» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Swap z 1,1 na 1,6 Fiesta mk3
Autor Wiadomość
lukasz7871 
TPS

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 173
Skąd: Kraków>Ostrężnica
Wysłany: 2014-01-28, 20:05   Swap z 1,1 na 1,6 Fiesta mk3

Witam, chciał bym zrobić swapa w naszej ukochanej fiestuni. Mamy aktualnie 1,1 ale już za bardzo olej go lubi i ciśnienie sprężania tez nie to. Wiec pomyślałem o swapie silnika na 1,6 lub 1,8. Jak już bym miał ładować 1,6 to 16V. Znajomy ma warsztat i robił bym to z nim, On zmieniał kiedyś w fiescie z 1,1 na 1,4 bez problemu. Nie wiem kompletnie czym się różnią te silniki, czy do tej skrzyni podejdzie? Czy kupić silnik ze skrzynią? Może ktoś z was się bawił z tym?
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-01-28, 20:34   

Lepiej brać silnik z kpl skrzynią - masz przy tym mocniejsze przeguby, półosie i dłuższe przełożenia.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2014-01-28, 20:46   

Do tego najlepiej całą wiązkę, wraz z czujnikami i kompem. Komp może mieć immo i trzeba bedzie sciągać.
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
NeoN 
Jest iskra.


Motocykl: Mz Ts 250/1,Dniepr12
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 63
Skąd: Grójec
Wysłany: 2014-01-28, 21:33   

Swap, jak to ładnie brzmi. Prócz kompletowaniu niezbędnych części (które wyjdą w trakcie pracy) weź sobie jeszcze "trochę" wolnego czasu... I narzędzi do przeróbki np karoserii (łap, wydechu itp.)... A i nerwów trochę, no i kasy kumplowi za przestój w warsztacie...
Projekty są fajne, powodzonka życzę :piwo: oby łatwo poszło ;)

Do gadżetów dolicz:
rozrząd w nowym motorze
Ew. sprzęgło
płyny eksploatacyjne
przeróbki układów chłodzenia i np wspomagania ( ford i jego różnorodność części :czarodziej: )

Pozdro :mrgreen:
_________________
Wiejska Grupa Rozpoznawcza
 
     
lukasz7871 
TPS

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 173
Skąd: Kraków>Ostrężnica
Wysłany: 2014-01-29, 14:57   

To jest fiesta ;D! jaki rozrząd, kto się bd z tym bawił, jak koszt silnika bd większy niż wymiana silnika. Pasek sprawdzę, jak coś wymienię. Kompa i wszystko przekładam, w lewym słupku tylko rozetnę przewody i się pobawię w łączenie ;D A jak inna skrzyni ia przegłuby to piasty podejdą? A może zostane na 1,4. Nie chce inwestować nie wiadomo ile, chce pośmigać narazie tym bo hajs odkładam. Silnik już mam plan ze złomu, tylko sie wybrać i poszukać czy są, jak sa to znajomy jest znajomym właściciela złomu i prawde powie czy sens brać ;D i cene adekwatną do wymaganej przez kupującego :D :piwo:
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2014-01-29, 17:58   

lukasz7871 napisał/a:
To jest fiesta ;D! jaki rozrząd, kto się bd z tym bawił, jak koszt silnika bd większy niż wymiana silnika. Pasek sprawdzę, jak coś wymienię. Kompa i wszystko przekładam, w lewym słupku tylko rozetnę przewody i się pobawię w łączenie ;D A jak inna skrzyni ia przegłuby to piasty podejdą? A może zostane na 1,4. Nie chce inwestować nie wiadomo ile, chce pośmigać narazie tym bo hajs odkładam. Silnik już mam plan ze złomu, tylko sie wybrać i poszukać czy są, jak sa to znajomy jest znajomym właściciela złomu i prawde powie czy sens brać ;D i cene adekwatną do wymaganej przez kupującego :D :piwo:


Doskonały pomysł, zrobić swapa na silnik który zaraz się rozpadnie przez zaniedbaną wymianę rozrządu. Naprawdę, jestem pod wrażeniem twojej pomysłowości :shock: A może zeswapuj na już rozwalony? Oszczędzisz na lawecie jak się rozsypie gdzieś 50 km od domu? :sciana:
 
     
lukasz7871 
TPS

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 173
Skąd: Kraków>Ostrężnica
Wysłany: 2014-01-29, 18:02   

Powiedz mi geniuszu, co sie stanie z silnikiem jak nie zmienię paska i rolek w benzynie?
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/
Ostatnio zmieniony przez lukasz7871 2014-01-29, 18:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2014-01-29, 18:08   

W najlepszym przypadku stanie a że fordy nie są bezkolizyjne to resztę sam sobie dopowiedz :d
 
     
lukasz7871 
TPS

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 173
Skąd: Kraków>Ostrężnica
Wysłany: 2014-01-29, 18:09   

Stanie? To nie diesel gdzie zawór bije o tłok :) Czwarty rok się ucze o tych silnikach także podstawy znam. :piwo:
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2014-01-29, 18:19   

Stanie to znaczy że zgaśnie i baw się w holowanie. Sugerujesz, że w benzyniakach nie dochodzi do kolizji tłok-zawór? To radze usiąść do książek. :shock:
A sumie, po co ja to piszę, to twój tato cię będzie ściągać :ihaa:
 
     
Patrick345 


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 158
Skąd: Głowno
Wysłany: 2014-01-29, 18:28   

lukasz7871 napisał/a:
Stanie? To nie diesel gdzie zawór bije o tłok :) Czwarty rok się ucze o tych silnikach także podstawy znam. :piwo:


Coś słabo się uczyłeś przez te 4 lata :roll:

Pasek i rolka koszt niewielki a i przy wyciągniętym silniku szybciej zrobić :wink:
 
 
     
lukasz7871 
TPS

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 173
Skąd: Kraków>Ostrężnica
Wysłany: 2014-01-29, 20:42   

Chodzi mi o to inwestowanie tej kasy, a zobaczę jeszcze... A co do spotykania się w benzyniaku tłoka z zaworem to nie przez pasek:)
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/
 
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1682
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2014-01-29, 21:51   

A przez co? Panewkę?
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2014-01-29, 22:35   

Te 4 lata dla autora tematu, to chyba niestety za mało...

Nie wiem czy jest sens podejmowania się takich przeróbek.. Równie dobrze, możesz poszukać escorta z silnikiem 1.6 16V, albo 1.8 ...
Kosztowo i czasowo, jak dla mnie nieopłacalne.
Nie mówię, że niemożliwe, tylko efekt przerośnie wartość auta. Jeśli chcesz inwestować swój czas i swoje pieniądze w starą fiestę, bo np., masz do niej sentyment, albo dużo wolnej kasy i zajawkę, to do dzieła. Ale jeśli nie, to daj se siana. Nie te czasy ;)
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
NeoN 
Jest iskra.


Motocykl: Mz Ts 250/1,Dniepr12
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 63
Skąd: Grójec
Wysłany: 2014-01-29, 23:07   

Chyba już bym wolał zrzucić miskę i głowicę w tym 1.1 i wrzucić mu nowe pierścienie i dojechać go do końca. To nie opel astra f gdzie można bawić się z motorami i skrzyniami bez większych przeróbek...
_________________
Wiejska Grupa Rozpoznawcza
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-01-29, 23:47   

lukasz7871 napisał/a:
To nie diesel gdzie zawór bije o tłok :) Czwarty rok się ucze o tych silnikach także podstawy znam. :piwo:
4 lata i nie znasz podstaw. :kura:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7512
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-01-30, 12:09   

A ja tam bym pokombinował jak kolega - sam do swojego agonalnego blacharsko golfa mk1 wkładałem silnik z Favority. Dla mnie to był swego rodzaju fun i nauczyłem się przy tym przewidywać wiele rzeczy. Na tym nowym silniku zjeździłem tylko 1,5 roku, aż się blacha rozsypała, ale wcale nie żałuję tej przeróbki :)

lukasz7871, jakbyś nie chciał silnika "ze szrotu", niepewnego (możesz trafić na silnik w takim samym lub nawet gorszym stanie), to mam 1,8 130KM z escorta XR3 po pewnym przebiegu 114tys. Do wymiany by była skrzynia, a w zasadzie to sama obudowa, bo jest pęknięta obudowa po wypadku - silnik nie ruszony. Komputer, wiązki itd. są. Jakbyś był zainteresowany, to pisz :)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
lukasz7871 
TPS

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 173
Skąd: Kraków>Ostrężnica
Wysłany: 2014-01-30, 16:37   

kosior30, dzięki za ofertę ale szukam czegoś blisko i z gwarancją tak, jak grał znajomy miesięczna gwarancja, zakładam, odpalam, sprawdzam ciśnienie sprężania jak nie to z powrotem oddaje. :piwo:
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/
 
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2014-01-30, 22:46   

114 tys. km od pewnego forumowicza, to nie gwarancja?
Powodzenia w szukaniu czegoś lepszego ;)
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
lukasz7871 
TPS

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 173
Skąd: Kraków>Ostrężnica
Wysłany: 2014-01-31, 16:28   

Problem w tym, że mój starszy uważa, że na 1,6 sie to rozleci, pozdro mu.. A nie wiem czy z 1,8 skrzynia z 1,1 podejdzie i transport.. :piwo:
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 14