Przeróbka układu ssania - króciec gaźnika Help |
Autor |
Wiadomość |
mc_rafal
Motocykl: Mz ETZ 150
Wiek: 36 Dołączył: 02 Kwi 2006 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-06-28, 12:53 Przeróbka układu ssania - króciec gaźnika Help
|
|
|
Witam, powie mi ktoś czy gdy zmienie kąt na ostrzejszy i skróce dystans tej złączki między cylindrem a gaźnikiem (nie wiem jak to sie fachowo nazywa link: http://mc_rafal.w.interia.pl/11.jpg ) to wpłynie to na osiągi motoru :?: |
Ostatnio zmieniony przez eMZetkowicz 2006-06-28, 19:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-06-28, 13:02
|
|
|
to sie nazywa kruciec, jesli go skrucisz spadnie moment, ale podniesie sie moc... |
|
|
|
|
pawelt
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 44 Dołączył: 27 Kwi 2006 Posty: 39 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2006-06-28, 20:18
|
|
|
no jasne, że wpłynie... Jak zmienisz kąt i zrobisz zakręt w kanale dolotowym, to możesz liczyć na niezły spadek mocy.
Przy skróceniu nie liczyłbym na wzrost mocy. |
|
|
|
|
gruby
Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Kwi 2005 Posty: 304 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
mc_rafal
Motocykl: Mz ETZ 150
Wiek: 36 Dołączył: 02 Kwi 2006 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-06-28, 23:53
|
|
|
Kruciec zbudował bym od nowa. A zwększenie kąta i skrócenie go miałoby na celu szybsze napełnianie cylindra. Zdecydujcie się, zwiększy moc czy nie ???? |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-06-29, 08:55
|
|
|
jesli przerobisz też cylider to tak.... moc sie podniesie... zeby jednak dokonać takiej modyfikacji trzeba znacznie powiekszyć kanał cylidra, i zamontowac gaxnik o wiekszej gardzieli(musi byc wydajniejszczy) potem nalezy dostroic długosc słupa powietrza. Długa robota zysk mocy około 1KM- 2KM. Nawet małe dizecko wie ze MZ sie chu... rasuja. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
pawelt
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 44 Dołączył: 27 Kwi 2006 Posty: 39 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2006-06-29, 16:47
|
|
|
Jeżeli masz wersję 11-konną to może mógłbyś ją zmienić na 14-konną. Nie znam się na 150-kach, więc nie wiem jakie są tam różnice. Nie polecam zwiększania stopnia sprężania - mały efekt w mocy, duży w zmniejszeniu trwałości no i trzeba odpowiednio opóźnić punkt zapłonu (taka zależność). |
|
|
|
|
William
Zlotowicz Mnich
Motocykl: BMW F650
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 1285 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-08-29, 17:33
|
|
|
mc_rafal napisał/a: | chce więcej mocy | Przyszedł czas w takim razie na inne moto.
pawelt napisał/a: | Jeżeli masz wersję 11-konną to może mógłbyś ją zmienić na 14-konną. | MZ ETZ 150 były dwie wersje: ETZ 150/1 (puźniej nazywana, jako: "de luxe" i posiadała silnik o mocy 14,3 KM Równolegle z nią była produkowana ETZ "luksus" i "standard", o mocy silnika 12,2 KM. Różnice w mocy silnika polegały na tym samym, co w ETZ 251 i 250 (tyle, że tam wyrównano to, stosując osobne tłumiki). Te 2 konie, to efekt przestawienia faz rozrządu w cylindrze. |
_________________ http://mnich777.blogspot.com/ |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-08-29, 22:47
|
|
|
niewspominajac o wiekszym sprezeniu i innym typie gaźnika. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Radzio89
WilkuWDZ
Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 162 Skąd: Łódź-Widzew
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-09-03, 19:34
|
|
|
to jeszcze zalezy czy on chce wiecej mocy czy momentu bo jesli chce go odczuc to jedynie moment,William, w 251 i 250 jest ta sama moc i moment lecz mogą ale nie musza roznic sie nieznacznie charakterystyką,w 250 jest to mało sprecyzowane bo producent podaje ze silnik osiaga 21 kM przy ok 5.500 a w 251 podane jednoznacznie ze przy 5.500.
[ Dodano: 2006-09-03, 19:35 ]
mc_rafal, kupse 250/1 jak ci Radzio89, mowi ,tym ze splanowales glowice to przyczyniles sie jedynie do tego ze wczesniej zrobisz remoncik. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
MZ Maxi Perwers
Zlotowicz MODERATOR - RETIRED
Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy Wiek: 54 Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 1034 Skąd: Lubań-Zgorzelec
|
Wysłany: 2006-09-03, 20:11
|
|
|
SOVIETVW napisał/a: | ,tym ze splanowales glowice to przyczyniles sie jedynie do tego ze wczesniej zrobisz remoncik. | I to prawdopodobnie wału. Producent podaje, że planowanie głowicy nie może przekroczyć 0,2 mm. To ważne. A jak bardzo podam na przykładzie 251. Po wymianie uszczelki pod głowicą trzeba ją jeszcze odpowiednio dobrać! Niestety u nas w sprzedaży nie ma różnych grubosci uszczelek wiec silniki maja źle "skomponowaną" komorę spalania. Przejawia sie to metalicznym stukaniem w cylindrze, gdy z wysokich obrotów silnik przechodzi w czasie jazdy na niskie (wolne). Ja tak mam, bo nigdzie nie mogę dostać właściwego zestawu uszczelek (kompletu) i większość 251 tak właśnie pracuje, chyba, że przypadkowo uszczelka jest tą właściwą. W 150 problemu uszczelki nie ma, ale planowanie głowicy właśnie go moze spowodować. Możliwe, że wszystko będzie ok, ale przedstawiamy tutaj za i przeciw. |
_________________ Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli. |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-09-09, 14:54
|
|
|
MZ Maxi Perwers, ma wlasnie racje ,takowych uszczelek nie mozna kupic, ja dorabiam z puszek od piwa, itp.w tej chwili nie mam wogule ale dlatego ze szczeline miedzy glowica a tlokiem w GMP mam i tak wiakszą niz tzreba bo 1.35 a zeby sprezanie było odpowiednie musi byc od 0.9 do 1.2 mm ,mniej od 0.9 spowoduje to o czym pisze MZ Maxi Perwers, a wieksza spowoduje to ze silnik moze nieosiagac pelnej mocy ale za to napewno bedzie zywotniejszy.MZ Maxi Perwers, mi tez cos tłucze a zadnych luzow nie ma .spzrezanie mam dobre wiec doszedlem do wniosku ze tak juz musi byc |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
|