Co po CBR ? |
Autor |
Wiadomość |
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-10-04, 21:33 Co po CBR ?
|
|
|
Witam zastanawiam sie nad wymianą motocykla tj. cebeerki fireblade na inny i niewiem co kupić. Jak narazie jeżdżę hondą juz 2 lata i mimo, iż jest bardzo oszczędna i ma naprawdę świetne osiągi, jest co tu dużo mówić -dość niewygodna na długie trasy.
Chce więć coś wygodnego i oszczednego, i z owiewkami tak aby mieć dobrą ochrone przed deszczem , tyle nie ma to być jakiś kredens, czopery też odpadają.
Zastanawiam sie nad suzuki dl 650 i ew bmw gs1100 - ale nie znam sie zupełnie w wadach i zaletach tych motocykli - jesli ktos z was coś liznął wiedzy piszcie
Ew do innego brać pod uwagę ?
Z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-10-04, 21:35
|
|
|
Pod uwagę winieneś wziąć ..... Suzuki GS850!!! |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
adizaba
Motocykl: TS 250
Wiek: 31 Dołączył: 30 Sie 2014 Posty: 20 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 2014-10-04, 23:10
|
|
|
Jeśli szukasz lepszego motocykla od CBR to tylko MZ lepszych nie ma ! |
_________________ Romet Pony ,Romet Komar 2350 ,Romet Ogar 205 ,Romet 50T1 ,Simson S51 ,MZ TS 250 ,Jawa 350TS , K-750M |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-10-05, 00:07
|
|
|
Kolego adizaba, jedną Mzte już mam.
GS coś dzisiaj jest na topie |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Veteran
Motocykl: Była MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy Wiek: 64 Dołączył: 20 Gru 2012 Posty: 212 Skąd: IRL
|
Wysłany: 2014-10-05, 02:09
|
|
|
Mam straszne zaległości w świecie motocykli, więc praktyczną radą nie posłużę.
Jednak kierując się opiniami, moją uwagę przykuły:
1. BMW K 1300 GT
2. Triumph Sprint
3. Yamaha FJR
4. Kawasaki ZZR 1200
5. pewnie jeszcze coś by się znalazło.
A jeszcze niedawno chodziła mi po głowie Yamaha XJR...
Szkoda, że to naked... |
_________________ Zostań dawcą szpiku kostnego, to nie boli!
http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html |
|
|
|
|
spiekarz89
deathrider89
Motocykl: DDR 83'! PRL 83'!
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 244 Skąd: LJA
|
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2014-10-05, 10:40
|
|
|
dl-e są ładne ten sam silnik co w sv, być może te nowe są oszczędne ale za model mniej więcej z rocznika mojej sv zapłacisz ponad 10tyś. one lubią łykać paliwo wiem coś o tym jeśli chodzi o dl 1000 |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
Ostatnio zmieniony przez czochu 2014-10-05, 12:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mostasz
Zlotowicz
Motocykl: MZ Baghira 660 endur
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Mar 2011 Posty: 292 Skąd: Warszawa /Siedlce
|
Wysłany: 2014-10-05, 10:49
|
|
|
jeździłęm DL 650 - świetny motocykl szczególnie na dłuższe wypady ale i na miasto się nadaje idealnie. Zwinny wygodny poręczny, nie za ciężki i z przyzwoitym przyspieszeniem. TDM też fajna sprawa ale to kwestie gustu. TDM chyba trochę więcej pali... BMW to wygodne motocykle ale w razie serwisu dosyć kosztowne |
|
|
|
|
Veteran
Motocykl: Była MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy Wiek: 64 Dołączył: 20 Gru 2012 Posty: 212 Skąd: IRL
|
Wysłany: 2014-10-05, 16:00
|
|
|
A z którego roku masz tę cebrę?
Z opisu o TDM'ie dowiedziałem się, że - "znaczek z literką F (jak Fuel, czyli pełny)"
No, ale to były jeszcze czasy waluty Deutsche Mark... |
_________________ Zostań dawcą szpiku kostnego, to nie boli!
http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html |
Ostatnio zmieniony przez Veteran 2014-10-05, 21:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-10-05, 17:08
|
|
|
Veteran, 98r, https://lh6.googleusercontent.com/34mRzmcnk6Z9jq8wvnyqYOqUTYjOh4mpd2HysMh0-A0=w676-h507-no
Ps nie chce narazie zadnych autostradowych zapierdalaczy- typu fjr, zzr czy 2ixy
TDM - znajomy z którym jeździmy ma tdm 900 - jednak to moto całkowicie do mnie nie przemawia, ni to enduro, ni turystyk, ni naked - ogólnie nijaki sprzet.
Dziś byłem na zlocie w Tarnowie i widziałem z bliska r1100 gs i jakoś ciągnie mnie do tego sprzeta duże to , wysokie ale nie tak krowiaste jak np varadero 1000 ( które nomen omen chodzą taniej)
czochu,
Rozmawiałem też dziś z jednym posiadaczem dl1000 i mowi że te silniki lubią chlapnąc troche oleju i trzeba bardzo na to uważać - prawda to ?
W cebrze np, patrze może raz na jakies 2 miesiące albo i żadziej a, i tak potem sie to wszystko sprowadza do stwierdzenia- ok -stan jest taki jak był. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2014-10-06, 19:54
|
|
|
Dodek napisał/a: | dość niewygodna na długie trasy. |
Też to przerabiałem w 1998r.
Z wszystkich typów motocykli właśnie enduro są wg mnie najlepsze !!!
Proponuję Ci duże enduro BMW 1200GS lub tańsze (i mniejsze) modele o jakich piszą powyżej.
Honda Transalp - jest świetna i tańsza niż GS - ale te 60 km może ci brakować na autostadzie.
Motocykl musi Ci pasować jak go dosiadasz, pozycja, prowadzenie itp. |
_________________
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2014-10-06, 20:04
|
|
|
Jak mowa o enduro to moze cos z ktma. Po cebrze gs 1200 mi sie leniwy wydaje. Moze 990 adv np. Ktmy maja wsciekle silniki a duzy kat jest nawet bezawaryjny. Świetne zawieszenia i komfort jazdy. Z ciekawszych enduro moze tez husqvarna te 610 z nowych rocznikow. Mega wsciekle moto i singiel.
Na kretych drogach przez relatywnie cienkie opony objedziesz tymi sprzętami kazdego sporta. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1683 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2014-10-06, 21:44
|
|
|
Dodek, trzeba było walić na Kaszuby to byś się bryknął moim GSem |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-10-06, 21:47
|
|
|
mczmok, gs 1200 jest jak dla mnie narazie poza zasięgiem- w miarę dobra sztuka to koszt 30k, devilka fajna , ale za porównywalne pieniądze do deuville , już wolałbym brać bmw RT - gdzie plastik rządzi na całego i wieje pewnie jeszcze mniej- jednak takie kredensy nie podobają mi się , może kiedyś na stare lata
intr, Ktm-y odpadają - znam byłego mechanika który pracował 2 lata w UK w serwisie robiącym głównie jako aso ktm, jedno tylko zapamiętałem z jego opowieści- "Musieliśmy szukac nowej pracy bo serwis poprostu nie przynosił zysków - zamiast zarabiać na serwisie i ew naprawach zwykłych motocykli z ulicy, musieliśmy ciągle naprawiać na gwarancji ktmy, urywające sie korbowody w 990 i singlach, jak to mówił ? - To był standard".
Jak narazie polubiłem pojęcie "bezawaryjność" wiec odpuszczam także wszelkie single - tudzież do wściekania się.
Odnośnie pozycji dziś przysiadłem sie do nowego trampka rok 2011 lub 2012 i powiem wam stara afrika twin na ktorej kiedyś , kiedyś tam siedziałem ma lepszą pozycję za kierownicą - o kolanach chowanych świetnie zaprojektowanych wnękach zbiornika nie wspomnę.
Tak wiec ciągnie mnie to enduraków- ew co jeszcze z tej grupy było by warte zainteresowania? |
|
|
|
|
bery125
Motocykl: Dowtown 300, WR 250
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Gru 2008 Posty: 265 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-10-06, 22:44
|
|
|
Myślałeś o dużym wiaderku? porównując do DL 1000 ponoć lepszy sprzęt (zresztą myśląc o DL wolałbym 650). Jeżeli chcesz w tym klimacie, a nie chcesz singla to dużego wyboru nie ma. Trampki fajne, ale dla Ciebie po prostu za małe, TDM choć fajnie jeździ, to nijakie i tandetne, afriki już lekko starawe. Wróć do MZ |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2014-10-07, 04:35
|
|
|
Dl 650 troszke przy słaby po cebrze tysiak da rade momentem . No lubią łyknąć oleju w 1000 zdecydowanie lepsze są silniki 650 no ale wsio jest dla ludzi ja wole 1000 |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2014-10-07, 08:30
|
|
|
z tą bezawaryjnością raczej wszędzie jest podobnie. Aczkolwiek więcej jest chyba przypadków urwanych wałów kardana w bmw niż urwanych korb w ktm'ach. 690 bym nikomu nie polecił, bo to ten silnik jest beznadziejnie do doopy zrobiony a awarie są nieuniknione. Tylko kwestia czasu. Natomiast. 990 jest nawet nawet. Z bmw jeszcze gs 800 jest dosyć żwawy ale i na to ludzie narzekają. Na mój gust trwałe moto się skończyły w latach 90. Jakbym miał kupić nowy lub powyżej 2000, to bym brał co się podoba. Wszystko i tak na jedno kopyto robione. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2014-10-07, 17:35
|
|
|
Pod uwagę musisz wziąc również fakt, ze nie które marki sa u nas egzotyczne np.KTM- ciężko sprzedać no i bardzo spada z ceny. |
_________________
|
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2014-10-08, 12:00
|
|
|
Ja tam bym uderzał w DL-a tysiaka bez zawachania , jest tego sporo, cąły czas produkują , nie są aż takie drogie , a jak sie dba to i będzie jeździł i cieszył oko jak u mnie sv 1000 bo to jeden czort tylko w budzie enduro |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Stasiu
Mojżesz
Motocykl: VFR 800, WSK 125
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 68 Skąd: Kurkocin
|
Wysłany: 2014-10-08, 16:58
|
|
|
GS 1200 poza zasięgiem, to może GS 1150. Znam paru użytkowników i nie narzekają. |
_________________ Po co jeździć na przelocie?
Wolę ściągnąć tłumik na zlocie.
|
|
|
|
|
|