Membrana, dobry pomysł? |
Autor |
Wiadomość |
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-04-17, 03:46 Membrana, dobry pomysł?
|
|
|
Myśleliście nie raz zapewne jak skutecznie podnieść moc swojego motocykla.
Okazuje się, że jest dobry, skuteczny, dosyć łatwy i nie szkodzący silnikowi na to sposób!
MEMBRANA ... czy można taką kupić lub zastosować od innego silnika? Pewno tak, tylko od jakiego i jak to zaadoptować do MZ
Może ktoś już z was ma takie coś u siebie? Niech się tu podzieli z nami swoja wiedzę i doświadczeniem
p.s. Luk - może Ty się wypowiesz? Widziałem że masz przy swoim nicku taka fotkę |
_________________ Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)
http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/ |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2010-03-29, 15:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2006-04-17, 13:00
|
|
|
Cytat: | jest bezposredni dolot do skrzynii a MZ ma przez cylinder wiec...?? wg. mnie zbedne |
To ze ma przez cylinder to wcale nie znaczy ,że nie mozna zrobić inaczej |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
Luk
Senior Euchenio
Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: z Bangladeszczu
|
Wysłany: 2006-04-17, 14:57
|
|
|
Witam!
Dla tych, ktorzy jeszcze nie widzieli - obejrzyjcie moja galerie na bikepics (link w podpisie).
Pytacie po co membrana (wlasciwie powinno sie mowic zawor membranowy). Zastosowanie membrany diametralnie zmienia warunki pracy ukladu ssacego. Jak zapewne kazdemu wiadomo podczas pracy silnika dwusuwowego ze standardowym rozrzadem (sterowanym tlokiem) w ukladzie ssacym wystepuja drgania mieszanki paliwowo powietrznej. Podczas ruchu w gore tlok odslania okno ssace, a podcisnienie wystepujace w przestrzeni pod tlokiem powoduje zassanie mieszanki. Nastepnie podczas ruchu tloka w dol nastepuje sprezanie mieszanki w skrzyni korbowej, ale jednoczesnie czesc mieszanki jest wypychana z powrotem do kanalu ssacego, poniewaz okno ssace jest ciagle otwarte. Wlasciwe sprezanie mieszanki w skrzyni korbowj zaczyna sie dopiero od momentu zamkniecia okna ssacego. A wiec tracimy czesc objetosci pod tlokiem (rowna iloczynowi pola przekroju otworu cylindra i wysokosci okna ssacego).
Zawor membranowy jest lepszym rozwiazaniem, poniewaz sam steruje cyklami ssania otwierajac sie gdy cisnienie w skrzyni korbowej jest mniejsze niz w kanale ssacym, oraz zamykajac sie gdy cisnienie to jest wieksze. Dzieki temu uzyskujemy optymalne warunki napelniania w calym zakresie obrotow i nie tracimy czesci mieszanki, gdyz membrana dziala jak zawor zwrotny.
c.d.n.
Ide pojezdzic. |
_________________ pozdr.
Luk
MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-04-17, 21:05
|
|
|
ale nie ma nic za darmo, napewno szybiej trzeba robić remonty
po dupie dostaje wał , tłok, cylinder, sprzęgło, i inne elementy odpowiedzialne za przeniesienie mocy
z tym trzeba sie liczyć i poprostu wpisać to w koszty |
|
|
|
|
Vigi
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 46 Skąd: Miejsce Piastowe
|
Wysłany: 2006-04-17, 21:30
|
|
|
prawda. silnik nie jest przystosowany do większych obciążeń. długo nie wytrzyma takiego "wdupedawania". A przeróbka wymaga sporej wiedzy technicznej i warsztatowej. Spore ingerencje w silnik, ale efekt na pewno imponujący. Gratulacje !
Napisz więcej szczegółów, o konstrukcji i wykonaniu itp. |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-04-17, 21:35
|
|
|
przeróbka bardze trudna i nie taka banalna jak wam się wydaje zeby kupić membrane i zalożyć. Jaka średnica membrany a jaką dobrać membrane jest odzarąbania rodzajów i twardości itd. a jaką dobrać do MZ? Nikt tego nie wie, może i fajny sprzęt ale nie wiem czy do tego gaźnika by było to łatwo i tanio zrobić a jak nie łatwo i tanio to czy warto się w to ladować? |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-04-17, 22:37
|
|
|
ajni - Jak to sie nazywa profesjonalnie??
odp: Luk juz to napisał ze rofesjonalnie to sie zwie: zawor membranowy
Jest łatwiejszy sposób zamontowania takiego zaworu mebranowego ... patrzcie na moje fotki, które dałem na samym poczatku tego tematu ... Luk to zrobił tez fajne, ale to zbyt
duzo roboty jak dla mnie :/ i nie chce zreszta az tak radykalnie zmienac mojego silniczka |
_________________ Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)
http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/ |
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-04-18, 09:29
|
|
|
Swego czasu sie tym interesowałem.... Dla autoraq wielkie dzięki..ale potrzebne sa mi rysunki techniczne. Myśle ze mebrana do nas to od jakiejś japońskiej 125 ... ogulnie coś z gaxnikiem 28-34mm. Teraz jest 2 rozwiazania:
odchudzić tłok tak zeby wyznaczał graniczne kąty.
odchudzić tłok tak zeby przykrywał tylko okna w tym drugim przypadku trzeba sie liczycz jeszcze z wywazeniem wału.
Ogulnie ten pomysł mnie natchnoł ! |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Vigi
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 46 Skąd: Miejsce Piastowe
|
Wysłany: 2006-04-18, 09:36
|
|
|
Można założyć na króćcu, ale trzebaby obciąć tłok, tak oby nie zamykał okna kanału dolotowego. Tutaj nie trzeba było obcinać, ale zatkać jakoś kanał dolotowy. Ciekaw jestem jak gość rozwiązał ten problem. Czekam na opis lub jakieś fotki... |
|
|
|
|
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-04-18, 13:24
|
|
|
Vigi - dokładnie ... w przypadku montażu membrany tak jak to jest na zamieszczonych prezemnie fotkach trzeba by umiejetnie wyciac tłok od spodu. Ale to i tak łatwiejsze niż przeróbka całych karterów
I tez jestem ciekaw jak Luk zaslepił "stary" kanał dolotowy w cylindrze, bo metalowa blaszka na dwie śruby z jakąs podkładką usczelniająca w miejscu mocowania krućca ssania, to chyba by był zły pomysł |
_________________ Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)
http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/ |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-04-18, 15:27
|
|
|
niekoniecznie;) zły pomysł..jeśli tryzma i nie ssa lewegopowietrza to dobry pomysł;) |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
luqasss
Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 299 Skąd: Dębica
|
|
|
|
|
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-04-19, 03:20
|
|
|
A oto rysunek i kolejna fotka jak zamocować taka membranę w króćcu ssania ... niech to będzie jakieś uzupełnienie do moich poprzednich fotografii i zarazem dowód, ze nie trzeba aż takich radykalnych przeróbek aby to maleństwo mieć u siebie w MZ
[ Dodano: 2006-04-19, 03:21 ]
i... |
_________________ Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)
http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/ |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-04-19, 09:01
|
|
|
na tym rysunku tez widacjak mozna zrobic dodatkowy kanał przepłukania;) |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-04-19, 12:43
|
|
|
hubertbaran,
Tak ... ale to akurat nie jest tematem tej debaty
Ale jak ciebie interesuje cylinder do MZ 250 ze zwiekszaona juz iloscia kanałów przepłukania
to polecam stronke ... http://www.rzt-power.de/ ... nie sprawdzałem całej ich oferty, ale równiez mysle, ze maja tam zawory mebranowe. |
_________________ Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)
http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/ |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-04-19, 20:12
|
|
|
Pogieło by mnie dokońca jeśli kupował bym tjuningowe rzeczy...
Mam TS wiec za wiele częsci do tego niema;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Kloss
MZ
Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 49 Dołączył: 08 Wrz 2005 Posty: 22 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 2006-04-19, 21:14
|
|
|
No wszystko pięknie ładnie ale jakiego to daje kopa ? Czy warto coś takiego robić ? Troche mocy wiadomo by się przydało bo wiadomo ale jak by ktoś opisał jak to zrobić od początku do końca i gdzie to kupić było by fajnie bo z tego co tu widze to sami profesorowie i nic poza tym. Bez obrazy |
|
|
|
|
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-04-19, 21:34
|
|
|
hubertbaran, to fakt ... wiecej czesci do ES jest i rzecz jana do ETZ-ek niż do TS-ek.
To samo sie tyczy dobrze utrzymanych egzemplazy !!
Kloss, ... poczytaj uwaznie forum od poczatku ... wejdz na kazde linik i przeanalizuj fotki .. wtedy juz na pewno bedziesz wiedzał jak to mniej wiecej zrobić i skad takie cos mozna dorwać ... wszystkego nigdy nie mozna napisac ... troche własnego pomysłu i intencji twórczej zawsze musi byc ... bo na tym przecież polega cały smaczek przeóbek |
_________________ Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)
http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/ |
|
|
|
|
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-04-19, 22:10
|
|
|
Vigi
Tobie tez radze przeczytac temat od poczatku ... mebrana nie wysila silnika, a podnosi jego sprawnosc !! |
_________________ Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)
http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/ |
|
|
|
|
|