» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2012-02-29, 11:52
Tulejowanie tłoka
Autor Wiadomość
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-12-10, 15:16   Tulejowanie tłoka

Muszę zamontować do silnika tłok którego gniazda mają o 1mm większą średnicę wewnętrzną niż średnica zewnętrzna sworznia. W tym celu przygotowałem dwie tulejki z brązu które będą wchodzić na mocny wcisk, klej a prócz tego od środka tłoka będą zapunktowane, zabezpieczenia tłoka kupiłem dość masywne więc sworzeń nie wypadnie.
Do rzeczy, wybaczcie moje śmieszne dla niektórych pytanie ale mam niestabilną sytuację rodzinną i cholernie ciężko mi się myśli :sciana:
- tłok
- tulejki
Co schłodzić a co rozgrzać przy zakładaniu ?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-12-10, 15:37   

Tłok rozgrzać.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-12-10, 15:52   

A tulejki ?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-12-10, 15:54   

Do zamrażarki :lol2:
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2011-12-10, 15:59   

Mocny wcisk odkształci Ci tłok. Patent stosujesz na jakim motocykowym tłoku, czy samochodowym. Jak mówisz, ze cięzko z mysleniem to Ci zwróce tylko uwagę na to, abyś tłok podpadł od środka za koniec gniazda. Podparcie po drugiej stronie tłoka spowoduje jego ściśnięcie. Do tego zaklepanie na 99% spowoduje pękniecie tłoka. Tulejke zamontuj wiercąc otwór podobnie jak to wygląda w MZ'cie na wylot, Nagwintuj na m3, wkręć kołek i rozwierć rozwięrtakiem zablokowane kołkiem tulejki na wymiar sworznia. Wcisk nie może być duzy bo tłok dostając temperatury odkształci się zupełnie inaczej, niż to przewidział producent.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-12-11, 14:58   

intr napisał/a:
Nagwintuj na m3

Czym zabezpieczyć wkręty ?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2011-12-11, 20:43   

Niczym, do tylu nie wyjadą bo sworzeń a nie wkręcą się głębiej jeżeli nie nagwintujesz całego kołka.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Góral 
Wiekowy motocyklista


Motocykl: MZ ES 250/1 1962
Wiek: 69
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-01-03, 13:56   

A dlaczego nie zastosujesz o 1 mm większego sworznia? Bezpieczniej jest chyba lekko rozwiercić główkę korbowodu i dopasować tulejkę niż robić taką rzeźbę. Ew. brak wyważenia skorygujesz ubierając trochę materiału z piasty wewnątrz tłoka. Jest to napewno bezpieczniejsze rozwiązanie od tego, co proponujesz.
_________________
Góral
MZ ES 250/1 1962
Simson SR 2 1958
 
     
__Karol__ 


Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 411
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-01-03, 14:47   

Góral napisał/a:
Bezpieczniej jest chyba lekko rozwiercić główkę korbowodu i dopasować tulejkę niż robić taką rzeźbę.

Jak byś widział "rozwiercenie" główki korbowodu? Czym byś to wykonał? To można zastosować ale tylko przy tulejce, nie przy łożysku igiełkowym.
_________________
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." :-D
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-01-03, 17:03   

A wiec operacja tulejowania się udała. Tłok jest od mojego Simsona 125 ale celowo nie pisałem o tym na początku bo chciałem żeby temat miał charakter uniwersalny. W chińskim korbowodzie sworzeń chodzi bez żadnej tulejki ani łożyska, jego główka jest tak cienka i twarda że jakiekolwiek rozwiercanie odpada.
Wynalazek zrobiłem taki że końcówki sworznia poddałem fazowaniu a zewnętrzne końce tulejek są ciaśniejsze tak by sworzeń nie wypadł, dodatkowo całość chroni zabezpieczenie z długim "ramieniem". Tulejki w tłoku chodzą luźno tak jak oryginalnie sworzeń natomiast sworzeń w środku siedzi ciasno. Tulejkę dotoczyłem jedną za pomocą wiertarki i szlifierki kątowej a później przeciąłem w pół, zrobiłem na tym silniku na razie może z pięć kilometrów więc wszystko w fazie testów. Efekt czterogodzinnej pracy wygląda tak :arrow:

_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-01-03, 17:08   

motomaciey napisał/a:
Tulejkę dotoczyłem jedną za pomocą wiertarki i szlifierki kątowej


:oczy: :szczena: :kura: Jesteś moim guru ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
__Karol__ 


Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 411
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-01-03, 17:20   

motomaciey napisał/a:
Tulejkę dotoczyłem jedną za pomocą wiertarki i szlifierki kątowej a później przeciąłem w pół,

Jak widać, nie sprzęt a chęci się liczą :mrgreen:
_________________
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." :-D
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2012-01-03, 18:03   

intr napisał/a:
motomaciey napisał/a:
Tulejkę dotoczyłem jedną za pomocą wiertarki i szlifierki kątowej


:oczy: :szczena: :kura: Jesteś moim guru ;)


Dotoczyłem rolki spręgiełka rozrusznika z przedłużki 1/2cala za pomocą diaksa - też mogę być twoim guru?

[ Dodano: 2012-01-03, 18:04 ]
Maciek - świetna robota.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-01-03, 18:33   

saska251, moim guru zawsze będziesz :buteleczka:
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-01-03, 18:45   

saska251 napisał/a:
Dotoczyłem rolki spręgiełka rozrusznika z przedłużki 1/2cala za pomocą diaksa - też mogę być twoim guru?

To było dawno temu i Twój abonament na bycie moim guru się skończył niestety ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Ogar 
Jeb z klamy!!!


Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 497
Skąd: Sanok RSA
Wysłany: 2012-01-03, 18:47   

Macieju... no po prostu owacje na stojąco dla Ciebie :ok: :ok: :ok:
_________________
Stunt riding isn't a crime!!
Baby to są ch*je, tylko motór ma p**de.

Temat o mojej ETZ 250: http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=15923

ETZ 250 Stunt 2011 'Ksiądz mu rozgrzeszenia nie da': http://www.youtube.com/wa...o&feature=share
 
     
kubastunt 
jeb z dzidy


Motocykl: Cbr F4i
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 447
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-01-03, 19:02   

Udowodniłes że sie da :mrgreen:
_________________
MZeciarz Masakrator
Stunt riding isn't a crime!!
˙˙˙ ǝuɐqǝɾʎʍ ɯɐɯ
 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2012-01-03, 23:03   

Ja też jestem dumny z CIebie :)
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14