» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2010-11-04, 14:37
uklad stykowo-tranzystorowy duuuuzy problem
Autor Wiadomość
motomw 
The Best Of MZ


Motocykl: XJ 900 S Diversion
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 42
Skąd: Zwoleń
Wysłany: 2007-07-03, 18:32   

dziś założyłem do swojej MZ układ stykowo-tranzystorowy. kopnąłem i PALI!! pięknie trzyma wolne obroty, ale iskra była jakaś słaba- koloru pomarańczowego a nie jak powinna być- niebieska i nie chciała wejść na wysokie obroty. Co może być tego przyczyną??
jutro kupie nowy regulator napięcia i naładuje akumulator i wtedy jeszcze zobaczymy.
pzdr :wink:
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2007-07-03, 18:52   

hmm jeśli jest pomarańczowa iskra to nie znaczy że jest źle. Wtedy jest mały czas łądowania cewki a duży rozładowywania czy jakoś tak to było napisane albo dowrotnie i to nie jest źle. Ja sam mam czasem taką iskrę i chodzi dobrze. Jak by była czerwona iskra to gorzej.
_________________
http://bikepics.com/members/nostradamus/03fazer/

http://polskajazda.pl/Mot...0%20Fazer/14596

http://www.bikepics.com/m...damus/85etz250/

http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/13660
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-07-03, 20:04   

normalnie odpowiadał by za to kondesator lub zła przerwa na przerywaczu. Niewiem jednak czy wypiołes z układu kondesator... jesli nie wypiołes to to zrób.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-07-03, 23:38   

a po co w 250 wstawiali dodatkowy kondensator pod siedzeniem??
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2007-07-04, 09:46   

jakiś odkłucający ale chyba pod koniec produkcji z niego zrezygnowano.
_________________
http://bikepics.com/members/nostradamus/03fazer/

http://polskajazda.pl/Mot...0%20Fazer/14596

http://www.bikepics.com/m...damus/85etz250/

http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/13660
 
 
     
siro13 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 232
Skąd: Turkowice
Wysłany: 2007-07-04, 11:59   

ten kondensator byl po to zeby mozna bylo jezdzic z rozladowanym (lub bez) akumulatorem
_________________
Link do strony ze zdjęciami mojej MZ:
Moja MZ ETZ 250
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-07-04, 19:42   

ta i był takiej zajebiostej jakosci ze dostawał przebicia po cyzm instalacja elektryczna zaczynałą sie fajczyć;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
szatri 


Motocykl: etz 251
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 138
Skąd: ZAMOŚĆ
Wysłany: 2007-08-12, 14:56   

Ten schemat co zapodałem na poprzedniej stronie wydaje mi się błędny lub coś nie tak złożyłem, jak wywaliłem kondensator C1 to iskra niby jest ale jak włączam i wyłączam zapłon (brak przy kręceniu wałem). Uważam ze te objawy to tak jak bym pomylił kable od przerywacza z kablem +??

Czy ktoś z Was uruchomił taki sam układ??
_________________
Fotki mojej mztki 251
 
 
     
motomw 
The Best Of MZ


Motocykl: XJ 900 S Diversion
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 42
Skąd: Zwoleń
Wysłany: 2007-12-04, 17:51   

no i muszę się wam pochwalić :cool:
układzik tranzystorowy to rewelka !!!
Zrobiłem Założyłem i Śmigam
po założeniu układu zrobiłem około 3000km (MZ ETZ 150) i oto co zauważyłem:
- układ poprawił kulturę pracy silnika, bardziej elastyczna praca
- brak przerw w zapłonie
- większa dynamika i zauważalny wzrost mocy, bezproblemowo mi teraz łapie 6000 obr/min
- mniejsze zużycie paliwa, średnio spalanie spadło o 0.3l/100km
- bezproblemowe uruchomienie w niższych temperaturach, niedawno sprawdzone
pozdrawiam
 
     
Gustlik 
PKN 9796


Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 813
Skąd: Białaczów
Wysłany: 2007-12-25, 10:21   

A to podejdzie pod instalacje na 6V??? :mrgreen:
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2834
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-12-25, 11:47   

Cytat:
[ten kondensator byl po to zeby mozna bylo jezdzic z rozladowanym (lub bez) akumulatorem


Mam ETZ 250e z 88roku, nie mam tego badziewia i co niby nie mogę jeździć na rozładowanym aku lub bez? Kluczyk max w prawo na popych, motor zapali przełączasz w pozycje jazdy i jedziesz ;) Tyle że tutaj potrzebny jest mechaniczny regulator napięcia...
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-12-26, 13:45   

Allu, ta pozycja w stacyjce działa tylko w starszych MZtkach z prądnicą
 
     
masa777 

Motocykl: TS/ETZ 251_Simson73c
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 23
Skąd: Radcze
Wysłany: 2009-06-26, 21:30   

Witam, interesuje mnie schemat i opis modułu zapodanego przez szatri, na 2 stronie tego tematu, i również pliki zapodane przez marko, wojciech944, Nostradamus na 1 stronie tego tematu .Prosiłbym osoby, które mają te pliki o wrzucenie ich tutaj.
DZIĘKUJĘ, POZDRAWIAM.
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2024
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2009-06-26, 21:47   

http://www.jawacezet.pl/index/zaplon.htm
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2009-06-26, 23:12   

SofCHJanek napisał/a:
http://www.jawacezet.pl/index/zaplon.htm


A ja myślałem, że ten artykuł to już dawno ktoś usunął :torba":
Będę go musiał poprawić przy najbliższej okazji, bo rysunki płytki w paincie to jednak nie jest to :cool: :wink:
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2024
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2009-06-26, 23:19   

Nom lepsze by były w Eagle ale same PCB może być w bitmapie, ja tak sobie robię a później wrzucam do worda i do drukarni. Trzeba tylko pamiętać żeby rozdzielczość bitmapy wynosiła 150dpi inaczej możemy mieć wydruk w nieodpowiednich wymiarach.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
masa777 

Motocykl: TS/ETZ 251_Simson73c
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 23
Skąd: Radcze
Wysłany: 2009-06-27, 20:59   

1. Dziękuję za ten artykuł ale chciałbym jeszcze poznać schematy: szatri, na 2 stronie tego tematu, i również pliki zapodane przez marko, wojciech944, Nostradamus. Proszę...
2.Wie może ktoś jak zrobić kontrolkę z diody led rozwartego przerywacza, bo zwartego to proste.
DZIĘKUJĘ, POZDRAWIAM.

[ Dodano: 2009-06-28, 20:51 ]
Pomoże ktoś???... :neutral:
 
     
szatri 


Motocykl: etz 251
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 138
Skąd: ZAMOŚĆ
Wysłany: 2009-06-28, 22:26   

Za t2 należy wstawić irf 840
_________________
Fotki mojej mztki 251
 
 
     
masa777 

Motocykl: TS/ETZ 251_Simson73c
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 23
Skąd: Radcze
Wysłany: 2009-06-30, 21:34   

Dziękuję szatri!
1.To do mojej kolekcji brakuje jeszcze schematu wojciech944 :mrgreen:
2.Wie może ktoś jak zrobić kontrolkę z diody led rozwartego przerywacza, bo zwartego to proste.
DZIĘKUJĘ, POZDRAWIAM.

[ Dodano: 2009-07-06, 20:11 ]
Wie może ktoś jak zrobić kontrolkę z diody led rozwartego przerywacza :?:
 
     
Pavlo 150 


Motocykl: VFR 800 FI :D
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 160
Skąd: Żagań
Wysłany: 2012-03-17, 21:33   

Koledzy sory za ODKOP ale potrzebuje pomocy przy podłączeniu takiego modułu,u mnie wychodzą z niego 4 kable szary,żółty,niebieski i fioletowy.Szary to zasilanie modułu podłączone do styku gdzie idzie +ze stacyjki (bodajże 15) żółty do drugiego styku cewki (1) niebieski masa,przykręcony do obudowy filtra i fioletowy idzie do platynek bezpośrednio(kondensator odłączony).Niby iskra jest ale jakaś słabiutka i silnik za cholere nie chce zapalić. :shock: :shock: :shock:
_________________
Pozdrawiam Pavlo

Podaj podkładkę sprężynową......
Niema są same popękane:D:D:D
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14