Stojan ETZ - sprawdzenie na stole |
Autor |
Wiadomość |
azja25
Motocykl: Mz 150 etz
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 148 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2011-11-11, 13:35 Stojan ETZ - sprawdzenie na stole
|
|
|
Witam mam wymontowany stojan z uzwojeniem i szczotkotrzymaczem z silnika i chciałbym sprawdzićczy jest ok. Jak najlepiej to zrobićw domowych warunkach mając tylko miernik do dyspozycji. Nie mam w tej chwili możliwośći zamontowania go do sprawnego silnika i dokonania pomiarów. Jak podłączyć miernik i jakie powinienem miećwskazania. |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-11-11, 14:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2011-11-11, 14:11
|
|
|
Maciek zaznaczył temat do wyrzucenia ale ja go chcę zostawić bo podobnego nie ma a można w nim napisać kilka wartościowych rzeczy.
Tak więc tutaj trochę lektury z innych tematów:
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=22881
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14599
Sprawdzasz po przez podłączenie sond miernika w takich kombinacjach:
U - V, v - W, W - U
Pomiędzy każdą fazą ma być ok. 0,32 Om. Najlepiej sprawdzać dobrej klasy miernikiem cyfrowym lub dokładnym analogowym.
Później sprawdzasz przejście z faz na masę czyli na obudowę stojana, ma być bez przejścia (powyżej 1 M Om).
Problem z ostatnim pomiarem jest taki, że miernik podaje niskie napięcie podczas takiego sprawdzenia i nie można stwierdzić ewentualnego przebicia podczas pracy alternatora w silniku. Do tego potrzebny by był test za pomocą wyższego napięcia np. żarówki i sieci 230V. Tylko trzeba zachować szczególną ostrożność!
Dodać muszę jeszcze że trzeba sprawdzić też optycznie stan uzwojeń. Często jest tak, że są one obdarte z izolacji emaliowej, pogniecione lub przycięte. W takiej sytuacji usterka może wystąpić podczas pracy prądnicy. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-11-11, 17:23, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-11, 14:15
|
|
|
Nie do wyrzucenia a poprawienia później |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7512 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2011-11-11, 15:44
|
|
|
SofCHJanek napisał/a: | Dodać muszę jeszcze że trzeba sprawdzić też optycznie stan uzwojeń. Często jest tak, że są one obdarte z izolacji emaliowej, pogniecione lub przycięte. W takiej sytuacji usterka może wystąpić podczas pracy prądnicy. |
Dlatego też wtedy należy zabezpieczyć te przetarcia np lakierem do paznokci - jest dużo grubszy po zaschnięciu niż zwykły lakier samochodowy (uzupełnienie ) |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
azja25
Motocykl: Mz 150 etz
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 148 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2011-11-11, 16:40
|
|
|
Dzięki w sumie konkretna odpowiedż widzę jedno małe przetarcie na pojedyńczym druciku uzwojenia ale myślę że jak zabezpieczę to lakierem to będzie ok.
[ Dodano: 2011-11-16, 11:04 ]
Podłącze jeszcze pod ten temat jak sprawdzić stacyjkę i prostownik diodowy w domowych warunkach mająć do dyspozycji tylko cyfrowy miernik? |
|
|
|
|
Axel2121
MZ moim ideałem :D
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 30 Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 24 Skąd: Zagorzyce
|
Wysłany: 2013-02-27, 18:13
|
|
|
sIaj, mam do ciebie pytanko bo ja na tych fazach mam ~1.4 Oma... i wlasnie nie moge dojsc do ladu z ladowaniem.. rok chodzilo i raz cos je trafilo..
[ Komentarz dodany przez: motomaciey: 2013-02-27, 18:39 ]
Jesteś w Polsce więc zacznij używać polskich liter (ś, ć, ż, ź, ę, ą) w przeciwnym razie twoje posty będą usuwane. |
_________________ Bo jazda na ETZ-ecie jest najlepsza jazda na swiecie
W garażu:
MZ ETZ 250 83'
JAWA Mustang 50
Komar w kolorach świtu |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2013-02-27, 22:05
|
|
|
Axel2121 napisał/a: | sIaj, mam do ciebie pytanko bo ja na tych fazach mam ~1.4 Oma | Być może miernik zawyża, z reguły bele jakie mierniki pokazują 0,8. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Axel2121
MZ moim ideałem :D
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 30 Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 24 Skąd: Zagorzyce
|
Wysłany: 2013-02-27, 22:48
|
|
|
Miernik właśnie jest nowy. Wszystkie inne napięcia pokazuje dobrze. Pożycze od sąsiada MZ i wezmę mu na chwilę stojan i zobaczę co jest przyczyną braku ładowania. Rok jazdy a tu naraz buu i stoi bo prądu brakło...
[ Dodano: 2013-02-28, 20:51 ]
Poprawka... 1.8 Oma mam ;/
[ Dodano: 2013-03-04, 21:02 ]
Jeszcze jedno pytanko... Jeśli na konektorach U V W daję mi 1,5V to co padnięte ? Wirnik czy uzwojenie stojana ? |
_________________ Bo jazda na ETZ-ecie jest najlepsza jazda na swiecie
W garażu:
MZ ETZ 250 83'
JAWA Mustang 50
Komar w kolorach świtu |
|
|
|
|
Marek_k-750
Motocykl: etz 251 wsk175 k-750
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 191 Skąd: Uniemyśl
|
Wysłany: 2013-03-11, 01:22
|
|
|
Miałem tak samo u mnie dawało tyle samo nie całe 2v i nie więcej. U mnie winą było brak wzbudzenia na wirnik. Wytarte były nadmiernie pierścienie ślizgowe i szczotki. Styk niby był ale tylko jak silnik nie pracował. Jak silnik pracował brak styku było. Bo wymianie regulatora od malucha i wymianie pierścieni na grafitowe i szczotek problem się rozwiązał i zapomniałem co to problem z ładowaniem. Nawet jak na aku mam 10V to lekko pchnę i moto pali |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2013-03-11, 12:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
NajsowyCzlowiek
Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 28 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 11 Skąd: Kraków/Alwernia
|
Wysłany: 2013-03-31, 10:55
|
|
|
Panowie wtrącę się do tematu gdyż ja również mam problemy z ładowaniem,
Dziś pomierzyłem oporność stojana, ma mirniku zaznaczyłem 200M i o to wyniki:
U-V 00.7
V-W 00.7
W-U - 00.8
No i U,V,W każdą fazę sprawdziłem do masy i wirnik nic nie wykazał,
Wygląda na to że wszystko jest w granicach normy, lecz ja nie mam doświadczenia czekam na waszą opinię. |
_________________
|
|
|
|
|
Marek_k-750
Motocykl: etz 251 wsk175 k-750
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 191 Skąd: Uniemyśl
|
Wysłany: 2013-03-31, 11:07
|
|
|
A sprawdziłeś wszystko co było napisane powyżej? Tzn regulator, diody prostownicze, czy szczotki prawidłowo dochodzą i czy wirnik jest sprawny? |
|
|
|
|
NajsowyCzlowiek
Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 28 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 11 Skąd: Kraków/Alwernia
|
Wysłany: 2013-03-31, 11:26
|
|
|
Wirnik Dopiero będę miał po świtach z Nowym Kumutatorem Z miedzianymi pierścieniami, Diody prostownicze sprawdzałem w ten sposób ćzy nie cofają napięcia z powrotem i są dobre A regulator jest Chyba Spalony lecz nie wiem jak go sprawdzić, wiem na starej instalacji po podłączeniu, napięcia skakało od 10V do 19V a jak zrobiłem zgodnie ze schematem pod JEZPOL ładowanie zamarło. |
_________________
|
|
|
|
|
Marek_k-750
Motocykl: etz 251 wsk175 k-750
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 191 Skąd: Uniemyśl
|
Wysłany: 2013-03-31, 12:25
|
|
|
A jaki masz dokładnie regulator? Bo jeśli piszesz że wszystko było ok to wina podłączenia regulatora. |
|
|
|
|
NajsowyCzlowiek
Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 28 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 11 Skąd: Kraków/Alwernia
|
Wysłany: 2013-03-31, 12:32
|
|
|
JEZPOL |
_________________
|
|
|
|
|
Marek_k-750
Motocykl: etz 251 wsk175 k-750
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 191 Skąd: Uniemyśl
|
Wysłany: 2013-03-31, 12:33
|
|
|
Jazpol to firma produkująca regulatory. Chodzi o model. Masz np taki http://allegro.pl/regulat...3072616822.html
Masz też z żeberkami. Jeden jest do malucha inny jest do poloneza. A różnica jest w podłączeniu. Jeśli masz od malucha to musisz kabel od szczotki co idzie do masy zdemontować i poprowadzić do regulatora. W przypadku tego od poloneza już nie. Ja podłączyłem ten od malucha pod schemat od poloneza i ładowania nie było. Dopiero jak połączyłem inaczej to ładowanie śmiga do dziś i zapomniałem już jak wygląda zapłon bo nie zaglądam tam wcale. |
|
|
|
|
NajsowyCzlowiek
Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 28 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 11 Skąd: Kraków/Alwernia
|
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2013-03-31, 13:30
|
|
|
No i problem leży w regulatorze, bo ten co masz jest na 6 diodowy, a w mzetce regulator musi być 9 diodowy, więc musisz kupić taki regulator żeby był 9 diodowy. |
|
|
|
|
NajsowyCzlowiek
Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 28 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 11 Skąd: Kraków/Alwernia
|
Wysłany: 2013-03-31, 13:47
|
|
|
możecie mi jakiś polecić? w miarę ceny? |
_________________
|
|
|
|
|
MotoKryn251
Motocykl: MZ ETZ 251>300 ^^
Wiek: 29 Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 49 Skąd: Wieś
|
Wysłany: 2013-03-31, 23:13
|
|
|
JA mam taki -->> Regulator i jest ok.
Chyba, że chcesz pro miszczostwo od naszego forumowego majstra sIaj'a |
|
|
|
|
Dukee
Yamaha Tour Team
Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 1156 Skąd: KCH/SG
|
Wysłany: 2013-04-02, 00:28
|
|
|
NajsowyCzlowiek napisał/a: | Kumutatorem |
Wybaczcie ale boli mnie dupa jak ktoś to źle nazywa. To są pierścienie ślizgowe, zapisać zapamiętać zastosować
Odnośnie regulatora. Szukaj regulatora z poloneza (RNA2) ale MUSI on miec oznaczenie 9D (działa z mostkiem prostowniczym który posiada 9 diód prostowniczych). Kup taki najzwyklejszy za 20zeta i gotowe. Pamiętaj o bezpieczniku na wzbudzeniu!
Wiesz jak to maleństwo podpiąć? |
_________________ Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki
|
|
|
|
|
|