» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-23, 23:39
Silnik - Nie chce palić - ES 250/2
Autor Wiadomość
pegaz 
pegaz

Motocykl: MZ ES250/2 TROPHY
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 7
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2006-05-13, 12:14   Silnik - Nie chce palić - ES 250/2

Poradżcie coś albo ją sprzedam.jechałem na niej i w czasie jazdy zdechła,nie chciała odpalić stwierdziłem brak iskry.Wdomu zmieniłem swiece na NGK kondensator iskra jest ale nie pali nadal,wyjąłem gaznik oczysciłem przdmuchaem zmontowałem nie pali nadal,zmniejszyłem przerwe bo była za duża i nadal nic już nie wiem o co jej chodzi.
Ostatnio zmieniony przez Huberto 2007-12-02, 17:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2006-05-13, 12:25   

Spróbuj podlać troche paliwa do cylindra (niektórzy nie polecją, ale może pomóc) i ustaw na nowo zapłon. Wtedy powinno byc OK
 
     
pegaz 
pegaz

Motocykl: MZ ES250/2 TROPHY
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 7
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2006-05-13, 12:46   

Paliwo do cylindra już lałem i nic a co do zapłonu to jest taki jaki był czyli jak paliła

[ Dodano: 2006-05-13, 12:48 ]
Iskra pojawia się na świecy jak tłok jest w najwyższym położeniu

[ Dodano: 2006-05-13, 12:51 ]
Zaznaczyłem to pierwsze miejsce i próbowałem przyspieszać i opózniać bez reakcji
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-05-13, 20:18   

pegaz napisał/a:
Iskra pojawia się na świecy jak tłok jest w najwyższym położeniu


Że jak ?? :shock:
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
maeko 
AlphaART


Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 418
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2006-05-14, 20:13   

poprostu masz źle ustawiony zapłon.
_________________
Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
 
 
     
pegaz 
pegaz

Motocykl: MZ ES250/2 TROPHY
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 7
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2006-05-14, 21:01   

Pomimo że jak kolega twierdzi mam żle ustawiony zapłon to jednak odpaliła. ale nie zapłon był przyczną ,ale dziekuje.
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2006-05-14, 21:10   

To jak wiesz co było, to napisz, bo potem ludzie bedą szukać, szukać a odpowiedzi na ich pytania nie będzie. I wtedy co jakiś czas beda pojawiałey sie te same tematy...
 
     
pegaz 
pegaz

Motocykl: MZ ES250/2 TROPHY
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 7
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2006-05-15, 10:05   

Powiem szczerze że nie bardzo wiem o co jej chodziło ale teraz jest następny problem raz się wkręca w obroty a raz nie próbowałem ruszać zapłonem ale na to nie reaguje,walcze z nią dalej.
 
 
     
Plonek 
wujek samo ZŁO


Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 486
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-05-16, 13:35   

rozregulowany zapłon, rozregulowany gaźnik, bądź mankament w instalacji el. Typowe objawy. Doktorze, podać skalpel ? :lol:
_________________
The power of dreams.
 
 
     
Wodzumz 
Zlotowicz
Dawca Ner


Motocykl: MZ ES 250/1.
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 96
Skąd: Płock
Wysłany: 2006-05-16, 19:08   

Jeśli twoja Mz ma mechaniczny przyspieszacz zapłonu to miałeś dobrze ustawiony zapłon. ES to nie ETZ. Gdy sprawdzasz ustawienie zapłonu "na sucho", iskra przeskakuje w najwyższym położeniu tłoka. Dopiero po rozchyleniu przeciwag przyspieszacza (czyli wtedy, gdy silnik pracuje), zauważysz, że przeskok iskry następuje w odstępie okolo 3mm przed ZZ tłoka. Prawidłowa regulacja zapłonu w ES 250 to przeskok iskry 3,3mm przed ZZ tłoka. Chyba, że masz stojan i wirnik od TS to zapłon ustawiasz tak jak w ETZ. Pozdrawiam.
_________________
Wodzumz
 
 
     
pegaz 
pegaz

Motocykl: MZ ES250/2 TROPHY
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 7
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2006-05-17, 13:19   

Wróce do pierwotnego ustawienia zapłonu ale co z gaznikiem po oczyszczeniu ustawiłem go moim zdaniem optymalnie to znaczy na 2 ząbek od dołu może coś tu doradzisz bo widze że masz doswiadczenie i jak narazie to jedyna konstruktywna podpowiedz
 
 
     
Wodzumz 
Zlotowicz
Dawca Ner


Motocykl: MZ ES 250/1.
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 96
Skąd: Płock
Wysłany: 2006-05-17, 14:20   

Posiadam dane odnośnie MZ ES 250/1.
Ustawienie iglicy - od góry 5 karbów ( 4 po dotarciu )
Przerwa między stykami przerywacza 0,4mm.
Przeprwa między elektrodami świecy 0,6mm
Jesli chodzi o świece to polecam oryginalne izolatory.
Jeżeli gaźnik podaje paliwo, zapłon jest dobrze ustawiony to silnik musi chodzić. Jesli nic nie pomoże spróbuj załozyc inną cewkę zapłonową. Pozdrawiam.
_________________
Wodzumz
 
 
     
LOPEZ 
TS

Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 40
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 12
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2006-05-17, 18:52   

Miałem podobny problem w WSK175. Iskra była, na oko nawet dobra, paliwo było a odpalić też nie chciała :mad: a jak już odpaliła to wogóle się na obroty nie wkręcała!!Długo kombinowałem co jest, rozbierałem co się dąło, mierzyłem co się dało...i okazało się, że rypła mi się cewka zapłonowa, ale w taki sposób, że iskra na świecy była, ale za słaba! Stawiam na cewke :!:
pozdrawiam

[ Dodano: 2006-05-17, 18:55 ]
A bym zapomniał, znajomy zdradził mi jak sprawdza, czy iskra na świecy jest wystarczająco mocna. Metoda trochę dziwna ale działa.
Moczysz końcówke świecy w benzynie i kopiesz jak przeskakująca iskra jest wystarczająco dobra, to benzyna się zapali, wtedy iskre masz dobrą
 
 
     
pegaz 
pegaz

Motocykl: MZ ES250/2 TROPHY
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 7
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2006-05-18, 16:21   

Nie wiem już o co jej chodzi raz pali, raz nie ,raz się wkręca w obroty, a raz nie.
 
 
     
LOPEZ 
TS

Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 40
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 12
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2006-05-19, 19:31   

masz te same objawy co ja w wsce! sprawdz jw
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2006-05-20, 01:20   

Wymień kondensator :]
 
     
Dominik 


Motocykl: Mz Etz 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 12
Skąd: Źyraków/Dębica
Wysłany: 2006-10-18, 22:09   

Czesc apropo tematu o Mz Es 250/1 czy ma moze któs z klubowiczów schemat instalacji elektrycznej do tego własnie motocyklu jezeli tak to był bym wdieczny prosze kierowac email
krzysiek18-18@tlen.pl
lub gg-1078821
_________________
Mz i Niema Mocnych:)
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2834
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-10-18, 22:28   

Mam tutaj do 250/2 taki sam jak 250/1 :mrgreen:

http://img169.imageshack....5/es2501qn9.jpg
http://img204.imageshack....0/es2502ft3.jpg
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Dominik 


Motocykl: Mz Etz 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 12
Skąd: Źyraków/Dębica
Wysłany: 2006-10-19, 20:32   

Wielkie dzieki napewno sie przyda szukałem ale niemogłem nigdzie go znalesc thx:)
_________________
Mz i Niema Mocnych:)
 
 
     
przemexs 


Motocykl: MZ ES 250/2 TROPHY
Wiek: 46
Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 15
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2006-10-26, 12:56   

Witam
Pozwolę sobie dołączyć do dyskusji.
U mnie był podobny problem. NIe chciała odpalić. Wymieniłem wszystko w instalacji na nowe i dalej nic. Ustawianie zapłonu na różne sposoby ( przyrząd, kontomierz, doświadczona ręka "pana Zenka")i nic. Iskra na świecy była. Wszystko wydawało się w porządku ale zapalić nie chciała. Męczyłem się tak przez prawie rok. W końcu przez przypadek w garażu dziadka znalazłem świecę z lat 60-70 nową w oryginalnym opakowaniu. Stwierdziłem nie zaszkodzi spróbować. Jakie było moje zdziwienie jak motor odpalił za pierwszym kopnięciem. świeca była to polska iskra FS65 więc trochę zła ciepłota ale motorek jeżdził. Dla sprawdzenia założyłem poprzednie świece ( nowe NGK, bosch, iskra100) nawet raz nie zapalił. Obecnie jeżdżę na świecy od malucha zrobiłem ponad 600km i motorek odpala od pierwszego kopnięcia nawet jak postoi parę dni.
Może w twiom przypadku jest to samo. Warto spróbować wszystkiego.
pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15