Astra F - zatkany katalizator czy uszczelka pod głowicą? |
Autor |
Wiadomość |
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2014-02-14, 17:07 Astra F - zatkany katalizator czy uszczelka pod głowicą?
|
|
|
Postaram się opisać problem jak najdokładniej:
Samochód - Opel Astra F
Rocznik - 2000
Przebieg - 110 300 km
Silnik - X1.6SZR doładowany LPG
Objawy - równia praca na zimno na wolnych obrotach, po nagrzaniu już nie zawsze. Pod obciążeniem silnik pracuje nierówno, jakby mu wypadały zapłony.
Auto pochodzi od pierwszego właściciela, wszystkie wymiany były robione przeze mnie. Rozrząd zmieniony 30 tysięcy po terminie, auto bardzo długo czyli właściwie nie wiadomo od kiedy jeździło na uszkodzonym termostacie i tylko na małych dystansach po 5-6 km dziennie czego śladem są jeszcze nie wypłukane resztki majonezu spod pokrywy zaworów. Płynu chłodniczego nie ubywa przynajmniej nie zauważyłem, oleju nie przybywa tym bardziej dlatego odrzuciłem początkowo podejrzenia od uszczelki pod głowicą jednak tylko tymczasowo ponieważ po otwarciu korka wlewu oleju ulatuje chmurka spalin/pary. Wąż odmy wyczyszczę jutro, świece także zmienię ponieważ mają tyle co auto
Dopuszczam także że auto jest zwyczajnie zamulone i ma zapchany katalizator jednak to ciężko stwierdzić. Tak czy inaczej jutro biorę się za sprawdzanie a tym czasem proszę o porady. |
|
|
|
|
arturross15
Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 45 Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 130 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2014-02-14, 21:25
|
|
|
Może być problem z aparatem zapłonowym. kupisz takie coś ze szrotu za 60zł. Jak nie to to może łapie lewe powietrze, a jeśli to problem z katalizatorem to go wytnij i po problemie. |
_________________ bisiklet leszno |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-02-14, 21:41
|
|
|
jannex, nie czyściłeś czasem krokowca? Jc czysciłem niedawno kuzynce w vectrze a i naprawde czuć po tym zabiegu róznice w równiejszej pracy.
też mi to wyglada na katalizator, zerknij wiec tam a jak wymienisz świece i kable daj znać.
arturross15, ten silnik nie ma normalnej kopułki i rozdzielacza bo jest tam elektronik |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2014-02-14, 21:55
|
|
|
Zapłon elektroniczny, DIS czy jakoś tak, w poprzedniej astrze miałem kopułkę Do czyszczenia silniczka krokowego muszę zakręcać gaz? Nierówna praca objawia się głównie na wysokich obrotach, porównując znowu do poprzedniej, całkiem fajnie latała tym bardziej że to było moje pierwsze auto i często dawałem jej okazję do pracy na wysokich obrotach.
Pytanie brzmi jak sprawdzić katalizator? Nie chce go usuwać ponieważ nie lubię smrodu spalin bez niego |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 393 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2014-02-14, 22:10
|
|
|
Może na początek ściągnij na kilka minut klemę z aku i podącz ponownie. Przegoń trochę auto po trasie dodając i odejmując gazu ...na Pb i LPG, staraj się "wachlować" obrotami 3-4 tys obr. Przygotuj sobie spinacz biurowy lub kawałeczek izolowanego przewodu z gołymi końcówkami i zrób to: http://vectraklub.pl/index.php/advices/pokaz/52 ....kody masz w innej poradzie. Będziesz widział może coś więcej. Ponoć te silniki lubią olej więc trzeba dbać o odmę w mrozy, świece wymień bo stare a do tego masz LPG. Jeśli problem nadal występuje na obu paliwach to zaczynałbym od czyjnika temperatury, czujnika stukowego, przepływka, EGR, sonda, przepustnica jeśli jest ze zintegrowanym krokowcem, sterownik ...mniej więcej w tej kolejności. Kata nie wyżucaj jak zapchany tylko sprzedaj i wstaw nowy/cokolwiek innego. |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-02-14, 22:36
|
|
|
Ja bym spróbował wykrecić kata na kanale i zobaczyć jak silnik pracuje bez niego - np jak sie rozgrzeje. Możliwe że spalony lub nie spalony olej , +sadza z benzyny + inne syfy z lpg zasyfiły katalizator przez te krótkie odcinki.
rozkreć i zobacz czy widać przez niego coś- patrząc przez niego w jakieś źródło światła
widok powinien być mniej wiecej taki
Jak 2 lata temu ja odkręciłem kata przy okazji wymiany łacznika elastycznego w moim tdi zobaczyłem tam sporo sadzy - ale to nic bo wpadłem wtedy na najgłupszy pomysł aby wydmuchac tą sadzę kompresorem- i powiem ci udało sie bo wreszcie zobaczyłem swiatło w tunelu ale po operacji wygladałem jak rodowity mużin z arfiki, przy okazji zasyfiając cały garaż niepojętym syfem z sadzy. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
borgi
Zlotowicz Borgi
Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 659 Skąd: Kraków/Zabrnie
|
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2014-02-14, 23:02
|
|
|
Wiesz, same syfy z LPG nie zdążyły zrobić bałaganu bo mam je dopiero 3 tygodnie, raczej oszczędna jazda nierozgrzanym autem ale pobawię się jutro Trochę poczytałem o objawach zatkanego katalizatora i jeden mi pasuje - podczas długiego postoju w korku czuć w aucie sadzę - takie spalone jajo. I było to także przed montażem gazu. Bardziej obawiam się że jak go odkręcę to nie będę w stanie już go zamontować... |
|
|
|
|
NeoN
Jest iskra.
Motocykl: Mz Ts 250/1,Dniepr12
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2013 Posty: 63 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 2014-02-14, 23:39
|
|
|
Nawet lepiej, sturmienica w to miejsce a kata na złom. Inwestycja w kable i świece da Ci pewność podstawowych elementów układu zapłonowego kiedy masz problem z wypadaniem zapłonów. Pytanie czy na obu paliwach tak się dzieje?
Robiąc kable i świece warto przeczyścić przepustnicę, resecik kompa też może pomóc, odczyt defektów może coś też powie- koledzy dobrze podpowiadają. |
_________________ Wiejska Grupa Rozpoznawcza |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2014-02-15, 00:56
|
|
|
Na benzynie działo się to samo, gaz montowałem ja ponieważ był jednym z elementów planowanych do tego auta w budżecie zakupu. A co z przeglądem po wymianie kata na strumiennicę? Z tego co wiem to auta z LPG są wnikliwie badane pod kątem analizy spalin. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7517 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-02-15, 01:43
|
|
|
NeoN napisał/a: | Inwestycja w kable i świece da Ci pewność podstawowych elementów układu zapłonowego kiedy masz problem z wypadaniem zapłonów. |
Pod warunkiem, że trafi na dobre kable, a z tym jest naprawdę problem...
Z resztą, kable, cewkę i inne elementy zapłonu bardzo łatwo sprawdzić pod kątem przebić - wjeżdżasz do garażu, wyłączasz światło, uruchamiasz silnik i psikasz z rozpylacza (np. taki do mycia okien) na wszystkie elementy układu zapłonowego. Jak zobaczysz pioruny skaczące między kablami a masą albo wędrujące po nich, to kable do wywalenia. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2014-02-15, 03:09
|
|
|
Zapomniałem napisać, sam zapłon sprawdzałem pod kątem przebić i jest ok, jedynie świec nie ruszałem bo nie miałem na nie kasy |
|
|
|
|
NeoN
Jest iskra.
Motocykl: Mz Ts 250/1,Dniepr12
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2013 Posty: 63 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 2014-02-15, 10:13
|
|
|
Kosior, niestety to prawda, jedna wielka loteria co się trafi... Badania to już zależne od stacji, na jednych badają spaliny a na niektórych nie... Póki co sprawdź jak będzie pracował bez kata i jak będzie wtedy jeździł. A może trzeba wyjąć go, rozciąć od góry i wyjąć wkład a potem zaspawać migiem- wtedy nawet diagnosta wzrokowo będzie widział że to katalizator
Wykręcisz świece to sprawdź jak wyglądają, czy nie jest któraś bardzo mocno okopcona.
Druga sprawa, odczyt błędów, być może system egr zaczyna szwankować. Ten zawór to też urządzonko które potrafi napsuć nerwów...
Generalnie sprawdzaj po kolei od najmniejszych pierdół, bo zazwyczaj wina tkwi właśnie w nich a można części wymieniać z dobrych na nowe
Opel ma tendencję do niedogrzania, szczególnie wrażliwy jest termostat (umieszczony w dziwnym miejscu), ale tak to chyba najlepsza jednostka opla
Sam lpg zakładałeś? |
_________________ Wiejska Grupa Rozpoznawcza |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2014-02-15, 12:47
|
|
|
Oszalałeś? Firma mi zakładała |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-02-15, 14:47
|
|
|
jannex, Kup środek (np. castrola) do czyszczenia wtrysków, wlej do paliwa i polataj trochę na samej benzynie ze 100 km nie żałując gazu.Zawsze możesz podłączyć ją pod komputer może coś pokaże. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2014-02-15, 17:49
|
|
|
Mam wtrysk a nie wtryski, to silnik 8V:)
Świece wymienione, zapala trochę łatwiej i równiej pracuje. Próby drogowe jutro jak nie będę się raczył winkiem
Świece wyglądały tragicznie, odstęp między elektrodami 2x większy niż w fabrycznej świecy. Do tego na pierwszym cylindrze świeca była mokra |
|
|
|
|
arturross15
Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 45 Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 130 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2014-02-15, 19:14
|
|
|
mówiąc aparat zapłonowy chodziło mi o cewkę czyli takie coś http://allegro.pl/cewka-z...3940849652.html w mojej vectrze miałem podobne objawy, skoro masz jedną świece mokrą tzn że nie przepala paliwa więc obstawiam elektrykę. |
_________________ bisiklet leszno |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2014-02-17, 19:03
|
|
|
PO wymianie świec auto odzyskało wigor, szczególnie pod obciążeniem, wszystkie świece suche i równiej pracuje. Zrobiłem także czyszczenie wszystkiego ale było zadziwiająco czyste. Jednak dalej są dwie sprawy które mnie niepokoją:
- przy długim postoju na światłach czuć dziwny zapach w aucie, jakby sadza albo nie wiem, jajo? Miało to miejsce także przed montażem LPG
- pod pokrywą zaworów dalej jest dużo masła i jakby nieco wody jednak zaznaczam że na razie nie zauważyłem zmian w stanie oleju i płynu chłodzącego.
Najgorsze że tymczasowo kasa mi się skończyła więc ewentualne działania muszę ograniczyć do obserwacji... |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1685 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2014-02-17, 19:18
|
|
|
jannex napisał/a: | pod pokrywą zaworów dalej jest dużo masła i jakby nieco wody |
To wina jazdy na krótkich odcinkach. Po wymianie oleju (o ile ty jeździsz już dłuższe odcinki) problem zniknie. |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
arturross15
Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 45 Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 130 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2014-02-17, 19:52
|
|
|
A czy w aucie masz klimę? czasem z nawiewów tak może śmierdzieć. |
_________________ bisiklet leszno |
|
|
|
|
|