» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Membrana, dobry pomysł?
Autor Wiadomość
Jak-44 (joker) 
Joker :)


Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-17, 03:46   Membrana, dobry pomysł?

Myśleliście nie raz zapewne jak skutecznie podnieść moc swojego motocykla.
Okazuje się, że jest dobry, skuteczny, dosyć łatwy i nie szkodzący silnikowi na to sposób!

MEMBRANA ... czy można taką kupić lub zastosować od innego silnika? Pewno tak, tylko od jakiego i jak to zaadoptować do MZ ;-)

Może ktoś już z was ma takie coś u siebie? Niech się tu podzieli z nami swoja wiedzę i doświadczeniem ;-)

p.s. Luk - może Ty się wypowiesz? Widziałem że masz przy swoim nicku taka fotkę ;-)
_________________
Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)

http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2010-03-29, 15:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2006-04-17, 13:00   

Cytat:
jest bezposredni dolot do skrzynii a MZ ma przez cylinder wiec...?? wg. mnie zbedne

To ze ma przez cylinder to wcale nie znaczy ,że nie mozna zrobić inaczej :wink:
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
Luk 
Senior Euchenio


Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: z Bangladeszczu
Wysłany: 2006-04-17, 14:57   

Witam!

Dla tych, ktorzy jeszcze nie widzieli - obejrzyjcie moja galerie na bikepics (link w podpisie).

Pytacie po co membrana (wlasciwie powinno sie mowic zawor membranowy). Zastosowanie membrany diametralnie zmienia warunki pracy ukladu ssacego. Jak zapewne kazdemu wiadomo podczas pracy silnika dwusuwowego ze standardowym rozrzadem (sterowanym tlokiem) w ukladzie ssacym wystepuja drgania mieszanki paliwowo powietrznej. Podczas ruchu w gore tlok odslania okno ssace, a podcisnienie wystepujace w przestrzeni pod tlokiem powoduje zassanie mieszanki. Nastepnie podczas ruchu tloka w dol nastepuje sprezanie mieszanki w skrzyni korbowej, ale jednoczesnie czesc mieszanki jest wypychana z powrotem do kanalu ssacego, poniewaz okno ssace jest ciagle otwarte. Wlasciwe sprezanie mieszanki w skrzyni korbowj zaczyna sie dopiero od momentu zamkniecia okna ssacego. A wiec tracimy czesc objetosci pod tlokiem (rowna iloczynowi pola przekroju otworu cylindra i wysokosci okna ssacego).

Zawor membranowy jest lepszym rozwiazaniem, poniewaz sam steruje cyklami ssania otwierajac sie gdy cisnienie w skrzyni korbowej jest mniejsze niz w kanale ssacym, oraz zamykajac sie gdy cisnienie to jest wieksze. Dzieki temu uzyskujemy optymalne warunki napelniania w calym zakresie obrotow i nie tracimy czesci mieszanki, gdyz membrana dziala jak zawor zwrotny.

c.d.n.

Ide pojezdzic. :)
_________________
pozdr.
Luk

MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-17, 21:05   

ale nie ma nic za darmo, napewno szybiej trzeba robić remonty
po dupie dostaje wał , tłok, cylinder, sprzęgło, i inne elementy odpowiedzialne za przeniesienie mocy
z tym trzeba sie liczyć i poprostu wpisać to w koszty :lol:
 
     
Vigi 

Motocykl: ETZ 250
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 46
Skąd: Miejsce Piastowe
Wysłany: 2006-04-17, 21:30   

prawda. silnik nie jest przystosowany do większych obciążeń. długo nie wytrzyma takiego "wdupedawania". A przeróbka wymaga sporej wiedzy technicznej i warsztatowej. Spore ingerencje w silnik, ale efekt na pewno imponujący. Gratulacje !

Napisz więcej szczegółów, o konstrukcji i wykonaniu itp.
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-04-17, 21:35   

przeróbka bardze trudna i nie taka banalna jak wam się wydaje zeby kupić membrane i zalożyć. Jaka średnica membrany a jaką dobrać membrane jest odzarąbania rodzajów i twardości itd. a jaką dobrać do MZ? Nikt tego nie wie, może i fajny sprzęt ale nie wiem czy do tego gaźnika by było to łatwo i tanio zrobić a jak nie łatwo i tanio to czy warto się w to ladować?
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
Jak-44 (joker) 
Joker :)


Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-17, 22:37   

ajni - Jak to sie nazywa profesjonalnie??

odp: Luk juz to napisał ze rofesjonalnie to sie zwie: zawor membranowy

Jest łatwiejszy sposób zamontowania takiego zaworu mebranowego ... patrzcie na moje fotki, które dałem na samym poczatku tego tematu ... Luk to zrobił tez fajne, ale to zbyt
duzo roboty jak dla mnie :/ i nie chce zreszta az tak radykalnie zmienac mojego silniczka ;-)
_________________
Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)

http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-04-18, 08:29   

No własnie nie mozna tej membrany zamontowac na krućcu?? Musi byc w skrzynie korbowa??
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-04-18, 09:29   

Swego czasu sie tym interesowałem.... Dla autoraq wielkie dzięki..ale potrzebne sa mi rysunki techniczne. Myśle ze mebrana do nas to od jakiejś japońskiej 125 ... ogulnie coś z gaxnikiem 28-34mm. Teraz jest 2 rozwiazania:

odchudzić tłok tak zeby wyznaczał graniczne kąty.
odchudzić tłok tak zeby przykrywał tylko okna w tym drugim przypadku trzeba sie liczycz jeszcze z wywazeniem wału.

Ogulnie ten pomysł mnie natchnoł !
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Vigi 

Motocykl: ETZ 250
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 46
Skąd: Miejsce Piastowe
Wysłany: 2006-04-18, 09:36   

Można założyć na króćcu, ale trzebaby obciąć tłok, tak oby nie zamykał okna kanału dolotowego. Tutaj nie trzeba było obcinać, ale zatkać jakoś kanał dolotowy. Ciekaw jestem jak gość rozwiązał ten problem. Czekam na opis lub jakieś fotki...
 
 
     
Jak-44 (joker) 
Joker :)


Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-18, 13:24   

Vigi - dokładnie ... w przypadku montażu membrany tak jak to jest na zamieszczonych prezemnie fotkach trzeba by umiejetnie wyciac tłok od spodu. Ale to i tak łatwiejsze niż przeróbka całych karterów ;-)
I tez jestem ciekaw jak Luk zaslepił "stary" kanał dolotowy w cylindrze, bo metalowa blaszka na dwie śruby z jakąs podkładką usczelniająca w miejscu mocowania krućca ssania, to chyba by był zły pomysł :)
_________________
Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)

http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-04-18, 15:27   

niekoniecznie;) zły pomysł..jeśli tryzma i nie ssa lewegopowietrza to dobry pomysł;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2006-04-18, 17:55   

tam kolega widac pourywał pare kołek zebatych :D :D
_________________
NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
 
 
     
Jak-44 (joker) 
Joker :)


Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-19, 03:20   

A oto rysunek i kolejna fotka jak zamocować taka membranę w króćcu ssania ... niech to będzie jakieś uzupełnienie do moich poprzednich fotografii i zarazem dowód, ze nie trzeba aż takich radykalnych przeróbek aby to maleństwo mieć u siebie w MZ ;-)

[ Dodano: 2006-04-19, 03:21 ]
i...
_________________
Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)

http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-04-19, 09:01   

na tym rysunku tez widacjak mozna zrobic dodatkowy kanał przepłukania;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Jak-44 (joker) 
Joker :)


Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-19, 12:43   

hubertbaran,
Tak ... ale to akurat nie jest tematem tej debaty ;-)
Ale jak ciebie interesuje cylinder do MZ 250 ze zwiekszaona juz iloscia kanałów przepłukania
to polecam stronke ... http://www.rzt-power.de/ ... nie sprawdzałem całej ich oferty, ale równiez mysle, ze maja tam zawory mebranowe.
_________________
Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)

http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-04-19, 20:12   

Pogieło by mnie dokońca jeśli kupował bym tjuningowe rzeczy...

Mam TS wiec za wiele częsci do tego niema;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Kloss 
MZ


Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 49
Dołączył: 08 Wrz 2005
Posty: 22
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2006-04-19, 21:14   

No wszystko pięknie ładnie ale jakiego to daje kopa ? Czy warto coś takiego robić ? Troche mocy wiadomo by się przydało bo wiadomo ale jak by ktoś opisał jak to zrobić od początku do końca i gdzie to kupić było by fajnie bo z tego co tu widze to sami profesorowie i nic poza tym. Bez obrazy :wink:
 
 
     
Jak-44 (joker) 
Joker :)


Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-19, 21:34   

hubertbaran, to fakt ... wiecej czesci do ES jest i rzecz jana do ETZ-ek niż do TS-ek.
To samo sie tyczy dobrze utrzymanych egzemplazy !!

Kloss, ... poczytaj uwaznie forum od poczatku ... wejdz na kazde linik i przeanalizuj fotki .. wtedy juz na pewno bedziesz wiedzał jak to mniej wiecej zrobić i skad takie cos mozna dorwać ... wszystkego nigdy nie mozna napisac ... troche własnego pomysłu i intencji twórczej zawsze musi byc ... bo na tym przecież polega cały smaczek przeóbek ;-)
_________________
Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)

http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/
 
 
     
Jak-44 (joker) 
Joker :)


Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-19, 22:10   

Vigi
Tobie tez radze przeczytac temat od poczatku ... mebrana nie wysila silnika, a podnosi jego sprawnosc !!
_________________
Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)

http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15