» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: sIaj
2011-12-09, 10:00
Problem z topiącym się przerywaczem
Autor Wiadomość
bangkok1 

Motocykl: ETZ250
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 3
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-12-03, 00:59   Problem z topiącym się przerywaczem

Witam. Mam problem ze swoja ETZ 250. Podczas pracy silnika platynki przerywacza wyraźnie iskrzą po czym dochodzi do przetopienia młoteczka przerywacza a co za tym idzie przestawiania odstępu styków, nierówną prace silnika i problem z jego uruchomieniem. Cała instalacja jest nowa, robiona od podstaw. Jedynym elementem niededykowanym jest cewka zapłonowa- zastąpiłem ją cewką BOSCH od jakiegoś Citroena gdyż oryginalna uległa przegrzaniu na skutek nieuwagi( zwarte styki przerywacza na włączonym zapłonie :wink: ). I teraz moje pytanie, czy ww objawy mogą być spowodowane złym dobraniem cewki? Oczywiście cewka jest 12 Voltowa ale zapewne duży wpływ maja też inne parametry jak prąd, rezystancja itd. Czytałem, że iskrzenie platynek może być spowodowane przebijającym kondensatorem ale ten jest nowy, także ta opcja raczej odpada. Proszę Was fachmanów o pomoc bo powoli już tracę siły i chęci a przede wszystkim nie chce się ładować w kolejne bezsensowne koszta. Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-12-03, 07:45   

Za duży prąd płynie przez przerywacz, zapewne na skutek nie odpowiedniej cewki. Cewka ma za małą rezystancję. Taki sam efekt jest jak się zastosuje cewkę 6V do 12V.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
jack63 

Motocykl: Brak
Pomógł: 7 razy
Wiek: 23
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 111
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-03, 13:41   

Na 100% cewka od Citroena jest cewką niskorezystancyjną - poniżej oma. Wymień na cewkę ze starego samochodu Fiat 125, Żuk stary maluch z rozdzielaczem zapłonu. Rezystancja 3-5 om!
_________________
Myślenie miało, ma i będzie miało świetlaną przyszłość.
 
     
Yasiec65 
amator/hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy
Wiek: 58
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 170
Skąd: Grajewo
Wysłany: 2011-12-04, 18:40   

jack63 napisał/a:
Na 100% cewka od Citroena jest cewką niskorezystancyjną - poniżej oma. Wymień na cewkę ze starego samochodu Fiat 125, Żuk stary maluch z rozdzielaczem zapłonu. Rezystancja 3-5 om!


Dokładnie a iskra o długości ok 15-17mm z takiej cewki zapewni bezproblemowy rozruch silnika. Dodam że na podobnej jeżdżę.
Pozdrawiam :piwo: .
_________________
Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek ;-) .
 
 
     
bangkok1 

Motocykl: ETZ250
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 3
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-12-04, 19:26   

Pomierzyłem tą Boschowską cewkę od Citroena i rezystancja uzwojenia pierwotnego wynosi 1,2 Ohma a wtórnego 7,8 kilo Ohma także na pewno jest to cewka niskorezystancyjna. Teraz pytanie, czy szukać nowej cewki do ETZ czy jakiejś używki od fiata, żuka, stara bądź nyski?
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-12-04, 20:07   

Nalepiej używki od ETZ , na allegro kosztuja rzędu 20 zł.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
jack63 

Motocykl: Brak
Pomógł: 7 razy
Wiek: 23
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 111
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-05, 12:20   

Nie polecam. Jest duża szansa kupić uszkodzoną cewkę. NDRdowskie ceki nie były zbyt trwałe. Często korodował wewnętrzny kolec, na który nabija się żyłę kabla WN. Po prostu dostawała się tam woda.
Osobiście zamontowałbym od starego samochodu - jak pisałem wyżej i potwierdził to Yasiec65.
Jedyną wadą jest jej wymiar średnicy, która jest prawie dwa razy większa. Cewki samochodowe z reguły miały inny sposób podłączenie kabla WN. Jest to typowe połączenie bagnetowe i można stosować gotowe kable zapłonowe.
_________________
Myślenie miało, ma i będzie miało świetlaną przyszłość.
 
     
bangkok1 

Motocykl: ETZ250
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 3
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-12-08, 20:49   

Zamówiłem używaną cewkę od ETZ na allegro. W razie gdyby okazała się uszkodzona, czytałem że do cewki o małej rezystancji(aktualna od citroena) można podłączyć rezystor balastowy, żeby zwiększyć rezystancje uzwojenia pierwotnego. Mógłby się ktoś kumaty wypowiedzieć, jaki w tym wypadku byłby to rezystor i w jaki sposób go podłączyć?
 
     
jack63 

Motocykl: Brak
Pomógł: 7 razy
Wiek: 23
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 111
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-09, 09:41   

Ale kombinujesz. Jak koń pod górę. Jednak odpowiem.
Cewka Citroena ma wg. ciebie 1.2 oma. Tyle podałeś nie wiem czy to jest pewne? Mierzyłeś (czym? to ważne!)) czy to dane katalogowe? Z reguły takie cewki miały poniżej oma.
Ale bierzmy 1.2 oma i liczmy:
12V/1.2om=10A (!) już wiesz dlaczego palił się przerywacz!
Dla cewki ETZ 4om mamy:
12V/4om=3A
Musimy sprowadzić prąd cewki Citroena do poziomu prądu cewki ETZ czyli do 3A. Wniosek: wypadkowa rezystancja ma być 4 omy, więc rezystor powinien mieć 4-1.2=2.8 oma
teraz moc wydzielana na rezystorze dodatkowym: 3A83A*2.8om=25.2W - niezła grzałka!
Nie ma takich gotowych rezystorów w tej mocy. Są w szeregu E6 czyli 1.0;1.5:2.2;3.3;4.7;6.8
I teraz zaczynają się kombinacje.. Zależy co jest w sklepie z częściami elektronicznymi???
Rezystory można łączyć szeregowo lub równolegle (zasady znajdziesz w necie) tak aby wypakowa rezystancja była bliska 2.8 oma i sumaryczna moc rezystora bliska 25W.
Przykładowo. Można użyć jeden rezystor 3.3 oma / 25W. Można połączyć szeregowo dwa rezystory 1.5 oma / 15W. Można...
Dla dociekliwych napiszę, że wyliczone prądy i moce są aktualne dla sytuacji: Silnik nie pracuje, przerywacz zwarty i zapłon włączony.
Po uruchomieniu silnika średnie prądy (te zmierzone miernikiem) będą mniejsze i będą maleć (razem z jakością iskry!) ze zwiększaniem RPM.
Obawiałbym się jakości iskry w tym układzie, choć silnik powinien zapalić.
Tak więc czy nie prościej taniej i lepiej udać się na szrot i wydłubać cewkę z jakiegoś złoma FIATa lub Żuka???
A najlepiej wydłubać prawie cały układ zapłonowy z wyzwalaczem halotronowym i zamontować go motoru. Niestety wymaga to trochę wiedzy i własnej pracy. Koszty pomijalne. Iskra będzie poetyczna i można ustawić przerwę na świecy na 1.2mm. Jednak aku i alternator musi być tik tak.
Rozwiązań może być więcej. Wszystko zależy od wiedzy i wyobraźni.
_________________
Myślenie miało, ma i będzie miało świetlaną przyszłość.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14