|
Co po CBR ? |
Autor |
Wiadomość |
Veteran
Motocykl: Była MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy Wiek: 64 Dołączył: 20 Gru 2012 Posty: 212 Skąd: IRL
|
|
|
|
|
marian6666
Motocykl: ETZ 250 '83
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Cze 2013 Posty: 21 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2014-10-09, 09:05
|
|
|
Elo, kilka lat temu przycelowałem w GSX 1400 i muszę powiedzieć że dlugo go jeszcze nie zmienię. Mocy nie brakuje, a momentu tyle od samego dołu że można wóz kartofli z miejsca ruszyć. Niejeden mistrz szlifierki się na światłach zdziwił Spalanie w zależnośći od stylu jazdy ale przy normalnych prędkościach można sie w 6L/100km zamknąć.
|
_________________ Zamiast tego, znaleźliśmy porozumienie w szklankach
On JD, ja co tam było najtańszego |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2014-10-09, 09:36
|
|
|
Dodek, Jeśli chcesz enduro, to na rozpoczęcie postaram się uruchomić moją teresę.
Lepszego motocykla na dalekie wyprawy sobie nie wyobrażam, a w mieście nie jedną szlifierkę między samochodami objadę.
W lekkim terenie też nie mam kompleksów, chociaż jej waga nie pomaga.
Jednak mocy będzie Ci brakowało po przesiadce z fajera
Ja mam w mojej 850 z TDM, ale to "tylko" 78KM i 85Nm.
Oryginalna 750 posiada 69KM i 75Nm.
Suche cyfry nie imponują, ale moment jest dostępny od 2000 aż do 6000obr./min.
A moc osiągają przy 6300obr./min.
Są bardzo elastyczne mimo, że to Twin.
Spalanie głównie zależy od stylu jazdy.
Mi zazwyczaj po mieście łyka ok 7l/100km, a jeżdżę normalnie.
Takie parametry przy masie 230kg pozwalają na prędkości przelotowe rzędu 120km/h, więcej, to już trochę męczy silnik, ale się da.
TDM 900 na pewno ma dużo mocniejszy silnik i do tego wytrysk, który czyni go praktycznie bezobsługowym.
Jednak jak sam stwierdziłeś, to nijaki motocykl. W teren koła i zawieszenie nie te, a na zasuwanie po asfalcie masa i silnik.
Chociaż da się przeszczepić 900 do XTZ i taka już jeździ po warszawie
W kwestii DL-a, to Tenerą objeżdżam 650 bez większych problemów.
A litr z tego co słyszałem, ekonomiczny i bezobsługowy nie jest.
Na forum XTZ wielu ludzi przesiada się jednak na Katy, głównie LC4 i wyższe.
Mają lepsze zawieszenie, mocniejsze silniki ale i ceny dwukrotnie wyższe
Także dużo zależy od budżetu. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2014-10-09, 10:35
|
|
|
Dex bo dl/sv 650 ma tylko 72konie i 60Nm. i spalanie jak w MZ-cie więc nie dziwie się że to objechałeś , za to dl/sv 1000 ma 122 konie i 102Nm. A spalanie oscyluje ok 7l. tak jak w Twoim motocyklu
a może CBF 1000 ? bardzo fajny motocykl 96koników, 93Nm.
np ta 2007rok, nowe opony ABS i dobra cena jeśli wsio z nią ok http://olx.pl/oferta/hond...html#d023b1ea71 |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2014-10-09, 14:19
|
|
|
Dodek napisał/a: | może kiedyś na stare lata |
czy to przytyk do mojego wieku
Nie namawiałem Cię na Deuvilkę lecz na enduro.
Jak się jeździ wokół komina to można wszystkim i bez problemu.
Gorzej jak robisz trasy - osłona się przydaje, kto ma ten wie o co chodzi - widać ze jeszcze masz mało doświadczenia.
Wygoda siedzenia i resorowanie też bardzo ułatwia długie godziny w siodle- nie sposób jechać mimo wszystko (duuupa boli, kości bolą, itp) to ma być też przyjemność.
Akurat Deuvilka (GS i podobne moto też) ma to wszystko można zrobic 500 km bez zmęczenia- może zbyt mało kucy po CBR z tym że ja ten etap mam za sobą i "NIGDY WIĘCEJ ŚCIGA". |
_________________
|
|
|
|
|
Matfiej
Prawdziwy Żółtodziób
Motocykl: Miał być i jest!
Pomógł: 16 razy Wiek: 27 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 451 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2014-10-09, 19:29
|
|
|
Veteran napisał/a: | A może Suzuki Bandit 1200? |
Też przyłączam się do tego pomysłu, brat cioteczny ma i chwali . |
_________________ Za długa sygnaturka? Osz Wy ! |
|
|
|
|
MZSIMSON
MoTóR NASZ PAN
Motocykl: S51,ETZ 250,GSX 1400
Pomógł: 7 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 695 Skąd: Okolice /Mogilno
|
Wysłany: 2014-10-09, 20:48
|
|
|
Ja posiadam SUZUKI GSX 1400. I nic więcej mi nie potrzeba no chyba że stelaże HEPCO&BECKER
|
_________________ JAZDA NA ETZ-cie JEST NAJLEPSZĄ JAZDĄ NA ŚWIECIE |
|
|
|
|
Kopernik
Motocykl: pannonia
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 207 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2014-10-10, 17:51
|
|
|
a Ty MzSimson skończyłeś karierę z harrym? |
_________________ Jazda Motocyklem to Najprzyjemniejsza rzecz jaką facet robi w ciuchach...;p |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-10-10, 18:07
|
|
|
mczmok napisał/a: |
czy to przytyk do mojego wieku | musiałbyś mieć jeszcze z + 20
abym nawet o tobie śmiał tak pomyśleć.
B12 odpada- fakt ma fajne odejście, ale ma też kiepską ochronę przed wiatrem, silnik chodzi jak sieczkarnia, dodatkowo pali pewno średnio od 7 litrów wzwyż do tego silnik długo się nagrzewa i sporo żłopie na mieście z tego co słyszałem.
dex, ja nawet nie wykorzystuje 50% możliwości mocowych cebry- czasami dokręci się ją do odcięcia na pierwszych 2 biegach, ale na co dzień korzystam raczej z jej dużego momentu obrotowego i używam przedziału - pomiędzy 3.5 tyś- a 5 tyś obrotów a i tak dzięki temu objeżdżam 90% innych uczestników ruchu drogowego.
marian6666, utrzymanie przelotowej 150-160 na autostradzie tym pojazdem przez 100km - jest ciężkie, a spalanie..... - ostatnio jechałem ze znajomymi do krakowa -a4 pierwszy kolega jechał tdm900 i narzucił akurat takie tempo- a ze bylo rano i ruch mały to sie jechało , ale inny kolega jechał na nowej xj600 (naked) i utrzymując nasze tempo przez 100 kilometrów mowił ze odczul to w karku i rekach, spaliła mu wtedy ta yamahszka chyba lekko ponad 7 litrow- tdmka luzaco pokonała dystans ze spalaniem - 5.5l a cebra 6,1l
DL mi podchodzi bo fajnie pali przy nie katowaniu, i ma duży bak i jest nowszy - min 2004r.
xtz- odpada- rocznik nieważny , ale za dużo sie psuje dex
BMW fajne i mimo iż stare , dalej drogie -tj mało traci na wartości, silnik ma bardzo fajny moment obrotowy 75 nm już przy 2 tys obrotów i 95 nm max + kardan, abs , wtrysk i duży bak.
Schematu momentu obrotowego dla dl650 nie znalazlem - bo kazde wydruki są wyrażone w jakiś amerykańskich stopach przez momentv, a nie w nm.
PS wie ktoś z was nt włoskich enduro- aprillie i motoguzii ? |
|
|
|
|
Matfiej
Prawdziwy Żółtodziób
Motocykl: Miał być i jest!
Pomógł: 16 razy Wiek: 27 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 451 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2014-10-13, 00:02
|
|
|
http://en.wikipedia.org/w...ot_%28torque%29
1 [ft*ibs] = 1,355 [N*m]
[ft*ibs]=[m]*[kg], brakuje [1/s^2] oraz [m] by otrzymać [N*m]
1 [ft] = 30,48 cm = 0,3048 [m]
1 [ibs] = 0,45 [kg]
1 [N*m] = [N] * [m]=[kg * m/s^2] * [m]
F=m*a [N]=[kg * m/s^2] a=const=9,81 m/s^2 (przyspieszenie ziemskie)
0,3048[m]*0,45[kg]*9,81[m/s^2]=~1,355[kg * m/s^2] *[m] = [N*m]
Mam nadzieję, że wyjaśniłem . |
_________________ Za długa sygnaturka? Osz Wy ! |
Ostatnio zmieniony przez Matfiej 2014-10-13, 19:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2014-10-13, 02:09
|
|
|
Dodek napisał/a: | bo kazde wydruki są wyrażone w jakiś amerykańskich stopach przez momentv, |
Przez ?
Matfiej napisał/a: | N*m = [N]=[kg * m/s^2] * [m] |
N*m= nie równa się samej sile, tylko iloczynowi siły i przemieszczenia. Ale dalej jest dobrze.
Generalnie jednostkę Nm dla silników spalinowych, można traktować jako możliwość obrotu wału korbowego (potencjalnej efektywności) na ramieniu 1m.
To nic innego jak siła w ruchu obrotowym.
Czyli dla np. 98,1 Nm przy 3600 RPM, oznacza, że silnik jest w stanie udźwignąć ciężar 10kg na ramieniu 1m, przy obrotach silnika równych 3600 obr./min.
bo:
F= m*a= 10kg * 9,81 m/s^2 = 98,1 N
A skoro wiemy, że będzie działać na dł. 1m:
98,1N * 1m= 98,1 Nm
Nie bez kozery mówi się, że jedzie się momentem, a nie mocą.
Moc to iloczyn momentu i prędkości obrotowej w największym uproszczeniu.
Dlatego szlifierki, aby uzyskać moc, muszą kręcić do wysokich obrotów.
Dla przykładu, moja suzi ma 108Nm przy 3700 obr./min i wg. mnie, to czyni ten motocykl fantastycznym. To pocisk na każdym niemal biegu, bez zbędnego żonglowania wajchą skrzynki biegów i nadmiernego kręcenia manetką.
Tym proponuję się kierować przy wyborze każdego silnika spalinowego, a nie Końmi mechanicznymi, które są chwytem marketingowym
Dodek, sam musisz sprecyzować czego chcesz, bo póki co, każdy chwali swoje.
Jeśli ma to być moto do poruszania się po nawierzchniach bitumicznych w 99%, to proponuję rozważyć GSX 1250 FA- pozycja ekstra, moto stabilne, silnik poezja, ochrona od warunków atm. wg. mnie na czwórkę, w pięciostopniowej skali, hamulce ekstra + ABS, możliwości dopięcia 3 kufrów. Zużycie paliwa w zależności od temperamentu kierowcy i stylu jazdy 6- 7,5 l/100km. I wierz mi, nie jedna cebra się zdziwi na światłach |
_________________ Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe ! |
|
|
|
|
Matfiej
Prawdziwy Żółtodziób
Motocykl: Miał być i jest!
Pomógł: 16 razy Wiek: 27 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 451 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2014-10-13, 20:03
|
|
|
grzybol napisał/a: | Matfiej napisał/a:
N*m = [N]=[kg * m/s^2] * [m]
N*m= nie równa się samej sile, tylko iloczynowi siły i przemieszczenia. Ale dalej jest dobrze.
|
Fakt, walnąłem tutaj literówkę, ale już poprawiłem - dzięki za zwrócenie uwagi .
Grzybol, to co napisałeś jest samą prawdą i podpisuję się pod tym. Jedynie w wyborze motocykla nie mogę nic polecić, bo nie miałem styczności z tą maszyną - wolę więc nie rozpowiadać bzdur. Jeżeli ma być uniwersalny - to nic, co trzeba kręcić pod czerwone pole. |
_________________ Za długa sygnaturka? Osz Wy ! |
|
|
|
|
Krycha
Grupa Podlasie
Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 1302 Skąd: Brańsk
|
Wysłany: 2014-10-13, 21:41
|
|
|
grzybol napisał/a: | To pocisk na każdym niemal biegu, bez zbędnego żonglowania wajchą skrzynki biegów i nadmiernego kręcenia manetką. |
Prawie tak samo jak Honda VTR Firestorm. Praktycznie na każdym biegu czuć, że przyśpiesza. Nukler ma taką, więc śmignę się co raz. Tyle, że mało podróżny z niego motocykl.
Model SP2 to ponoć bardziej wściekła bestyja. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"
" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?" |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-10-14, 05:40
|
|
|
grzybol napisał/a: | Czyli dla np. 98,1 Nm przy 3600 RPM, oznacza, że silnik jest w stanie udźwignąć ciężar 10kg na ramieniu 1m |
Tylko co to znaczy "unieść"? Na 1mm, na 1m czy na 1km? Przeanalizuj wzory jeszcze raz |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
kadetm-780
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 369 Skąd: okolice Moniek
|
Wysłany: 2014-10-14, 06:48
|
|
|
kosior30, skoro wzór na moment to siła razy ramię to grzybol za siłę podstawił ciężar, bo przecież też jest to siła. |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2014-10-14, 16:23
|
|
|
Matfiej, i znowu się zgadzamy ! Boję się naszego spotkania, bo przy takiej jedno głośności, to my się upijemy w 3 min.
Krycha napisał/a: |
Prawie tak samo jak Honda VTR Firestorm. |
Nie wiem jak VTR, ale VFR 1200 ma podobnie. Choć z testu w jakiejś tam motocyklówce, GSX 1250 wypadł znacznie lepiej, pod względem elastyczności.
Chodzi mi jedynie o przytoczenie faktów.
kosior30 napisał/a: | grzybol napisał/a:
Czyli dla np. 98,1 Nm przy 3600 RPM, oznacza, że silnik jest w stanie udźwignąć ciężar 10kg na ramieniu 1m
Tylko co to znaczy "unieść"? Na 1mm, na 1m czy na 1km? Przeanalizuj wzory jeszcze raz |
Kosior, wyobraź sobie goły silnik zamontowany w specjalnym stojaku, który jesteś w stanie uruchomić. Do wielowypustu wału korbowego w miejscu osadzenia wałka głównego skrzynki biegów, przymocuj metrowe ramię, prostopadle do osi wału korbowego. Na końcu tego ramienia umieść ciężar.
Masa obciążenia, zależna będzie od momentu obrotowego silnika.
To właśnie oznacza, że silnik będzie w stanie udźwignąć dany ciężar, w opisywanym przeze mnie przypadku, 10 kg dla generowanych efektywnych 98,1Nm.
A co nie tak jest ze wzorami ??
Cytat: | kosior30, skoro wzór na moment to siła razy ramię to grzybol za siłę podstawił ciężar, bo przecież też jest to siła. |
Correct! Zgodnie z zasadami statyki
Ściślej, ciężar jest siłą jaką przyciąganie ziemskie przyciąga masę.
Jeszcze jest ciekawa jednostka spoza układu, tzw. kilogram siła, czyli kG. Ale nie ma co się rozpisywać o niej, bo nic tu nie wniesie. |
_________________ Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe ! |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-10-14, 17:33
|
|
|
grzybol napisał/a: | N*m= nie równa się samej sile, tylko iloczynowi siły i przemieszczenia. |
Chodziło mi o to, że tu się machnąłeś - zacytowałem nie to miejsce po prostu. W przypadku tego wzoru [m] nie oznacza przemieszczenia, lecz długość ramienia, na jakim działa siła (bo wektorowo Mo = F x r). Reszta ok |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2014-10-15, 01:02
|
|
|
Jeden mądrzejszy od drugiego
Ale dobrze. Zawsze to jakaś "burza mózgów"
Mistrzu, przemieszczenie w kontekście odsunięcia siły na ramieniu, od osi wału korbowego
Dla linii prostej, nawet wektorowo, będzie to właśnie oznaczało przemieszczenie.
Co innego, gdyby rozpatrywać krzywą, tyle, że o takiej nie było mowy |
_________________ Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe ! |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-10-15, 05:47
|
|
|
Dlatego też pisałem, abyś jeszcze raz przeanalizował wzory, głównie pod kątem jednostek Bo metr nie zawsze oznacza to samo. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
toudi
Motocykl: mz 251 eeeeee ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 141 Skąd: chruszczobrod
|
Wysłany: 2014-10-15, 21:15
|
|
|
Trochę ci w głowie namieszali ;)Ja jak na wiek 32;) to tylko sciga albo naked Mnie sie podoba bandzior ;)Klasa sama w sobie.Znajomy ma bandziora 5 lat i mega wygodny ;)Zależy kto co przez to rozumie. Mnie też mowili żebym się nie pchał w mzety bo to badziew i tyle |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
|
|
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
|
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14 |
|
|
|