» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Stojan ETZ - sprawdzenie na stole
Autor Wiadomość
azja25 


Motocykl: Mz 150 etz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 148
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-11-11, 13:35   Stojan ETZ - sprawdzenie na stole

Witam mam wymontowany stojan z uzwojeniem i szczotkotrzymaczem z silnika i chciałbym sprawdzićczy jest ok. Jak najlepiej to zrobićw domowych warunkach mając tylko miernik do dyspozycji. Nie mam w tej chwili możliwośći zamontowania go do sprawnego silnika i dokonania pomiarów. Jak podłączyć miernik i jakie powinienem miećwskazania.
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-11-11, 14:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2024
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-11-11, 14:11   

Maciek zaznaczył temat do wyrzucenia ale ja go chcę zostawić bo podobnego nie ma a można w nim napisać kilka wartościowych rzeczy.
Tak więc tutaj trochę lektury z innych tematów:
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=22881
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14599

Sprawdzasz po przez podłączenie sond miernika w takich kombinacjach:
U - V, v - W, W - U
Pomiędzy każdą fazą ma być ok. 0,32 Om. Najlepiej sprawdzać dobrej klasy miernikiem cyfrowym lub dokładnym analogowym.
Później sprawdzasz przejście z faz na masę czyli na obudowę stojana, ma być bez przejścia (powyżej 1 M Om).
Problem z ostatnim pomiarem jest taki, że miernik podaje niskie napięcie podczas takiego sprawdzenia i nie można stwierdzić ewentualnego przebicia podczas pracy alternatora w silniku. Do tego potrzebny by był test za pomocą wyższego napięcia np. żarówki i sieci 230V. Tylko trzeba zachować szczególną ostrożność!

Dodać muszę jeszcze że trzeba sprawdzić też optycznie stan uzwojeń. Często jest tak, że są one obdarte z izolacji emaliowej, pogniecione lub przycięte. W takiej sytuacji usterka może wystąpić podczas pracy prądnicy.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-11-11, 17:23, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-11-11, 14:15   

Nie do wyrzucenia a poprawienia później :razz:
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7512
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-11-11, 15:44   

SofCHJanek napisał/a:
Dodać muszę jeszcze że trzeba sprawdzić też optycznie stan uzwojeń. Często jest tak, że są one obdarte z izolacji emaliowej, pogniecione lub przycięte. W takiej sytuacji usterka może wystąpić podczas pracy prądnicy.


Dlatego też wtedy należy zabezpieczyć te przetarcia np lakierem do paznokci - jest dużo grubszy po zaschnięciu niż zwykły lakier samochodowy (uzupełnienie :) )
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
azja25 


Motocykl: Mz 150 etz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 148
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-11-11, 16:40   

Dzięki w sumie konkretna odpowiedż widzę jedno małe przetarcie na pojedyńczym druciku uzwojenia ale myślę że jak zabezpieczę to lakierem to będzie ok.

[ Dodano: 2011-11-16, 11:04 ]
Podłącze jeszcze pod ten temat jak sprawdzić stacyjkę i prostownik diodowy w domowych warunkach mająć do dyspozycji tylko cyfrowy miernik?
 
     
Axel2121 
MZ moim ideałem :D


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 24
Skąd: Zagorzyce
Wysłany: 2013-02-27, 18:13   

sIaj, mam do ciebie pytanko bo ja na tych fazach mam ~1.4 Oma... i wlasnie nie moge dojsc do ladu z ladowaniem.. rok chodzilo i raz cos je trafilo.. :klnie:

[ Komentarz dodany przez: motomaciey: 2013-02-27, 18:39 ]
Jesteś w Polsce więc zacznij używać polskich liter (ś, ć, ż, ź, ę, ą) w przeciwnym razie twoje posty będą usuwane.
_________________
Bo jazda na ETZ-ecie jest najlepsza jazda na swiecie :)
W garażu:
MZ ETZ 250 83'
JAWA Mustang 50
Komar w kolorach świtu :D
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2024
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2013-02-27, 22:05   

Axel2121 napisał/a:
sIaj, mam do ciebie pytanko bo ja na tych fazach mam ~1.4 Oma
Być może miernik zawyża, z reguły bele jakie mierniki pokazują 0,8.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Axel2121 
MZ moim ideałem :D


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 24
Skąd: Zagorzyce
Wysłany: 2013-02-27, 22:48   

Miernik właśnie jest nowy. Wszystkie inne napięcia pokazuje dobrze. Pożycze od sąsiada MZ i wezmę mu na chwilę stojan i zobaczę co jest przyczyną braku ładowania. Rok jazdy a tu naraz buu i stoi bo prądu brakło... :klnie:

[ Dodano: 2013-02-28, 20:51 ]
Poprawka... 1.8 Oma mam ;/ :klnie:

[ Dodano: 2013-03-04, 21:02 ]
Jeszcze jedno pytanko... Jeśli na konektorach U V W daję mi 1,5V to co padnięte ? Wirnik czy uzwojenie stojana ?
_________________
Bo jazda na ETZ-ecie jest najlepsza jazda na swiecie :)
W garażu:
MZ ETZ 250 83'
JAWA Mustang 50
Komar w kolorach świtu :D
 
 
     
Marek_k-750 


Motocykl: etz 251 wsk175 k-750
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 191
Skąd: Uniemyśl
Wysłany: 2013-03-11, 01:22   

Miałem tak samo u mnie dawało tyle samo nie całe 2v i nie więcej. U mnie winą było brak wzbudzenia na wirnik. Wytarte były nadmiernie pierścienie ślizgowe i szczotki. Styk niby był ale tylko jak silnik nie pracował. Jak silnik pracował brak styku było. Bo wymianie regulatora od malucha i wymianie pierścieni na grafitowe i szczotek problem się rozwiązał i zapomniałem co to problem z ładowaniem. Nawet jak na aku mam 10V to lekko pchnę i moto pali :twisted:
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2013-03-11, 12:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
NajsowyCzlowiek 


Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 28
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 11
Skąd: Kraków/Alwernia
Wysłany: 2013-03-31, 10:55   

Panowie wtrącę się do tematu gdyż ja również mam problemy z ładowaniem,
Dziś pomierzyłem oporność stojana, ma mirniku zaznaczyłem 200M i o to wyniki:
U-V 00.7
V-W 00.7
W-U - 00.8
No i U,V,W każdą fazę sprawdziłem do masy i wirnik nic nie wykazał,
Wygląda na to że wszystko jest w granicach normy, lecz ja nie mam doświadczenia czekam na waszą opinię.
_________________
 
     
Marek_k-750 


Motocykl: etz 251 wsk175 k-750
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 191
Skąd: Uniemyśl
Wysłany: 2013-03-31, 11:07   

A sprawdziłeś wszystko co było napisane powyżej? Tzn regulator, diody prostownicze, czy szczotki prawidłowo dochodzą i czy wirnik jest sprawny?
 
 
     
NajsowyCzlowiek 


Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 28
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 11
Skąd: Kraków/Alwernia
Wysłany: 2013-03-31, 11:26   

Wirnik Dopiero będę miał po świtach z Nowym Kumutatorem Z miedzianymi pierścieniami, Diody prostownicze sprawdzałem w ten sposób ćzy nie cofają napięcia z powrotem i są dobre A regulator jest Chyba Spalony lecz nie wiem jak go sprawdzić, wiem na starej instalacji po podłączeniu, napięcia skakało od 10V do 19V a jak zrobiłem zgodnie ze schematem pod JEZPOL ładowanie zamarło.
_________________
 
     
Marek_k-750 


Motocykl: etz 251 wsk175 k-750
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 191
Skąd: Uniemyśl
Wysłany: 2013-03-31, 12:25   

A jaki masz dokładnie regulator? Bo jeśli piszesz że wszystko było ok to wina podłączenia regulatora.
 
 
     
NajsowyCzlowiek 


Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 28
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 11
Skąd: Kraków/Alwernia
Wysłany: 2013-03-31, 12:32   

JEZPOL
_________________
 
     
Marek_k-750 


Motocykl: etz 251 wsk175 k-750
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 191
Skąd: Uniemyśl
Wysłany: 2013-03-31, 12:33   

Jazpol to firma produkująca regulatory. Chodzi o model. Masz np taki http://allegro.pl/regulat...3072616822.html
Masz też z żeberkami. Jeden jest do malucha inny jest do poloneza. A różnica jest w podłączeniu. Jeśli masz od malucha to musisz kabel od szczotki co idzie do masy zdemontować i poprowadzić do regulatora. W przypadku tego od poloneza już nie. Ja podłączyłem ten od malucha pod schemat od poloneza i ładowania nie było. Dopiero jak połączyłem inaczej to ładowanie śmiga do dziś i zapomniałem już jak wygląda zapłon bo nie zaglądam tam wcale.
 
 
     
NajsowyCzlowiek 


Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 28
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 11
Skąd: Kraków/Alwernia
Wysłany: 2013-03-31, 12:52   

ja mam taki: http://allegro.pl/regulat...3122485044.html
_________________
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2013-03-31, 13:30   

No i problem leży w regulatorze, bo ten co masz jest na 6 diodowy, a w mzetce regulator musi być 9 diodowy, więc musisz kupić taki regulator żeby był 9 diodowy.
 
 
     
NajsowyCzlowiek 


Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 28
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 11
Skąd: Kraków/Alwernia
Wysłany: 2013-03-31, 13:47   

możecie mi jakiś polecić? w miarę ceny?
_________________
 
     
MotoKryn251 


Motocykl: MZ ETZ 251>300 ^^
Wiek: 29
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 49
Skąd: Wieś
Wysłany: 2013-03-31, 23:13   

JA mam taki -->> Regulator i jest ok.

Chyba, że chcesz pro miszczostwo od naszego forumowego majstra sIaj'a
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2013-04-02, 00:28   

NajsowyCzlowiek napisał/a:
Kumutatorem


Wybaczcie ale boli mnie dupa jak ktoś to źle nazywa. To są pierścienie ślizgowe, zapisać zapamiętać zastosować ;)

Odnośnie regulatora. Szukaj regulatora z poloneza (RNA2) ale MUSI on miec oznaczenie 9D (działa z mostkiem prostowniczym który posiada 9 diód prostowniczych). Kup taki najzwyklejszy za 20zeta i gotowe. Pamiętaj o bezpieczniku na wzbudzeniu!

Wiesz jak to maleństwo podpiąć?
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15