Swap z 1,1 na 1,6 Fiesta mk3 |
Autor |
Wiadomość |
lukasz7871
TPS
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 173 Skąd: Kraków>Ostrężnica
|
Wysłany: 2014-01-28, 20:05 Swap z 1,1 na 1,6 Fiesta mk3
|
|
|
Witam, chciał bym zrobić swapa w naszej ukochanej fiestuni. Mamy aktualnie 1,1 ale już za bardzo olej go lubi i ciśnienie sprężania tez nie to. Wiec pomyślałem o swapie silnika na 1,6 lub 1,8. Jak już bym miał ładować 1,6 to 16V. Znajomy ma warsztat i robił bym to z nim, On zmieniał kiedyś w fiescie z 1,1 na 1,4 bez problemu. Nie wiem kompletnie czym się różnią te silniki, czy do tej skrzyni podejdzie? Czy kupić silnik ze skrzynią? Może ktoś z was się bawił z tym? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/ |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-01-28, 20:34
|
|
|
Lepiej brać silnik z kpl skrzynią - masz przy tym mocniejsze przeguby, półosie i dłuższe przełożenia. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2014-01-28, 20:46
|
|
|
Do tego najlepiej całą wiązkę, wraz z czujnikami i kompem. Komp może mieć immo i trzeba bedzie sciągać. |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
NeoN
Jest iskra.
Motocykl: Mz Ts 250/1,Dniepr12
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2013 Posty: 63 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 2014-01-28, 21:33
|
|
|
Swap, jak to ładnie brzmi. Prócz kompletowaniu niezbędnych części (które wyjdą w trakcie pracy) weź sobie jeszcze "trochę" wolnego czasu... I narzędzi do przeróbki np karoserii (łap, wydechu itp.)... A i nerwów trochę, no i kasy kumplowi za przestój w warsztacie...
Projekty są fajne, powodzonka życzę oby łatwo poszło
Do gadżetów dolicz:
rozrząd w nowym motorze
Ew. sprzęgło
płyny eksploatacyjne
przeróbki układów chłodzenia i np wspomagania ( ford i jego różnorodność części )
Pozdro |
_________________ Wiejska Grupa Rozpoznawcza |
|
|
|
|
lukasz7871
TPS
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 173 Skąd: Kraków>Ostrężnica
|
Wysłany: 2014-01-29, 14:57
|
|
|
To jest fiesta ;D! jaki rozrząd, kto się bd z tym bawił, jak koszt silnika bd większy niż wymiana silnika. Pasek sprawdzę, jak coś wymienię. Kompa i wszystko przekładam, w lewym słupku tylko rozetnę przewody i się pobawię w łączenie ;D A jak inna skrzyni ia przegłuby to piasty podejdą? A może zostane na 1,4. Nie chce inwestować nie wiadomo ile, chce pośmigać narazie tym bo hajs odkładam. Silnik już mam plan ze złomu, tylko sie wybrać i poszukać czy są, jak sa to znajomy jest znajomym właściciela złomu i prawde powie czy sens brać ;D i cene adekwatną do wymaganej przez kupującego |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/ |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2014-01-29, 17:58
|
|
|
lukasz7871 napisał/a: | To jest fiesta ;D! jaki rozrząd, kto się bd z tym bawił, jak koszt silnika bd większy niż wymiana silnika. Pasek sprawdzę, jak coś wymienię. Kompa i wszystko przekładam, w lewym słupku tylko rozetnę przewody i się pobawię w łączenie ;D A jak inna skrzyni ia przegłuby to piasty podejdą? A może zostane na 1,4. Nie chce inwestować nie wiadomo ile, chce pośmigać narazie tym bo hajs odkładam. Silnik już mam plan ze złomu, tylko sie wybrać i poszukać czy są, jak sa to znajomy jest znajomym właściciela złomu i prawde powie czy sens brać ;D i cene adekwatną do wymaganej przez kupującego |
Doskonały pomysł, zrobić swapa na silnik który zaraz się rozpadnie przez zaniedbaną wymianę rozrządu. Naprawdę, jestem pod wrażeniem twojej pomysłowości A może zeswapuj na już rozwalony? Oszczędzisz na lawecie jak się rozsypie gdzieś 50 km od domu? |
|
|
|
|
lukasz7871
TPS
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 173 Skąd: Kraków>Ostrężnica
|
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2014-01-29, 18:08
|
|
|
W najlepszym przypadku stanie a że fordy nie są bezkolizyjne to resztę sam sobie dopowiedz :d |
|
|
|
|
lukasz7871
TPS
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 173 Skąd: Kraków>Ostrężnica
|
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2014-01-29, 18:19
|
|
|
Stanie to znaczy że zgaśnie i baw się w holowanie. Sugerujesz, że w benzyniakach nie dochodzi do kolizji tłok-zawór? To radze usiąść do książek.
A sumie, po co ja to piszę, to twój tato cię będzie ściągać |
|
|
|
|
Patrick345
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 158 Skąd: Głowno
|
Wysłany: 2014-01-29, 18:28
|
|
|
lukasz7871 napisał/a: | Stanie? To nie diesel gdzie zawór bije o tłok Czwarty rok się ucze o tych silnikach także podstawy znam. |
Coś słabo się uczyłeś przez te 4 lata
Pasek i rolka koszt niewielki a i przy wyciągniętym silniku szybciej zrobić |
|
|
|
|
lukasz7871
TPS
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 173 Skąd: Kraków>Ostrężnica
|
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1682 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2014-01-29, 21:51
|
|
|
A przez co? Panewkę? |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2014-01-29, 22:35
|
|
|
Te 4 lata dla autora tematu, to chyba niestety za mało...
Nie wiem czy jest sens podejmowania się takich przeróbek.. Równie dobrze, możesz poszukać escorta z silnikiem 1.6 16V, albo 1.8 ...
Kosztowo i czasowo, jak dla mnie nieopłacalne.
Nie mówię, że niemożliwe, tylko efekt przerośnie wartość auta. Jeśli chcesz inwestować swój czas i swoje pieniądze w starą fiestę, bo np., masz do niej sentyment, albo dużo wolnej kasy i zajawkę, to do dzieła. Ale jeśli nie, to daj se siana. Nie te czasy |
_________________ Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe ! |
|
|
|
|
NeoN
Jest iskra.
Motocykl: Mz Ts 250/1,Dniepr12
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2013 Posty: 63 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 2014-01-29, 23:07
|
|
|
Chyba już bym wolał zrzucić miskę i głowicę w tym 1.1 i wrzucić mu nowe pierścienie i dojechać go do końca. To nie opel astra f gdzie można bawić się z motorami i skrzyniami bez większych przeróbek... |
_________________ Wiejska Grupa Rozpoznawcza |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-01-29, 23:47
|
|
|
lukasz7871 napisał/a: | To nie diesel gdzie zawór bije o tłok Czwarty rok się ucze o tych silnikach także podstawy znam. | 4 lata i nie znasz podstaw. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7512 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-01-30, 12:09
|
|
|
A ja tam bym pokombinował jak kolega - sam do swojego agonalnego blacharsko golfa mk1 wkładałem silnik z Favority. Dla mnie to był swego rodzaju fun i nauczyłem się przy tym przewidywać wiele rzeczy. Na tym nowym silniku zjeździłem tylko 1,5 roku, aż się blacha rozsypała, ale wcale nie żałuję tej przeróbki
lukasz7871, jakbyś nie chciał silnika "ze szrotu", niepewnego (możesz trafić na silnik w takim samym lub nawet gorszym stanie), to mam 1,8 130KM z escorta XR3 po pewnym przebiegu 114tys. Do wymiany by była skrzynia, a w zasadzie to sama obudowa, bo jest pęknięta obudowa po wypadku - silnik nie ruszony. Komputer, wiązki itd. są. Jakbyś był zainteresowany, to pisz |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
lukasz7871
TPS
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 173 Skąd: Kraków>Ostrężnica
|
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2014-01-30, 22:46
|
|
|
114 tys. km od pewnego forumowicza, to nie gwarancja?
Powodzenia w szukaniu czegoś lepszego |
_________________ Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe ! |
|
|
|
|
lukasz7871
TPS
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 173 Skąd: Kraków>Ostrężnica
|
|
|
|
|
|