Pompa wspomagania kierownicy Opel Astra f 1.4 16V |
Autor |
Wiadomość |
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2016-01-23, 17:19 Pompa wspomagania kierownicy Opel Astra f 1.4 16V
|
|
|
Witam. Aktualnie poruszam się na co dzień Oplem Astrą f. Mam go pierwszą zimę i zaczęły się problemy ze wspomaganiem kierownicy po nadejściu mrozu. Na pierwszych mrozach -15*C paląc auto rano zaczęła wyć popa od wspomagania. Podnoszę maskę a tam płyn od wspomagania kierownicy wycieka przez odpowietrznik zbiornika. Nie wiem czy to można było nazwać płynem bo leciała brązowa substancja. Po obejrzeniu wycieku zauważyłem rdzę i chyba wodę. Poszperałem w internecie i radzili aby wypłukać układ od wspomagania innym płynem i zalać nowy. Po tej operacji było dobrze ale nie miałem jak sprawdzić czy na mrozie będzie to samo. Przyszedł dzisiejszy dzień, gdzie było -20*C w nocy i pale rano samochód i od razu po zapaleniu słychać wycie pompy wspomagania. Podnoszę maskę a tam wywala płyn aż na akumulator... Kierownica chodzi ciężko jak wyje pompa. . Co jest nie tak? Pochodzi parę minut silnik i jest ok, płynu nie wywala, tylko przy zimnym silniku jak palę rano samochód kiedy jest mróz. Brat tez ma astrę f i u niego wszystko jest ok.
Płyn zalałem do układu wspomagania ATF DEXRON II, to jest do skrzyń automatycznych i do układów wspomagania. Czyżby pompa wyzionęła ducha, czy może coś zatkane jest ?
Wypowie się ktoś?
Silnik mam w samochodzie 1.4 16V (66KW) 90KM Ecotec 96r oznaczenie silnika X14XE |
_________________
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7513 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2016-01-25, 02:58
|
|
|
W przekładni masz zaworki. One lubią się zawieszać. Ja mam w passacie też problem przy mrozie, ale innego rodzaju - przy kręceniu w lewo idzie z oporem (wspomaganie nie działa), a w prawo jest normalnie i ustaje to też po rozgrzaniu oleju.
A po wymianie oleju jest on obecnie czysty, czy ma znów zmieniony kolor? |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2016-01-25, 22:07
|
|
|
Tak jest czysty, koloru nie zmienił, tylko że pieni się niemiłosiernie i wywala go przez zbiornik jak jest mróz, na rozgrzanym tak nie jest, odkręce zbiornik i widać płyn bez piany, tak jak by stał w butelce na półce. Masz na myśli zaworki w maglownicy, tak? Nie znam budowy jej, bo nie miałem okazji przy tym dłubać, bo nie jestem też zaawansowanym mechanikiem i nie miałem styczności z tym bo do okresu zimowego działało wszystko ok. |
_________________
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7513 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2016-01-26, 00:50
|
|
|
Tak, zaworki w przekładni. Skoro miałeś wcześniej rudy syf, a teraz się pieni, to może masz jakąś nieszczelność na przekładni, przez którą dostaje się woda? W nocy zamarza blokując zaworki i ciśnienie wyrzuca płyn na zewnątrz. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2016-01-26, 17:04
|
|
|
Na maglownicę nie patrzyłem czy jest zlana, bo w sumie odkąd wywala płyn to wszystko je zrzygane nim. Na dniach sprawdzę, czy jest coś mokre tam. Po stanie płynu w zbiorniczku nic się nie dowiem bo jak wywala płyn przez zbiorniczek to stan płynu na pewno będzie niższy niż po zalaniu całego układu. |
_________________
|
|
|
|
|
chicken19
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 126 Skąd: Wejsuny/Grójec
|
Wysłany: 2016-01-28, 21:32
|
|
|
Płyn prawidłowo nie przepływa przez układ to dostaje cofki i pompuje w zbiorniczek a nie w układ.Możesz sprawdzić drożność chłodnicy wspomagania.Mogą w niej też być jakieś gluty które mogą marznąć tym bardziej że miałeś syf w zbiorniczku.To na początek a jak nie to kosior30 ci naświetlił co może być problemem bo zużyta pompa wyła by non stop niezależnie od mrozu. |
|
|
|
|
|