Półka regulatora napięcia MZ ETZ 150/250/251 |
Autor |
Wiadomość |
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-09-07, 00:08 Półka regulatora napięcia MZ ETZ 150/250/251
|
|
|
Witam
Dziś chciałem wam zaproponować małą modyfikację która w mym uznaniu stała się konieczna po tym jak przy z kumplami ogłosiłem konkurs kto dalej rzuci regulatorem mechanicznym na odległość ten wygrywa zgrzwkę
Widziałem różne sposoby mocowania regulatora które mnie nie przekonywały bo były spięte gumką która po czasie jak to guma parcieje co powoduje że pęka wtedy regulator nie trzyma co może powodować zwarcia pod siedzeniem jeśli zdaży nam się to w trasie wtedy "Houston, Houston mamy problem..."
Zatem w mej chorej głowie powstała o to właśnie taka półka regulatora napięcia MZ ETZ która jest zamocowana za pomocą czterech wkrętów do puszki filtra powietrza.
Do półki można przymacować trzy popularne regulatory napięcia ( chciałem aby pólka była uniwersalna a na stanie akurat były trzy różne regulatory). Zatem możemy tam zamocować regulator R2 West, regulator Mega ( odradzam zakup tego regulatora chyba że lubimy fajerwerki) no i jedyny który polecam i na który każdego stać regulator RNA2 14,4V 9d Jezpol i ten właśnie zamontowałem.
Do zrobienia półkie regulatora napięcia użyłem blachy amelinowej dł. 250mm i szerokości 50mm blacha aluminiowa miała grubość 2,5mm można użyć nieco grubszej.
Prócz samego regulatora napięcia na półce należy też zamocować białą kostę połączeniową ( przykręconą dwoma wkrętami) inaczej nie dało by się zamotować półki i regulatora napięcia. Ważne aby po wierceniu otworów pozbyć się wszystkich opiłków aby nie dostały się do silnika zatem musimy puszkę filtra przedmuchać za pomocą kompresora.
Opis zdjęć:
1) Trasowanie blachy aluminiowej.
2) Wygięcie dwóch pierwszych kątów.
3) Wygięcie wszystkich czterech kątów.
4) Półka regulatora widok od góry przed wierceniem otworów.
5) Mocowanie półki za pomocą klucza francuskiego lub ścisku stolarskiego ( trasujemy zaraz po potem cztery punkty gdzie będą wiertane cztery otwory mocujące półkę do puszki filtra powietrza.
6) Zamontowana za pomocą wkrętów biała kostka połączeniowa.
7) trasowanie otworu w półce pod regulator napięcia ( wykorzystujemy przy tej okazji zrobiony i nagwintowany oryginalny otwór w filtrze.
8 Zamontowany regulator wraz z kostką połączeniową widok z boku.
9) Zamontowany regulator wraz z kostką połączeniową widok z góry. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
borgi
Zlotowicz Borgi
Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 659 Skąd: Kraków/Zabrnie
|
|
|
|
|
ETek
Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 195 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2014-09-08, 14:14
|
|
|
Ja u siebie mam regulator przykręcony za pomocą śruby 6mm do mocowania oryginalnego i nie lata |
|
|
|
|
krz.kop65
Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 251
Wiek: 28 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Sępólno Krajeńskie
|
Wysłany: 2014-12-25, 13:21
|
|
|
Marcin W., Ciekawy Pomysł Sam kiedyś przerabiałem w swojej 150 bo jakiś czas temu założyłem do niej bak od 251 to regulator i siedzenie musiałem przesunąć do tyłu. Siedzenie jakieś 2.5 cm. U mnie przykręciłem do oryginalnego mocowania takie blaszki i przykręciłem go do tych blaszek. |
|
|
|
|
|