Przesunięty przez: motomaciey 2012-02-29, 11:52 |
Przyrząd do ustawiania zapłonu w MZ |
Autor |
Wiadomość |
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
Wysłany: 2011-12-25, 10:25 Przyrząd do ustawiania zapłonu w MZ
|
|
|
WItam.
Chiałbym ustwaić precyzyjnie zapłon w eMZecie i mam pytanie czy można zrobić taki przyżąd? Czy lepszym rozwiązaniem byłoby kupić gotowy?
Znalazłem na allegro czujniki zegarowe np. taki http://allegro.pl/czujnik...1999978078.html i co trzeba by dorobić by to zdało egzamin? KIedyś widziałem na allegro gotowe, ale teraz już nie ma.
Podpowiedzcie koledzy co zrobić |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ
MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
|
Ostatnio zmieniony przez ETZPOWER94 2011-12-25, 12:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Stojo
MZ ES 250/2 TBU 40JM
Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 394 Skąd: Nowy Folwark k.Buska
|
Wysłany: 2011-12-25, 10:34
|
|
|
http://moto.allegro.pl/un...2008136058.html tu masz trochę lepszy bo z gwintem do świecy. W tamtym co Ty podałeś brakuje elementu do wkręcenia w głowicę. Ja polecam te czujniki zegarowe, są pomocne, chociaż zajęło mi trochę rozgryzienie go bo nie jestem umysłem ścisłym. |
_________________ IFA mobile DDR |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2011-12-25, 10:45
|
|
|
Trzeba dotyczyć uchwyt mocujący czujnik w głowicy. Można wykorzystać starą świecę i wkleić albo wspawać do niej nakrętkę łączącą (długa).
ETZPOWER94 napisał/a: | Chiałbym ustwaić precyzyjnie zapłon |
To przydałby się jeszcze stroboskop, wtedy osiągniesz maksymalną precyzję. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2011-12-25, 11:02
|
|
|
ETZPOWER94, Dorobienie takiego przyrządu to chwila moment. Bierzesz starą świecę i ją rozwalasz zostawiając tylko obudowę. Do obudowy dospawujesz tulejkę, żeby było jak zamontować czujnik. W tulejce wiercisz otwór, który później gwintujesz i wkręcasz jakąś małą śrubkę w celu unieruchomienia czujnika |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2011-12-25, 11:50
|
|
|
mi osobiście podobał się przyrząd kosiora czyli prócz takiego czujnika zegarowego, świeca przez którą było widać co sie dzieje z płomieniem , czyli ustawianie gaźnika na kolor spalania mieszanki |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
Ostatnio zmieniony przez czochu 2011-12-25, 12:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2011-12-25, 11:59
|
|
|
Panowie PrzyRZąd No już bez przesady |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2011-12-25, 12:00
|
|
|
czochu, Colortune |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
Wysłany: 2011-12-25, 12:06
|
|
|
kosior30, już poprawione nie denerwuj się, każdy się może pomylić
Dziękuje kolegom za odpowiedzi, myśle że kupię czujnik i dorobię nakrętkę, by wkręcać w głowice |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ
MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
|
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2011-12-25, 12:08
|
|
|
ja też , na kacu tak się pisze , Kosior prosze o zrozumienie |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
Wysłany: 2011-12-25, 19:57
|
|
|
Powiedzcie koledzy jeszcze który czujnik z allegro wybrać?
[ Dodano: 2011-12-25, 17:23 ] Stojo napisał/a:
http://moto.allegro.pl/un...2008136058.html
70zł już gotowe z gwintem. Sam czujnik 35zł, więc 35zł za sam gwint to troche pojechał, wole kupić czujnik i dorobić gwint ze świecy
[ Dodano: 2011-12-25, 17:28 ] sIaj napisał/a:
To przydałby się jeszcze stroboskop, wtedy osiągniesz maksymalną precyzję.
Chyba aż taka precyzja nie jest potrzebna, dlatego że punkt zapłonu to od 2.5mm do 3mm więc czujnik powinien wystarczyć |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ
MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
|
|
|
|
|
norbertmz
mz zawodostwo
Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 358 Skąd: Kacprówek
|
Wysłany: 2011-12-26, 09:23
|
|
|
Pamiętaj jedno nie zrób jak ja ustawiałem zapłon i byłem pod takim wrażeniem że próbowałem ją odpalić no i 60 w plecy |
_________________ "To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich " |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2011-12-26, 13:39
|
|
|
Precyzyjne ustawienie jest ważne, ale i tak zapłon nie będzie idealnie perfekt ustawiony. Szczególnie przerywaczowy jest mało precyzyjny, ale elektronik też nie jest do końca idealny. Chociażby luz na impulsatorze (jest ten bolec ustalający i na nim) jest rzędu 0,2 mm w przełożeniu na moment zapłonu. Dlatego ustawianie np na 2,73, nie na 2,7 jest przesadą. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2011-12-26, 14:13
|
|
|
Dodać jeszcze trzeba że elektronika też ma swoje opóźnienia, punkt zapłonu się przesuwa wraz ze wzrostem obrotów. Sprawdzałem, nie wiem tylko o ile dokładnie.
[ Dodano: 2011-12-26, 14:16 ]
Tutaj trzeba by było sięgnąć do źródła i zadać pytanie, na ile fabryka dała możliwość tolerancji tego nastawienia albo inaczej jak bardzo punkt wyprzedzenia ma wpływ na pracę silnika, jaka jest tolerancja nie wpływająca znacząco. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2011-12-26, 15:07
|
|
|
Najlepiej ustaw pomiędzy czyli 2.75mm |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
|