» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2010-11-04, 14:37
uklad stykowo-tranzystorowy duuuuzy problem
Autor Wiadomość
marko 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2006-08-01, 10:31   uklad stykowo-tranzystorowy duuuuzy problem

witam. zrobilem sobie modul taki jak jest na stronie uzytkownika INTR i co jakis czas pali mi sie tranzystor mocy. ten co byl na schemacie zmienilem na mocniejszy IRFP250 i dalej jest to samo. wydaje mi sie ze to przez przepięcia jakie powstają w cewce wysokiego napiecia bo nawet jak dotykam cewki na wyjsciu (1) to kopie mnie prąd. prosze o pomoc
 
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2006-08-01, 10:36   

mógłbyś pokazać ten schemat??
_________________
http://bikepics.com/members/nostradamus/03fazer/

http://polskajazda.pl/Mot...0%20Fazer/14596

http://www.bikepics.com/m...damus/85etz250/

http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/13660
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-08-01, 11:50   

ten irfp250 ma parametry: 200v 0,08 oma 33A , a irf840 ma 500v 0,8 oma 8A i do takiego modułu jest leprzy, bo posiada wyzsze napięcie i trudniej go przebić...
mógł bys dorobić zabezpieczenie na 1000v przy pomocy diody (tak jak ja mam w moim module)
 
     
marko 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2006-08-03, 22:41   

to jest ten schemat, a tamten tranzystor irf840 spalil mi sie odrazu jak zalozylem modul i przejechalem niecale 2km (ale wtedy zapomnialem odłączyc kondensator ale nie wiem czy to ma jakies znaczenie)
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-08-03, 23:24   

ja mam ciągle podłączony kondensator, ale czy on działa to nie wiem, bo one padają jak muchy...
dobra rada, wymień cewke, jesli ma przebicie.,to osłabia to iskre i wczesniej czy później bedziesz miał z nią problemy...
 
     
marko 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2006-08-04, 09:37   

ja jezdzilem juz na 3 cewkach i dalej to samo. mam prosbe do wojciech944 mogl bys przeslac jakis schemat albo opisac jak ta dioda jest podłączona?
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-08-04, 11:25   

ty masz schemat, a jesli umiesz sie posługiwać programem Eagle, to mozesz poszukać mojego tematu w usprawneniach, dawałem tam pliki z schematem i płytką..
 
     
Radko 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 309
Skąd: Warta - Sieradz
Wysłany: 2006-08-05, 19:04   

jak ja bym chciał wiedzieć o czym wy mówicie :-/ :mrgreen: :mrgreen:
_________________
http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-08-05, 19:07   

Radko, jest to układ , dzięki któremu przerabia się zapłon "zwykły" na elektroniczny, sterowany on jest przerywaczem..
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-11-06, 18:20   

wojciech944, nie moge znaleśc twojego tematu, więc sie zapytam tutaj. Zreszta to też jest pytanie do wszystkich.

Mam zamiar zorbić taki moduł już gadałem z kolegą i wytrawi mi płytke.
I teraz tak niech ktoś zarzuci schemat takiego modułu i liste cześci, bo podobno ten na stronie intra jest najprostrzy do zrobienia, ale też słyszałem ze można zrobić jakiś lepszy.
Wypowiedzcie się, ja robie taki zapłon bo na e mnie nie stać.
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
Zomo 


Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 86
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2006-11-06, 22:46   

hehe chlopaki w sumie to ja sie tez podlacze...zakladam pelnego elektronika do siebie.i tu jest pytanie czy oplaca sie kupic ten modol i jakie ona daje efekty czy zwykly modulik zakupic moduł
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-11-06, 22:51   

Zomo, niedawno ktos sie o to już pytał, i tu jest mowe a zapłonie platynkowo-tranzystorowym a nie elektroniku. :smile:
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
Zomo 


Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 86
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2006-11-06, 23:07   

nio ale ktos moze mi dac tylko jedna odpowiedz tak czy nie...interesuja mnie tylko te dwa slowa
_________________
Szkiełkowanie metali kolorowych.

Moja kolekcja:
Honda XR 650R 2000r.
Mz es 250/0
Mz es 250/1 63r.
WSK M06 58r.
WFM m06 57r.
WSK 150
Komar 232 automat
K-750 z koszem
Junak m10 + zaprzęg
Jawa 20
WFM Osa m52
Cezet 350
Cezet 175
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-11-07, 00:00   

o a to ja tez mam pytanie a czy jak bym podłączył orginalny moduł od elektronika też by to działało w ten sam sposób... chyba nie? :razz:
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2006-11-07, 11:13   

Witam, mogę tylko powiedzieć, że na module prezentowanym u mnie na stronie przejechałem już ponad 7000 tyś km i nie było z nim najmniejszego problemu. Nie radzę więc kombinować z układem bo jest raczej sprawdzony tak przeze mnie jak i przez Parafkę. Jest przy tym znacznie prostszy od Wojciechowego. Wybór należy do Was. Jeśli nie robiło się tak jak należy, nie można mieć do urządzenia pretensji.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2006-11-07, 18:45   

no ja zrobiłem swój tak:



tu po zamontowaniu w obudowę:


tu podłączenie do przerywacza:



a tu umiejscowienie modułu:


elementy potrzebne to:
Rezystory:
3x 470 om / 1 W
1x 3,9 kom
1x 100 om

Dioda Zenera 12 V

Tranzystory
2n2222
IRF840F
Płytka Drukowana
Troche Kabelków
Lutownica
Cyna
Kalafonia
Konektory Oczkowe
Konektory Męskie
_________________
http://bikepics.com/members/nostradamus/03fazer/

http://polskajazda.pl/Mot...0%20Fazer/14596

http://www.bikepics.com/m...damus/85etz250/

http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/13660
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-11-29, 19:22   

no to w mojej MZ znalazł sę ten wynalazek. Narazie suche próby czyli bez jazdy.
Zamontowałem, ustawiłem zapłon czujnikiem zegarowym i iskra jest tak wielka na całą elektrode świecy :twisted: . I teraz najlepszy motyw po 3tygodniach postoju, dałem ssanie kopnełem raz na sucho włączyłem zapłon i MZ odpaliła za 1 kopem :mrgreen: wolne obroty super wogóle ssania nie uzywałem jak odpaliła i trzyma wolne eleganco.

Podsumowując moduł stykowo-tranzywtorowy to świetny wynalazek i polecam bo silnik pracuje super, jeszcze tylko test na szosie :mrgreen:
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
michal54_87 
Zlotowicz
.....

Motocykl: cbr900,latajacamz175
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 256
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2006-11-29, 19:49   

a lepiej chodzi cos etka na takim czyms?? bo tez bym sobie to zrobil
 
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2006-11-30, 15:54   

lepiej hmmm zależy co masz na myśli. Lepiej pracuje, równiej, spokojniej. Mocy raczej przyrostu nie ma albo ja jej nie odczuwam.
_________________
http://bikepics.com/members/nostradamus/03fazer/

http://polskajazda.pl/Mot...0%20Fazer/14596

http://www.bikepics.com/m...damus/85etz250/

http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/13660
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-11-30, 19:28   

Hmm zamontowałbym to ale mam elektronika więc nie mam co szukać dziury w całym
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14