» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka układu ssania - króciec gaźnika Help
Autor Wiadomość
mc_rafal 


Motocykl: Mz ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-06-28, 12:53   Przeróbka układu ssania - króciec gaźnika Help

Witam, powie mi ktoś czy gdy zmienie kąt na ostrzejszy i skróce dystans tej złączki między cylindrem a gaźnikiem (nie wiem jak to sie fachowo nazywa link: http://mc_rafal.w.interia.pl/11.jpg ) to wpłynie to na osiągi motoru :?:
Ostatnio zmieniony przez eMZetkowicz 2006-06-28, 19:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-06-28, 13:02   

to sie nazywa kruciec, jesli go skrucisz spadnie moment, ale podniesie sie moc...
 
     
pawelt 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 44
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 39
Skąd: Toruń
Wysłany: 2006-06-28, 20:18   

no jasne, że wpłynie... Jak zmienisz kąt i zrobisz zakręt w kanale dolotowym, to możesz liczyć na niezły spadek mocy.
Przy skróceniu nie liczyłbym na wzrost mocy.
 
 
     
gruby 


Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Kwi 2005
Posty: 304
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2006-06-28, 21:05   

fabryki napewno nie poprawisz, przez ciecie lub wydluzanie kruca
_________________
KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW

foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail
 
 
     
mc_rafal 


Motocykl: Mz ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-06-28, 23:53   

Kruciec zbudował bym od nowa. A zwększenie kąta i skrócenie go miałoby na celu szybsze napełnianie cylindra. Zdecydujcie się, zwiększy moc czy nie ????
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-06-29, 08:55   

jesli przerobisz też cylider to tak.... moc sie podniesie... zeby jednak dokonać takiej modyfikacji trzeba znacznie powiekszyć kanał cylidra, i zamontowac gaxnik o wiekszej gardzieli(musi byc wydajniejszczy) potem nalezy dostroic długosc słupa powietrza. Długa robota zysk mocy około 1KM- 2KM. Nawet małe dizecko wie ze MZ sie chu... rasuja.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
pawelt 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 44
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 39
Skąd: Toruń
Wysłany: 2006-06-29, 16:47   

Jeżeli masz wersję 11-konną to może mógłbyś ją zmienić na 14-konną. Nie znam się na 150-kach, więc nie wiem jakie są tam różnice. Nie polecam zwiększania stopnia sprężania - mały efekt w mocy, duży w zmniejszeniu trwałości no i trzeba odpowiednio opóźnić punkt zapłonu (taka zależność).
 
 
     
William 
Zlotowicz
Mnich


Motocykl: BMW F650
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1285
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-08-29, 17:33   

mc_rafal napisał/a:
chce więcej mocy
Przyszedł czas w takim razie na inne moto.
pawelt napisał/a:
Jeżeli masz wersję 11-konną to może mógłbyś ją zmienić na 14-konną.
MZ ETZ 150 były dwie wersje: ETZ 150/1 (puźniej nazywana, jako: "de luxe" i posiadała silnik o mocy 14,3 KM Równolegle z nią była produkowana ETZ "luksus" i "standard", o mocy silnika 12,2 KM. Różnice w mocy silnika polegały na tym samym, co w ETZ 251 i 250 (tyle, że tam wyrównano to, stosując osobne tłumiki). Te 2 konie, to efekt przestawienia faz rozrządu w cylindrze.
_________________
http://mnich777.blogspot.com/
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-08-29, 22:47   

niewspominajac o wiekszym sprezeniu i innym typie gaźnika.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2006-09-02, 01:20   

chcesz wiecej mocy to kup sobie 250 i po klopocie :]
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-09-03, 19:34   

to jeszcze zalezy czy on chce wiecej mocy czy momentu bo jesli chce go odczuc to jedynie moment,William, w 251 i 250 jest ta sama moc i moment lecz mogą ale nie musza roznic sie nieznacznie charakterystyką,w 250 jest to mało sprecyzowane bo producent podaje ze silnik osiaga 21 kM przy ok 5.500 a w 251 podane jednoznacznie ze przy 5.500.

[ Dodano: 2006-09-03, 19:35 ]
mc_rafal, kupse 250/1 jak ci Radzio89, mowi ,tym ze splanowales glowice to przyczyniles sie jedynie do tego ze wczesniej zrobisz remoncik.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
MZ Maxi Perwers 
Zlotowicz
MODERATOR - RETIRED


Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 54
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1034
Skąd: Lubań-Zgorzelec
Wysłany: 2006-09-03, 20:11   

SOVIETVW napisał/a:
,tym ze splanowales glowice to przyczyniles sie jedynie do tego ze wczesniej zrobisz remoncik.
I to prawdopodobnie wału. Producent podaje, że planowanie głowicy nie może przekroczyć 0,2 mm. To ważne. A jak bardzo podam na przykładzie 251. Po wymianie uszczelki pod głowicą trzeba ją jeszcze odpowiednio dobrać! Niestety u nas w sprzedaży nie ma różnych grubosci uszczelek wiec silniki maja źle "skomponowaną" komorę spalania. Przejawia sie to metalicznym stukaniem w cylindrze, gdy z wysokich obrotów silnik przechodzi w czasie jazdy na niskie (wolne). Ja tak mam, bo nigdzie nie mogę dostać właściwego zestawu uszczelek (kompletu) i większość 251 tak właśnie pracuje, chyba, że przypadkowo uszczelka jest tą właściwą. W 150 problemu uszczelki nie ma, ale planowanie głowicy właśnie go moze spowodować. Możliwe, że wszystko będzie ok, ale przedstawiamy tutaj za i przeciw.
_________________
Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli.
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-09-09, 14:54   

MZ Maxi Perwers, ma wlasnie racje ,takowych uszczelek nie mozna kupic, ja dorabiam z puszek od piwa, itp.w tej chwili nie mam wogule ale dlatego ze szczeline miedzy glowica a tlokiem w GMP mam i tak wiakszą niz tzreba bo 1.35 a zeby sprezanie było odpowiednie musi byc od 0.9 do 1.2 mm ,mniej od 0.9 spowoduje to o czym pisze MZ Maxi Perwers, a wieksza spowoduje to ze silnik moze nieosiagac pelnej mocy ale za to napewno bedzie zywotniejszy.MZ Maxi Perwers, mi tez cos tłucze a zadnych luzow nie ma .spzrezanie mam dobre wiec doszedlem do wniosku ze tak juz musi byc ;-)
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15