» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
300ccm w MZ
Autor Wiadomość
bartek666 
motofather


Motocykl: WSK 250
Wiek: 37
Dołączył: 29 Mar 2006
Posty: 75
Skąd: koszyce wlk/tarnów
Wysłany: 2006-05-26, 21:33   

moze jakies nieszczlnosci itp?
 
 
     
Pastor 


Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 82
Skąd: Bulkowo
Wysłany: 2006-05-26, 21:39   

hubertbaran napisał/a:
150 ma inna słabosc;P sprzegło sie rozleci przy ciagłych obrotach 8 tys:P

co do 300;] bredzisz coś . powinna spalac góra 6l;] PRzeciez nie dałes innych dysz ani gaxnika;]


Inżynier jesteś czy co? Chyba to on ty mjeździ a nie ty to wie ile pali. Może ma już wysłużony gaźnik, albo coś.
_________________
Sprzedam MZ ETZ 251:
!!!!Zobacz koniecznie!!!!
www.anastasja.republika.pl
!!!!Zobacz koniecznie!!!!
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-05-26, 22:55   

a zresztą najwążnejszy jest styl jazdy, jeżeli nie przekraczasz 80 to naprawde oszczednie jeżdzisz ale ja jedziesz 120 to juz bak się nieząza odpowietrzać pwenie :lol:
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-05-26, 23:40   

Hubert sam bredzisz ten silnik bez zadnych przeróbek potrafi łyknac 7l,i wiadomo od zawsze ze jest paliwozerny,i nie lubie gadania ze MZ 250/1 pali ponizej 4 przy 110km/h to wtedy sa brednie,po rozwieceniu cylindra do 300 niestety bardziej odczujemy spalanie niz jakąs konkretna poprawe osiagow,ale niemowie ze wcale jej niebedzie,roznica bedzie napewno odczowalna pod gorke we 2 osoby i V max na V biegu,ale nie ma co sie oszukiwac ta przerobka da teoretycznie 2 konie wiecej,i bardzo nieznacznie poprawi sie moment obrotowy,ale nikomu nie odradzam tego bo sam mam w planie zrobienie tego,zawsze to jakis plus :wink:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-05-27, 09:00   

mniejestem inżynier...za 2 lata moge zostać najwyzej technikiem. ALe wiem ze zmiana pojemnosci nie jest rownoznacznaz zwiększeniem spalania. W oryginale potrafi wziaść 7l przy duzych katuszach lub złym ustawieniu. Dlatego włąsnie coś mi śmierdzi z tym spalaniem;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Jak-44 (joker) 
Joker :)


Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-05-27, 15:31   

Gdzies czytałem ze oryginalne MZ 300 maja odziwo lepsza elastycznosc silnika, a co za tym idzie mniejsze zuzycie paliwa ... oczywiscie dotyczy to predkosci ekonomicznych 80-90 km/h
, predkosc maxsymalna to około 140 km/h a moc wynosi 23 konie mech ... czyli tak jak w Jawie 350 ts ;-)
Ciekawe jak przyspiesają w ile sek. do 100 km/h ... ??
_________________
Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)

http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2006-05-27, 15:42   

Jak-44 (joker) taa - 23 konie to ma CZ 350. TSka ma 4 konie wiecej :wink:

Mi tez sie wydaje że powinna mniej palić, ale widocznie ma coś z gaźnikiem... lub z wydechem :)
 
     
Jak-44 (joker) 
Joker :)


Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-05-27, 16:01   

Xargo1, No z tego co wiem to Jawa 350 ma 23 konie, a MZ 250 ma ich 21.
Ale dobra niewazne bo to tu nie na temat ... wazne ze taka MZ 300 na pewno bedzie miała lepsze własciwosci niz zwykła 250 ;-)
_________________
Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)

http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/
 
 
     
sihijofens 


Motocykl: FZS Fazer
Wiek: 41
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 41
Skąd: Płock i okolice
Wysłany: 2006-05-29, 16:20   CENA PRZERÓBKI NA 300ccm

Koszt przeróbki:
75 zł za tłok + pierscienie i sworzeń, produkcji niemieckiej, nr katalogowy - 60532 Tlok MZ-ETZ 300 niem., sprowadzone przez:

Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowo Usługowe
AL MOT Tadeusz Sibora
Gniewkówiec 3, 88-180 Złotniki Kujawskie
tel. do Almotu: 052 - 351 - 77 - 79

Problem polega na tym, ze nie sprzedają prywatnym odbiorcom, trzeba przez sklep kupić, który z nimi współpracuje. Niestety do ceny dochodzi marża sklepu - ja zapłaciłem 95 zł. Załatwiłem przez sklep w Olsztynie - dawny Polmozbyt na ul. Mazurskiej - jak komuś potrzeba podaje nr do tego sklepu 089 - 527 - 35 - 53.
Koszt szlifu i złożenia 50 zł, tak więc w sumie 145 zł i 300 ccm w garze oddycha :-)

Według danych producenta taka przeróbka daje 24 KM. Nie wiem ile jest u mnie bo na hamowni nie byłem :-)

Co do spalania to na pewno nie mam jeszcze dobrze ustawionego gaźnika, ale tym się będę martwił jak wystrugam odpowiedni tłumik i dopiero zacznę moto ustawiać tak, aby mieć dobre osiągi i rozsądne spalanie - na razie na tym się nie skupiam - ważne, że pytuje 140km/h na tłumiku od Ducati i z raczej szeroką (140/90/16), jak na MZ, oponą.

Na wydech mam już pomysł - ze zmienną objętością tłumika, wykonany tak aby w czasie jazdy można było ją zmieniać. Jak się uda to napisze i dam jakiś rysunek i zdjęcia.

Co do moto - nie mam aktualnych zdjęć. Może niedługo coś zapodam.

Pozdrawiam!
_________________
Gnać eMZetą jest dość fajnie, d*pą trzęsie jak w kombajnie! :-)
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-05-29, 16:26   

no z taką oponą, to ja sie nie dziwie spalaniu :wink:
ale 150 zł za 3 koniki to chyba przesada
ale liczy sie ta swiadomosc :wink: :grin:
ptrzydał by ci sie gaznik o wiekszej srednicy gdzies 32-34 mm
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-05-29, 17:27   

załuz wydech od zwykłej 250. Te 50ccm nie powinno zrobuic wielkiej róznicy.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Pastor 


Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 82
Skąd: Bulkowo
Wysłany: 2006-05-29, 18:53   

sihijofens nie wiem czy wiesz ale w Płocku jest hamownia jak się jedzie od Bodzanowa to w Imielnicy był kiedys salon suzuki na skrzyżowaniu, teraz jest firma Peter-Gum i tam mają hamownie, ale nie wiem czy motocyklem można wjechać tam, bo tylko szyld widziałem.Pozdro![/b]
_________________
Sprzedam MZ ETZ 251:
!!!!Zobacz koniecznie!!!!
www.anastasja.republika.pl
!!!!Zobacz koniecznie!!!!
 
 
     
Ciowiec 


Motocykl: MZ TS 150 simek KR51
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 275
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2006-05-31, 12:16   

Po co te wszystkie przeróbki za 3 konie więcej płacić 150 zeta? pewnie taki sam efekt dałoby polerowanie kanałów, głowicy, tłoka, no i wypełniacze.
Jeśli ktoś ma kase, to polecam:

http://www.rzt.de/detail.php?nummer=30527

Zylinderkit ETZ 300/4-Kanal

ca. 25PS
Die Kits verfügen über 300ccm und daher deutlich mehr Drehmoment als die Standardmotoren. Die 5-Kanal-Version ist zudem von den Steuerzeiten so bearbeitet, dass sich eine deutlich gesteigerte Endleistung ergibt. Alle Zylinder passen auf die ETZ 250/251 und können dreimal nachgeschliffen werden.
599E

albo wersja 28 KM:

http://www.rzt.de/detail.php?nummer=30528

Zylinderkit ETZ 300/5-Kanal

ca. 28PS
Die Kits verfügen über 300ccm und daher deutlich mehr Drehmoment als die Standardmotoren. Die 5-Kanal-Version ist zudem von den Steuerzeiten so bearbeitet, dass sich eine deutlich gesteigerte Endleistung ergibt. Alle Zylinder passen auf die ETZ 250/251 und können dreimal nachgeschliffen werden.

Alle Zylinder passen auf die ETZ 250/251 und können dreimal nachgeschliffen werden.
- pasują do etz 251, i można 3 razy szlifować.............miodzio, tylko ta cena
ale kto wie, może kiedyś euro będzie po 2 zeta???????????? :?:

:?: :?: :?: :???: :shock: :cool: :lol: :lol:
 
 
     
Jak-44 (joker) 
Joker :)


Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-05-31, 13:56   

sihijofens,

Ten Tłok mówisz ze produkcji Niemieckiej ... hmmm to wcale nie oznacza ze oryginał ... bo by sie wszyscy na te tłoki rzucili :mrgreen:

Moc ... według znanych mi danych np. Motocykle MZ wyd.WKŁ i nie tylko to 23KM :wink:

Tłumik od Ducati ... to tłumik od 4T w dodatku innej pojemności ... to tylko spadek mocy :!:

140km/h na takiej tylnej oponie i z nie do końca prawidłowo wyregulowanym gaźnikiem ... normalnie podziw :shock:

Ciowiec, O właśnie o ta stronkę mi chodziło ... tylko jakie tam ceny ... aha i pamiętajcie ze to sa cylindry tunningowe ... zauważcie na ilość kanałów przepłukujących
i jaką moc z nich uzyskujemy w porównaniu do oryginałów 250 i 300 ETZ.
... swoja droga ciekawe jak te przeróbki wpływają na żywotność układu korbowego :?:
300 ccm to przecież cięższy tłok a także cięższe warunki jego pracy :???:
_________________
Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)

http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/
 
 
     
Ciowiec 


Motocykl: MZ TS 150 simek KR51
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 275
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2006-05-31, 14:37   

kurcze aż mi ślinka cieknie........ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
są też chyba wzmocnine wały korbowe. Pamiętam że do simsonów były skrzynie 5 cio biegowe, może do MZ zrobili z 6-cioma przełożeniami?????
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-05-31, 15:15   

i nawet 6 stopniowe do simsonów są, a i jeszcze widziłem samoróbe na allegro cylinder z 3 kanałami dolotowymi, koles zastrzegął sie ze wkręca się na 11tyś/obr. :cool:
A ten cylinder 300 to spoko sprawa dla samej satysfaknji ale nie rozumiem po co jeżdizć MZ 140 a, jezeli bym miał takie mega spalanie to odłożył bym motocykl na niedziele... :lol:
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
sihijofens 


Motocykl: FZS Fazer
Wiek: 41
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 41
Skąd: Płock i okolice
Wysłany: 2006-05-31, 16:01   

Ciowiec, napisał:
Po co te wszystkie przeróbki za 3 konie więcej płacić 150 zeta? pewnie taki sam efekt dałoby polerowanie kanałów, głowicy, tłoka, no i wypełniacze.

pewnie... pewne jest to, że najpierw należy wykonać taką przeróbkę, a potem napisać co dała. Dywagacje tego typu łatwo prowadzić ale zrobić coś samemu to już ciężej. Idąc tym tropem dodam, że jak dam jeszcze wspomniane polerowanie kanałów, głowicy, tłoka, i wypełniacze to PEWNIE bedę miał 26 koni. Dobrze rozumuje? :wink:

[ Dodano: 2006-05-31, 16:37 ]
Zauważcie też, że wydanie 599euro (około 2300złotych!!!) daje 25KM, a 39 euro (około 150zł:-) 24 KM. To jak? Co się bardziej opłaca?

Co do oryginalności tłoka - nie oczekuję, aby ktoś sprzedawał tłoki produkowane w fabryce MZ, najważniejsza jest jakoś wykonania, nieprawdaż? U mnie tłok nie puchnie, nie popękał i jakoś git chodzi. Więc nie widzę problemu.

Moja MZ jest moto właśnie na niedzielę, w tygodniu pomykam na GS450, który w trasie w 2 osoby, przy 110-120km/h pali 4 - 4,5 l - i to jest oszczędne moto do tłuczenia na codzień. MZ ma mieć kopa, a spalanie mnie nie interesuje aż tak bardzo - przynajmniej nie teraz.
_________________
Gnać eMZetą jest dość fajnie, d*pą trzęsie jak w kombajnie! :-)
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-05-31, 18:03   

ETZ 301 ,średnica cylindra 75.5 mm,pojemnisc skokowa 291 ccm,23KM/5.500 i 30.6 Nm/5.200 i fakt ma lepsza elastycznosc bo przy 4.500 mamy do dyspozycji juz 24,5 Nm,według producenta spalanie w silniku 250 jaki 300 jest taki samo i wacha sie od 3.9 do 5.5 l/100km, a prdekosc maksymalna modeli ETZ 301 to 135 km/h,akurat co do tych dwuch ostatnich danych to kazdy wie ze czesto maja niewiele wspolnego z rzeczywistoscią...

P.S. Jawa 350 TS ma 27 KM :wink:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Pastor 


Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 82
Skąd: Bulkowo
Wysłany: 2006-07-08, 14:53   

Widzę, że temat kompletnie umarł. Nie moge sięskontaktować z wałścicielem tej 300 więc piszę tu. Chcę zrobić sobie 300cm z mojej maszyny, tylko nie wiem czy ten tłok ma na pewno 75.5 mm czy to jest inny. Mam dwa cylindry więc to nie problem, gorzej tylko z głowicą, czy tam trzeba cos dopasować?Bo skoro powiększy się tłok jakieś 3mm z każdej strony to komora spalania będzie za mała chyba.jeszcze jedno pytanko : z dolnej części cylindra wystaje lekko ta tujela w której porusza się tłok, wydaje mi sięze po szlifie ona juz nie będzie wystawała bo się ją zeszlifuje, więc czy coś się nie spierniczy od tego, potem trzeba będzie chyba zrobić coś z tym otworem w karterach aby to wszystko było dopasowany. Czy dobrze myslę? Moze ktos chce pzrerobić swojąetkę na 300cm moglibyśmy kupić taniej tłoki.Pozdro!
_________________
Sprzedam MZ ETZ 251:
!!!!Zobacz koniecznie!!!!
www.anastasja.republika.pl
!!!!Zobacz koniecznie!!!!
 
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2006-07-08, 19:02   

hubertbaran, przycisnij swoja 250, zrob 10 km ale ciagnij ja do konca i od samego dołu gaz do konca to tez ci spali 8l :mrgreen: :mrgreen: Ja na samym poczatku kiedy jeździlem szybko i maxymalnie nieekonomicznie to 1l starczył mi na 10 km- wniosek prosty, jak sie ciśnie to wir w baku jest... :mrgreen:
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13