Przesunięty przez: sIaj 2010-11-04, 14:37 |
uklad stykowo-tranzystorowy duuuuzy problem |
Autor |
Wiadomość |
marko
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 28 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2006-08-01, 10:31 uklad stykowo-tranzystorowy duuuuzy problem
|
|
|
witam. zrobilem sobie modul taki jak jest na stronie uzytkownika INTR i co jakis czas pali mi sie tranzystor mocy. ten co byl na schemacie zmienilem na mocniejszy IRFP250 i dalej jest to samo. wydaje mi sie ze to przez przepięcia jakie powstają w cewce wysokiego napiecia bo nawet jak dotykam cewki na wyjsciu (1) to kopie mnie prąd. prosze o pomoc |
|
|
|
|
Nostradamus
Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 262 Skąd: Zaleszany
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-08-01, 11:50
|
|
|
ten irfp250 ma parametry: 200v 0,08 oma 33A , a irf840 ma 500v 0,8 oma 8A i do takiego modułu jest leprzy, bo posiada wyzsze napięcie i trudniej go przebić...
mógł bys dorobić zabezpieczenie na 1000v przy pomocy diody (tak jak ja mam w moim module) |
|
|
|
|
marko
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 28 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2006-08-03, 22:41
|
|
|
to jest ten schemat, a tamten tranzystor irf840 spalil mi sie odrazu jak zalozylem modul i przejechalem niecale 2km (ale wtedy zapomnialem odłączyc kondensator ale nie wiem czy to ma jakies znaczenie) |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-08-03, 23:24
|
|
|
ja mam ciągle podłączony kondensator, ale czy on działa to nie wiem, bo one padają jak muchy...
dobra rada, wymień cewke, jesli ma przebicie.,to osłabia to iskre i wczesniej czy później bedziesz miał z nią problemy... |
|
|
|
|
marko
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 28 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2006-08-04, 09:37
|
|
|
ja jezdzilem juz na 3 cewkach i dalej to samo. mam prosbe do wojciech944 mogl bys przeslac jakis schemat albo opisac jak ta dioda jest podłączona? |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-08-04, 11:25
|
|
|
ty masz schemat, a jesli umiesz sie posługiwać programem Eagle, to mozesz poszukać mojego tematu w usprawneniach, dawałem tam pliki z schematem i płytką.. |
|
|
|
|
Radko
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2005 Posty: 309 Skąd: Warta - Sieradz
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-08-05, 19:07
|
|
|
Radko, jest to układ , dzięki któremu przerabia się zapłon "zwykły" na elektroniczny, sterowany on jest przerywaczem.. |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-11-06, 18:20
|
|
|
wojciech944, nie moge znaleśc twojego tematu, więc sie zapytam tutaj. Zreszta to też jest pytanie do wszystkich.
Mam zamiar zorbić taki moduł już gadałem z kolegą i wytrawi mi płytke.
I teraz tak niech ktoś zarzuci schemat takiego modułu i liste cześci, bo podobno ten na stronie intra jest najprostrzy do zrobienia, ale też słyszałem ze można zrobić jakiś lepszy.
Wypowiedzcie się, ja robie taki zapłon bo na e mnie nie stać. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
Zomo
Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34 Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 86 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2006-11-06, 22:46
|
|
|
hehe chlopaki w sumie to ja sie tez podlacze...zakladam pelnego elektronika do siebie.i tu jest pytanie czy oplaca sie kupic ten modol i jakie ona daje efekty czy zwykly modulik zakupic moduł |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-11-06, 22:51
|
|
|
Zomo, niedawno ktos sie o to już pytał, i tu jest mowe a zapłonie platynkowo-tranzystorowym a nie elektroniku. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
Zomo
Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34 Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 86 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2006-11-06, 23:07
|
|
|
nio ale ktos moze mi dac tylko jedna odpowiedz tak czy nie...interesuja mnie tylko te dwa slowa |
_________________ Szkiełkowanie metali kolorowych.
Moja kolekcja:
Honda XR 650R 2000r.
Mz es 250/0
Mz es 250/1 63r.
WSK M06 58r.
WFM m06 57r.
WSK 150
Komar 232 automat
K-750 z koszem
Junak m10 + zaprzęg
Jawa 20
WFM Osa m52
Cezet 350
Cezet 175 |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-11-07, 00:00
|
|
|
o a to ja tez mam pytanie a czy jak bym podłączył orginalny moduł od elektronika też by to działało w ten sam sposób... chyba nie? |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2006-11-07, 11:13
|
|
|
Witam, mogę tylko powiedzieć, że na module prezentowanym u mnie na stronie przejechałem już ponad 7000 tyś km i nie było z nim najmniejszego problemu. Nie radzę więc kombinować z układem bo jest raczej sprawdzony tak przeze mnie jak i przez Parafkę. Jest przy tym znacznie prostszy od Wojciechowego. Wybór należy do Was. Jeśli nie robiło się tak jak należy, nie można mieć do urządzenia pretensji. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Nostradamus
Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 262 Skąd: Zaleszany
|
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-11-29, 19:22
|
|
|
no to w mojej MZ znalazł sę ten wynalazek. Narazie suche próby czyli bez jazdy.
Zamontowałem, ustawiłem zapłon czujnikiem zegarowym i iskra jest tak wielka na całą elektrode świecy . I teraz najlepszy motyw po 3tygodniach postoju, dałem ssanie kopnełem raz na sucho włączyłem zapłon i MZ odpaliła za 1 kopem wolne obroty super wogóle ssania nie uzywałem jak odpaliła i trzyma wolne eleganco.
Podsumowując moduł stykowo-tranzywtorowy to świetny wynalazek i polecam bo silnik pracuje super, jeszcze tylko test na szosie |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
michal54_87
Zlotowicz .....
Motocykl: cbr900,latajacamz175
Wiek: 36 Dołączył: 28 Lut 2006 Posty: 256 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2006-11-29, 19:49
|
|
|
a lepiej chodzi cos etka na takim czyms?? bo tez bym sobie to zrobil |
|
|
|
|
Nostradamus
Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 262 Skąd: Zaleszany
|
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-11-30, 19:28
|
|
|
Hmm zamontowałbym to ale mam elektronika więc nie mam co szukać dziury w całym |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
|