Przesunięty przez: motomaciey 2013-12-23, 23:39 |
Silnik - Nie chce palić - ES 250/2 |
Autor |
Wiadomość |
pegaz
pegaz
Motocykl: MZ ES250/2 TROPHY
Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 7 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2006-05-13, 12:14 Silnik - Nie chce palić - ES 250/2
|
|
|
Poradżcie coś albo ją sprzedam.jechałem na niej i w czasie jazdy zdechła,nie chciała odpalić stwierdziłem brak iskry.Wdomu zmieniłem swiece na NGK kondensator iskra jest ale nie pali nadal,wyjąłem gaznik oczysciłem przdmuchaem zmontowałem nie pali nadal,zmniejszyłem przerwe bo była za duża i nadal nic już nie wiem o co jej chodzi. |
Ostatnio zmieniony przez Huberto 2007-12-02, 17:06, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2006-05-13, 12:25
|
|
|
Spróbuj podlać troche paliwa do cylindra (niektórzy nie polecją, ale może pomóc) i ustaw na nowo zapłon. Wtedy powinno byc OK |
|
|
|
|
pegaz
pegaz
Motocykl: MZ ES250/2 TROPHY
Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 7 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2006-05-13, 12:46
|
|
|
Paliwo do cylindra już lałem i nic a co do zapłonu to jest taki jaki był czyli jak paliła
[ Dodano: 2006-05-13, 12:48 ]
Iskra pojawia się na świecy jak tłok jest w najwyższym położeniu
[ Dodano: 2006-05-13, 12:51 ]
Zaznaczyłem to pierwsze miejsce i próbowałem przyspieszać i opózniać bez reakcji |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-05-13, 20:18
|
|
|
pegaz napisał/a: | Iskra pojawia się na świecy jak tłok jest w najwyższym położeniu |
Że jak ?? |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2006-05-14, 20:13
|
|
|
poprostu masz źle ustawiony zapłon. |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
pegaz
pegaz
Motocykl: MZ ES250/2 TROPHY
Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 7 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2006-05-14, 21:01
|
|
|
Pomimo że jak kolega twierdzi mam żle ustawiony zapłon to jednak odpaliła. ale nie zapłon był przyczną ,ale dziekuje. |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2006-05-14, 21:10
|
|
|
To jak wiesz co było, to napisz, bo potem ludzie bedą szukać, szukać a odpowiedzi na ich pytania nie będzie. I wtedy co jakiś czas beda pojawiałey sie te same tematy... |
|
|
|
|
pegaz
pegaz
Motocykl: MZ ES250/2 TROPHY
Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 7 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2006-05-15, 10:05
|
|
|
Powiem szczerze że nie bardzo wiem o co jej chodziło ale teraz jest następny problem raz się wkręca w obroty a raz nie próbowałem ruszać zapłonem ale na to nie reaguje,walcze z nią dalej. |
|
|
|
|
Plonek
wujek samo ZŁO
Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 486 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-05-16, 13:35
|
|
|
rozregulowany zapłon, rozregulowany gaźnik, bądź mankament w instalacji el. Typowe objawy. Doktorze, podać skalpel ? |
_________________ The power of dreams. |
|
|
|
|
Wodzumz
Zlotowicz Dawca Ner
Motocykl: MZ ES 250/1.
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Sty 2006 Posty: 96 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2006-05-16, 19:08
|
|
|
Jeśli twoja Mz ma mechaniczny przyspieszacz zapłonu to miałeś dobrze ustawiony zapłon. ES to nie ETZ. Gdy sprawdzasz ustawienie zapłonu "na sucho", iskra przeskakuje w najwyższym położeniu tłoka. Dopiero po rozchyleniu przeciwag przyspieszacza (czyli wtedy, gdy silnik pracuje), zauważysz, że przeskok iskry następuje w odstępie okolo 3mm przed ZZ tłoka. Prawidłowa regulacja zapłonu w ES 250 to przeskok iskry 3,3mm przed ZZ tłoka. Chyba, że masz stojan i wirnik od TS to zapłon ustawiasz tak jak w ETZ. Pozdrawiam. |
_________________ Wodzumz |
|
|
|
|
pegaz
pegaz
Motocykl: MZ ES250/2 TROPHY
Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 7 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2006-05-17, 13:19
|
|
|
Wróce do pierwotnego ustawienia zapłonu ale co z gaznikiem po oczyszczeniu ustawiłem go moim zdaniem optymalnie to znaczy na 2 ząbek od dołu może coś tu doradzisz bo widze że masz doswiadczenie i jak narazie to jedyna konstruktywna podpowiedz |
|
|
|
|
Wodzumz
Zlotowicz Dawca Ner
Motocykl: MZ ES 250/1.
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Sty 2006 Posty: 96 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2006-05-17, 14:20
|
|
|
Posiadam dane odnośnie MZ ES 250/1.
Ustawienie iglicy - od góry 5 karbów ( 4 po dotarciu )
Przerwa między stykami przerywacza 0,4mm.
Przeprwa między elektrodami świecy 0,6mm
Jesli chodzi o świece to polecam oryginalne izolatory.
Jeżeli gaźnik podaje paliwo, zapłon jest dobrze ustawiony to silnik musi chodzić. Jesli nic nie pomoże spróbuj załozyc inną cewkę zapłonową. Pozdrawiam. |
_________________ Wodzumz |
|
|
|
|
LOPEZ
TS
Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 40 Dołączył: 27 Kwi 2006 Posty: 12 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2006-05-17, 18:52
|
|
|
Miałem podobny problem w WSK175. Iskra była, na oko nawet dobra, paliwo było a odpalić też nie chciała a jak już odpaliła to wogóle się na obroty nie wkręcała!!Długo kombinowałem co jest, rozbierałem co się dąło, mierzyłem co się dało...i okazało się, że rypła mi się cewka zapłonowa, ale w taki sposób, że iskra na świecy była, ale za słaba! Stawiam na cewke
pozdrawiam
[ Dodano: 2006-05-17, 18:55 ]
A bym zapomniał, znajomy zdradził mi jak sprawdza, czy iskra na świecy jest wystarczająco mocna. Metoda trochę dziwna ale działa.
Moczysz końcówke świecy w benzynie i kopiesz jak przeskakująca iskra jest wystarczająco dobra, to benzyna się zapali, wtedy iskre masz dobrą |
|
|
|
|
pegaz
pegaz
Motocykl: MZ ES250/2 TROPHY
Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 7 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2006-05-18, 16:21
|
|
|
Nie wiem już o co jej chodzi raz pali, raz nie ,raz się wkręca w obroty, a raz nie. |
|
|
|
|
LOPEZ
TS
Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 40 Dołączył: 27 Kwi 2006 Posty: 12 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2006-05-19, 19:31
|
|
|
masz te same objawy co ja w wsce! sprawdz jw |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2006-05-20, 01:20
|
|
|
Wymień kondensator |
|
|
|
|
Dominik
Motocykl: Mz Etz 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 26 Mar 2006 Posty: 12 Skąd: Źyraków/Dębica
|
Wysłany: 2006-10-18, 22:09
|
|
|
Czesc apropo tematu o Mz Es 250/1 czy ma moze któs z klubowiczów schemat instalacji elektrycznej do tego własnie motocyklu jezeli tak to był bym wdieczny prosze kierowac email
krzysiek18-18@tlen.pl
lub gg-1078821 |
_________________ Mz i Niema Mocnych:) |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2834 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
|
Dominik
Motocykl: Mz Etz 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 26 Mar 2006 Posty: 12 Skąd: Źyraków/Dębica
|
Wysłany: 2006-10-19, 20:32
|
|
|
Wielkie dzieki napewno sie przyda szukałem ale niemogłem nigdzie go znalesc thx:) |
_________________ Mz i Niema Mocnych:) |
|
|
|
|
przemexs
Motocykl: MZ ES 250/2 TROPHY
Wiek: 46 Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 15 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2006-10-26, 12:56
|
|
|
Witam
Pozwolę sobie dołączyć do dyskusji.
U mnie był podobny problem. NIe chciała odpalić. Wymieniłem wszystko w instalacji na nowe i dalej nic. Ustawianie zapłonu na różne sposoby ( przyrząd, kontomierz, doświadczona ręka "pana Zenka")i nic. Iskra na świecy była. Wszystko wydawało się w porządku ale zapalić nie chciała. Męczyłem się tak przez prawie rok. W końcu przez przypadek w garażu dziadka znalazłem świecę z lat 60-70 nową w oryginalnym opakowaniu. Stwierdziłem nie zaszkodzi spróbować. Jakie było moje zdziwienie jak motor odpalił za pierwszym kopnięciem. świeca była to polska iskra FS65 więc trochę zła ciepłota ale motorek jeżdził. Dla sprawdzenia założyłem poprzednie świece ( nowe NGK, bosch, iskra100) nawet raz nie zapalił. Obecnie jeżdżę na świecy od malucha zrobiłem ponad 600km i motorek odpala od pierwszego kopnięcia nawet jak postoi parę dni.
Może w twiom przypadku jest to samo. Warto spróbować wszystkiego.
pozdrawiam |
|
|
|
|
|