|
Jakie proste w serwisie auto do 15k |
Autor |
Wiadomość |
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2012-12-20, 12:33 Jakie proste w serwisie auto do 15k
|
|
|
Nie kupuj aut na "F" mówili...kupiłem francuza i muszę przyznać rację mówcom. Wymieniłem w nim już wszystko, władowałem ze 12kzł i nadal boję się jechać tym dalej, niż do sklepu naprzeciw.
Szanowni Forumowicze, jakie auto z dostępnych na naszym rynku jest na tyle prymitywne, że naprawia się je samemu, bądź u pana Henia w stodole, a nie trzeba jechać na jedyny serwis w Europie środkowej, który ogarnie specyficzną awarię (mam peugeota 306 1.9d)?
Miałem fiata temprę, 1,6 gaźnik z LPG i jakbym mógł się cofnąć o rok w czasie to bym się rąbnął czymś ciężkim w głowę, co by o wymianie auta zapomnieć na długo. Tym autem mogłem jechać z miejsca na koniec świata, i bym dojechał. 306 nie dojadę nawet na działkę, bo a nuż rozrząd pieprznie, albo zgasną światła, albo zdechnie wtryskiwacz. Mam dość tego szmelcu.
Chcę mieć auto, którym się jeździ a nie je naprawia. Ma być prymitywny do bólu, plastik made in India w środku nie przeszkadza, brak elektrycznych szyb jest dla mnie zaletą, wspomaganie też nie jest niezbędne. Siedzenia ze skaju? HURA! Ma mieć klimę i jeździć! I części mają być tanie i łatwe w wymianie.
Preferuję benzynę 1.2, 1.3 bez LPG (kolejna rzecz, która może się zepsuć), zajefajnie jeździło mi się pandą 1.2. Odpadają wynalazki typu Tata, tico i matiz (żona mnie zastrzeli).
Wasze sugestie? |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
lipton
Kocham Cię życie.
Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 822 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2012-12-20, 12:48
|
|
|
M oże nie na temat ale mi psuł się tylko maluch ale zrobiłem nim 470 tyś w tym kilka remontów ,pod koniec zywota skrzynię miałem w małym palcu ,znałem w nim każdą srubkę.
może jakis starszy mietek tylko tam większe pojemności. |
_________________ WPI |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7517 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-12-20, 13:16
|
|
|
Z mniejszych pojemności Golf mk1 lub mk2 i amen. Dwójkę z klimą masz - co prawda niewielką ale zawsze - szansę znaleźć. Za to w jedynce masz całkowity brak elektroniki, więc jeśli kupisz przed jutrem, to przejeździsz koniec świata śmiejąc się właścicielom innych "nowszych" aut w twarz |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
|
|
|
|
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2012-12-20, 13:37
|
|
|
na razie francuzy odpadają, choc pewnie za rok napiszę na "F" francuzy i ford.. |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2012-12-20, 14:04
|
|
|
Wiem, że zraziłes się do franków, ale jak mówimy o pieniundzach o ktorych napisałeś w tytule, to może moje ClioIII?
Z rzeczy irytujących, napisałbym, że magiel. Musiałem go wymienić rok temu, bo dostał luzów (wspomaganie elektryczne). Ale co jakiś czas zaglądam pod manszety i wrzucam trochę smaru - powinno się nie powtózyć.
Auto od nowości u Agi, w okresie gwarancji serwisowane w ASO, potem u mnie. Nic się kompletnie nie dzieje, lejemy tylko paliwo i oleje. Pali 6.5 przy lekkiej nodze, jak Aga pojechała na Bałkany, to jej spalił podobno niecałą piątkę na setkę.
Przebiegu w chwili obecnej zatrważające 75 klocków.
Uwielbiam jeździć starymi klamotami, ale fakty są takie, że co roku w wakacje jest dylemat: Garbus, Granda, Motory czy Clio? No i pada z reguły na Clio, bo pali tyle ile pali i nie zdarzyła się jeszcze żadna awaria. Żadna. Nic. Nul.
[ Dodano: 2012-12-20, 14:05 ]
a ha - słowo "serwisowane" trochę na wyrost, bo odkąd pamiętam, wymieniłem RAZ klocki, raz magiel, raz sworzeń wahacza. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
arlamir
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 442 Skąd: RJA
|
Wysłany: 2012-12-20, 14:23
|
|
|
Mój znajomy ma merca c220 i nie narzeka zrobisz raz i jedziesz, tylko trzeba uważać bo liczniki są kręcone. A z takich tych Twoich to polecam polówkę, wujek ma już 5 rok i jedynie co zrobił to opony z olejami wymieniał |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-12-20, 14:28
|
|
|
Opel corsa b 1.4 - mialem takiego i normalnie super auto - fakt gnilo i wszystko sie w nim rozwalało tzn jakies elektroniczne pierdoly typu centralny zamek czy elektroniczny termometr ( jeździłem też pół roku z peknieta sprezyną od mcpersona) - ale to wszystko nie wpływa na komfort jazdy
Nie psuło sie paliło 8-9l gazu - czesci typu silnik skrzynia , zawieszenie -były w nim prawie pancerne - zawsze palił od strzała i przeżywał róznorakie katy i zawsze jeździł. Aha i najważniejsza rzecz miał nieskomplikowaną budowę - to jest w autach najwazniejsze przy naprawach.
Drugi moj typ golf 2 albo ew 3 - niespomplikowane w budowie i wytrzymałe i może mniej gnije.
Fieste sobie podaruj - ford to pomieszanie francuskiego z niemieckim- mają dziwne i skomplikowane patenty jak z francuzów , jednak wykonanie jest po niemiecku wiec składniające sie ku solidnosci ale nie do konca.
Za niedlugo tez bede szukał jakiegoś klamota do tluczenia sie tylko do roboty i chce wydać max 2tys - nie wiecej to ma słuzyć tylko i wyłącznie jako dupowóz.
Ps kosior30, co powiesz wiecej o golfie 2? Na co tam patrzeć najbardziej ???
Aha czy Abs był tam w ogóle dostepny. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2012-12-20, 14:46
|
|
|
BeerfaN, Opel corsa C lub astra II proste do naprawy ale z silnikami 8 zaworowymi. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
arlamir
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 442 Skąd: RJA
|
Wysłany: 2012-12-20, 14:47
|
|
|
Wtrącając się do golfa II bo sam ostatnio nabyłem, to polecam w wersji 1,6, pali tyle samo co 1,3 (na monowtrysku) ale za to więcej wołów mechanicznych, co do nadwozia, proponuję pozaglądać na kanale od spodu, wprawdzie nie gniją za bardzo, lecz to auto nowe nie jest. Proponuję przyjrzeć się zawieszeniu, choć tak na prawdę wszystko sam można zrobić, przy pomocy serwisówki oraz kompletu kluczy ostatnio nawet centralny sobie zamontowałem i chodzi tam wszystko jest proste jak budowa cepa. http://www.vwgolf.pl/2009...c-uzywane-auto/
http://forum.vwgolf.pl/vi...?f=118&t=471980 proponuję zapoznać się z lekturą. |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2157 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2012-12-20, 15:02
|
|
|
każdy chwali swoje, ja poleciłbym jednostke 1.9 tdi. sam mam w passacie i chwale |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2012-12-20, 15:38
|
|
|
Nie no, WV 1.9 tdi to klasa sama w sobie... |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
Zuh
Jeżdżący na eMZecie
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 885 Skąd: Łąkie (Lubuskie)
|
Wysłany: 2012-12-20, 16:18
|
|
|
Ja polecam Ci coś japońskiego. Jeżdze primerą p11 faktem jest że 1.6 to jest mały silnik do tej budy. Ja mam dwulitrowy silnik i jestem bardzo zadowolony. P11 po lifcie jest dostępny też silnik 1.8. Mazdy 323 też fajne autka. No i niezawodna corolla. paru moich znajomych smiga własnie tymi autami. Mój brat ma civica i też chwali ale tam tylne nadkola rdzewieją.
Ktoś wspomniał o w124 też dobre auto.
A z małym silnikiem to np micra. Jak dla mnie brzydka strasznie. |
_________________ MZ - Majstersztyk |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7517 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-12-20, 16:22
|
|
|
Dodek napisał/a: | Ps kosior30, co powiesz wiecej o golfie 2? Na co tam patrzeć najbardziej ??? |
Hmmm...zdecydowanie na poprzedniego właściciela Jedyne rzeczy na jakie te auta nie są odporne to sól na drogach i debile-użytkownicy. ABS - rzadko spotykany, przeważnie w wersjach GTI z tarczami na tyle. Zawieszenie - wymiana wszystkich tulei + końcówek drążków + tuleje belki tylnej po kupnie (wszystko FEBI) wyniosła mnie ok. 250zł. Przetłukłem już prawie 50tys. - większość w pizzy po mieście - i nic nie słychać, żeby się wytłukło. Części mega-dostępne. Ostatnio została mi tylko IIIka i IV - poleciał plastikowy łącznik na wybieraku. Już myślałem, że będę musiał otrzeć się o serwis, bo gdzie taką pierdołę dostanę...Okazało się, że u mnie w Żyrardowie w InterCarsie mieli to na miejscu za całe 4,20zł !! Takie drogie, że od razu wziąłem 2 sztuki, coby było w zapasie Lampy tylne używki ostatnio kupowałem za 45zł już z wysyłką.
Co do silników 1,6 - w gazie jeszcze to może pojeździ, ale jak ma być w benzynie, to pies trącał tego Pierburga 2EE. Sterowany jest podciśnieniowo, zazwyczaj wszystko tam po tylu latach jest do wymiany - regeneracja to koszt rzędu 300-400zł i też nie powiedziane, że będzie git. Ja mam 1,8 RP - chyba najtwardszy z benzyniaków. Wg licznika ma 226tys najechane, a na bank był kręcony. Olej zmieniam co 15 tys. i jak kupuję mu 5 litrów, przy wymianie wchodzi 3,5, to pozostałe 1,5 litra na te 15tys na dolewki starczy spokojnie.
Z blacharki - najlepiej szukać egzemplarza, który miał z tyłu założone plastikowe nadkola (nie te nakładki na zewnątrz, tylko te we wnęce). Wtedy wiadomo, że wlew paliwa i całe wnętrze nadkola jest oszczędzone od soli. U mnie ich nie było i od tego się właśnie zaczęła destrukcja spodu. Mam przyjemność jeździć jeszcze "oryginałem" z nie dłubaną blacharką, więc mogę powiedzieć którędy rdza postępuje Pierwsze poszły dziury w nadkolach - wiadomo, kamienie, sól itd., dlatego plastiki są bardzo ważne. Przez te dziury lało się w progi, no i one poleciały. Poza tym podłużnice tylne w miejscach mocowania belki oraz kielichy amortyzatorów tył - powód ten sam. Reszta podłogi w porządku. Z zewnątrz purchle na nadkolach oraz wlew paliwa - brak plastików od spodu. Do tego podszybie (ktoś wymieniał szybę i podrapał chyba cały dół pod uszczelką) oraz słaba strona "dwójek", czyli tylna klapa. To chyba wszystkie miejsca, gdzie należy szukać rdzy. Mój jest bezwypadkowy, więc przód ma zdrowiutki. A auto będzie miało w lutym 24 lata...Które inne (poza mietkiem) wytrzyma tyle bez naprawy blacharskiej?
Z hitów - z tyłu oryginalne bębny, jeden dopiero na granicy zużycia, osłony drążków oryginały, przeguby, łożysko przedniego koła oraz tarcze hamulcowe do roku wstecz też były oryginalne - wszystko miało nabite 1 lub 2/89. Nic dodać, nic ująć |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2012-12-20, 16:50
|
|
|
Ej, ale przestańcie koledze w głowie motać. On ma kupić ode mnie CLiówkę i basta |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2012-12-20, 17:05
|
|
|
kosior30 napisał/a: | kielichy amortyzatorów tył | Ani mi nie gadaj! to jest przekleństwo w dwójce ;/ widziałem przypadek, jak amortyzator wszedł przez ten kielich do wnętrza samochodu... Męczy również jak w dajmy na to 1.6d zaczyna na wolnych obrotach latać cały kokpit bo ktoś kiedyś go zdejmował i zapomniał odkręcić 3 nakrętki M6 pod podszybiem i wyrwał go na chama bo nie wiedział co tak naprawdę trzymało, po złożeniu okazywało się że wszystko trzeszczy i lata, na to trzeba również uważać, tak samo jak kupujesz i masz do wyboru 1.6TD a 1.6D to polecam gołego diesla, te silniki są jak w starych mercach, nie do zdarcia jeżeli się o nie dba. Benzynka? tylko i wyłącznie 1.8 z wersji GTI i bez gazu, idzie łatwo podrasować za nie wielką kasę, jeżeli masz możliwość kupna G2 po roku 91 za małą kasę to bierz, w pakiecie masz 4Xtarcze, ABS, el szyby, wspomaganie, el lusterka, w TD masz dołączony intercooler. Były również wersje Golf Fire&Ice moim zdaniem najpiękniejsze ze wszystkich golfów, miały specyficzny kolor nadwozia i kolorystykę wnętrza, najczęściej z serduszkiem 1.8B |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Krycha
Grupa Podlasie
Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 1302 Skąd: Brańsk
|
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-12-20, 18:31
|
|
|
Krycha, dobrze prawi, nie wiem jak dużego wozu potrzebujesz, ale mazda 3, honda accord czy w miare nowy swift to ciekawe wybory w takiej cenie
(w mojej wysoce subiektywnej opinii) |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
|
|
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
|
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13 |
|
|
|