Daihatsu feroza Silnik słabo chodzi i wywala płyn chłodniczy |
Autor |
Wiadomość |
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-11-30, 18:45
|
|
|
Sonde lambda sprawdza sie zwykłym miernikiem - poprostu odczytuje sie napięcie pojawiające sie na sondzie w czasie pracy silnika.
Co do czujników ściągnij sobie jakiś poradnik typu sam naprawiam o ile taki jest albo jakiś program a'la workdata.
Problem u ciebie leży w silniku - nie w gazie - doprowadź najpierw do tego aby na benzynie pracował dobrze to i na gazie nie będzie większych problemów |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-11-30, 19:18
|
|
|
Dodek , z sondy wychodzi jeden kabel i jest podłączony do masy , tak powinno byc ? |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 475 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-11-30, 20:44
|
|
|
Mario-150, ogarnij najpierw głowice , ew jak nie zauważysz większych problemów możesz dać ją do sprawdzenia ciśnieniowego, o sondzie bedziesz sie głowił na koncu. |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-11-30, 21:36
|
|
|
I taki jest plan jak na razie. Ale są i problemy , żadna z śrub od głowicy nie chce sie choć nawet na milimetr ruszyć , boje sie , że urwę srube albo wykrece razem z gwintem, co radzicie robić w takiej sytuacji ? |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 475 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7517 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-12-01, 12:52
|
|
|
Śruby głowicy musisz odkręcić, nie ma wyjścia. Bierz jakąś rurkę i ciągnij - one są bardzo twarde, więc jeśli były prawidłowo wkręcone, to nie pozrywają się. Dla pewności kup sobie komplet nowych śrub - w Autolandzie albo w Intercarsie kosztować będą pewnie ok. 50zł, a masz pewność, że przy dokręcaniu Ci się nie ukręci.
Przed założeniem nowej uszczelki zawieź głowicę do jakiegoś zakładu obróbki silników. Niech Ci ją zabielą (czyli delikatnie splanują). Potem sprawdź od razu szczelność zaworów - połóż ją do góry zaworami, nalej w komory spalania mleka (będzie dobrze widać którędy spierdziela jak coś) i zostaw na noc. Jeśli rano nic nie ubyło, to grzybki zaworowe szczelne. Jeśli ubywa czeka Cię docieranie gniazd zaworowych, ale to już inny temat.
Przed założeniem nowej uszczelki jakimś skrobakiem usuń wszystko z powierzchni stykowych bloku i głowicy - tylko tak, aby nie zarysować tych powierzchni. Potem dokładnie wymyj wszystko i wytrzyj do sucha. Nawet w otworach na śruby w bloku i głowicy nie może być oleju ani boryga - przy rozgrzaniu silnika i wzroście temperatury grozi to uszkodzeniem nowej uszczelki! Usuń oczywiście nagar z górnej krawędzi tulei cylindrowych oraz z komory spalania w głowicy.
Zalecałbym Ci również po założeniu nowej uszczelki wlanie jakichś płukanek do układu smarowania oraz chłodzenia - nie wiadomo, czy nie tłoczyło oleju do boryga lub odwrotnie. Oczywiście wymiana boryga i oleju to chyba rzecz oczywista |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 475 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-12-01, 17:38
|
|
|
Z tym mlekiem to bym uważał - lepsza jest nafte bo lepiej penetruje i dokładniej widać nieszczelności. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
boczek97
Motocykl: Mz Etz 150
Wiek: 26 Dołączył: 08 Lip 2014 Posty: 5 Skąd: Annopol
|
Wysłany: 2014-12-01, 17:40
|
|
|
I ma dłuższy czas odparowywania, olej napędowy też się do tego nadaje |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-12-01, 17:56
|
|
|
Ruszyłem 4 śruby od głowicy , nie ma siły na kolejne , one sa w jakiś sposob zapieczone chyba , predzej urwe srube albo glowica pęknie , niż odkreci mi sie to. Co zrobić w sytuacji gdy sruba sie ukreci? Albo co zrobić gdy przy odkrecaniu mi sie sruba z gwintem wykreci ? To jest amelinium i to takie delikatnie wygladajace
Test mleczny(ewentualnie test naftowy) bedzie zrobiony , kota dla jego własnego bezpieczeństwa zabiorę z garażu |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 475 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-12-01, 19:13
|
|
|
gaz rura 2 metry i nie ma to tamto |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-12-01, 19:28
|
|
|
Mogę to podgrzewać ? |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-12-01, 19:30
|
|
|
spróbuj - moze ktoś to wkrecił na mocnym kleju do gwintów który w instrukcji ma to ze aby odkrecić trzeba srube nagrzać do 150'C |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
|