» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2.
Autor Wiadomość
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2024
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2017-08-20, 22:02   

mczmok napisał/a:
Jak pisałem z membraną etz osiąga ponad 8000 na czwartym biegu.
Na tych obrotach cewka pracuje już dosyć poniżej potrzebnego jej czasu na naładowanie. Bez wymiany układu zapłonowego trochę by to nie miało sensu.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Matfiej 
Prawdziwy Żółtodziób


Motocykl: Miał być i jest!
Pomógł: 16 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 451
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2017-08-21, 11:19   

A tłumok-spawak liczony konkretnie pod ten cylinder? Warto byłoby pchać się w coś takiego czy nie, skoro tylko zmienione zostało płukanie cylindra, a wszelkie inne czasy miały zostać takie same?
_________________
Za długa sygnaturka? Osz Wy :pejcz: !
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-21, 11:32   

Moim zdaniem nie, bo to nie miał być super tuning, tylko sprawny motocykl turystyczny, bez udziwnień i wyglądzie oryginała. Dlatego został m.in symetryk, bo jedna rzecz do psucia na trasie mniej a te ETY robią kilometry i trasy konkretne.

Jaka jest charakterystyka pokażę hamownia, niemniej na mój gust ten silnik w zakresie 3 - 4 świetnie sobie radzi z 21z i naprawdę przyjemnie się lata. Rusza płynnie z obrotów biegu jałowego, nie ma żadnej turbo dziury jak to normalna 250 ma w swojej naturze. Adax dzisiaj odebrał Etę i będzie testował pod siebie. Już na filmie z pierwszego odpalenia widać jak dół obrotów poszedł do góry i wyrwało mnie na koło z gazu, bo się totalnie nie spodziewałem, że tak wyrwie. Wtedy była 19z założona. Zwróćcie uwagę jakie obroty ma wtedy, praktycznie z jałowych wchodzi i jak dalej przy zawracaniu buksuje kołem non stop, jak lekko kręci w piachu na kostce oponie przy relatywnie niskich obrotach. Przez to mi się tak micha cieszy ;)

https://youtu.be/dmBCMISVlWk?t=1m11s

Adax pojeździ, zmienimy tłumik w międzyczasie i mam nadzieję napiszę parę słów od siebie.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Matfiej 
Prawdziwy Żółtodziób


Motocykl: Miał być i jest!
Pomógł: 16 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 451
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2017-08-21, 11:54   

Dyn, dynnn, dynn, dyyyynnnn :cool3: . To czekam(y) na jakieś info.
_________________
Za długa sygnaturka? Osz Wy :pejcz: !
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1260
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-21, 12:01   

Właśnie odebrałem moją etę i oto moje nieobiektywne odczucia. Nieobiektywne bo przesiadłem się po całym weekendzie na Skorpionie.
Pierwsze wrażenie, odczuwalne jeszcze przed docieraniem, że znacznie łatwiej, płynniej się teraz rusza, czyli lepsza elastyczność z samego dołu. Poza odczuwalną poprawą elastyczności w dolnym zakresie obrotów, teraz na 21 zębach jeździ się nią bardzo podobnie, biorąc pod uwagę dynamikę, do oryginalnego zestawu, lecz wartości na zegarach są bardziej przyjazne turystyce. Na starym zestawie moja prędkość podróżna to było 110/115 i ok. 5000 rpm a teraz przy tej samej prędkości jest ok. 4200 rpm. Więc liczę na to, że podróżowanie będzie bardziej ekonomiczne, ale to wyjdzie w praniu jak trochę pojeżdżę.

Podsumowując, pierwsze wrażenie jest podobne do przesiadki z benzyny 1.6 do diesla 2.0 (ale nie takiego wyżyłowanego do 160PS, tylko taki Passat kombi TDI 110PS :razz: ). No i tłoka trochę słychać na wolnych, czyli na ucho też w stronę diesla. :roll: :lol2:
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-23, 00:30   

Mamy pierwsze porównanie. 2 osoby na tej samej trasie ale 300 nawet w gorszych trochę warunkach. Wszystko widać. Przyspieszenie nawet lepsze na 21z, mimo, że Adax nie wykorzystał potencjału jedynki i zmienił na 300 przy 4 tyś na dwójkę, zamiast pociągnąć do końca. Ten silnik nawet nie zachęca do kręcenia. Z dołu super idzie.

https://youtu.be/spAoV17lv-U
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 475
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2017-08-23, 10:15   

A jak teraz wygląda ciśnienie sprężania?
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-23, 10:23   

Jeszcze nie mierzone, ale przypuszczalnie jeszcze będzie wzrastało, więc nie ma co się tym interesować w tym momencie. Głowica CNC z projektu forum jest obliczona na ok 10:5:1, czyli tyle co standard.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-08-23, 11:41   

Jakby postawić obok tego taka zwykła 300 , z dobrze zrobioną głowicą i przystosowanym gaźnikiem , ciekawe jak by wtedy do tych 100 km/h sprint wyglądał.
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-08-23, 12:12   

Widać różnicę. Czyli przeróbka w teorii działa. Teraz tylko jeździć i zobaczyć jak silnik będzie wyglądać po 10 tys. km ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-23, 13:46   

W teorii, to ona działała parę postów wcześniej, teraz to już praktycznie działanie :razz:

Trwałość na mój gust jakoś szczególnie nie powinna spaść. Ona górą wydaje mi się niewiele więcej poszła, głównie dołem się teraz jeździ, teoretycznie nie licząc samego almota trwałość przy normalnym podróżowaniu powinna nawet wzrosnąć, bo spadły obroty przy których eta ciągnie 100 km/h Przy 4 tyś obrotów moment jest pewnie znacznie większy niż na serii stąd tak dobrze ciągnie 21z, ale niekoniecznie musi być wtedy większy niż 27 Nm, maksymalnego momentu, do którego ten silnik jest przystosowany.

Problemem jest jeszcze tłumik, gażnik i zapłon. Jeszcze tutaj parę % mocy uda się wycisnąć. Tłumik powinien pozwalać zakręcić ponad 6 tyś, wtedy byłby ogień totalny. Spróbujemy też może z tłumikiem od 251. Na tym typie tłumika co mamy teraz, zarówno seryjna milicyjna jak i Adaxowa kończą się na +/- 5,5 tyś niezależnie od biegu. (co wynika prosto z charakterystyki w serwisówce, więc nic niezwykłego) Przy 251, gdzie czasy są bodej 175/115, stosowanie cylindra rozwierconego na 300 podnosi czasy do 180/125. W zestawieniu z seryjnym tłumikiem jak empiria wykazuje musi to pozwalać rozwijać prędkości obrotowe ponad 6 tyś. Nie wchodząc w jakieś grube szczegóły zwykle wzrost czasu otwarcia okna wydechowego i płuków przenosi moc w wyższe zakresy. Faktem jest, że 300 w budach 251 kręcą się znacznie wyżej. Oczywiście jakby zrobić tłumik typowo pod ten gar byłoby najlepiej, ale nie takie jest przeznaczenie tej maszyny.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-23, 15:26   

Lepsze przyśpieszenie, ale czy przy prędkości 110km/h ETZeta 21z nie powinna mieć mniejszych obr. od ETy 19z. Liczba zębów wzrosła o 10%, więc myślałem że obr. przy tej samej prędkości zauważalnie spadną. Jeżeli żle kombinuje wyprowadżcie mnie z błedu. :grin:
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1260
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-23, 16:13   

romanETZ napisał/a:
Jeżeli żle kombinuje wyprowadżcie mnie z błedu.


Na filmie tego dokładnie nie widać, bo wskazówki latają i wszystko się trzęsie, ale jest różnica. Robiłem porównanie i na 5tce przy 4000rpm na 19z jest 90km/h a na 21z jest 100km/h.
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
Ostatnio zmieniony przez Adax 2017-08-23, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-23, 19:22   

Adax, :ok: Tak myślałem (ok.10%). Chyba dorosłem do poj.250-300 bo coraz bardziej podobają mi się te modyfikacje INTRA :piwo: .
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2017-08-23, 20:35   

Panowie szykować kasę, bo projekt zaczyna pomału działać. Za nie długo Intr będzie zbierać zamówienie na takie zestawy.
:wink: :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-23, 21:16   

Mario-150 napisał/a:
Jakby postawić obok tego taka zwykła 300 , z dobrze zrobioną głowicą i przystosowanym gaźnikiem , ciekawe jak by wtedy do tych 100 km/h sprint wyglądał.


tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=_1s6VeALa5s jest nagrana dobrze stara 300 Czocha o ile dobrze pamiętam. Widać dobrze jak wysoko się kręci, biegi wchodzą między 5 a 6 tyś a i tak wolniej przyspiesza niż moja, praktycznie do 90 bardzo podobnie do standardowej Adaxowej na filmie wyżej, nie mówiąc już o standardowej turbodziurze ze startu, gdzie u Adaxa praktycznie liniowo startuje obecnie w porównaniu do tego.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5285
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-08-23, 23:06   

Wyraźna różnica. Niema nad czym dyskutować :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1260
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-24, 00:02   

Czekajcie tylko się wjeżdżę w sprzęta, bo coraz bardziej mnie zaskakuje. Naprawdę czasami jak pocisnę na przyśpiechę, bardzo szybko przerzucając biegi w niskim zakresie obrotów, to mam wrażenie, że lepiej się zbiera niż kręcąc do 5000. :ihaa:
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
Mycek123 
Zlotowicz
ETZ 150


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 316
Skąd: Łebcz
Wysłany: 2017-08-24, 01:04   

To na diesla Ci przerobil. :mrgreen:
_________________
W garażu :

ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-08-24, 10:09   

No właśnie, wszyscy gadacie o przyśpieszeniu, mocy itd. Wydaje mi się - co chyba było napisane ze 2 strony wcześniej w założeniach do projektu - że przeróbka miała nieść nie tyle zwiększenie mocy, osiągów, co przeniesienie ich w bardziej przystępne dla turystyki przedziały. I to widząc po filmie się chyba udało. Najlepiej byłoby, gdyby suche filmiki zostały poparte jakimiś rzetelnymi pomiarami prędkości maksymalnej + przyśpieszeń 0-100, 60-100 na IV i 80-120 na V biegu - oczywiście jednej i drugiej "wersji". Wtedy można będzie mówić o różnicy w osiągach. Różnicę użytkową może ocenić tylko sam Adax porównując własne - subiektywne - odczucia oraz - obiektywne - zużycie paliwa.

Co do porównywania osiągów Adaxowej z Czocha - gdzie dwóch kierowców, tam różnice mogą dochodzić do 20-30% na tym samym sprzęcie. Już na tych filmach widać, że Czochu dużo wolniej przerzuca biegi, niż Intr. Każda zmiana biegu to jest strata. We wszelkich porównaniach najważniejsza jest powtarzalność. Jeśli jest jakiś błąd pomiarowy, to należy ten sam błąd powtórzyć przy pomiarach drugiego elementu układanki. Już nie wspominam o takich rzeczach jak brak przedniej owiewki (co przy prędkościach powyżej 100 już ma znaczenie) itp. tematy.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13