» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: wojtek.mz
2012-12-13, 22:38
Tłok Gorzycki - opinie
Autor Wiadomość
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-12-13, 22:23   

mczmok napisał/a:
Osobiście nie znam przyczyny - czy to materiał? Czy niewłaściwy proces produkcji (obróbki cieplnej, chemicznej, itp).


Po części może i materiał, ale główna sprawa to brak odpowiedniego sezonowania tłoka. Dlatego warto go wrzucić w olej, to usunie już większość naprężeń wewnątrzmateriałowych - po takim zabiegu almot nie puchnie moim zdaniem znacząco więcej od oryginału, choć oryginału w sumie nie miałem okazji mierzyć na rozszerzalność. Inna sprawa to kształt tłoka, choć wg moich pomiarów po wygotowaniu nie jest aż tak bardzo źle z nim.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
Ostatnio zmieniony przez kosior30 2012-12-13, 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-12-13, 22:23   

Dodek napisał/a:
niespotkałem sie z podrobami do kaszla.


Ja też nie ale czytałem-gdzieś....

Reaper,

Dobrze zrobiony szlif to też bardzo ważne!

[ Dodano: 2012-12-13, 22:25 ]
Chyba almot robi...

[ Dodano: 2012-12-13, 22:26 ]
http://www.almot.com.pl/o...kcja/tloki.html

[ Dodano: 2012-12-13, 22:27 ]
I obawia się, że ten sam materiał leci na tłoki do 126p i MZ-tki
_________________

 
 
     
snikers1991 
wiluś dla znaj;)


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 96
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2012-12-14, 19:55   

mczmok napisał/a:
Dodek napisał/a:
niespotkałem sie z podrobami do kaszla.


Ja też nie ale czytałem-gdzieś....


mi w maluszku puchły tylko, że silnik był wykorzystywany w amatorskich rajdach i często dostawał w dupę
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-12-14, 20:48   

snikers1991, niemożliwe - podam przykład z zycia - oj juz lata temu chyba z 6 bedzie - kumpel kupil malucha i jechał nim w upalna pogode - i strzelil mu pasek od alternatora, a ze na osi alternatora w maluchu jest wiatrak to i chłodzenie sie zepsuło, ale ten jechał dalej bo nie patrzył w licznik, czy swieci sie jakaś kontrolka jechał , jechal aż mu zaczał cos silnik przerywać - wiec depta dalej na gaz ale silnik coś słabo reaguje .

otwiera maske a tak sie podkładke ebonitowa pod gaźnikiem która jest odporna na tempereture normalnie stopiła i pomiedzy gaznikiem a głowicą była nie była tylko delikatna nieszczelność ale była dziura coby mozna 2 palce włozyc.

Po fakcie okazało sie ,że 2 pierscienie popekały tylko ale tłoki były całe i nigdzie nie przytarte. Ori Tłoki malucha wytrzymuja naprawde duze temp.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-12-14, 20:53   

snikers1991 napisał/a:
mi w maluszku puchły tylko,

Almotowskie?

[ Dodano: 2012-12-14, 20:58 ]
snikers1991 napisał/a:
mi w maluszku puchły

W prawidłowym tuninngu silnika do jazdy wyczynowej nie powinno się to zdarzyć.
_________________

 
 
     
Peter69 

Motocykl: MZ ES 250/2
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 9
Skąd: silesia
Wysłany: 2012-12-14, 21:01   

Z tymi z Almotu to ciekawa sprawa.Posiadam simsona i mam w nim tuningowy kit z rzt-power orginał zakupiony w DE jest to wersja 4-ro kanaława 70 i zarówno cylinder jak i tłok oraz głowica są z Almotu .Taki sam zestaw z Almotu montowałem u znajomego też w simsonie on jednak kupił go od kniaź w cenie ok 1/5 mojego.Ja latam na nim już 6 lat nigdy nie miałem z nim najmniejszego problemu,mieszanke robie 1:50 .Znajomy docierał ponad 1000km ,i dalej jeżdził na mieszance 1:33 raz zaczeło go chwytać.i to już przy predkościach ok 65-70km/h, sytuacja powtarzała sie aż do całkowitego zatarcia i to tak że zablokowało mu koło nawet nie zdążył wcisnąć sprzegła.Ja w tym roku robiłem w moim skrzynie na 5biegów i po rozłożeniu cylinder i tłok wyglądaja jakby przejechały 100km
 
     
Wawiak 

Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-14, 21:09   tłok Almot

Dla mnie osobiście puchnięcie tłoka i blokowanie silnika to sprawa bardzo ważna - bo kiedyś o mało co nie straciłem życia przy takim zdarzeniu.[/quote]


Mczmok, miałem to samo, nie zaryzykuję więcej z Almotem do ETZ250, w 150-tce nie puchnie już 1500km po remoncie.
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24577
moja MZ
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-12-27, 23:29   

Wawiak napisał/a:
nie zaryzykuję więcej z Almotem do ETZ250


A ja chyba tak - ale po wygrzaniu go w piekarniku w temp. ponad 200 oC kilkanaście razy.
No i szlif u odpowiedniego fachowca (Intr-a? :mrgreen: ).

Nie mam wyjścia już 2 cylindry przetoczyłem na IV szlif - szkoda mi ich.
_________________

 
 
     
Szymon_MZ 

Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2012-12-28, 09:30   

Jako że pracuje akurat w tej firmie postaram się zabrać głos :razz:

Tłok który ktoś pokazał ma oznaczenie FG czyli Federal Mogul a to oznacza że tłok musiał być wykonany po 2001r bo wtedy ta firma kupiła dawne WSK

A różnica w pomiarach o której ktoś pisał to jest po to aby wam nie łapało tłoka w cylindrze. Tłok ma jeden najwyższy punkt na płaszczu i od niego leci zarys, zależnie dla tłoka są to różnie wartości. Każdy obecnie produkowany tłok tak ma.

A ktoś tu dawał zdjęcia z długością tłoka. Najważniejszy wymiar to odległość od górnej ścianki sworznia tłokowego do denka (u nas"wymiar kompresyjny). Dla tłoków nad wymiarowych średnica jest większa i bardzo często tłok jest niższy niż org(chyba po to aby splanować głowice?)
 
     
adniem21 

Motocykl: trophy 250 fjr 1300
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 73
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 2012-12-28, 10:37   

Szymon_MZ, a robicie tłoki do tropików
 
     
Szymon_MZ 

Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2012-12-28, 10:54   

Nie mam pojęcia czy były kiedyś robione :razz:
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-28, 17:40   

Szymon_MZ, a sprawdziłbyś?:) dużo osób chętnych na porządne tłoki do TS 250/0 i ES 250/0/1/2 :piwo:
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-12-28, 18:09   

Szymon_MZ, ten tlok gorzyce który mam ma oznaczenie FG - tak jak piszesz - nawet go nie zauważyłem - ale jest.

2 sprawa - mój tłok był - 69.46 czyli 1 szlif jednak tłok ddr- ma deko inne wymiary - a mianowicie 69.45. Czyli róznica o 0.01mm na średnicy.
Ale pomijająć to ja gorzyce 1 szlif porównałem do tłoka DDR -na 4szlif
i wychodzi że z odległością kompresyjną w tłokach gorzyce jest na odwrót - ( bo wiekszy nadwymiar ddr (IVszlif) jest wyższy, a nie niższy).

BTW czyli jeszcze mają formy do tych tłoków?
Ps jakbys sie mógł dowiedzieć wiecej o ich historii w firmie bedzie super. :piwo:
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Szymon_MZ 

Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2012-12-28, 18:59   

Dodek napisał/a:
Ale pomijająć to ja gorzyce 1 szlif porównałem do tłoka DDR -na 4szlif
i wychodzi że z odległością kompresyjną w tłokach gorzyce jest na odwrót - ( bo wiekszy nadwymiar ddr (IVszlif) jest wyższy, a nie niższy).


Nie chce się na ten temat wypowiadać bo nie jestem w stanie poprzeć tego jakimiś argumentami :razz:

Jeżeli były by obecnie robione to bym o tym wiedział, bo na 99% robione by były u mnie na wydziale. Ale od czasu gdy pracuję to nie widziałem żeby takie tłoki się gdzieś nawet walały.
Postaram się zgłębić temat po nowym roku :piwo:
 
     
B-e-t-c-h-e-r 

Motocykl: ES/2, 3xETS250 ...
Wiek: 42
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Warszawa - Okęcie
Wysłany: 2012-12-29, 15:40   

W mojej wiedzy trzeba zamówić min. 100 tłoków aby firma chciała zrobić cokolwiek.
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-12-29, 15:57   

100 sztuk, ale jednego wymiaru chyba że coś się zmieniło. Ich stary wzór i tak musiałby zostać poprawiony, bo nie odpowiada oryginałowi. Czasy rozrządu na gorzycach są inne i najprawdopodobniej tłok w DMP przesłania okna płuczące.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-12-29, 16:28   

B-e-t-c-h-e-r napisał/a:
W mojej wiedzy trzeba zamówić min. 100 tłoków a


Kilka lat temu mówili o 200 szt. gdy dzwoniłem...
Może przez kryzys coś się zmieniło...


Pamiętajcie, że tłok to nie wszystko - trzeba jeszcze porządne pierścienie oraz sworzeń !
_________________

 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-12-29, 16:34   

B-e-t-c-h-e-r napisał/a:
W mojej wiedzy trzeba zamówić min. 100 tłoków aby firma chciała zrobić cokolwiek.
intr napisał/a:
100 sztuk, ale jednego wymiaru chyba że coś się zmieniło.
mczmok napisał/a:
Kilka lat temu mówili o 200 szt. gdy dzwoniłem...
:?:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-12-29, 16:44   

o 200 nie słyszałem, a gdyby 100 sztuk zawierających po 20 z każdego wymiaru wystarczyło, to już dawno bym kasę wyłożył ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-12-29, 17:00   

intr napisał/a:
Czasy rozrządu na gorzycach są inne i najprawdopodobniej tłok w DMP przesłania okna płuczące.

Z tego co pamietam -gorzyce w dmp w miejscu gdzie zaczyna sie denko tłoka -tłok był niżej jakieś 2mm niż najniższe miejsce okna płuczącego - wiec to nieprawda.
Nie umiem powiedzieć jak jest z oryginalnym tłokiem w DMP bo takiego nie widziałem założonego w cylindrze..
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14