Mniejsza zębatka do 251 |
Autor |
Wiadomość |
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-04-24, 09:31
|
|
|
A czemu nie Jeżeli na zębatce 20 na hamowni wykręciła 129 (i kręcili ją dopóki trzymała parametry tzn. że krzywa nie spadała) to teraz na 21 z manetką odkręconą do oporu miałem prawie 140 km/h |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
bert41
Motocykl: Mz Etz 251e
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 102 Skąd: Leszno/Rawicz
|
Wysłany: 2006-04-24, 12:04
|
|
|
Kurna ja mam 19z.Ale mam na szczescie nową zembatkę 21z.Opona raczej taka jak powinna być To mówicie ze lepiej dac 21?bo przyznam sie ze chyba własnie przez te 19tke jakos kiepsko mi ciagnie.Mysle ze 110km\h to teraz jest jej max.Jak bym zamienił to chyba vMax mi troszke podskoczy? |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-04-24, 13:39
|
|
|
V-max napewno podskoczy!! Zmień na orginalną 21z i będzie najlepiej |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-04-27, 22:08
|
|
|
jak masz normalna oponke to i przyspieszenie bedzie owiele lepsze niz na 19,na mniejszej zebatce lepiej przyspiesza ale tylko w teori,w praktyce to wielka kupa... Hubert-Moto, hamownia to nie to samo co zeczywistosc,z wieksza zebatka moze ci nierozwinac pelnej mocy bo bedzie zasłaba porostu... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Wnuczas
251 4ever
Motocykl: Mz ETZ 251 `90
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2006 Posty: 171 Skąd: (WLKP) Złotów
|
Wysłany: 2006-04-27, 22:16
|
|
|
Panowie zembatka to podstawa.....Im mniejsza tym mniejsze predkosci ale za to dostajesz elastycznosc silnika jaka byla i jest w 150!!! A jesli masz wieksza od oryginału to bedzie szybsza ale silnik moze sie meczyc!! W sumie zalezy od jezdzenia!! Jesli napszyklad czesto jezdzisz w 2 osoby to lepiej mniejsza zeby silnik sie nie meczyl...a zreszta pewnie juz sami wiecie co jest 5 a jak nie to sie domyslcie.
Pozdro |
_________________ Czerwona Mz ETZ 251 1990r.
http://s119.photobucket.c...Mz%20Etz%20251/
|
|
|
|
|
bert41
Motocykl: Mz Etz 251e
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 102 Skąd: Leszno/Rawicz
|
Wysłany: 2006-04-27, 22:22
|
|
|
Zrobie jak radzicie.ALe fakt ta 19tka to wielka kupa.Ogólnie niepolecam takich bajerów NO nic....jutro bede działał. |
_________________ Motorradwerk Zchopau |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-04-28, 13:03
|
|
|
Doczytałem się w serwisówce że orginalnie w mojej TS-ce ma być 21z, a nie tak jak miałem wcześniej założoną 20z |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
daker 251
daker 251
Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 02 Maj 2006 Posty: 83 Skąd: Niwka
|
Wysłany: 2006-05-03, 10:57
|
|
|
ja tagze chciałem zobaczyć jak zachowuje się MZ ETZ 251 na mniejszej zębadce, normalnie jezdziłem na 21z ale zmieniłem na 16z (zebatka od ETZ 150). Wrazenia nie z tej ziemi!! Moto ma niesamowite przyspieszenie i w ogule mozna sie niezle pobawić. Ale są minusy, spada prędkość ja wyciągłem 110km/h i wzrasta zuzycie paliwa:( Ale zato mozna wyprzedzać bez redukci na 5 biegu i na kazdym biegu kręcić silnik do 7 tys. |
_________________ ..::CRN::.. |
|
|
|
|
bert41
Motocykl: Mz Etz 251e
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 102 Skąd: Leszno/Rawicz
|
Wysłany: 2006-05-03, 23:45
|
|
|
daker 251 napisał/a: | ( Ale zato mozna wyprzedzać bez redukci na 5 biegu i na kazdym biegu kręcić silnik do 7 tys. |
W takim razie życze dłuuuugiej i bezawaryjnej jazdy Krecic mz do 7 tys?szkoda silnika....Poza tym na zembatce 16z pewnie trzeba niezle mieszać nogą.Wole 21z. |
_________________ Motorradwerk Zchopau |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-05-04, 14:43
|
|
|
to ze sie czasami wkręci na 7 czy nawet 8 tys. obr to odrazu nie zabija silnika
chyba ze sie zapina kazdy bieg po tyle |
|
|
|
|
bert41
Motocykl: Mz Etz 251e
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 102 Skąd: Leszno/Rawicz
|
Wysłany: 2006-05-04, 15:16
|
|
|
wojciech944 napisał/a: | to ze sie czasami wkręci na 7 czy nawet 8 tys. obr to odrazu nie zabija silnika
: |
To wiem tylko szkoda chyba kręcic silnik pod 7 czy 8tys. Wtedy nie ma ani mocy ani wilkiego przyspieszenia.Ale to moje zdanie.Pozdro |
_________________ Motorradwerk Zchopau |
|
|
|
|
luqasss
Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 299 Skąd: Dębica
|
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2006-05-14, 20:09
|
|
|
luqasss, odrazam odejmowanie zębów. Proponuje Ci wymienić łańcuch tylko nie jakiś szmelc. Szkoda by było gdyby wyjazd okazał sie nieudany z powodu łańcucha |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-05-14, 20:39
|
|
|
dokłanie, nowy łańcuch, tylko jakis porządny |
|
|
|
|
luqasss
Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 299 Skąd: Dębica
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-05-14, 23:15
|
|
|
daker 251, chyba se zartujesz,przspieszenie tylko wydawało ci sie ze było dobre,bo dam se reke uciac ze na zebatce 21 wyjebał bym cie bez problemu,fakt redukowac nietrzeba ,ale i niema sensu redukjowac bo to nic niedaje i tak,bo silnik w MZ ma dosc mala elastycznosc i konkretnym momentem obrotowym dysponuje w zakrecie zaledwie od 4000 do 5.500,wiec kieopsko,przy malej zebatce ten zakres błyskawicznie mija i cza zmieniac bieg a moto generalnie przyspieszyło nie wiele,wiec trzeba miec duza zebatke zeby jaknajdłuzej rozpedzac moto z wykozystaniem duzego momentu obrotowego,wtedy to ciagnie,a na malej zebatce to ci sie tylko wydaje ze to dobrze ciagnie,bo sa tylko krotkie kopniecia,i szybko zmienia sie biegi,a w rzeczywistosci gdybysmy sie scigali to ty bys szybko wajchował az wbił bys V a ja cisnoł bym se jeszcze na 3 do 5.500 wbił 4 i znowu pelna para w najlepszym zakresie a ciebie silnik wypluwał by z siebie resztki sił i porzerał ogromne ilosci paliwa bo nie miał by juz momentu obrotowego...i tak to wyglada, wiem bo mialem u siebie obie zebatki i jak załozylem se 21 to niebo a ziemia,a wyprzedzanie dopiero stało sie przyjemniscią redukcja i poszedł a nie gazu gazu a silnik z ramy wyskakuje... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-05-14, 23:48
|
|
|
hehe trzeba umieć szybko zmieniać biegi
wtedy na małej zebatce pojdzie jak odżutowiec |
|
|
|
|
bartek666
motofather
Motocykl: WSK 250
Wiek: 37 Dołączył: 29 Mar 2006 Posty: 75 Skąd: koszyce wlk/tarnów
|
Wysłany: 2006-05-15, 10:26
|
|
|
ale na v max wymięka |
|
|
|
|
luqasss
Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 299 Skąd: Dębica
|
|
|
|
|
Radko
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2005 Posty: 309 Skąd: Warta - Sieradz
|
Wysłany: 2006-05-16, 21:36
|
|
|
ja zauważyłem że przy zębatce 22 też ma zarąbistego kopa, nawet we dwóch jak jeździłem to szła bardzo dobrze. jedyny mankament jest taki że musze mieć między 3500-4000 tysięcy by spokojnie we dwóch ciągła, bo poniżej to czuje tak jakby muliła, ale czy to może być też spowodowane tym że mam lekko wyszlifowany kanał ssący?? |
_________________ http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/ |
|
|
|
|
|