» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN



 Ogłoszenie 

Kalendarze Klubowe 2018


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kosior30
2018-01-05, 09:45
Zapłon CDI oraz kontrolka ładowania(przykładowe rozwiązanie)
Autor Wiadomość
Szymon__1992 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 28 Lis 2017
Posty: 9
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-01-02, 19:33   Zapłon CDI oraz kontrolka ładowania(przykładowe rozwiązanie)

Witam kolegów

Ostatnio zamontowałem w swojej ETZ 150 zapłon cdi niestety nigdzie nie znalazłem opisu jak podłączyć kontrolkę ładowania żeby działała, dlatego postanowiłem sam to zrobić, całość sprawdziłem, działa dlatego postanowiłem podzielić się z wami tym pomysłem może komuś się przyda :)

Kontrolka ładowania tak samo jak kontrolka biegu jałowego ma stały + i uruchamia się na sygnał masowy. w tym przypadku rozwiązałem to poprzez przekaźnik, będzie załączać masę na kontrolkę ładowania gdy cewka zacznie wytwarzać napięcie.
Regulator napięcia w zapłonie CDI jest inny niż w Etz i nie można podłączyć się do niego aby uzyskać sygnał ładowania, dlatego podłączyłem się pod przewód napięciowy z cewki ładującej któy idzier do regulatora napięcia. Napięcie na tym przewodzie w zależności od obrotów silnika to 13-19 VDC. Przewód ten podłączyłem na stabilizator napięcia LM7812 dzięki czemu na wyjściu stabilizatora mamy cały czas 12 V nie zależnie od obrotów silnika. Przewód wyjściowy ze stabilizatora idzie na zasilenie przekaźnik. Na styki normalnie zamknięte przekaźnika należy podłączyć dwa przewody jeden od kontrolki ładowania (zielono-czerwony) drugi bezpośrednio do masy.

Uwagi!!!!!!!!
1. Przy tym połączeniu kontrolka ładowania działa jak należy jednak w przypadku uszkodzenia regulatora napięcie kontrolka ładowania nie poinformuje o braku ładowania ponieważ przewód sygnałowy jest przed regulatorem napięcia.

2. Stabilizator LM7812 powinien być zamontowany na jakimś radiatorze ponieważ wydaje dosyć dużo ciepła i może się uszkodzić, nie można go montować na plastiku.

W załączniku prosty schemat podłączenia
_________________
ETZ 150 86' było
Gs 500 E 96' było
Bandit 600N 99' było
SV 650S 04' było
ER6F 07' było
Z750R 14' aktualnie
ETZ 150 87' aktualnie
Ostatnio zmieniony przez kosior30 2018-01-05, 09:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Szymon__1992 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 28 Lis 2017
Posty: 9
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-01-04, 20:43   

Panie Marcinie koncepcja jest sprawdzona i działa więc myślę że jest coś warta :) po weekendzie wrócę do domu i nagram jakieś video żeby zobrazować działanie :)
_________________
ETZ 150 86' było
Gs 500 E 96' było
Bandit 600N 99' było
SV 650S 04' było
ER6F 07' było
Z750R 14' aktualnie
ETZ 150 87' aktualnie
 
     
AudioBas 

Motocykl: WSK
Dołączył: 08 Lis 2017
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-09, 00:51   

Witaj.
Niektóre regulatory mają wbudowane wyjście na kontrolkę do ładowania :)

Przeróbka banalna, dla mnie trochę nie do końca się sprawdzi, bo nie spełni swojego podstawowego zadania (ma pokazywać czy mamy ładowanie, czy nie).
Jak uszkodzimy regulator i padnie ładowanie to nas o tym nie poinformuje.
No chyba, że już stator się spali i nie puści napięcia.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15