» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie proste w serwisie auto do 15k
Autor Wiadomość
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2014-06-26, 11:08   

Ale za to pewność prowadzenia i komfort większe, bo koło jest zawsze prostopadle do nawierzchni.
Jak na rynek weszło A4, to ceny części powalały.
Ale od tego czasu już blisko 20 lat minęło i na rynku jest dużo dobrej jakości zamienników.
Także nie wierz w stare mity.
Z Audi mam spore doświadczenie, a j ak jest w bmw to nie wiem i wypowiadał się nie będę.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-06-26, 15:03   

Seba_830 napisał/a:
1000 zł, a jak dla mnie to dużo w porównaniu do rozwiązania na dolnym wachaczu i kolumnie mcpersona, gdzie jak wiadomo wymiana jest dużo tańsza.
Do vectry c 1 wahacz w serwisie kosztuje 1000 zł a w sklepie wołają 500 zł. Plus jest tylko taki, że wytrzymują duże przebiegi (ponoć 400 tyś) ja mam na razie 190tyś i jeszcze nie pukają, a w Polsce przejechała prawie 100 tyś.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2014-06-27, 20:02   

Szkoda, że nie robią tak jak kiedyś, że nie trzeba wymieniać całego wachacza tylko poszczególne końcówki.

Co do BMW to w mojej rodzinie nigdy nie było takiej grabarki :mrgreen: , piszę tylko co zasłyszałem od znajomego.
 
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2014-07-13, 13:39   

Pojeździłem, pooglądałam i wybór padł na BMW E39 Touring 2.5D lub 3.0D. Duża i wygodna fura.
Teraz czy kupować coś w kraju, czy sprowadzać. Auto będzie kupione w Holandii.
Po podliczeniu opłat związanych z rejestracją auta oraz jego przyprowadzenia, wyniosą one prawie połowę wartości samochodu. Z plusów to, że auto nie będzie miało kręconego licznika, jeździło po lepszych drogach więc jest mniej zużyte w stosunku do przebiegu, oraz było serwisowane.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2835
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-07-13, 21:07   

Jak trafisz na udany egzemplarz z tego kraju to pojeździsz, jak brać to bezpośrednio z Holandii a nie przez pośredników-handlarzy, bo wiesz z czym to się wiąże.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-07-14, 11:10   

Szwagier ma 530d - jakbyś brał automat, to pytaj czy olej i filtr w skrzyni był wymieniany, a sam po kupnie od razu wymień. Nie słuchaj bzdur, że oleju w skrzyni się nie wymienia, bo w takim przypadku skrzynię się wymienia po 200tys. Szwagier już 2x robił skrzynię, pierwsza padła, gdy na liczniku machnęło się równo 190 tys. km. A wymiana skrzyni to są koszty kilku tysięcy, więc chłopie wyjmij kalkulator, albo pod kreską ;)

Aha, jeszcze jedna uwaga - spalanie Cię zabije :torba":
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2014-07-14, 17:22   

kosior30 napisał/a:
spalanie Cię zabije


Niemożliwe, aby ten motor spalił więcej jak 7 przy spokojnej jeździe po mieście. :mrgreen:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
ETZ9994 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Opole Lubelskie
Wysłany: 2014-07-14, 18:21   

Tylko 530D to jeden z najlepszych silników diesla w BMW.Spalanie w trasie 6,5-7,5l,miasto 8-9l więc jak na te moc i pojemność mało.
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2014-07-14, 22:40   

W temacie było "Jakie proste w serwisie auto do 15k" a "wybór padł na BMW E39 Touring 2.5D lub 3.0D" :DDD
Wszystkie lanosy, fokusy i pandy mogą się schować przy bojowej maszynie wiejskiej na gnojówkę od bauera z Holandii :razz:
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-15, 00:40   

Sory koledzy ale podzielam zdanie Borgi. BMW w tym wieku, z tak krowiastym silnikiem to stary złom.

Focus kombi czy Megane kombi w tych pieniądzach kupione, po 2 latach jak się wszystko podliczy wyjdzie o niebo bardziej bezawaryjnie i taniej w użytkowaniu niż takie BMW.

P.s. Gwoli uściślenia tak miałem BMW i był to pojazd kupiony w młodości na 18stkę i w bardzo dobrym stanie, sam go przywiozłem z Belgii.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-07-15, 01:05   

ETZ9994 napisał/a:
Tylko 530D to jeden z najlepszych silników diesla w BMW.Spalanie w trasie 6,5-7,5l,miasto 8-9l więc jak na te moc i pojemność mało.


Chyba przy jeździe patrolowej :) Szwagrowi po trasie do 8 zejdzie, ale w mieście zapomnij o mniejszym niż 11 :] W manualu może troszkę mniej spali, szczególnie po mieście, ale to i tak rewolucji nie będzie - masa robi swoje, a żeby ją bujnąć, to trzeba niestety papu dać.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2014-07-15, 10:37   

ETZ9994 napisał/a:
Koleś chyba nigdy nie miałeś BMW więc nie pisz głupot.Pewnie nie stać cię na tę markę i tłuczesz się Lanosem lub Golfem w LPG.W Niemczech tymi autami jeżdzi sama elita.


Po pierwsze, szacunek do innych użytkowników należy zachować.
Po drugie merytoryczne argumenty, zamiast sloganów i obrażania innych.
Po trzecie, wybierz się do Niemiec i porozmawiaj z tą Twoją "Elitą"

Wiesz jak nazywane jest BMW w landach zachodnich przez samych Niemców?
Bayer Mist Wagen.

U nich z racji "dobrobytu" BMW jest traktowane jak Polonez u Nas.
To samochód dla mas do pracy.
Oczywiście nie mówimy o wszystkich modelach, tylko tych najbardziej "kultowych" w Naszym kraju, na które nas zwyczajnie stać.

kosior30 napisał/a:
ETZ9994 napisał/a:
Tylko 530D to jeden z najlepszych silników diesla w BMW.Spalanie w trasie 6,5-7,5l,miasto 8-9l więc jak na te moc i pojemność mało.


Chyba przy jeździe patrolowej :) Szwagrowi po trasie do 8 zejdzie, ale w mieście zapomnij o mniejszym niż 11 :] W manualu może troszkę mniej spali, szczególnie po mieście, ale to i tak rewolucji nie będzie - masa robi swoje, a żeby ją bujnąć, to trzeba niestety papu dać.


Do tego trzeba wziąć pod uwagę, że 3,0D z BMW będzie spalać 30% więcej, niż np. 3,0D z mercedesa.
BMW muszą mieć sportowe zacięcie, a to niestety z ekonomią w parze nie idzie.
Są za to trochę mocniejsze i bardziej dynamiczne, ale czy w rodzinnym kanapowozie o to chodzi?
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-07-15, 10:57   

Tak dla uściślenia - nie to żebym odradzał, bo to jest bardzo dobra fura, super przemyślana pod względem ergonomii, zazwyczaj dobrze wyposażona, ale właściciela musi być niestety stać na nią. Spalanie to jedno, ale głupia wymiana klocków to już nie jest Krystianie jak w trójeczce, że kupisz sobie zamienniki po 60zł ;) Opony też nieźle kosztują - np. szwagier kupił sobie ostatnio Dunlopy letnie i komplet wyniósł go 1800zł. Pewnie Dębica by taniej wyszła (o ile robią w ogóle takie rozmiary :P ), ale do BMW raczej warto wsadzić już coś dobrego na fele.

Jedno tylko mnie denerwuje w tej 530stce - dźwięk silnika. Brzmi gorzej jak Bizon i powyżej 3 tys. obr. w środku robi się naprawdę głośno od niego...
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
kirk25 

Motocykl: MZ Trophy ES 250
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Bytom
Wysłany: 2014-07-15, 11:35   

cześć z marką BMW jestem związany od 2007 kiedy to kupiłem pierwsze BMW i w sumie do dziś jest BMW.

W tym momencie mam E39 2,5TDS w sedanie. 97r.

Jest prawie pełnoletnia a wygląda super.
Jeszcze teraz po profesjonalnej polerce. Bajka.

Odradzam Ci Touringa choć sam bym go chciał.
Ale ryzyko wtopy jest więcej niż pewne.

Limuzyny nie są tak zajechane.

Jeśli chodzi o 3.0D to silnik jest nie do zajechania w zasadzie, wygrał wiele plebiscytów.
Poczytaj w necie o tym silniku. Jest dynamiczny i oszczędny jak na tę pojemność.


Oczywiście jeśłi liczysz że spali ci tyle co golf w wolnossącym dieslu to sobie daruj.

Ja zawsze będę polecał BMW bo są to po prostu bardzo dobre wozy, świetnie wykonane. Nie gniją tak strasznie nawet po 20 paru latach. Ja teraz przerabiam czwarte BMW.

Jak trafisz dobry egzemplarz to pojeździsz bardzo długo.


Jeżeli już koniecznie Touring to weź E46 w silniku 3.0. Mniej spali niż w E39.

I odradzam diesle 2.0

Daruj sobie te silniki to jest dramat.
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2014-07-15, 20:04   

Uderz w stół a nożyce się odezwą :mrgreen:
Droga w utrzymaniu, paliwożerna a jakoś dużo widać tego na naszych drogach. Nigdy nie miałem tego typu fury, a jako jedyna najbardziej mi podpasowała pod względem ergonomii, wykończenia i miejsca załadunkowego. Po prostu mi się podoba. Ile można tłuc się rdzewiejącym golfem? Wystarczy, że mam Jawę. :mrgreen:
Ale będę miał na uwadze Wasze słowa podczas ewentualnych oględzin niemieckiego Poloneza. :piwo:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
pawcio013 
Grupa Podlasie


Motocykl: 2x ES, ETZ 250, R6
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 199
Skąd: Łomża/Wyłudzin
Wysłany: 2014-07-15, 20:28   

Odradzam! Mam aktualnie na chacie E39 tourning 2.5 TDS i powiem Ci że zwykłe koszty eksploatacyjne Cię zabiją :razz: popatrz sobie na ceny części eksploatacyjnych typu wachacze, amortyzatory itp. No chyba że w robocie dostałeś zacną podwyżkę :mrgreen: Powiem Ci szczerze że chyba najbardziej ekonomicznym choć chyba wyciosanym siekierą autem jest Skoda Octavia, kupić taką w TDi 110KM w combi w miarę zadbaną i na prawdę jest tanio w eksploatacji :wink: a i troszeczkę się odpycha już :) wszystko jednak kwestią gustu i portfela jest :piwo:
_________________
>>>Pal gumę a nie dusze<<< :twisted:
jeżeli nie to może być sprzęgło :lol2:
>>>emzetoholik<<< :mrgreen:
 
 
     
kirk25 

Motocykl: MZ Trophy ES 250
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Bytom
Wysłany: 2014-07-15, 23:58   

pawcio013,

Nie zgodzę się z Tobą w kwestii tego że koszty utrzymania E39 są aż tak straszne.

Zgodzę się natomiast co do Skody. Świetny samochód. Oszczędny i dynamiczny.

Jeśli brać pod uwagę że to ma być kombi oszczędne to Skoda wygrywa bezapelacyjnie :)
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-07-16, 00:31   

Hvil napisał/a:
Focus kombi czy Megane kombi w tych pieniądzach kupione, po 2 latach jak się wszystko podliczy wyjdzie o niebo bardziej bezawaryjnie i taniej w użytkowaniu niż takie BMW.

Cenna uwaga psuć sie bedzie psuło- nie ma 2 zdań bo to nie sprzet z salonu czy tam 2-3 latek.
W dużego diesla tez bym sie nie pchal jesli auto bedzie uzywane na krotkich trasach- sporo pali, słabo sie nagrzewa - wiem bo sam uzytkuje 2.5 tdi i z perspektywy czasu widze iz na dojazdy do pracy co dzien 30km to auto sie słabo nadaje.
Z perspektywy czasu wiedze iż gdybym miał do wydania tyle mocno bym sie zastowowił nad jakimś młodym rocznikiem- mniej ważne co to za marka i model - wazne aby bylo nowe i sie nie psulo , bo mi sie już normalnie odechciewa napraw!!!!
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2014-07-16, 07:00   

Co do skody octavi to jest tam z tyłu mało miejsca na nogi. Ogólnie wydaję się, że samochód obszerny, a w środku miejsca jak w maluchu :mrgreen:
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-16, 08:47   

Octavia to bardzi rozsądny wybór. Może nie będzie tak tania jak te inne popularne wozy typu renault, opel itp ale na pewno wytrzymały wozik.

Dodek, no temat miał być o tanim i prostym w serwisie wozie a tanie to właśnie takie, mało elektroniki więc i proste w serwisie, a za te pieniądze to można mieć 5 letnie autko. A takie wiadomo, że dużo przyjemniej niż pod nim się spędza czas w porównaniu do 2, czasem 3 razy starszych za tą kasę. Niestety zmęczenie materiału idzie z czasem.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 13