» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Astra F - zatkany katalizator czy uszczelka pod głowicą?
Autor Wiadomość
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2014-02-14, 17:07   Astra F - zatkany katalizator czy uszczelka pod głowicą?

Postaram się opisać problem jak najdokładniej:
Samochód - Opel Astra F
Rocznik - 2000
Przebieg - 110 300 km
Silnik - X1.6SZR doładowany LPG
Objawy - równia praca na zimno na wolnych obrotach, po nagrzaniu już nie zawsze. Pod obciążeniem silnik pracuje nierówno, jakby mu wypadały zapłony.
Auto pochodzi od pierwszego właściciela, wszystkie wymiany były robione przeze mnie. Rozrząd zmieniony 30 tysięcy po terminie, auto bardzo długo czyli właściwie nie wiadomo od kiedy jeździło na uszkodzonym termostacie i tylko na małych dystansach po 5-6 km dziennie czego śladem są jeszcze nie wypłukane resztki majonezu spod pokrywy zaworów. Płynu chłodniczego nie ubywa przynajmniej nie zauważyłem, oleju nie przybywa tym bardziej :) dlatego odrzuciłem początkowo podejrzenia od uszczelki pod głowicą jednak tylko tymczasowo ponieważ po otwarciu korka wlewu oleju ulatuje chmurka spalin/pary. Wąż odmy wyczyszczę jutro, świece także zmienię ponieważ mają tyle co auto :???:
Dopuszczam także że auto jest zwyczajnie zamulone i ma zapchany katalizator jednak to ciężko stwierdzić. Tak czy inaczej jutro biorę się za sprawdzanie a tym czasem proszę o porady.
 
     
arturross15 

Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 45
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 130
Skąd: Leszno
Wysłany: 2014-02-14, 21:25   

Może być problem z aparatem zapłonowym. kupisz takie coś ze szrotu za 60zł. Jak nie to to może łapie lewe powietrze, a jeśli to problem z katalizatorem to go wytnij i po problemie.
_________________
bisiklet leszno
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-02-14, 21:41   

jannex, nie czyściłeś czasem krokowca? Jc czysciłem niedawno kuzynce w vectrze a i naprawde czuć po tym zabiegu róznice w równiejszej pracy.
też mi to wyglada na katalizator, zerknij wiec tam a jak wymienisz świece i kable daj znać.
arturross15, ten silnik nie ma normalnej kopułki i rozdzielacza bo jest tam elektronik :wink:
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2014-02-14, 21:55   

Zapłon elektroniczny, DIS czy jakoś tak, w poprzedniej astrze miałem kopułkę :D Do czyszczenia silniczka krokowego muszę zakręcać gaz? Nierówna praca objawia się głównie na wysokich obrotach, porównując znowu do poprzedniej, całkiem fajnie latała tym bardziej że to było moje pierwsze auto i często dawałem jej okazję do pracy na wysokich obrotach.
Pytanie brzmi jak sprawdzić katalizator? Nie chce go usuwać ponieważ nie lubię smrodu spalin bez niego :ysz:
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 393
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2014-02-14, 22:10   

Może na początek ściągnij na kilka minut klemę z aku i podącz ponownie. Przegoń trochę auto po trasie dodając i odejmując gazu ...na Pb i LPG, staraj się "wachlować" obrotami 3-4 tys obr. Przygotuj sobie spinacz biurowy lub kawałeczek izolowanego przewodu z gołymi końcówkami i zrób to: http://vectraklub.pl/index.php/advices/pokaz/52 ....kody masz w innej poradzie. Będziesz widział może coś więcej. Ponoć te silniki lubią olej więc trzeba dbać o odmę w mrozy, świece wymień bo stare a do tego masz LPG. Jeśli problem nadal występuje na obu paliwach to zaczynałbym od czyjnika temperatury, czujnika stukowego, przepływka, EGR, sonda, przepustnica jeśli jest ze zintegrowanym krokowcem, sterownik ...mniej więcej w tej kolejności. Kata nie wyżucaj jak zapchany tylko sprzedaj i wstaw nowy/cokolwiek innego.
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-02-14, 22:36   

Ja bym spróbował wykrecić kata na kanale i zobaczyć jak silnik pracuje bez niego - np jak sie rozgrzeje. Możliwe że spalony lub nie spalony olej , +sadza z benzyny + inne syfy z lpg zasyfiły katalizator przez te krótkie odcinki.
rozkreć i zobacz czy widać przez niego coś- patrząc przez niego w jakieś źródło światła
widok powinien być mniej wiecej taki
Jak 2 lata temu ja odkręciłem kata przy okazji wymiany łacznika elastycznego w moim tdi zobaczyłem tam sporo sadzy - ale to nic bo wpadłem wtedy na najgłupszy pomysł aby wydmuchac tą sadzę kompresorem- i powiem ci udało sie bo wreszcie zobaczyłem swiatło w tunelu :mrgreen: ale po operacji wygladałem jak rodowity mużin z arfiki, przy okazji zasyfiając cały garaż niepojętym syfem z sadzy.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2014-02-14, 22:59   

Hmm, a może przewody WN do świec przy objawie wypadania zapłonów?
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2014-02-14, 23:02   

Wiesz, same syfy z LPG nie zdążyły zrobić bałaganu bo mam je dopiero 3 tygodnie, raczej oszczędna jazda nierozgrzanym autem ale pobawię się jutro :) Trochę poczytałem o objawach zatkanego katalizatora i jeden mi pasuje - podczas długiego postoju w korku czuć w aucie sadzę - takie spalone jajo. I było to także przed montażem gazu. Bardziej obawiam się że jak go odkręcę to nie będę w stanie już go zamontować...
 
     
NeoN 
Jest iskra.


Motocykl: Mz Ts 250/1,Dniepr12
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 63
Skąd: Grójec
Wysłany: 2014-02-14, 23:39   

Nawet lepiej, sturmienica w to miejsce a kata na złom. Inwestycja w kable i świece da Ci pewność podstawowych elementów układu zapłonowego kiedy masz problem z wypadaniem zapłonów. Pytanie czy na obu paliwach tak się dzieje?
Robiąc kable i świece warto przeczyścić przepustnicę, resecik kompa też może pomóc, odczyt defektów może coś też powie- koledzy dobrze podpowiadają. :piwo:
_________________
Wiejska Grupa Rozpoznawcza
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2014-02-15, 00:56   

Na benzynie działo się to samo, gaz montowałem ja ponieważ był jednym z elementów planowanych do tego auta w budżecie zakupu. A co z przeglądem po wymianie kata na strumiennicę? Z tego co wiem to auta z LPG są wnikliwie badane pod kątem analizy spalin.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-02-15, 01:43   

NeoN napisał/a:
Inwestycja w kable i świece da Ci pewność podstawowych elementów układu zapłonowego kiedy masz problem z wypadaniem zapłonów.


Pod warunkiem, że trafi na dobre kable, a z tym jest naprawdę problem... :roll:

Z resztą, kable, cewkę i inne elementy zapłonu bardzo łatwo sprawdzić pod kątem przebić - wjeżdżasz do garażu, wyłączasz światło, uruchamiasz silnik i psikasz z rozpylacza (np. taki do mycia okien) na wszystkie elementy układu zapłonowego. Jak zobaczysz pioruny skaczące między kablami a masą albo wędrujące po nich, to kable do wywalenia.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2014-02-15, 03:09   

Zapomniałem napisać, sam zapłon sprawdzałem pod kątem przebić i jest ok, jedynie świec nie ruszałem bo nie miałem na nie kasy :roll:
 
     
NeoN 
Jest iskra.


Motocykl: Mz Ts 250/1,Dniepr12
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 63
Skąd: Grójec
Wysłany: 2014-02-15, 10:13   

Kosior, niestety to prawda, jedna wielka loteria co się trafi... Badania to już zależne od stacji, na jednych badają spaliny a na niektórych nie... Póki co sprawdź jak będzie pracował bez kata i jak będzie wtedy jeździł. A może trzeba wyjąć go, rozciąć od góry i wyjąć wkład a potem zaspawać migiem- wtedy nawet diagnosta wzrokowo będzie widział że to katalizator :)
Wykręcisz świece to sprawdź jak wyglądają, czy nie jest któraś bardzo mocno okopcona.
Druga sprawa, odczyt błędów, być może system egr zaczyna szwankować. Ten zawór to też urządzonko które potrafi napsuć nerwów...

Generalnie sprawdzaj po kolei od najmniejszych pierdół, bo zazwyczaj wina tkwi właśnie w nich a można części wymieniać z dobrych na nowe ;)
Opel ma tendencję do niedogrzania, szczególnie wrażliwy jest termostat (umieszczony w dziwnym miejscu), ale tak to chyba najlepsza jednostka opla :)

Sam lpg zakładałeś?
_________________
Wiejska Grupa Rozpoznawcza
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2014-02-15, 12:47   

Oszalałeś? Firma mi zakładała :razz:
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-02-15, 14:47   

jannex, Kup środek (np. castrola) do czyszczenia wtrysków, wlej do paliwa i polataj trochę na samej benzynie ze 100 km nie żałując gazu.Zawsze możesz podłączyć ją pod komputer może coś pokaże.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2014-02-15, 17:49   

Mam wtrysk a nie wtryski, to silnik 8V:)
Świece wymienione, zapala trochę łatwiej i równiej pracuje. Próby drogowe jutro jak nie będę się raczył winkiem :)
Świece wyglądały tragicznie, odstęp między elektrodami 2x większy niż w fabrycznej świecy. Do tego na pierwszym cylindrze świeca była mokra :???:
 
     
arturross15 

Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 45
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 130
Skąd: Leszno
Wysłany: 2014-02-15, 19:14   

mówiąc aparat zapłonowy chodziło mi o cewkę czyli takie coś http://allegro.pl/cewka-z...3940849652.html w mojej vectrze miałem podobne objawy, skoro masz jedną świece mokrą tzn że nie przepala paliwa więc obstawiam elektrykę.
_________________
bisiklet leszno
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2014-02-17, 19:03   

PO wymianie świec auto odzyskało wigor, szczególnie pod obciążeniem, wszystkie świece suche i równiej pracuje. Zrobiłem także czyszczenie wszystkiego ale było zadziwiająco czyste. Jednak dalej są dwie sprawy które mnie niepokoją:
- przy długim postoju na światłach czuć dziwny zapach w aucie, jakby sadza albo nie wiem, jajo? Miało to miejsce także przed montażem LPG
- pod pokrywą zaworów dalej jest dużo masła i jakby nieco wody jednak zaznaczam że na razie nie zauważyłem zmian w stanie oleju i płynu chłodzącego.
Najgorsze że tymczasowo kasa mi się skończyła więc ewentualne działania muszę ograniczyć do obserwacji...
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1685
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2014-02-17, 19:18   

jannex napisał/a:
pod pokrywą zaworów dalej jest dużo masła i jakby nieco wody

To wina jazdy na krótkich odcinkach. Po wymianie oleju (o ile ty jeździsz już dłuższe odcinki) problem zniknie.
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
arturross15 

Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 45
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 130
Skąd: Leszno
Wysłany: 2014-02-17, 19:52   

A czy w aucie masz klimę? czasem z nawiewów tak może śmierdzieć.
_________________
bisiklet leszno
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13