Przesunięty przez: wojtek.mz 2012-12-13, 22:38 |
Tłok Gorzycki - opinie |
Autor |
Wiadomość |
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-12-13, 22:23
|
|
|
mczmok napisał/a: | Osobiście nie znam przyczyny - czy to materiał? Czy niewłaściwy proces produkcji (obróbki cieplnej, chemicznej, itp). |
Po części może i materiał, ale główna sprawa to brak odpowiedniego sezonowania tłoka. Dlatego warto go wrzucić w olej, to usunie już większość naprężeń wewnątrzmateriałowych - po takim zabiegu almot nie puchnie moim zdaniem znacząco więcej od oryginału, choć oryginału w sumie nie miałem okazji mierzyć na rozszerzalność. Inna sprawa to kształt tłoka, choć wg moich pomiarów po wygotowaniu nie jest aż tak bardzo źle z nim. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
Ostatnio zmieniony przez kosior30 2012-12-13, 22:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-12-13, 22:23
|
|
|
Dodek napisał/a: | niespotkałem sie z podrobami do kaszla. |
Ja też nie ale czytałem-gdzieś....
Reaper,
Dobrze zrobiony szlif to też bardzo ważne!
[ Dodano: 2012-12-13, 22:25 ]
Chyba almot robi...
[ Dodano: 2012-12-13, 22:26 ]
http://www.almot.com.pl/o...kcja/tloki.html
[ Dodano: 2012-12-13, 22:27 ]
I obawia się, że ten sam materiał leci na tłoki do 126p i MZ-tki |
_________________
|
|
|
|
|
snikers1991
wiluś dla znaj;)
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33 Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 96 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2012-12-14, 19:55
|
|
|
mczmok napisał/a: | Dodek napisał/a: | niespotkałem sie z podrobami do kaszla. |
Ja też nie ale czytałem-gdzieś....
|
mi w maluszku puchły tylko, że silnik był wykorzystywany w amatorskich rajdach i często dostawał w dupę |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-12-14, 20:48
|
|
|
snikers1991, niemożliwe - podam przykład z zycia - oj juz lata temu chyba z 6 bedzie - kumpel kupil malucha i jechał nim w upalna pogode - i strzelil mu pasek od alternatora, a ze na osi alternatora w maluchu jest wiatrak to i chłodzenie sie zepsuło, ale ten jechał dalej bo nie patrzył w licznik, czy swieci sie jakaś kontrolka jechał , jechal aż mu zaczał cos silnik przerywać - wiec depta dalej na gaz ale silnik coś słabo reaguje .
otwiera maske a tak sie podkładke ebonitowa pod gaźnikiem która jest odporna na tempereture normalnie stopiła i pomiedzy gaznikiem a głowicą była nie była tylko delikatna nieszczelność ale była dziura coby mozna 2 palce włozyc.
Po fakcie okazało sie ,że 2 pierscienie popekały tylko ale tłoki były całe i nigdzie nie przytarte. Ori Tłoki malucha wytrzymuja naprawde duze temp. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-12-14, 20:53
|
|
|
snikers1991 napisał/a: | mi w maluszku puchły tylko, |
Almotowskie?
[ Dodano: 2012-12-14, 20:58 ]
snikers1991 napisał/a: | mi w maluszku puchły |
W prawidłowym tuninngu silnika do jazdy wyczynowej nie powinno się to zdarzyć. |
_________________
|
|
|
|
|
Peter69
Motocykl: MZ ES 250/2
Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 9 Skąd: silesia
|
Wysłany: 2012-12-14, 21:01
|
|
|
Z tymi z Almotu to ciekawa sprawa.Posiadam simsona i mam w nim tuningowy kit z rzt-power orginał zakupiony w DE jest to wersja 4-ro kanaława 70 i zarówno cylinder jak i tłok oraz głowica są z Almotu .Taki sam zestaw z Almotu montowałem u znajomego też w simsonie on jednak kupił go od kniaź w cenie ok 1/5 mojego.Ja latam na nim już 6 lat nigdy nie miałem z nim najmniejszego problemu,mieszanke robie 1:50 .Znajomy docierał ponad 1000km ,i dalej jeżdził na mieszance 1:33 raz zaczeło go chwytać.i to już przy predkościach ok 65-70km/h, sytuacja powtarzała sie aż do całkowitego zatarcia i to tak że zablokowało mu koło nawet nie zdążył wcisnąć sprzegła.Ja w tym roku robiłem w moim skrzynie na 5biegów i po rozłożeniu cylinder i tłok wyglądaja jakby przejechały 100km |
|
|
|
|
Wawiak
Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44 Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 51 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-12-14, 21:09 tłok Almot
|
|
|
Dla mnie osobiście puchnięcie tłoka i blokowanie silnika to sprawa bardzo ważna - bo kiedyś o mało co nie straciłem życia przy takim zdarzeniu.[/quote]
Mczmok, miałem to samo, nie zaryzykuję więcej z Almotem do ETZ250, w 150-tce nie puchnie już 1500km po remoncie. |
_________________ http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24577
moja MZ |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-12-27, 23:29
|
|
|
Wawiak napisał/a: | nie zaryzykuję więcej z Almotem do ETZ250 |
A ja chyba tak - ale po wygrzaniu go w piekarniku w temp. ponad 200 oC kilkanaście razy.
No i szlif u odpowiedniego fachowca (Intr-a? ).
Nie mam wyjścia już 2 cylindry przetoczyłem na IV szlif - szkoda mi ich. |
_________________
|
|
|
|
|
Szymon_MZ
Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 2012-12-28, 09:30
|
|
|
Jako że pracuje akurat w tej firmie postaram się zabrać głos
Tłok który ktoś pokazał ma oznaczenie FG czyli Federal Mogul a to oznacza że tłok musiał być wykonany po 2001r bo wtedy ta firma kupiła dawne WSK
A różnica w pomiarach o której ktoś pisał to jest po to aby wam nie łapało tłoka w cylindrze. Tłok ma jeden najwyższy punkt na płaszczu i od niego leci zarys, zależnie dla tłoka są to różnie wartości. Każdy obecnie produkowany tłok tak ma.
A ktoś tu dawał zdjęcia z długością tłoka. Najważniejszy wymiar to odległość od górnej ścianki sworznia tłokowego do denka (u nas"wymiar kompresyjny). Dla tłoków nad wymiarowych średnica jest większa i bardzo często tłok jest niższy niż org(chyba po to aby splanować głowice?) |
|
|
|
|
adniem21
Motocykl: trophy 250 fjr 1300
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Paź 2010 Posty: 73 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 2012-12-28, 10:37
|
|
|
Szymon_MZ, a robicie tłoki do tropików |
|
|
|
|
Szymon_MZ
Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 2012-12-28, 10:54
|
|
|
Nie mam pojęcia czy były kiedyś robione |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-12-28, 17:40
|
|
|
Szymon_MZ, a sprawdziłbyś?:) dużo osób chętnych na porządne tłoki do TS 250/0 i ES 250/0/1/2 |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-12-28, 18:09
|
|
|
Szymon_MZ, ten tlok gorzyce który mam ma oznaczenie FG - tak jak piszesz - nawet go nie zauważyłem - ale jest.
2 sprawa - mój tłok był - 69.46 czyli 1 szlif jednak tłok ddr- ma deko inne wymiary - a mianowicie 69.45. Czyli róznica o 0.01mm na średnicy.
Ale pomijająć to ja gorzyce 1 szlif porównałem do tłoka DDR -na 4szlif
i wychodzi że z odległością kompresyjną w tłokach gorzyce jest na odwrót - ( bo wiekszy nadwymiar ddr (IVszlif) jest wyższy, a nie niższy).
BTW czyli jeszcze mają formy do tych tłoków?
Ps jakbys sie mógł dowiedzieć wiecej o ich historii w firmie bedzie super. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Szymon_MZ
Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 2012-12-28, 18:59
|
|
|
Dodek napisał/a: | Ale pomijająć to ja gorzyce 1 szlif porównałem do tłoka DDR -na 4szlif
i wychodzi że z odległością kompresyjną w tłokach gorzyce jest na odwrót - ( bo wiekszy nadwymiar ddr (IVszlif) jest wyższy, a nie niższy).
|
Nie chce się na ten temat wypowiadać bo nie jestem w stanie poprzeć tego jakimiś argumentami
Jeżeli były by obecnie robione to bym o tym wiedział, bo na 99% robione by były u mnie na wydziale. Ale od czasu gdy pracuję to nie widziałem żeby takie tłoki się gdzieś nawet walały.
Postaram się zgłębić temat po nowym roku |
|
|
|
|
B-e-t-c-h-e-r
Motocykl: ES/2, 3xETS250 ...
Wiek: 42 Dołączył: 15 Gru 2012 Posty: 28 Skąd: Warszawa - Okęcie
|
Wysłany: 2012-12-29, 15:40
|
|
|
W mojej wiedzy trzeba zamówić min. 100 tłoków aby firma chciała zrobić cokolwiek. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-12-29, 15:57
|
|
|
100 sztuk, ale jednego wymiaru chyba że coś się zmieniło. Ich stary wzór i tak musiałby zostać poprawiony, bo nie odpowiada oryginałowi. Czasy rozrządu na gorzycach są inne i najprawdopodobniej tłok w DMP przesłania okna płuczące. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-12-29, 16:28
|
|
|
B-e-t-c-h-e-r napisał/a: | W mojej wiedzy trzeba zamówić min. 100 tłoków a |
Kilka lat temu mówili o 200 szt. gdy dzwoniłem...
Może przez kryzys coś się zmieniło...
Pamiętajcie, że tłok to nie wszystko - trzeba jeszcze porządne pierścienie oraz sworzeń ! |
_________________
|
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2012-12-29, 16:34
|
|
|
B-e-t-c-h-e-r napisał/a: | W mojej wiedzy trzeba zamówić min. 100 tłoków aby firma chciała zrobić cokolwiek. | intr napisał/a: | 100 sztuk, ale jednego wymiaru chyba że coś się zmieniło. | mczmok napisał/a: | Kilka lat temu mówili o 200 szt. gdy dzwoniłem... | |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-12-29, 16:44
|
|
|
o 200 nie słyszałem, a gdyby 100 sztuk zawierających po 20 z każdego wymiaru wystarczyło, to już dawno bym kasę wyłożył |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-12-29, 17:00
|
|
|
intr napisał/a: | Czasy rozrządu na gorzycach są inne i najprawdopodobniej tłok w DMP przesłania okna płuczące. |
Z tego co pamietam -gorzyce w dmp w miejscu gdzie zaczyna sie denko tłoka -tłok był niżej jakieś 2mm niż najniższe miejsce okna płuczącego - wiec to nieprawda.
Nie umiem powiedzieć jak jest z oryginalnym tłokiem w DMP bo takiego nie widziałem założonego w cylindrze.. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
|