» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:12
Silnik - simeringi wału korbowego - MS TS 250/1
Autor Wiadomość
kiejstut 

Motocykl: MZ TS 250/1
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-07-02, 14:28   Silnik - simeringi wału korbowego - MS TS 250/1

Witam miłośników MZ
kończe właśnie remont mojej TS 250/1 i mam problem ze złożeniem silnika.
W jaki sposób powinny być osadzone uszczelniacze wału korbowego?

po rozebraniu mojego silnika stwierdziłem układ następujący:
- ten od strony prądnicy częścia płaską na zewnątrz do prądnicy, częścią przylegającą ze sprężynką dociskową od łożyska wewnątrz - to jest prawidłowe
- ten od strony sprzęgła był odwrotnie tj. częścią płaską do łożyska, a uszczelniającą ze spręzynką dociskową od strony sprzęgła - na zewnątrz - i to wydaje mi się niewłaściwe !!!
Niestety nie mam katalogu z przekrojem silnika żeby to sprawdzić na rysunku
Czy ktoś może pomóc i powiedzieć jak jest prawidłowo?

I drugie pytanie czy pomiędzy pierścieniem oporowym rozprężnym (tym za łożyskiem głównym wału), a przed samym usczelniaczem powinien być płaski blaszany pierściem dodatkowy (tak było w moim silniku)?
bo niestety gdy jest to nie można założyć pieścienia zewnętrznego zamykającego uszczelniacz w gnieździe od zewnątrz?

proszę o podpowiedź fachowców

kiejstut
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-13, 21:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-07-02, 14:50   

Dobrze były włożone te zimeringi i składaj tak samo, bo tak jest orginalnie chociaz kiedys mój koleszka załozył odwrotnie i tez wszystko bylo ok :mrgreen:
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-07-02, 14:57   

Ja w książce serwisowej do TS mam napisane że simmeringi powinny być sprężynką w strone łożysk, czyli stroną "płaską" do wału korbowego.
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
kiejstut 

Motocykl: MZ TS 250/1
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-07-02, 16:18   do Hubert-Moto

no to jak sprężynkami do łożysk czy płaską cześcią do łożysk bo przecież te 2 opcje są sprzeczne

kiejstut
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-07-02, 16:36   

Sprężynkami do łożysk! ;-)
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16