» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Nietypowy silnik Dezamet 010
Autor Wiadomość
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 50 razy
Wiek: 20
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1491
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2018-10-24, 19:10   Nietypowy silnik Dezamet 010

Witam. Pytanie głównie dla osób obracających się w produktach Rometa, trafił do mnie dziwny silnik o oznaczeniu 010. Jest to tak jakby połączenie silnika 010 i 017, z 010 ma cylinder, głowicę i pedała, a z 017 sprzęgło oraz mechanizm zmiany biegów. Na początku myślałem, że ktoś może przełożył karter od strony zapłonu, ale numery na obu są takie same i nie ma on otworu pod przykręcenie koła zębatego, które w zwykłym 017 wprawia w ruch silnik po naciśnięciu startera. Silnik nie wygląda na kombinowany, był złożony na oryginalne uszczelki i widać po nim, że nie był w rękach wielu mechaników. Na podstawie zapłonu wybity jest rok 1977. Na przeróbkę to nie wygląda, aczkolwiek nie wykluczam tego faktu, tylko czy ktoś zrobiłby to aż tak umiejętnie? Co o nim myślicie?
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS 9M67


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 145 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 3899
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-10-24, 20:01   

http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=23146
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 50 razy
Wiek: 20
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1491
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2018-10-24, 20:13   

Wszystko z podanego przez Ciebie tematu o tym silniku wiem, spokoju nie daje mi możliwość zmiany biegów, której w tym silniku być nie powinno.
 
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 5 razy
Wiek: 21
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 262
Skąd: Siemiatycze
Wysłany: 2018-10-24, 20:32   

To silnik z Romet 750.
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 50 razy
Wiek: 20
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1491
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2018-10-24, 20:59   

Tam był 017, który był odpalany ze startera, a w tym nie ma miejsa pod koło zębate startera, które jest przykręcane i zabezpieczone od strony zębatki zdawczej.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 134 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 6224
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-10-24, 21:09   

Przeróbka, 010 miał sprzęgło odśrodkowe i stały wałek w komorze skrzyni, aczkolwiek nie miałem nigdy tych karterów w rękach i nie wiem, czy otwory technologiczne miały takie same, jak 017. Być może były w miarę "uniwersalne" i dało się je łatwo przerobić. Na jakiej podstawie twierdzisz, że uszczelki były fabryczne?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 50 razy
Wiek: 20
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1491
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2018-10-25, 07:40   

Cytat:
Na jakiej podstawie twierdzisz, że uszczelki były fabryczne?


Nie wiem czy były fabryczne, czyli założone jeszcze w fabryce, ale na pewno były oryginalne lub starej produkcji. Widać po prostu, że pasowały idealnie na przylgnię karterów, co we współczesnych jest nie możliwe, dodatkowo materiał był inny niż w tych robionych obecnie.
Mam drugi silnik 010, dzisiaj go rozbiorę i zobaczę, czy kartery są bliźniacze do tych z 017 i można było je przerobić na możliwość zamontowania dwubiegowej skrzyni biegów.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS 9M67


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 145 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 3899
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-10-25, 09:25   

Seba a po skręceniu tych karterów przylgnię pod cylindrem jest równa i bez uskoku?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 50 razy
Wiek: 20
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1491
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2018-10-25, 10:55   

ETZ_PRORIDER, ślady po obróbce się zgadzają.
Rozebrałem ten drugi silnik i odlew jest identyczny, dodatkowo otwór, w którym prowadzony jest wodzik w prawym karterze jest już zrobiony, a w karterze od strony zapłonu jest wstępnie wywiercony. Wystarczy zatem przewiercić go do końca i powiększyć delikatnie średnicę obu, bo wodzik wchodzi w nie z dużym oporem. Wnioski z tego są takie, że silnik ktoś sobie przerobił. Temat można zamknąć, chyba, że moderatorzy uznają, że jest warty zostawienia dla potomnych.
 
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 5 razy
Wiek: 21
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 262
Skąd: Siemiatycze
Wysłany: 2018-10-25, 12:04   

Takie silniki są najciekawsze :piwo: . A jeździło to to ?
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 50 razy
Wiek: 20
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1491
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2018-10-25, 13:46   

Dostałem sam silnik, ale jakoś musiało to jeździć.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15