Przesunięty przez: motomaciey 2012-04-03, 16:03 |
Korbowód YOKO |
Autor |
Wiadomość |
__Karol__
Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 411 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2012-04-02, 21:02 Korbowód YOKO
|
|
|
Na wstępie opowiem w paru słowach wam moją historię
Kupiłem kiedyś emzete, pośmigałem trochę i wał padł, założyłem korbowód yoko, to było z 3 lata temu, wtedy jeszcze byłem młody i w nic nie wnikałem, nie przywiązywałem do tego uwagi, kupiłem, złożyli mi to spece na kujawskiej i czego więcej wymagać, nie mając nawet szczątkowej wiedzy
Teraz mając odrobinkę więcej w główce robię drugi "zapasowy" wał do MZ.
Kupiłem korbę yoko, popatrzyłem na nią i pomyślałem "trzeba coś z nią zrobić". Tak też zacząłem ja szlifować.
http://www.bankfotek.pl/view/1222061
http://www.bankfotek.pl/view/1221982
Oba rowki obecnie mają po 2.05mm
http://www.bankfotek.pl/view/1221983
http://www.bankfotek.pl/view/1221985
Porównując rowki, mimo już dosyć dużej ingerencji z mojej strony, oryginał dalej jest inny, od wewnątrz ma wybranie, którego zaś od zewnątrz nie widać. Korba yoko miała to wcześniej bardzo małe, po powiększeniu rowka praktycznie to zniknęło, będzie trzeba to jeszcze dopracować.
http://www.bankfotek.pl/view/1221991
http://www.bankfotek.pl/view/1221995
Łożyska łożyska łożyska...
Oryginalne łożysko jest tjb pełne, to z zestawu yoko jest perforowane/wydrążone, jak zwał tak zwał, chodzi o to że rolki są osłonięte, co za tym idzie wystawione na działanie mieszanki.
http://www.bankfotek.pl/view/1221998
http://www.bankfotek.pl/view/1221999
Rolka z łożyska yoko jest trochę inaczej zakończona, oryginalna ma mocno owalną końcówkę, jest także sporo krótsza. Fotka poniżej wszystko wyjaśni
http://www.bankfotek.pl/view/1222003
http://www.bankfotek.pl/view/1222021
Wykonałem także dodatkowe nacięcia które widać niżej ↓
http://www.bankfotek.pl/view/1222022
http://www.bankfotek.pl/view/1222024
http://www.bankfotek.pl/view/1222027
http://www.bankfotek.pl/view/1222026
Pora na ważenie
http://www.bankfotek.pl/view/1222032
http://www.bankfotek.pl/view/1222030
Tutaj największe zaskoczenie, niby dużo mniej masywne od oryginału ale...
yoko- http://www.bankfotek.pl/view/1222034
oryginał - http://www.bankfotek.pl/view/1222033
Górne, porównane z PSYCHIC'em mx components do kawasaki kx 250, oryginału nie posiadam.
http://www.bankfotek.pl/view/1222037
http://www.bankfotek.pl/view/1222036
Sworzeń, przetoczyłem go od wewnątrz, zdjąłem 1.2mm. Będę to wypełniać, więc zdejmę jeszcze więcej aby zachować mniej więcej prawidłową masę.
http://www.bankfotek.pl/view/1222047
http://www.bankfotek.pl/view/1222048
All
http://www.bankfotek.pl/view/1222051
http://www.bankfotek.pl/view/1222052
Nie robiłem tego meslem ani kołem od Jelcza, więc raczej będzie chodzić
Dawajta wszystkie pomysły i sugestie. |
_________________ "Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." |
Ostatnio zmieniony przez __Karol__ 2012-04-02, 23:17, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-04-02, 21:13
|
|
|
dobra robota , niewiem czy te dodarkowe naciecia po bokach nie beda powodować przyspieszonego zuzywania sie przekładek miedzianych.
czy powiekszałes rowek aby odsłaniał 4 rolki - czy juz tak jest w yoko? |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
__Karol__
Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 411 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2012-04-02, 21:16
|
|
|
Powiększałem oryginalnie jest duuużo krótszy, sporo nad tym siedziałem aby rowek od wewnątrz też był "gładki".
Przekładki raczej nie będą się szybciej zużywać, te nacięcie jest tak mocno gładkie że sobie nie wyobrażasz |
_________________ "Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." |
|
|
|
|
mictom
Motocykl: Honda VFR RC 36II
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 260 Skąd: Rogi
|
Wysłany: 2012-04-02, 21:17
|
|
|
Ruckstoss regelmassig, a lufa w kszokach. Dobra robota |
_________________ Naciskam starter. Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.Ruszam,opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,krzywd,raniących niedomówień.....
https://www.bikepics.com/members/mictom/
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-04-03, 08:16
|
|
|
MOgłeś jeszcze zrobić nacięcia promieniowe ("okienka") na stopie korbowodu na powierzchniach przylegających do podkładek miedzianych w ten sposób odsłaniasz dużo większą powierzchnię łozyska do smarowania i chłodzenia przez mieszankę.
Większość współczesnych korbowodów japońskich do 2t ma takie rozwiązanie. |
_________________
|
|
|
|
|
__Karol__
Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 411 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2012-04-03, 14:53
|
|
|
W sensie że takie jak mam te dwa tylko więcej?
Nie rozumiem dokładnie o jakie nacięcia chodzi, jakbyś mógł to zaznacz na którymś zdjęciu, jeżeli to będzie miało sens, wejdzie w życie |
_________________ "Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-04-03, 18:22
|
|
|
chyba chodzi o takie
|
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Makaron
Zlotowicz
Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 225 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-04-03, 18:53
|
|
|
__Karol__, pochwal się jeszcze jakich narzędzi dokładnie użyłeś, papiery o jakiej ziarnistości itp. GOOD JOB! |
|
|
|
|
__Karol__
Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 411 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2012-04-03, 19:22
|
|
|
Miniszlifierka i rolkami papieru, pilniki, paski z papierów ściernych od 80 do 360, 400-1000 już na mokro, wiertarka stołowa + duży filc, tutaj nie trzeba za dużo mówić tylko naparzać rączkami |
_________________ "Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2012-04-03, 19:26
|
|
|
Ile wykonanie do stanu obecnego zajęło czasu? |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
__Karol__
Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 411 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2012-04-03, 19:40
|
|
|
"Szczęśliwi czasu nie liczą"
Nie zwracałem na to uwagi bo liczył się efekt, cały korbowód jest jeszcze do poprawy bo po roztoczeniu sworznia od wewnątrz i zapodaniu aluminiowego wypełnienia masa wzrośnie a dążę do uzyskania wagi takiej jaką ma oryginał (biorąc pod uwagę to że jest trochę zużyty i jego masa nieznacznie spadła).
Samo polerowanie to około 3h zabawy i z godzinkę na poszerzenie/wykonanie nacięć/wygładzenie nacięć i rowków.
Na zdjęciach tego nie widać ale w rzeczywistości rowki od wewnątrz są gładkie jak korbowód od zewnątrz. |
_________________ "Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." |
|
|
|
|
Hagi
Tuning Silników 2T
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 382 Skąd: Bolesławiec
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-04-04, 09:15
|
|
|
dodek10, dodek10 napisał/a: | chyba chodzi o takie |
Dokładnie łożysko zbiera mieszankę w ciągu całego obrotu
[ Dodano: 2012-04-04, 09:17 ]
Szczgólnie to pierwsze zdjęcie |
_________________
|
|
|
|
|
Klimas92
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 25 Lip 2011 Posty: 68 Skąd: Krotoszyn
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-04-08, 08:46
|
|
|
Klimas92 napisał/a: | polerowanej powierzchni to nie będzie ona gorzej oddawać ciepła? |
Z tym że korbowód nie jest jakoś bardzo obciążony termicznie po jego powierzchnia styku z gorącymi elementami silnika jest niewielka. |
_________________
|
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-04-08, 09:29
|
|
|
Czy łozysko kx'a to 18x22x24 ? - miesci sie bez problemu?
2 zamierzasz jakoś ulepszyc smarowanie tego lozyska - podobnie jak w tych z fot
Czy jesli by do przerobionego yoko zastosować całkiem nowe łozyska stopy korbowodu i główki korbowodu produkcji DDR zadziałało by to z tą korbą ? Moze bym miał dostęp do takich łozysk.
Aha czy uważasz ze konstrukcja łozyska stopy koby Ddr jest lepsza od łozyska yoko? |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
__Karol__
Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 411 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2012-04-08, 10:41
|
|
|
•Łożysko pod względem konstrukcji jest dużo lepsze w yoko ponieważ jest wydrążone, oryginał jest tjb pełny.
•Pod względem materiałowym wydaje mi się że łożysko yoko jest kiczowate. Sam koszyk jest dużo cięższy a wydaje się dużo mniej masywny.
•Łożysko od KX wchodzi bez problemu (zakładasz w miejsce oryginału, nic nie przerabiasz), wydaje mi się że będzie trzeba wywiercić otwór w główce bo środek rolki będzie niedosmarowany (przez ich dużą szerokość).
Apropo, jeżeli wywiercił bym otwór to założył bym korbę otworem w stronę membrany, mój silnik i tak jest już przez nią lepiej dosmalcowany
Łożyska na główkę korbowodu DDR bym nie założył, przeraża mnie wręcz to dwurzędowe łożysko.
• Wykonałem jeszcze te okienka o których mówił Mczmok, fotki we wtorek ®
•Odniosę się jeszcze do tego o czym wspominał Klimas92, jest dokładnie tak jak napisał Mczmok korbowód nie musi oddawać aż tak bardzo temperatury jak np. cylinder, bo niby co go ma ogrzać tak mocno? |
_________________ "Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-04-08, 13:18
|
|
|
__Karol__ napisał/a: | trzeba wywiercić otwór w główce bo środek rolki będzie niedosmarowany (przez ich dużą szerokość). |
Sumaryczna długość rolek łożyska dwurzędowego jest podobna niż jednorzędowego z KX.
Sam się kiedyś zastanawiałem nad wywierceniem dziurki w główce korbowodu ale nie wiem czy to zbyt jej nie osłabi...
Poza tym przy rozbiórce nigdy nie stwierdziłem żeby łożysko główki było suche, też dlatego nie robiłem takiej modyfilacji tym bardziej że obroty jego są o rząd wartości mniejsze niż łożyska stopy.
[ Dodano: 2012-11-25, 23:44 ]
__Karol__,
Jak spisuje się przerobiony korbowód? |
_________________
|
|
|
|
|
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
Wysłany: 2015-11-18, 20:37
|
|
|
Witam.
Korbowody YOKO sprzedawane na allegro posiadają przekładki metalowe a oryginalnie z tego co wiem były miedziane. Będzie to jeździć czy potrzebne są miedziane? Da się wgl gdzieś takie kupić? |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ
MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2015-11-18, 23:13
|
|
|
ETZPOWER94, Da się kupić, mam oryginalne w motoryzacyjnym |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
|