Nietypowy silnik Dezamet 010 |
Autor |
Wiadomość |
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2018-10-24, 20:10 Nietypowy silnik Dezamet 010
|
|
|
Witam. Pytanie głównie dla osób obracających się w produktach Rometa, trafił do mnie dziwny silnik o oznaczeniu 010. Jest to tak jakby połączenie silnika 010 i 017, z 010 ma cylinder, głowicę i pedała, a z 017 sprzęgło oraz mechanizm zmiany biegów. Na początku myślałem, że ktoś może przełożył karter od strony zapłonu, ale numery na obu są takie same i nie ma on otworu pod przykręcenie koła zębatego, które w zwykłym 017 wprawia w ruch silnik po naciśnięciu startera. Silnik nie wygląda na kombinowany, był złożony na oryginalne uszczelki i widać po nim, że nie był w rękach wielu mechaników. Na podstawie zapłonu wybity jest rok 1977. Na przeróbkę to nie wygląda, aczkolwiek nie wykluczam tego faktu, tylko czy ktoś zrobiłby to aż tak umiejętnie? Co o nim myślicie? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2018-10-24, 21:13
|
|
|
Wszystko z podanego przez Ciebie tematu o tym silniku wiem, spokoju nie daje mi możliwość zmiany biegów, której w tym silniku być nie powinno. |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2018-10-24, 21:32
|
|
|
To silnik z Romet 750. |
_________________ Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2018-10-24, 21:59
|
|
|
Tam był 017, który był odpalany ze startera, a w tym nie ma miejsa pod koło zębate startera, które jest przykręcane i zabezpieczone od strony zębatki zdawczej. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2018-10-24, 22:09
|
|
|
Przeróbka, 010 miał sprzęgło odśrodkowe i stały wałek w komorze skrzyni, aczkolwiek nie miałem nigdy tych karterów w rękach i nie wiem, czy otwory technologiczne miały takie same, jak 017. Być może były w miarę "uniwersalne" i dało się je łatwo przerobić. Na jakiej podstawie twierdzisz, że uszczelki były fabryczne? |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2018-10-25, 08:40
|
|
|
Cytat: | Na jakiej podstawie twierdzisz, że uszczelki były fabryczne? |
Nie wiem czy były fabryczne, czyli założone jeszcze w fabryce, ale na pewno były oryginalne lub starej produkcji. Widać po prostu, że pasowały idealnie na przylgnię karterów, co we współczesnych jest nie możliwe, dodatkowo materiał był inny niż w tych robionych obecnie.
Mam drugi silnik 010, dzisiaj go rozbiorę i zobaczę, czy kartery są bliźniacze do tych z 017 i można było je przerobić na możliwość zamontowania dwubiegowej skrzyni biegów. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-10-25, 10:25
|
|
|
Seba a po skręceniu tych karterów przylgnię pod cylindrem jest równa i bez uskoku? |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2018-10-25, 11:55
|
|
|
ETZ_PRORIDER, ślady po obróbce się zgadzają.
Rozebrałem ten drugi silnik i odlew jest identyczny, dodatkowo otwór, w którym prowadzony jest wodzik w prawym karterze jest już zrobiony, a w karterze od strony zapłonu jest wstępnie wywiercony. Wystarczy zatem przewiercić go do końca i powiększyć delikatnie średnicę obu, bo wodzik wchodzi w nie z dużym oporem. Wnioski z tego są takie, że silnik ktoś sobie przerobił. Temat można zamknąć, chyba, że moderatorzy uznają, że jest warty zostawienia dla potomnych. |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2018-10-25, 13:04
|
|
|
Takie silniki są najciekawsze . A jeździło to to ? |
_________________ Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2018-10-25, 14:46
|
|
|
Dostałem sam silnik, ale jakoś musiało to jeździć. |
|
|
|
|
|