze włożyłes segery (te ktore maja zabezpieczac lożysko) w miejsce tych zabezpieczen simmeringow?? wiesz o co mi chodzi?
_________________
Link do strony ze zdjęciami mojej MZ:
Moja MZ ETZ 250
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-06-15, 08:56   

Właśnie blaszki te mam też zdjęte, założe je i zobacze czy wtedy będzie luz, połówki są złożone na sylikon. Czy na sylikon powinno się je składać?
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
janekrow 
Janekroł


Motocykl: mz trophy, pannonia
Pomógł: 12 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 274
Skąd: Kąty Wroclawskie
Wysłany: 2007-06-15, 09:28   

można na silikon, a nawet wielu tak robi, jak masz jakieś wątpliwości to poczytaj to :mrgreen:

http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=sylikon
_________________
ale przecie.. to jeeeest Pannonia, z tego Mz'tki nieeee zrobisz
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/103092
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-06-15, 19:42   

No i założyłem te blaszki potem zabezpieczenia i jednak już takiego luzu nie ma, jest ale minimalny, kiedy kupie nowe blaszki to myślę że nie powinien być już wyczowalny bo te stare wydają się już być lekko wyrobione.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-06-16, 11:52   

wamnok, orzesz :roll: , te blaszki to dość istotny element jest - za nimi się zbiera olej, który później smaruje łożyska. Jeśli się przyjrzeć jak są poprowadzone kanały olejowe, to również staje się jasne, dlaczego potrzebny jest gumowy rozdzielacz oleju wkładany pomiędzy kartery w komorze.
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
adrian90_15 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 245
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2007-06-16, 13:37   

No właśnie po co? Jak rozpołowiłem silnik, to się zastanawiałem czy tam ma coś być, a później wyczytałem w serwisówce o gumowym rozdzielaczu.
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-06-16, 18:37   

A ja żadnego takiego rozdzielacza nie mam.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-06-16, 18:52   

Ja też nie miałem, lecz nabyłem osłonę przegubu do auta osobowego, nożyczki w ruch i przy drugiej próbie było gotowe! Ja tłumaczę potrzebę tego krążka następująco: olej jest wytrącany z mieszanki i pod wpływem siły odśrodkowej i ruchu korbowodu jest wrzucany na gładź cylindra, pozostała cześć spływa po ściankach komory korbowej i gromadzi się w kanale olejowym. Lecz nie ma gwarancji, że kanały są symetryczne, silnik idealnie poziomo zawieszony itp., w takiej sytuacji cały nagromadzony olej ma duże szanse spłynąć do jednego z łożysk, pozostawiając drugie niedosmarowane. Rozdzielacz powoduje, że statystycznie połowa oleju tafia do jednego z łożysk, a druga do drugiego. To poprawia smarowanie łożysk, a co za tym idzie przedłuża ich żywotność.
Swoją drogą łożysko kryte jest fabrycznie wypełnione odpowiednim smarem, który wg producenta staczy na całe życie łożyska - czyli około 5000 godzin, co daje jakieś 300 000 km przebiegu! Równocześnie większość awarii łożysk wynika z złego montażu lub smarowania. Więc pytanie czy nie opłacało by się założyć łożysk krytych? W skrzyni nie powinno być z tym problemów - nie panuje tam wysokie ciśnienie. Na wale już gorzej i potrzebne by były łożyska o lepszej izolacji niż RS aby mieszanka nie wypłukiwała smaru.
Aczkolwiek w przypadku wału mieszanka może mieć jeszcze funkcję chłodzenia łożysk i ich zamknięcie spowoduje szybkie przegrzanie.

Pozdrawiam,
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
Ostatnio zmieniony przez Loosiu 2007-06-16, 19:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-06-16, 19:00   

Kupić nie da się raczej tych uszczeleczek ale mówisz, że wyciąłeś je z osłony przegubu, jaki dokladnie ma to być kształt i czy ten materiał z którego są wycięte bedzie odpowiedni, przecież tam jest wysoka temperatura?
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-06-16, 19:18   

Osłona przegubu jest z gumy olejoodpornej - więc odpowiedni. Temperatura tam nie jest już taka ogromna - zrobiłem z tym 100 km, kontrola nie wykazała niczego złego. Kształt ma być okrągły ;) średnicy nie podam, nie pamiętam, spasować dokładnie lub z minimalnym luzem. Osadzenie na wcisk spowoduje, że całość się wybrzuszy i nie będzie szczelne. Grubość około 2 mm. Gdy pokrywałem karter symboliczną, bardzo cienką (dosłownie muśnięcie palca) warstwą silikonu, uszczelkę również pociągnąłem, aby się przykleiła.

Pozdrawiam
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-06-16, 21:11   

A ile ma być tych uszczeleczek? Jedna tylko, montowana w jednym karterze, czy dwie, jedna w jednym druga w drugim? Z tego co widać na google video jak serwisant MZ sklada silnik to jedna tylko, chybaże ja coś przeoczyłem.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
janekrow 
Janekroł


Motocykl: mz trophy, pannonia
Pomógł: 12 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 274
Skąd: Kąty Wroclawskie
Wysłany: 2007-06-16, 21:44   

uszczelka jest jedna pomiędzy karterami :mrgreen:
_________________
ale przecie.. to jeeeest Pannonia, z tego Mz'tki nieeee zrobisz
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/103092
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-06-16, 22:25   

Łozyska kryte nie wytrzymają ;) za mała wytrzymałosc na zmienne obciazenia.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-06-18, 22:09   

Ja kupiłem na cały silnik (korbowód [FŁT], skrzynia [PPL], sprzęgło [PPL]) łożyska kryte bo innych nie było z luzem C3 ale gość w sklepie mi powiedział, że to nie ma różnicy co do ich wytrzymałości czy kryte czy nie i że wystarczy zdjąć osłonki i będą odkryte.

A ten separator oleju to jak dokładnie wyciąć? Chodzi mi o to czy ma dużo wystawać poza to wyżłobienie na niego, czy ma być na równo z karterem aby nie zrobił dystansu między karterami? Ja wytnę go z uszczelki pod zawory samochodu osobowego, jest ona z takiej korko-gumy, facet w sklepi powiedział że jest olejo i temperaturo odporna więc chyba też i benzyno czyli powinna się nadawać.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-06-18, 22:22   

wamnok, napisałem okrągła. Gwarantuje ci, że przy jej rozmiarach - czyli około 8mm średnicy (ma być okrągła, w lewym karterze jest pod nią wgłębienie), zostanie zgnieciona do odpowiedniej grubości w momencie skręcania karterów (zakładam, że śruby wymieniłeś na imbusy ;) ). Obejrzyj lewy karter na spokojnie i na 100% wyczujesz jak to ma być. W którymś filmiku serwisowym chyba też widać jak facet zakłada rozdzielacz.

Pozdrwaiam,
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-06-18, 22:22   

bo budowa łozyska jest taka sama...ale tu chodzi o system smarowania.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-06-18, 23:32   

Więc wystarczy łożysko kryte odruć i po krzyku.


Mam na imbusy skręcany silnik. Wiem, że jest tam wgłębienie ale właśnie chodziło mi o to ile ma wystawać i czy wogóle ma wystawać, aby nie zrobiła nieporządanego dystansu między karterami, ja ją wytnę chyba tak by była prawie na równo z karterem, bo jak za dużo się zostawi to może się zdarzyć tak że nie dociśnie jej do pożądanego stopnia i może wówczas pojawić się ten niepotrzebny dystans. Zastanawiałem się jeszcze czy to ma być na całej długości taka sama czy wyciąć taki jakby kołpak (grzybek), na dole tam gdzie wchodzi w to wgłębienie węższa a na zewnątrz ciut szersza, zostawiony lekki kołnierz opierający się na karterze. Jakym widział oryginalną to nie byłoby problemu w wycięciu drugiej.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
bary251 


Motocykl: silver etz 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 45
Skąd: kurów
Wysłany: 2008-12-23, 20:46   

u mnie kolesiowi w jawie ts 350 spadła sprężynka z simera i wpadła z łożyska rozebrał to i teraz kupuje zawsze łożyska kryte i z jednej strony od strony przeciwwagi odkrywa a druga strona pozostaje zakryta i jeździ już ho ho
_________________
Motocykle to nie wszystko ale wszystko bez nich jest niczym.


http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/62136



http://www.bikepics.com/members/bary251/91etz251/
 
 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2019-11-16, 20:49   

Witam mam taki problem mianowicie około 8 lat temu robiłem kapitalny remont silnika mojej tski,nowe łożyska wał szliw cylindra i wszystko było ok no i nie dawno zauważyłem jakieś drgania i stuki w silniku no i akurat pękła mi linka od sprzęgła, wykręciłem pokrywę i okazało się że wał ma duży luz.Rozebralem cały silnik i okazało się że łożyska na wale mają duży luz a zwłaszcza od strony sprzęgłazaznaczam że mało jeżdze przez te lata zrobiłem o
około 10 tyś km to jest nic.Slyszałem że sprzęgło może być źle wyważone że są jakieś znaki ale u mnie nie było nic bo też wymieniałem tarcze sprzęgłowe.Jaka może być przyczyna, proszę o radę.Pozrawiam.
_________________

 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-11-16, 23:37   

Źle wymarzony wał lub źle wyważone sprzęgło.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14