» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Jak obliczyć wielkość i kształt tłumika ?
Autor Wiadomość
Grzelazny 
251E

Motocykl: MZ ETZ 251E
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 29
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2006-08-28, 18:52   Jak obliczyć wielkość i kształt tłumika ?

Temat już podobny jest ale ten z innej beczki bo nie chodzi o montowanie seryjnego tłumika :-/
Wymyśliłem takie coś :
http://grzelazny.dl.interia.pl/etz.jpg
Przepraszam właściciela ,że urzyłem zdjęcia jego motocykla ale nie mam aparatu chwilowo :-/ co się niedługo zmieni :-) Mam nadzieję ,że się nie pogniewa a natchnie tak jak ja ;-) Sprawa wygląda tak Chcę zrobić taki tłumik znaczy się 2 tłumiki bo po obu stronach motocykla coś jak tutaj :
http://plastina.smugmug.com/keyword/ktm/1/35756829
Teraz moje pytanie jak tu obliczyć komorę by nie stracić na mocy ? gdzie ją umieścić najlepiej mi się wydaje ,że ta pozycja co teraz (czarna częśc tłumika sportowego z allego ;-) ) jest dobra dołączyć do końca durę poprowadzić do góry tak by nie wystawała zabardzo :-/ i kolanko przed amortyzatorem a dalej to już do tłumików
Co wy na to ? Czekam na wasze wypowiedzi. Wiem ,że to nie będzie proste ale mam tokarkę duużą to się rurę an gorąco wygnie automat też się załatwi tylko jak tu to poobliczać by motocykla nie osłabić ?

[ Dodano: 2006-08-28, 18:54 ]
I jeszcze jak by tu włąściciel tego sprzętu zaglądnął to jaką farba? pomalował kartery silnika? Ładnie to wygląda :-)
_________________
G R Z E L A Z N Y 251E
Ostatnio zmieniony przez Grzelazny 2006-08-28, 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-08-28, 19:02   

Pewnie musisz obliczyć objetosc wydechu...
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Grzelazny 
251E

Motocykl: MZ ETZ 251E
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 29
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2006-08-28, 19:27   

a co proponujesz ? jaką nazwę?

[ Dodano: 2006-08-28, 19:29 ]
No tak objętość komory itp. dlatego zwracam się do was :-) już częśc obliczeniową dało by radę całki miałem
Tylko troszkę przypomnieć ;-) Ale zasada działania tłumika mniej więcej ale raczej tak mniej niż więcej ;-)
Interesuje mnie co musi być zachowane czego się trzymać jak się za to wziąść ? Np. to i to ma mieć tyle i tyle pojemności ....
_________________
G R Z E L A Z N Y 251E
 
     
Grzelazny 
251E

Motocykl: MZ ETZ 251E
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 29
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2006-08-28, 20:18   

http://grzelazny.dl.interia.pl/tlumik.jpg
a jk by tak nie teoretcznie a praktycznie sprawdzic ? rozmiar dyfuzora ?
co wy na to ? hmm ale jak to zrobić żeby wiedzieć ,że jest już dobrze ? :-/
_________________
G R Z E L A Z N Y 251E
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-08-28, 20:36   

No mozna by tak zrobic i wtedy zobaczysz kiedy mniej pali i ma dobre przyspieszenie
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Grzelazny 
251E

Motocykl: MZ ETZ 251E
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 29
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2006-08-28, 20:47   

ma ktoś może zdjęcie przekroju tłumika etz 251 ?

[ Dodano: 2006-08-28, 20:49 ]
prototyp tłumika można by zrobić z jakichś plastikowych elementów a dopiero po testach zrobić właściwy.
Tylko co tu regulować co się liczy co musi być jakie komory jakeiś proporcje zachowane ? No nic poczekam
aż ktoż mnie :shock: :idea:
_________________
G R Z E L A Z N Y 251E
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-08-28, 20:59   

musze cie zmartwic;]
pomysł cienki...
Komora rozprezna jest zbiorem stożków.... Pozatym do MZ bedzie pasowac to jak siodło do swini.
Same obliczenia komory rozpreznej wraz z długgoscia kolanka to około 2strony A4;]

Takie jest moje zdanie.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2006-08-28, 21:41   

Dokładnie jak poprzednik , wiesz ile ot jest obliczen.....Nawet jśli weźmiesz np art Salka to w Twoim przypadku trzeba by było rozdzielić na dwa ... I samemu od podstaw robić wydechy .. Napewno tego chcesz ???
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-08-28, 21:51   

Możesz robić na przypał bez obliczania. Może sie uda :lol:
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Grzelazny 
251E

Motocykl: MZ ETZ 251E
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 29
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2006-08-28, 21:51   

Zrobić wydech t już nie problem problemem natomiast są obliczenia :-/ Hmm ja ksiodło do świni nie wydaje mi się :-P A może ktoś już takie coś widział ? Nie poddawać się to dewiza stuudenta :-) a że jestem studentem to już wiesz czy będę starał się drążyć ten temat :-) Chyba by trzeba zagadać z jakimś Profesorkiem z wydzziału mechaniki są tacy co traktują to jak pasję a nuż się jakiś skusi ;-)
2 strony obliczeń nie tak źle ;-) tylko żeby wiedzieć co liczyć :-) ja piszę programy po 10 tysięcy linijek i jakoś
żyję choć przy tym wystarczy brak średnika i też nic nie działa :evil:
Twardym trzeba być aby pełnią życia Żyć :arrow: next post please ;-)
_________________
G R Z E L A Z N Y 251E
 
     
Petro 
hardstyle


Motocykl: Honda FT 500
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 113
Skąd: Opole/Komprachcice
Wysłany: 2006-08-28, 22:05   

Grzelazny, ja bym nad tym pomyslal jak Ty. mam 2 etz 250 i w tej "gorszej" bym sie pobawil... z ruchoma przegroda i z dwoma tlumikami bo ta KTMa mi sie podobala :mrgreen: :mrgreen: pomysle nad obliczeniami... a wogole to co ta sa 2 kartki a4... robil ktos projekt podnosnika srobowego walu dwustpniowego lub sprzegla?? tam jest obliczen :-| ciekawe co bedzie mnie czekac w 3 klasie :-/ :-/
_________________

 
 
     
Luk 
Senior Euchenio


Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: z Bangladeszczu
Wysłany: 2006-08-28, 22:42   

klubowe konto pocztowe->mail 'Tuning 2T (english)'->A. Graham Bell - Two stroke performance tuning->rozdział 'The exhaust'

...i wszystko jasne :mrgreen:
_________________
pozdr.
Luk

MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
 
 
     
Grzelazny 
251E

Motocykl: MZ ETZ 251E
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 29
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2006-08-28, 22:49   

http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy
tak dla laików :-) jak by ktoś był ciekaw ;-)
_________________
G R Z E L A Z N Y 251E
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-08-28, 22:51   

Petro napisał/a:
ciekawe co bedzie mnie czekac w 3 klasie :-/ :-/
To samo co i mnie :-/
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Grzelazny 
251E

Motocykl: MZ ETZ 251E
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 29
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2006-08-28, 22:53   

a jak by dyfuzor zostawić w spokoju tylko tylnią część pozmieniać dźwięk maszyny to już inna historia ;-)
Dyfuzor zrobić początkowo regulowany a tylnią część zrobić jak na 1 rysunku i dodatkowo w ramach testów regulowane długości 2 tłumików koło siedzenia ? Teraz mam egzamin z programowania ale jak się skończy moja katorga to się za to biorę :-)

[ Dodano: 2006-08-28, 23:11 ]
Miodzio ta książeczka z konta o2 tylko szkoda że nie ma w niej opcji z 2 tłumikami :/ i oddzielnym dyfuzorem
Przeglądałem tak na szybko to może przeoczyłem ;-) oby więcej takiej literatury :-)

[ Dodano: 2006-08-28, 23:47 ]
jednak da się zmienić tłumik na całkowicie inny :-) teraz tylko jak to zrobić ;-)
http://www.msc-home.de/We...Wachtberger.jpg

[ Dodano: 2006-08-29, 10:43 ]
Przespałęm się z pomysłem ;-) trzeba by zostawić dyfuzor na swoim miejscu a dopiero od końca dyfuzora poprowadzić rurę pod siedzenie i do naszych 2 tłumików a następnie wyregulować tylko poziom oporu tłumików czyli tak by przez te nowe tłumiki spaliny wylatywały w takiej ilości jak ze starej tylniej części tłumika
Hmmm tylko jak zostawie dyfuzor tam gdzie był to już będzie troszkę gorzej wyglądało :-/
_________________
G R Z E L A Z N Y 251E
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-08-29, 11:18   

hmmm.... opór tłumika;> nie kapuje o co chodzi... Musisz wiedziec ze wszystko tuytaj reguluje podcisnienie a nie cisnienie... (odwrotnie niz w 4T) wiec musisz nieco pokombinowac JA jednak zostawił bym solowy wydech...
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-08-29, 12:04   

Grzelazny napisał/a:
Hmmm tylko jak zostawie dyfuzor tam gdzie był to już będzie troszkę gorzej wyglądało :-/
No wlasnie to bedzie brzydkie jesli zostawisz dyfuzor w orginalnym miejscu. A te końcówki tlumika ktore chcesz wstawic przy siedzenieu nie maja dyfuzora?? Może tylko porowadzić kolanko i wydech od ściganta 250
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Grzelazny 
251E

Motocykl: MZ ETZ 251E
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 29
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2006-08-29, 12:18   

Żeby mieć opis jak obliczać takie dyfuzory jak w enduro to by coś wymyślił bo te stndardowe są zaraz koło koło kolanka i są bardzo długie :-/ Podoba mi się ustawienie tłumików w tym ktm ale to jest czterosów i coś czuje że moje plany spełznom na panewce. Chyba że znajde gdzieś jakieś materiały :roll:
MAteriały na mzkowym koncie są dobre ale odnoście dłuugich i prostych tłumików bez dodatkowych rur itp :-/
_________________
G R Z E L A Z N Y 251E
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-08-29, 14:19   

widze ze kompletnie nie łapiesz...

Obliczasz tłumik a to jaki mu nadasz kształt nalezy od twej finezji... musuisz utryzmac zbieznosc stozków a to ze jest zagiety nic mu nie przeszkadza.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Grzelazny 
251E

Motocykl: MZ ETZ 251E
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 29
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2006-08-29, 15:47   

Łapie łapie tylko że jeśli piszesz że mogę nadać kształt jaki chcę a później piszesz o zbieżności sożków to coś tu nie gra jak bym naprzykład chciał wygiąć stożek to i powrót spalin będzie już miał inną siłę A jak bym chciał zrobić krutszy stożek to i kształt musi mieć też inny i wtedy nie jest on taki dowolny :!: a każde kolanko i rura też jakoś oddziałuje na tłumik Chyba że się mylę? Teoretycznie jak by obciął orgianlny tłumik tuż za dyfuzorem wstawił tam rułę jak od kolanka np. 0,3 metra i dopiero nawet ten sam tłumik to już inaczej by tłumik działał. Tak jest czy się mylę?
_________________
G R Z E L A Z N Y 251E
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13