» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-05-28, 21:35
Elektroniczny zapłon Mińsk 400A w silniku MZ TS/ES
Autor Wiadomość
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2013-11-02, 23:26   

Hvil napisał/a:
motomaciey, to znaczyłoby, że należy szlifować te nadlewy z wewnątrz i tylko na tyle by idealnie wyśrodkowanie wpuścić tam stojan. Dużo łatwiej jest zeszlifować te nadlewy od czoła na 4,6 mm a wyśrodkować flanszą.

Ty już to działałeś i wyszło prosto?

Chłopie coś się tak tego uparł ? Przecież to nie logiczne.
Tu nie ma wielkiej filozofii, stara prądnica ma 85mm, nowa równe 100mm, trzeba tylko ściągnąć z każdej łapy nadlewu 0,75mm na odpowiednia głębokość i stojan siedzi.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-13, 18:56   

Ile wynosi przerwa między stjanem a wirnikiem mińska? Bo wg moich pomiarów wynosi zero. Albo coś z moim zestawem od Kopernika nie chalo. Wypiłowałem pod stojan miejsca a mi trze wirnik o stojan....pochlastać się można....
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2013-11-13, 19:42   

Bo pisałem że piłowanie nic nie da. Żeby ta prądnica miała jako taką sprawność to magnesy wirnika muszą być blisko rdzenia a to z kolei wymusza małą szczelinę. Ciężko to będzie wycentrować bez flanszy. Wejdź do tematu o przeróbce prądnicy na alternator i zobacz jak ten element ma wyglądać. Chociaż wypiłowałeś po tyle samo?
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-13, 19:54   

jannex, tak na części milimetra mierzone...ehhh w maliny ten temat wpuszcza...
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2013-11-13, 20:23   

Wymyślasz jak stara baba. Spróbuj uciąć sobie 3 kawałki kartonu tak 1 mm grubego, włóż ją co 120 stopni na wirnik i wtedy nałóż stojan. Przykręć śrubki, wyciągnij karton i zobacz czy trze.
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-13, 20:26   

jannex, testowałem to, ni chuja trze. Piłowałem to ręcznie, mierząc suwmiarką co chwilę. I wspierając się mikrometrem. DUPA dokłądniej się nie zrobi.

Ok ja już się tu nie udzielam, poczekam aż komuś z was się uda to zrobić, skoro to takie EASY~!!! :twisted: :twisted: :twisted:
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2013-11-13, 22:03   

Piszesz, że masz flanszę - daj foto może przygarnę. To dziwne co piszesz bo u mnie fakt magnesy są okrutnie mocne ale szczelina jest że spokojnie idzie to wyśrodkować. Jedyne co przychodzi mi w tej chwili do głowy to może Kopernik (nieświadomie) sprzedał ci wirnik od wersji 6V, który faktycznie może być minimalnie grubszy. Jak masz dostęp do tokarki to nie ma żadnych przeciw żeby lekko go stoczyć.
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-13, 22:11   

jannex, obadam w piątek wirnik czy może ma jakieś oznaczenia. No My to już kombinowaliśmy, że może te uzwojenia spuchły czy co....

Może ktoś mi zmierzyć ile ma wirnik u niego średnicy i ile ma otwór w stojanie mierzony w kilku pozycjach??
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2013-11-13, 22:17   

Jutro, teraz jestem w pracy. Nie ma opcji żeby to spuchło, prędzej obudowa jest pogięta.
Pokaż to mocowanie jestem ciekawy co zmodziłeś.
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-13, 22:33   

jannex, będę w piątek tam:-) bo moto u rodziców stoi.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-15, 20:48   

OT I NAGLE WSZYSCY UCICHLI!!
Tyle teorii a jak przyszło do wykonania to tylko ja głupi się dałem na mówić....

Tylko dzięki pomocy wojtka.mz wiem, że zrobienie tego w warunkach domowych to czysta głupota. Wirnik od stojanu różni się średnicą o 0,7 mm czyli pasowanie na 0,35 mm.....

No to super jak ktoś sobie tak dokładnie wyszlifuje karter...ja wiem, że swój zmarnowałem.... Ehhh no nic ale nie poddam się i zamontuję ten zapłon, za chuja się na tym etapie już nie poddam, uczynię to tylko po swojemu. :twisted: :twisted:


P.s. Jestem ZŁY!
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-11-15, 20:55   

Daj znać jak skończysz :mrgreen:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-15, 21:20   

Allu, ni chuja! Foch na wszystkich kombinatorów, bo dumamy wszyscy a tylko ja robię i stożek z tego wychodzi!! A takiego pokarzę:p no chyba że już odpali i przyjadę na tym silniku na zlota!!:P
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2013-11-16, 09:46   

Hvil napisał/a:
chyba że już odpali i przyjadę na tym silniku na zlota!!:P
i tego Ci życzę :grin: :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2013-11-16, 12:06   

Denerwujesz mnie, od początku piszę ci że szlifowanie to głupota ale skoro motomaciej cię przekonał.. :???:
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-16, 12:09   

jannex, mnie też!! Ale też innej opcji dla tego zapłonu w MZ nie ma!
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2013-11-16, 13:48   

No jo, moja wina, że się karter zj*bał :roll: Byłem przeciwny tokarzowi w kwesji stalowego adaptera stojanu nie toczeniu karteru, daj przytoczyć na większy rozmiar i zrobić stalowy dystans.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-16, 14:16   

motomaciey, spoko loko, nie mam do nikogo pretensji, sam to działałem, ale już wiem jak naprawić:-) Kwestia tego że czemu tylko ja eksperymentuje a tylu nas dywaguje! Do roboty!!!:P:P
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2013-11-16, 16:02   

motomaciey napisał/a:
No jo, moja wina, że się karter zj*bał :roll: Byłem przeciwny tokarzowi w kwesji stalowego adaptera stojanu nie toczeniu karteru, daj przytoczyć na większy rozmiar i zrobić stalowy dystans.


Adapter aluminiowy nie stalowy. Może zrobić się magnes stały i po ładowaniu :wink:
Od początku mówiłem toczyć i karter i dystans to twierdziłeś inaczej. Hvil zepnij poślady, ja od początku mówię że dopasuję ale do innego silnika. CO ci pomoże instrukcja montażu do cz 175 :lol: ? Elektrycznie służę pomocą, mam to rozrysowane nawet.
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-11-16, 17:33   

Redukcja MUSI buc z amelinium a nie stalinium :!: :mrgreen:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15