300ccm w MZ |
Autor |
Wiadomość |
bartek666
motofather
Motocykl: WSK 250
Wiek: 37 Dołączył: 29 Mar 2006 Posty: 75 Skąd: koszyce wlk/tarnów
|
Wysłany: 2006-05-26, 21:33
|
|
|
moze jakies nieszczlnosci itp? |
|
|
|
|
Pastor
Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 82 Skąd: Bulkowo
|
Wysłany: 2006-05-26, 21:39
|
|
|
hubertbaran napisał/a: | 150 ma inna słabosc;P sprzegło sie rozleci przy ciagłych obrotach 8 tys:P
co do 300;] bredzisz coś . powinna spalac góra 6l;] PRzeciez nie dałes innych dysz ani gaxnika;] |
Inżynier jesteś czy co? Chyba to on ty mjeździ a nie ty to wie ile pali. Może ma już wysłużony gaźnik, albo coś. |
_________________ Sprzedam MZ ETZ 251:
!!!!Zobacz koniecznie!!!!
www.anastasja.republika.pl
!!!!Zobacz koniecznie!!!! |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-05-26, 22:55
|
|
|
a zresztą najwążnejszy jest styl jazdy, jeżeli nie przekraczasz 80 to naprawde oszczednie jeżdzisz ale ja jedziesz 120 to juz bak się nieząza odpowietrzać pwenie |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-05-26, 23:40
|
|
|
Hubert sam bredzisz ten silnik bez zadnych przeróbek potrafi łyknac 7l,i wiadomo od zawsze ze jest paliwozerny,i nie lubie gadania ze MZ 250/1 pali ponizej 4 przy 110km/h to wtedy sa brednie,po rozwieceniu cylindra do 300 niestety bardziej odczujemy spalanie niz jakąs konkretna poprawe osiagow,ale niemowie ze wcale jej niebedzie,roznica bedzie napewno odczowalna pod gorke we 2 osoby i V max na V biegu,ale nie ma co sie oszukiwac ta przerobka da teoretycznie 2 konie wiecej,i bardzo nieznacznie poprawi sie moment obrotowy,ale nikomu nie odradzam tego bo sam mam w planie zrobienie tego,zawsze to jakis plus |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-05-27, 09:00
|
|
|
mniejestem inżynier...za 2 lata moge zostać najwyzej technikiem. ALe wiem ze zmiana pojemnosci nie jest rownoznacznaz zwiększeniem spalania. W oryginale potrafi wziaść 7l przy duzych katuszach lub złym ustawieniu. Dlatego włąsnie coś mi śmierdzi z tym spalaniem;) |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-05-27, 15:31
|
|
|
Gdzies czytałem ze oryginalne MZ 300 maja odziwo lepsza elastycznosc silnika, a co za tym idzie mniejsze zuzycie paliwa ... oczywiscie dotyczy to predkosci ekonomicznych 80-90 km/h
, predkosc maxsymalna to około 140 km/h a moc wynosi 23 konie mech ... czyli tak jak w Jawie 350 ts
Ciekawe jak przyspiesają w ile sek. do 100 km/h ... ?? |
_________________ Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)
http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/ |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2006-05-27, 15:42
|
|
|
Jak-44 (joker) taa - 23 konie to ma CZ 350. TSka ma 4 konie wiecej
Mi tez sie wydaje że powinna mniej palić, ale widocznie ma coś z gaźnikiem... lub z wydechem |
|
|
|
|
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-05-27, 16:01
|
|
|
Xargo1, No z tego co wiem to Jawa 350 ma 23 konie, a MZ 250 ma ich 21.
Ale dobra niewazne bo to tu nie na temat ... wazne ze taka MZ 300 na pewno bedzie miała lepsze własciwosci niz zwykła 250 |
_________________ Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)
http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/ |
|
|
|
|
sihijofens
Motocykl: FZS Fazer
Wiek: 41 Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 41 Skąd: Płock i okolice
|
Wysłany: 2006-05-29, 16:20 CENA PRZERÓBKI NA 300ccm
|
|
|
Koszt przeróbki:
75 zł za tłok + pierscienie i sworzeń, produkcji niemieckiej, nr katalogowy - 60532 Tlok MZ-ETZ 300 niem., sprowadzone przez:
Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowo Usługowe
AL MOT Tadeusz Sibora
Gniewkówiec 3, 88-180 Złotniki Kujawskie
tel. do Almotu: 052 - 351 - 77 - 79
Problem polega na tym, ze nie sprzedają prywatnym odbiorcom, trzeba przez sklep kupić, który z nimi współpracuje. Niestety do ceny dochodzi marża sklepu - ja zapłaciłem 95 zł. Załatwiłem przez sklep w Olsztynie - dawny Polmozbyt na ul. Mazurskiej - jak komuś potrzeba podaje nr do tego sklepu 089 - 527 - 35 - 53.
Koszt szlifu i złożenia 50 zł, tak więc w sumie 145 zł i 300 ccm w garze oddycha
Według danych producenta taka przeróbka daje 24 KM. Nie wiem ile jest u mnie bo na hamowni nie byłem
Co do spalania to na pewno nie mam jeszcze dobrze ustawionego gaźnika, ale tym się będę martwił jak wystrugam odpowiedni tłumik i dopiero zacznę moto ustawiać tak, aby mieć dobre osiągi i rozsądne spalanie - na razie na tym się nie skupiam - ważne, że pytuje 140km/h na tłumiku od Ducati i z raczej szeroką (140/90/16), jak na MZ, oponą.
Na wydech mam już pomysł - ze zmienną objętością tłumika, wykonany tak aby w czasie jazdy można było ją zmieniać. Jak się uda to napisze i dam jakiś rysunek i zdjęcia.
Co do moto - nie mam aktualnych zdjęć. Może niedługo coś zapodam.
Pozdrawiam! |
_________________ Gnać eMZetą jest dość fajnie, d*pą trzęsie jak w kombajnie!
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-05-29, 16:26
|
|
|
no z taką oponą, to ja sie nie dziwie spalaniu
ale 150 zł za 3 koniki to chyba przesada
ale liczy sie ta swiadomosc
ptrzydał by ci sie gaznik o wiekszej srednicy gdzies 32-34 mm |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-05-29, 17:27
|
|
|
załuz wydech od zwykłej 250. Te 50ccm nie powinno zrobuic wielkiej róznicy. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Pastor
Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 82 Skąd: Bulkowo
|
Wysłany: 2006-05-29, 18:53
|
|
|
sihijofens nie wiem czy wiesz ale w Płocku jest hamownia jak się jedzie od Bodzanowa to w Imielnicy był kiedys salon suzuki na skrzyżowaniu, teraz jest firma Peter-Gum i tam mają hamownie, ale nie wiem czy motocyklem można wjechać tam, bo tylko szyld widziałem.Pozdro![/b] |
_________________ Sprzedam MZ ETZ 251:
!!!!Zobacz koniecznie!!!!
www.anastasja.republika.pl
!!!!Zobacz koniecznie!!!! |
|
|
|
|
Ciowiec
Motocykl: MZ TS 150 simek KR51
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Gru 2005 Posty: 275 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2006-05-31, 12:16
|
|
|
Po co te wszystkie przeróbki za 3 konie więcej płacić 150 zeta? pewnie taki sam efekt dałoby polerowanie kanałów, głowicy, tłoka, no i wypełniacze.
Jeśli ktoś ma kase, to polecam:
http://www.rzt.de/detail.php?nummer=30527
Zylinderkit ETZ 300/4-Kanal
ca. 25PS
Die Kits verfügen über 300ccm und daher deutlich mehr Drehmoment als die Standardmotoren. Die 5-Kanal-Version ist zudem von den Steuerzeiten so bearbeitet, dass sich eine deutlich gesteigerte Endleistung ergibt. Alle Zylinder passen auf die ETZ 250/251 und können dreimal nachgeschliffen werden.
599E
albo wersja 28 KM:
http://www.rzt.de/detail.php?nummer=30528
Zylinderkit ETZ 300/5-Kanal
ca. 28PS
Die Kits verfügen über 300ccm und daher deutlich mehr Drehmoment als die Standardmotoren. Die 5-Kanal-Version ist zudem von den Steuerzeiten so bearbeitet, dass sich eine deutlich gesteigerte Endleistung ergibt. Alle Zylinder passen auf die ETZ 250/251 und können dreimal nachgeschliffen werden.
Alle Zylinder passen auf die ETZ 250/251 und können dreimal nachgeschliffen werden.
- pasują do etz 251, i można 3 razy szlifować.............miodzio, tylko ta cena
ale kto wie, może kiedyś euro będzie po 2 zeta????????????
|
|
|
|
|
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-05-31, 13:56
|
|
|
sihijofens,
Ten Tłok mówisz ze produkcji Niemieckiej ... hmmm to wcale nie oznacza ze oryginał ... bo by sie wszyscy na te tłoki rzucili
Moc ... według znanych mi danych np. Motocykle MZ wyd.WKŁ i nie tylko to 23KM
Tłumik od Ducati ... to tłumik od 4T w dodatku innej pojemności ... to tylko spadek mocy
140km/h na takiej tylnej oponie i z nie do końca prawidłowo wyregulowanym gaźnikiem ... normalnie podziw
Ciowiec, O właśnie o ta stronkę mi chodziło ... tylko jakie tam ceny ... aha i pamiętajcie ze to sa cylindry tunningowe ... zauważcie na ilość kanałów przepłukujących
i jaką moc z nich uzyskujemy w porównaniu do oryginałów 250 i 300 ETZ.
... swoja droga ciekawe jak te przeróbki wpływają na żywotność układu korbowego
300 ccm to przecież cięższy tłok a także cięższe warunki jego pracy |
_________________ Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)
http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/ |
|
|
|
|
Ciowiec
Motocykl: MZ TS 150 simek KR51
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Gru 2005 Posty: 275 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2006-05-31, 14:37
|
|
|
kurcze aż mi ślinka cieknie........
są też chyba wzmocnine wały korbowe. Pamiętam że do simsonów były skrzynie 5 cio biegowe, może do MZ zrobili z 6-cioma przełożeniami????? |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-05-31, 15:15
|
|
|
i nawet 6 stopniowe do simsonów są, a i jeszcze widziłem samoróbe na allegro cylinder z 3 kanałami dolotowymi, koles zastrzegął sie ze wkręca się na 11tyś/obr.
A ten cylinder 300 to spoko sprawa dla samej satysfaknji ale nie rozumiem po co jeżdizć MZ 140 a, jezeli bym miał takie mega spalanie to odłożył bym motocykl na niedziele... |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
sihijofens
Motocykl: FZS Fazer
Wiek: 41 Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 41 Skąd: Płock i okolice
|
Wysłany: 2006-05-31, 16:01
|
|
|
Ciowiec, napisał:
Po co te wszystkie przeróbki za 3 konie więcej płacić 150 zeta? pewnie taki sam efekt dałoby polerowanie kanałów, głowicy, tłoka, no i wypełniacze.
pewnie... pewne jest to, że najpierw należy wykonać taką przeróbkę, a potem napisać co dała. Dywagacje tego typu łatwo prowadzić ale zrobić coś samemu to już ciężej. Idąc tym tropem dodam, że jak dam jeszcze wspomniane polerowanie kanałów, głowicy, tłoka, i wypełniacze to PEWNIE bedę miał 26 koni. Dobrze rozumuje?
[ Dodano: 2006-05-31, 16:37 ]
Zauważcie też, że wydanie 599euro (około 2300złotych!!!) daje 25KM, a 39 euro (około 150zł:-) 24 KM. To jak? Co się bardziej opłaca?
Co do oryginalności tłoka - nie oczekuję, aby ktoś sprzedawał tłoki produkowane w fabryce MZ, najważniejsza jest jakoś wykonania, nieprawdaż? U mnie tłok nie puchnie, nie popękał i jakoś git chodzi. Więc nie widzę problemu.
Moja MZ jest moto właśnie na niedzielę, w tygodniu pomykam na GS450, który w trasie w 2 osoby, przy 110-120km/h pali 4 - 4,5 l - i to jest oszczędne moto do tłuczenia na codzień. MZ ma mieć kopa, a spalanie mnie nie interesuje aż tak bardzo - przynajmniej nie teraz. |
_________________ Gnać eMZetą jest dość fajnie, d*pą trzęsie jak w kombajnie!
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-05-31, 18:03
|
|
|
ETZ 301 ,średnica cylindra 75.5 mm,pojemnisc skokowa 291 ccm,23KM/5.500 i 30.6 Nm/5.200 i fakt ma lepsza elastycznosc bo przy 4.500 mamy do dyspozycji juz 24,5 Nm,według producenta spalanie w silniku 250 jaki 300 jest taki samo i wacha sie od 3.9 do 5.5 l/100km, a prdekosc maksymalna modeli ETZ 301 to 135 km/h,akurat co do tych dwuch ostatnich danych to kazdy wie ze czesto maja niewiele wspolnego z rzeczywistoscią...
P.S. Jawa 350 TS ma 27 KM |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Pastor
Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 82 Skąd: Bulkowo
|
Wysłany: 2006-07-08, 14:53
|
|
|
Widzę, że temat kompletnie umarł. Nie moge sięskontaktować z wałścicielem tej 300 więc piszę tu. Chcę zrobić sobie 300cm z mojej maszyny, tylko nie wiem czy ten tłok ma na pewno 75.5 mm czy to jest inny. Mam dwa cylindry więc to nie problem, gorzej tylko z głowicą, czy tam trzeba cos dopasować?Bo skoro powiększy się tłok jakieś 3mm z każdej strony to komora spalania będzie za mała chyba.jeszcze jedno pytanko : z dolnej części cylindra wystaje lekko ta tujela w której porusza się tłok, wydaje mi sięze po szlifie ona juz nie będzie wystawała bo się ją zeszlifuje, więc czy coś się nie spierniczy od tego, potem trzeba będzie chyba zrobić coś z tym otworem w karterach aby to wszystko było dopasowany. Czy dobrze myslę? Moze ktos chce pzrerobić swojąetkę na 300cm moglibyśmy kupić taniej tłoki.Pozdro! |
_________________ Sprzedam MZ ETZ 251:
!!!!Zobacz koniecznie!!!!
www.anastasja.republika.pl
!!!!Zobacz koniecznie!!!! |
|
|
|
|
Radzio89
WilkuWDZ
Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 162 Skąd: Łódź-Widzew
|
|
|
|
|
|